Mustelmia liikunnan aloituksen jälkeen?

odelia44

Eli minulle on alkanut ilmestyä pieniä n. reilu sormenpään kokoisia mustelmia takareisiin, myös paikoittain näitä on tullut muuallekin vartaloon ilman että olen itseäni kolhinut. En ite keksi muuta syytä kuin sen, että olen aloittanut aiempaa rankemman treenauksen eli venyttelen/lenkkeilen viikossa paljon ja sen jälkeen noita alkoi ilmaantua. Mutta mistä tämä johtuu? Onko jonkin vitamiinin puutos tuon liikunnan lisäyksen takia? Olen 165cm/64kg 22-vuotias nainen.

3

7118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustelmat ärsyttää

Minulla ihan sama juttu! Kun aloin vahtia syömisiä, vähentää rasvoja, hillareita yms ja liikkumaan suht rankkoja treenejä päivittäin, mustelmia alkoi ilmestyä ihan tyhjästä. Aluksi niitä oli vain pohkeissa ja reisissä, nyt niitä tulee jo käsiin ja lonkkiin ja kylkiin... niiden koko vaihtelee ihan pienestä järkyttävän isoihin.

Jos joku keksii minkä vitamiinin tai jonkun puutteesta tämä johtuu, kertokaa toki! On niin ihanat mustelmaiset kesäsääret ai että.

• jejej

Tuo on aika yleistä, eikä siinä ole mitään vaarallista. Jos yhtä äkkiä treeni kovenee ja syke nousee, tulee mustelmia helposti. Se kyllä loppuu, kunhan keho tottuu muutoksiin :)
      Sormenpäätä isommat mustelmat eivät tule itsestään, vaan olet kolhaissut itsesi johonkin. Jos syke on korkealla, ei kolauksen tarvitse olla edes kova, että mustelma syntyy.

• Terppavaakaikillee

Liikkuessa lihaskudos vaurioituu ja lihakset alkavat kasvaa sen uusiutuessa vahvemmaksi. Pieniä mustelmia voi syntyä lihaskudoksen vaurioitumisen seurauksena mutta se ei ole vaarallista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      831
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      784
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      146
      732
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe