OPTEAM!

jckxjcxk

Opteamia paskempaa työpaikkaa ei voi olla!!sairaanakin pitäisi mennä töihin!työnantajat ovat hirveitä nipoja!!!ei minkäälaista armoa!

24

3538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opteam

      Hei,
      Tapauksessasi on varmasti sattunut jonkinlainen väärinkäsitys. Me Opteamilla olemme pahoillamme tästä. Opteamilla ei tarvitse mennä töihin sairaana. Toivomme, että otat yhteyttä Opteamin toimistoon, jotta voimme keskustella tapauksestasi ja selvittää mahdolliset väärinkäsitykset.
      Ystävällisin terveisin
      Opteamin vuokratyömentori

    • parempi työ

      Varmasti ei tarvitse mennä,mutta aika töykeästi ovat kohdelleet työntekijöitä.Olen itse ollut aikoinaan työntekijänä tällä kyseisellä firmalla ja myös monet tuttuni...tuntuu ettei minkäänlaista empatiaa/ymmärrystä ole siellä jos työntekijä sairastuu...ymmärrettävää jos on stressiä siitä että pitää saada työntekijää tiettyyn paikkaan, mutta ei silti tarvitse kohdella työntekijöitä tylysti...onneksi itse tein fiksun päätöksen vuosia sitten ja lähdin pois firmasta..myös monet tuttuni ovat jättäneet työpaikan juuri esimiesten asenteen vuoksi."Ongelma-alue" taitaa olla Uusimaa.En tiedä onko muualla samaa..

    • oppari00

      Tämä tyly asenne liittynee siihen, että monet ei opteamilla tee alunperinkään monia tunteja ja sitten jäädään muka sairaaksi. Minä olen pari kertaa joutunut ilmoittautumaan sairaaksi ja toisella kerralla vastaanotto oli ymmärtäväisempi kuin toisella. Ei siellä nyt kuitenkaan törkeitä oltu. Viestiketjun aloittaja tuntuu kuuluvan siihen tiettyyn ihmistyyppiin, joka ei osaa avata suutansa muuten kuin selän takana.

    • Äippä71

      Poikani ei saanut Opteamilla minkäänlaista työtä ei edes tiskarin hommia kahen vuoden kokin koulutuksella.Ei kuulemma ole pätevyyttä.
      Toisesta vuokrafirmasta sai heti samoja töitä ja pätevyys on riittänyt monenlaisiin töihin.
      Ei tainnut pojan ulkonäkö mielyttää Opteamin työntekijää.

    • oppari00

      Poikasi on todennäköisesti mokannut työhaastattelun. Onko mitään aiempaa työkokemusta, mistä tahansa työstä? Opteamilla haluavat ahkeria tekijöitä. Velton oloinen tyyppi jää niitä ilman, oli koulutus millainen tahansa. Näinhän se tosin menee missä tahansa firmassa. Minusta on myös virhe ehdottaa tiskarin hommia jos kerran haluaa kokiksi, koska kuulostaa väkisinkin siltä kun ei uskoisi omiin taitoihinsa.

      Itse olen ollut Opteamiin tyytyväinen, vaikka pahamaineisella Uusimaa-alueella teenkin hommia. Olen ihan reilusti sanonut jos en ole vuoroa voinut tehdä ja ihan on 'esimiehet' siitä uskoneet. Eräällä toisen alan yrityksellä sen sijaan yritettiin aikanaan puoliväkisin saada vielä viikonloppuhommiin vaikka työsopimuksessa selkeästi lukikin muuta. Se taas oli minusta törkeää, koska silloin todellakin soiteltiin useamman kerran perään ja syyllistettiin kun en halunnut vielä viikonloppujakin tehdä arkipäivien lisäksi.

      • oppp

        Niin ja minusta tuo ulkonäköjuttu on ihan selittelyä. Kyllä on kaikennäköistä opparilaista nähnyt ja ehkä avainsana on siisteys. Varsinkin kokilla.


    • pettynytplaah

      Työterveyttä ei ole, käsketään vain menemään lähimpään kunnalliseen ja toimittamaan lääkärintodistus sairaudesta toimistolle. Mitäs jos en pääsekkään lääkärin vastaanotolle enkä tuo lääkärintodistusta? OPTEAM:in nettijärjestelmä on ollut varmasti kallis ja uusinta huutoa, mutta toimivuus ei niinkään natsaa.. Ja missä on kirjallinen työsopimus?!
      Todella huonosti infotaan kyseisessä yrityksessä..

      • ....

        Tiedätkö mitä lainmukaiseen työterveyteen kuuluu? Työpaikkojen turvallisuuskartoitus. Ei oikeastaan muuta. Sen takia sinut ohjataan kunnalliselle. Ihan joka ikisellä työnantajalla koko Suomessa on oikeus pyytää lääkärintodistus sairastumistapauksessa. En yhtä ainoaa työnantajaa tiedä joka hyväksyisi vain suullisen ilmoituksen että on sairas. Jos olet niin kuolemansairas ettet lääkäriin pääse niin soita ambulanssi. Itselläni nettijärjestelmä on toiminut täysin ongelmitta, ja työehtojen hyväksyminen netissä on yhtä kuin työsopimus. Toki saat pyytämällä myös paperisen version jos sellaisen haluat.


    • tietävänuori

      Lakiasiat taitavat myös olla hieman hakusessa.. Huijataan nuoria ja tietämättömiä!

    • Mika Eskola

      Tervehdys

      Nimeni on Mika Eskola. Olen Opteamin pääomistaja ja haluisin kommentoida omalla nimelläni, koska se on suorin ja rehellisin tapa ottaa tässä tilanteessa kantaa.

      Pidän äärettömän hyvänä, että tänne foorumille kirjoitetaan epäkohdista.
      Näemmä vuokratyökoordinaattori on yhden asian käynyt kuittaamassakin. Vuokratyökoordinaattorin tehtävä on selvittää näitä epäkohtia ja antaa toimistoissa olevalle väellä palautetta ja kehitysajatuksia.

      Työsopimus tehdään kirjallisesti. Toki se tehdään sähköiseen järjestelmään henkilön itsensä kuittaamana. Se on aina voimassa Opteamin keikoilla. Tämä on tärkeää esimerkiksi siksi, että työtapaturmavakuutukset ovat voimassa jo työmatkalla.

      Miksi koulutuksen omaava henkilö ei ole saanut töitä? Jokin on nyt ollut, kun tarjonta ja kysyntä ei ole kohdannut. Turha lähteä arvailmaan ja parasta tässä on, että henkilö sai töitä. Yleensä nämä eivät ole niin dramaattisia asioita, kuin voisi olettaa. Joskus ei vain ole tarjolla sopivaa työtä. Kesätyöntekijöiden osalta on todettava, että jos on paljon menoja kesän aikana kuten festareita, reilaamista jne, niin asiakas saattaa valita sellaisen, joka sitoutuu työhön tiiviimmin.

      Pääkaupunkiseudulla (ja muuallakin Suomessa) työterveys on olemassa ja aivan lakien mukaan. Eroja tuovat yrityskohtaiset sopimuset eli minkä ajan jälkeen saa käyttää työterveyttä ja mitä palveluja. Lakiasiat ovat Opteamissa olleet aina tärkessä asemassa. Yhtiön toimitusjohtaja Minna Vanhala-Harmasella on työsuhdejuristin tausta ja pitää asoista hyvää huolta. Olen vakuuttunut, että hän korjaa epäkohdat viipymättä.

      Mokia tulee meillekin ja joskus todella tyhmistä syistä. Tylyttäminen ei kuulu meidän tapaamme toimia. Käymme henkilökunnalta saamiamme palautteita läpi ja kehitämme asiakaspalvelua jatkuvasti. Silti me mokailemme aina välillä. Vilpitön anteeksipyyntö kaikille, jotka ovat saaneet meiltä huonoa palvelua.

      Parhain terveisin: Mika Eskola

      • PaskaHommaOn

        Paljonko mika nostaa liksaa ihmisten kiusaamisesta?


    • keskustelun aloittaj

      Pakko sanoa, että kerrankin oli mukava saada suoraa puhetta. Tosiaan jos joku väittää, että puhun selän takana, niin olen toista mieltä. Olen sanonut aikoinani suoraan asiani. Mielestäni ei kannata ihmisten kirjoitella mitään sellaista jos ei tiedä mistä puhuu...Mutta kiitokset Mika Eskola, joka uskalsi täällä kirjoittaa miten asiat on..

    • Jo on perkele

      "Hei,
      Tapauksessasi on varmasti sattunut jonkinlainen väärinkäsitys. Me Opteamilla olemme pahoillamme tästä. Opteamilla ei tarvitse mennä töihin sairaana. Toivomme, että otat yhteyttä Opteamin toimistoon, jotta voimme keskustella tapauksestasi ja selvittää mahdolliset väärinkäsitykset.
      Ystävällisin terveisin
      Opteamin vuokratyömentori"

      HAHAHAHa, vittu mitä paskaa, "työmentori", painu sinä vittuun riuduttamasta työtekijöitäsi ja maksa heille parempi palkka ja asianmukaiset sairauslomakorvaukset, kuten minullekin. :D
      Taisi jäädä makselematta kun työskentelin teille. ;//////////////

      • tyytyväinen opteamii

        Jos jotain oikeasti on jäänyt maksamatta, niin ilmoititko siitä Opteamille niinkuin vuokratyöntekijämentori neuvoi, vai puratko vain täällä kiukkuasi? Keskustelupalstoille kiroilu ei auta, toimistolle soittaminen auttaa. Jos jotain on oikeasti jäänyt maksamatta, kyse on varmastikin inhimillisestä virheestä, eikä tahallisesta maksamattomuudesta. Itselläni ei ole Opteamista kuin hyviä kokemuksia, ja ihan tiedoksi vain, työntekijämentori ei ole se joka palkat maksaa, vaan hänkin saa palkkansa Opteamilta.


    • Mika Eskola - opteam

      Vastaus 16.12.2011 vastaukseen "jo on p...kele"

      Terve.
      Jos on jäänyt jotakin maksamatta, niin hoidetaan asia kuntoon.

      T: MIka Eskola - Opteam

    • kröhömhöm

      Tässä iltapäivän ratoksi googlettelin tietoa Opteamilla työskentelystä, ja törmäsin tähän keskusteluaiheeseen. Kukkahattutäti ja pilkunviilaaja kun olen, pakko on tulla näin reilun kahden vuoden jälkeen kommentoimaan herra pääomistajan kirjoituksia. Mahtaakohan Mika Eskola nyt kuitenkaan olla edellä mainittujen kirjoitusten takana, hän kun on virallisille Opteamin sivuille lehdistötiedotteeseen kirjoittanut seuraavanlaisesti:

      ”Uusi toimitusjohtaja saa johdettavakseen kansainvälistyvän kasvuyrityksen. Kasvustrategiamme on rohkea ja nyt sen toteuttamiseen on saatu oikea vetäjä. Minna Vanhala-Harmanen on ehdottomasti yksi toimialan kärkiosaajista, jolla on tinkimätön ote strategian toteuttamiseen sekä näkemystä uusille palveluavauksille”

      Toki jokainen kunnon kansalainen, joka on seurannut äidinkielen tunneilla opetuksia armottoman keskittyneesti, huomaa teksteissä suuria eroja. Teksti, jonka "Eskola" on taiteillut tänne Suomi24:een oikein vilisee tönkköjä sanavalintoja ja kirjoitusvirheitä. Tuntuu kuin lukisi ala-asteikäisen toverin tarinaa.

      Tietenkin voin olla myös hyvin väärässä. Onhan Mika Eskola käynyt ottamassa kantaa myös muihin Suomi24:n Opteamia koskeviin keskusteluihin. Ehkä Opteamin omistaja nyt vaan sattuu olemaan vähän lahjattomampi äidinkielessä... Ja lahjakas kapulakielessä.

      • Pisssseenis

        Yleensä viralliset lehdistötiedotteet kirjoitetaan niin äidinkielen oppien mukaan kuin vain on mahdollista ja mahdollisimman viralliseksi. Eskola on voinut kirjoittaa alustavan version ja joku oikolukenut ja muuttanut sen kuntoon.


    • :D sgskjgklsjghöswei

      Tosi huvittavaa, että joku viitsii firmasta lukea näitä keskusteluja.

    • turpajouni

      täysin absurdia että firman ylintä johtoa pyörii täällä sakka astiaa lukemassa, ja vielä on aikaa vastailla tälle valtavalle lukijakunnalle , olen kuullut huhun että korson teboilin kahvilassa puhutaan pahaa op sta , mene tj äkkiä paikalle , korjaa huhupuhe , soluttaudu ensin ihan pokkana joukkoon , kirpparilta poplari , pipo päähän ja alkosta pussimehu käteen .....kyllä pitäisi tajuta olla velkarahasta erossa vaikka suuren nälän uhatessa ettei joudu numeroituna koiratarhaan ulvomaan , sieltä valitaan vain doobermannit jotka määkii. firmalla toimintaa mm. filippiineillä, puolassa ja "jugoslaviassa"....eikös tämä kerro enemmän kuin 5 toimarin turpavärkkiä hädässä.

    • työntekijä

      Olen ollut tyytyväinen työntekijä jo pitkään, mutta välillä töitä ei vain ole tarjolla ja välillä ihan liikaa. mitään vakituista tuntisopparia ei vaan oo mahdollista saada joten joskus palkkaa tulee nollana ja joskus täysillä tunneilla..

    • Yli1v

      Opteam ei välitä työntekijöistään!!!!! Vielä niissä niiden tarjoamissa paikoissa ei ole mahdollisuutta taukoon....(yksi iso asiakasfirma poikkeus ja muita kannattaa välttää kuin ruttoa)...
      omat viiltohanskat....
      huono kohtelu asiakkaalta ja opteamin henkilökunnalta....
      huonompi palkka kuin toisissa firmoissa ja tiedän kun olen myös toisessa vuokrausfirmassa...

      Ja ette arvaa mitä ne keksi tänään!!!???? (Valitettavasti en voi kertoa yksityiskohtaisesti vaikka haluaisin).
      Voin sanoa sillä perusteella etteivät välitä myöskään asiakkaistaan jolle menemme....
      Ja mikä tärkeintä opteamit eivät välitä työturvallisuudesta ja laittavat sen asiakkaan vastuulle ja lopuksi sinä itse kyllä vastaat siitä jos satut olemaan opteamilla...

      Joten nämä kaksi vuoroa ovat viimeiset siellä :) .
      Huh! Onneksi!

    • Yli1v

      Tulossa jatko-osa pian!

    • Nauris94

      Opteamilla jo pitkään, homma toimii ja töitä riittää. Ylitöitä tosin evät maksa. Välillä töitä on enemmän kuin jaksaisi tehdä, välillä hiljaisempia kausia. Sairaslomat maksetaan normaalisti ja ainakin minua on kohdeltu kaikin puolin hyvin.

      • kurrtr

        Eli siinä mennään jo heti alle tessin jos eivät maksa ylitöistä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4813
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4583
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4194
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3167
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2701
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2172
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe