Kansallisteko

putaat mään

Mie poika menin ja istutin jo potut. Muoniolaisten kansallissääntöhän on että ei pottua maahan ennen kesäkuu 10 päivää...

Istutin ne jo 10.5.
Mutta molenki erilainen nuori.

Joo, joo...mie tiän että vanhempi potunkylväjä voipii pahon ja haukkuu minut pölloöksi, että ei tule mithään, paleltuvat, paleltuvat. Ja routaki vielä, pörrö soon.

Ei muuten ollu ennää routaa. Mulla on ihan omat konstit. Häätyy katto saaja uutta pottua ensimmisen lohen kanssa !

4

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo vain

kyllä potulaki on hauskempi olla lämpimässä pirtissä ijätys loovassa ko sitte
      ulkona märässä ja kylmässä maassa,
      kyllä vanhukset on oikeassa.

• potaattimies

No niin, mitä mie sanoin. Rikoin jonku sielun pottukansallistuntoja.

Mutta ei siitä sunkhaan sakkoa saa, niinko sopulin taposta. Vaikka ei sitä tiä jos ne vihreät piuuttuvat tähän minun ennenaikasuutheen.

Mutta sen verran kerron, että aukasin sen pikku pottumaan jo huhtikuun puolela ja suojasin. Ja reilu viikkoa ennen istutusta käänsin sen. Eikä routaa kuulunu. Ja ko istutin, sielä oli jo kastemavot hommissa. Ja nehän potturievut ovat tietenki mullan lisäksi pakkasharsojenki alla. Ja kaiken huipuksi, olen harrastanu tätä jo useamman vuojen. Ja aina olen saanu terveet potut syyä huomattavasti aikasemmin ko tavis muoniolainen.

Ja terveisiä vain niille perusvanhuksille ja sommaa kessää ja SUURIA POTTUJA.

• purkkipuikula

Jaa ja istutit myyrile jyrsittävvää. Mie aattelin jättää koko savotan että myyriäki vituttais.

• Akromalooki

Kyllähän net potut maassa mullan alla tarkenee vaikka tulis pakkasta ja vähän luntaki. Kyllä mieki olen tuon konstin kokkeillu. Ei net senpuohleen isomiksikhaan kasva ja tahtovat mennä pintavärilthään punaseksi. Puikot olletikki. Koivun lehteä mie olen pitäny istutuslupana mutta kerkiää net vielä normaalikokoseksi vaikka juhanuksenaki istuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      149
      11191
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5413
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      42
      4256
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3622
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2684
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      104
      1613
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      360
      1586
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      82
      1459
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1396
    Aihe