Kuten olemme lehdistä saaneet lukea, moni Thaimaasta Suomeen muuttanut nainen on nykyään mukana seurakuntatoiminnassa. Se on hieno asia, sillä seurakuntatoimintaan on ollut vaikea saada mukaan nuoria.
Vaan miten on sitten asianlaita muslimimiesten suhteen? Onko keskivertomuslimi sen verran kiihkeä, ettei sopeudu sopusointua painottavaan kristinuskoon ja sen arvoihin?
Liian kiihkeä kristityksi?
5
109
Vastaukset
- synnit saa anteeksi
Vaikka olisi miten syntinen aiemmalta elämältään, kyllä kirkko
antaa anteeksi synnitkin. Ja vaikka jatkaisikin edellisen elämänsä
huonoja tapoja, kirkko on kärsivällinen. Kunhan muistaa rukoilla
syntejään anteeksi. - ei järkeäääääää
miksi heidän pitäisi? kuka sanoi että juuri kristinusko on se ainut ja oikea uskonto?
eiköhän ne thaikku akat käy siellä kirkossa vaan kattelemassa jos sattuis nuorempaa ja varakkaampaa miestä löytymään, kun oleskelulupa mieheen ollaan jo kyllästytty! - mitenkähän lienee
Thaimaassa ei ole samalla tavalla raamattuun perustuvaa uskontoa kuin kristinusko.
Theravada-buddhalaisuus on Thaimaan virallinen uskonto, jota noin 94 % väestöstä tunnustaa. Muslimeja on 5-6 %, kristittyjä 1 % ja hinduja vielä vähemmän - ateisti39
Miksi pitäisi olla kristinuskossa tai missään uskossa? Olen ikäni Suomessa asunut ja hyvin pärjännyt ilman mitään kristinuskoa tai minkäänlaista seurakuntaa.
- Insinööri on viisaam
Katsopas mitä vain kulttuuria mitä tänne maapallolle on syntynyt: kaikissa on ainakin yksi uskonto.
Psykologia selittää ihmiselle tarpeen uskoon. Monet "uskonnottomina" itseään pitätävät länsimaalaiset täyttävät tätä uskonnälkää magialla yms. jutuilla kuten Lord of the Rings ja Harry Potter -elokuvilla.
Et sinäkään pysty elämään täyteläistä elämää ilman henkimaailmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202670Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442308Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262112Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o252009Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581698Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121232Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181229- 551080
- 631055
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?31032