Sähköavusteinen pyörä

ammatiltaansotilas

Mitä mieltä olette sähköpyöristä/sähköavustesisista pyöristä?Onko kellään omaa?

Olemme harkinneet ostaa matkaaja merkkisen sähköpyörän jonka hinta on 399€ tarjouksessa.Onko kokemuksia?Kokeilin kaupassa ja hyvältä vaikutti.Ylämäessäkin meni varmaan 35km/h ;-)

57

6908

Vastaukset

  • 400 euroa on sähköpyöräksi epäilyttävän halpa. Siihen hintaan saa tavallisen, suhteellisen laadukkaan perusmummiksen ilman sähkölaitteita. Mutta kaipa tuokin aikansa kestää kunnes hajoaa käsiin/alta tai sytyttää tulipalon.

  • Tuo Matkaaja sähköfillari on tosiaankin epäilyttävän edullinen! Laadukkaat länsimaiset sähköavusteiset polkupyörät maksavat noin 1500-3000 euroa ja laadukkaammat kiinalaisetkin noin 1000 euroa.

    Toivottavasti siinä ei ole hirveästi tingitti turvallisuuteen vaikuttavista seikoista kuten materiaaleista. Jos kyseessä on se mm. Masku huonekalupuodin myymä vehje, niin osan edullisesta hinnasta selittää se vanhanaikainen ja julmetun painava ja iso lyijyakku. Tuossa ei kuitenkaan onneksi ole joustokeulaa!

    • Enpä voisi pahimmassa painajaisunessa maksaa jostakin sähköavusteisesta polkypyörästä 2-3tuhatta eur.


  • Hyvin on hypnoosi uponnut. Jos se ei maksa kaikkea mitä tililtä löytyy, suomaalainen ei sitä osta.

    Ei muuta kuin peukkua peukkua.

    P.S. Itse en ostaisi sähköavusteista pyörää. Samalla hinnalla ja jopa halvemmallakin saa mopon, jolla voi jättää seläntappajillaan vastatuuleen ähkivät masokistit helposti taakse. =)

    • Mopo on aina kalliimpi vakuutuksineen eikä sillä voi harrastaa liikuntaa. Tosin mitään 400 euron sähköpyörää en menisi hankkimaan.


    • Erimieltä kirjoitti:

      Mopo on aina kalliimpi vakuutuksineen eikä sillä voi harrastaa liikuntaa. Tosin mitään 400 euron sähköpyörää en menisi hankkimaan.

      Olen ostanut - ja kunnostanut - parikin Matkaajaa (200 €/kpl). Siihen nähden kohtuuhintaisia - toimii. Alkuperäinen kiinan laatu päin peetä.


  • tottakai kannattaa aloittaa edullisella, ostin ton 399 laitteen ekat 30 km lenkit vedetty pelaa hienosti, kannattaa kyllä kokeilla ennen haukkumista.
    fillarilehden palstalla hyvä blogi edullisen sähköpyörän käytöstä,
    sielläkin se pelaa ihan hyvin.
    tottakai 2000 egen vehje toimii pidempiå matkoja, mutta jos 20-30 km riittää, niin näillä kyllä pärjää, jää aika tavalla rahaa yli.

  • ilmeiseti sama laite city-marketin synttäritarjouksesta 399€. parin kilometrin päässä huolto asema jossa voi tehdä lottoa. siellä pitää käydä, nousee muuten yllättävän jyrkät mäet, harjoituksena muutaman vuoden sohvalla makoilut. kunhan voitan lotosta sitten ostan erikoisliikkeestä monivaihteisen kevyellä akulla.
    ps. tähän laitteeseen sain rahat paf- pelisivuston automaatista, ja vähän jäi kahvirahaakin.

    • Käytä osamaksua ja osta kunnollinen?

      En käsitä miks nää halpisten perään haikailijat ei ymmärrä osamaksuvaihtoehtoa.
      Sillä saa jo kunnollisen sähköpyörän.


  • osamaksulla se tulee vieläkin kalliimmaksi, ja talvella on mukava -20 asteen pakkasella maksella kk eriä.
    halvalla pääsee kans, tietää lidelikin

  • Itselläni on Tunturi Park Cafe toista vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Sydänvikaisena ylämäkien polkeminen on minulta kielletty, mutta tasamaata saan päästellä mielin määrin. Laitan sähkön mäessä päälle ja muuten kuntoilen.

    • Reilu meininki..


    • kuulostaa siltä, että ei ole sydänvika vaan sepelvaltimotauti...


  • Minulla on Rixe Nancy S jonka hankin vuosi sitten lähinnä korvaamaan autoa työmatkoillani, noin 15 km suuntaansa. Hyvin on toiminut eikä tarvitse sähköfillarilla ajaessa käydä duuniin tullessa suihkussa ja kuitenkin saa ainakin enempi "kuntoa" kuin auton ratin takaa istuessa! Lisäksi tämä matkustusmuoto on huomattavan edullista käyttökustannuksiltaan autoon verrattuna.

    Lisäksi käytän kyseistä fillaria ihan pitkähköissä vapaa-ajan reissuissa. Silloin en niinkään aina käytä sitä sähköavustusta muuta kuin korkeissa mäissä ja/tai jos muuten "hyydyn". Erittäin tyytyväinen olen ollut tähän keskiömoottoriseen hiljaiseen fillariin, joka ulkonäöllisesti ei juurikaan eroa ihan normi miesten pyörästä.

  • Itse ostin Pyrkijän e250:sen. Tehokas moottori, ja akku kestää pitkään. Suosittelen. Hinta hieman yli 1000 euroa.

  • Ei kannata noita halpispommeja ostella: painavat kuin synti, sähköteknikka vanhentunutta, akut ei kestä, eivät pärjää testeissä näistä syistä.. Säästä mielummin ja osta kunnon pyörä kerralla, sillä kivempi ajaa ja kestää ihan eri tavalla. Esim Helkama TE2800, joka voitti Tekniikan Maailmassa sähköpyörätestin.

    Siinä noista halpisversioista, Matkaajista ja Pykrijöistä ja muista kiinanpommeista katkesi ohjaustankokin kesken ajon.

  • kato helkamakauppiaskin tuli hommiin
    onko viimekasäsetkin myymättä
    buohaho
    ai kahden tonnin e pyörä pitäisi ostaa,
    luotolla vai

  • >Siinä noista halpisversioista, Matkaajista ja Pykrijöistä ja muista
    >kiinanpommeista katkesi ohjaustankokin kesken ajon.

    Itselläni oli Helkaman tavallinen pyörä, maksoi 390 euroa. Kesti kymmenen vuotta. Sitten ostin Pyrkijän sähköpyörän, maksoi 1290 euroa, josta siis akun hinta on 390 euroa. Eli pyörän muille osille jäi 900 euroa. Luulisi sillä saavan ihan hyvät osat pyörään moottorin lisäksi. Ja takuutakin on ihan mukavat 2 vuotta.

    Helkaman te2800 on ruma kuin helvetti, sillä ei kehtaa ajaa - ja hintakin on pari sataa kalliimpi.

  • eihän niitä kukaan osta oot provo onneton myyjä surkeella tuotteella

  • Halvalla harrastusmielessä vosi ostaa useammasta nettiliikkeestä tarvittavat komponentit.

    Lasketaan vähän: erideriltä jarrukahvat,poljintunnistin,akku ja ohjausboksi(15e 13e 310e 34e=372e)
    http://www.erider.fi/tuotteet.html

    Boostbikelta moottori (104e)
    http://www.electrobike.fi/index.php/tarvikkeet-varaosat/sahkopolkupyorat/varaosat/boostbike/boostbike-moottori-250w.html

    Käytetyn uudenveroisen pyörän saa 100e:lla.Biltemasta taitaa saada uudenkin tähän hintaan.

    Itseäni ihmetyttää nuo 24 voltin vanhat systeemit.36 volttiset on nykyaikaa(36V systeemillä pidemmälle,24Vx10Ah=240VAh,36Vx10Ah=360VAh).Asiaa voi verrata vaikka sähköliidokkiin.7volttiset ovat laiskoja lentämään,11volttiset tarvittaessa miellyttävän tpirteitä.

  • Onko tuo Helkama 24V pyörä? Pyrkijä on 36V/10Ah ja 250w. Sen enempää (250w) käsittääkseni laissakaan mene läpi Suomessa.

  • Helkama on 26 V Panasonicin keskiömoottorilla ja muutoinkin samaisen firman sähkövernein varustettu fillari. Myös saksalaiset Rixet ja Kalkhoffit on samoin sähkövernein varustettuja, eikä niissä sen kummoisempaa ole kuin erittäin laadukasta kamaa akusta länhtien.

    • Kuormitettu ja kuormittamaton jännite eroaa toisistaan.Oma 36 voltin lifepo4 akun jäännite on kuormittamattomana 40volttia.Miten on tuossa 26 voltin akussa?Ettei vaan näyttäisi 26 V...


  • >Helkama on 26 V

    Eli ei pärjää Pyrkijän tekniikalle. Sen kyllä itsekin koin jo testiajoissa.

  • pyrkyrin tekniikkakin joskus on esillä

  • eilen kävin pyörälenkillä matkaajalla, 26 tuuman pyörät, 24V lyijyakku, elikkä city-marketin tarjouspyörä hinta oli 399€. hyvin meni parikymmentä km sitten rupesi nykimään ylämäessä kun polkimien pyörintänopeus pieneni.

    toisin sanoen akun jännite ilmeisesti laski, loivassa alamäessä ja tasaisella kovalla pyöritysnopeudella avusti vielä kuitenkin.
    onneksi loppumatka oli alamäkivoittoista muttä pitkät asfaltti ylämäet olivat varsinaista kuntoilua kunnes pääsin paikkaan jossa voin ladata akun taas täyteen. siinä meni aikaa 6h jona aikana kävimme ostamassa etukorin ja punaisen kypärän säästötalosta.

    tuli mieleeni että voisin ostaa uuden takapyörän 3vaihteisen shimanon koska en halua menettää jalkajarrua. toinen hankinta olisi ehkä tehokkaampi akku, joka voisi olla myös kevyempi ja kulkea mukana "varatankkina". tässä muutamia mietteitä aluksi.

    sitten eräs asia joka näin aloittelevaa polkupyöräilijää kiinnostaisi on viestessä käytettävä slangi joka ei lontoota taitamattomalle avaudu, olisiko asiaan johdattavaa sanakirjaa jossain sivulla luettavissa, mieluummin pyöräilisin kuin googlettaisin erilaisten sanojen merkityksiä.

    lyijyakku ei varmasti ole se paras mahdollinen mutta jostain asiat on aloitettava ja tämä oli itselleni matalin kohta mennä aidasta ylitse.

  • olen edellisen kanssa samaa mieltä, meille ostettiin myös kyseinen menopeli.
    Ja sillä ajaa jo kolme perheenjäsentä, eripituisia matkoja, pisin yli 20 km, ja akku kesti hyvin, vaikka kaasu oli auki koko matkan.
    Lyhyetkin kauppareissut on hauskoja, talon lähellä oleva suhteellisen rankka ylämäkikin menee vihellellen.

    Seuraava malli, jossa on lithiumakku on sen verran arvokas, pelkkä akku maksaa enemmän kuin matkaaja, että jää ainakin meidän ajoilla hankkimatta.

    hinta tässä ratkaisee aika paljon, eikä vähiten se, että ajelu on käytännössa ilmaista

  • mulla on tuo helkama te2800 ja on se kyllä osoittautunut hyväksi valinnaksi mitä oon nyt pari vuotta ajanu tällä helkamalla.

  • Minä kokeilin mielenkiinnosta Mac Croc / Matkaaja -sähköavusteista pyörää, kun oli tarjouksessa Toknetissä, 379 EUR. On itse asiassa vieläkin. Pyörä oli mukava tuttavuus, yksivaihteisuus ei häirinnyt, oli oikein rento, sanoisinko Jopo-fiilis. Mäissä moottorista on suurin apu. No, ajelin ensi lenkin latauksen jälkeen, ehkä noin kahdeksan likometriä, puolessa välissä matkaa sähkö katkesi. Ihmettelin löysää sähköliitintä akussa. Tarkemmin syvennyttyäni siihen huomasin, että akussa liitintä ympäröivä muovi oli haljennut rikki. Ei ehkä ollut paketista ottaessa, tai sitten en huomannut. On täysin mahdollista, että tärinä rikkoi sen. Jo ajellessa mietin, että luulisi tärinän voivan ajan kanssa aiheuttaa ongelmia, akkua kun ei ole mitenkään eristetty, jousitettu, pehmustettu. Itsekin jousitettuihin pyöriin tottuneena pidin ajonaikaista tärähtelyä epämiellyttävänä.
    Tuo Mad Croc / Matkaaja lienee markkinoiden edullisin sähköavusteinen, kiinalaisvalmisteinen.

    Seuraavan reissun tein kauppaan, jonne palautin pyörän, olisin halunnut pitää, mutta luottamus meni, kun tämä rikkoutuminen sattui ensireissulla. Fiksasin maalarinrteipillä liittimen, etä pysyi paikoillaan akussa.

    No, mielenkiintoista seurata sähköisten ratkaisujen leviämistä. Toissa vuonna hankin sähköisen rullalaudan, 800 wattia ja maastorenkaat, ja se on aivan mahtava menopeli - kiinalaisuudestaan huolimatta, valitettavasti vain ei sallittu meikäläisillä yleisillä teillä...

    Suosittelen lämpimästi, tosin kypärä ja suojat kannattaa pitää päällä, terv. nimim. Kokemusta on. Sen verran härpäkkessä painoa (lyijyakut, yht. yli 30 kiloa), ja nopeutta.

    http://www.youtube.com/watch?v=iAyMetG2btQ

    http://www.youtube.com/watch?v=2RdTW7OSxk4

    http://www.youtube.com/watch?v=DmvDC9Z-lyY

  • Eilen tollaisen sain, ylämäet nenee vataan paremmin kuin alamäki vapaalla. Kannattaa ostaa hyvä on. Vanteet / renkaat myös.

  • onkohan vielä ketään viime kesänä matkaajan ostajia palstalla ja ajelemassa. sain takuuseen uuden akun kun entinen hyytyi, nyt taas vie kun piru inkistä kuten sanonta kuuluu. keväällä kun odottelin akkua ajelin vaimon kolmivaihteisella, niin se oli kuin olisi tahkolla ajanut kun matkaajaan vertaa, että kaikista esitetyistä epäilyistä huolimatta olen enemminkuin tyytyväinen pyörääni, minkälaisia lie toisten kokemukset. pyörä on yksinkertaisuudessaan nerokas jalkajarru ja etuvetö

  • No, yleensäkin ne sähköavusteisten fillareiden joka-päiväiset (työmatkat ym.) käyttäjät ovat käsittääkseni päätyneet hieman laadukkaaman puolen vehkeisiin kuten sakemannien Rixe/Kalkhoff verhkeisiin ja miksei myös kotimaan Helkamoihinkin (Tunturi ei kuulu tähän kastiin!).

    No, tällaisilla keskiömoottorivehkeillä ihan samalla akulla on jo monta vuotta tullut työmatkaa kynnettyä, niin kesäisin (helpommin) kuin talven tuiskussakin. Ihmettelen vain miten kandee hankkia jokin viimosenpäälle oleva "kiinavehje" akkuineen ja sitten ihmetellään ku homma ei skulaa!!!

    • No, jollain on laitta 3-4 sataa siihen kiinapyörään, mutta ei 2-4 tuhatta saksalaiseen huippupyörään.

      1,5 vuotta Matkaajalla ajellut, hyvin toimii kun muistaa pitää pyörästään itsekin huolta...


    • Matkaajalla matkataa kirjoitti:

      No, jollain on laitta 3-4 sataa siihen kiinapyörään, mutta ei 2-4 tuhatta saksalaiseen huippupyörään.

      1,5 vuotta Matkaajalla ajellut, hyvin toimii kun muistaa pitää pyörästään itsekin huolta...

      Ostin kesällä 2012 vähän käytetyn Matkaajan lyhyttä työmatkaa (1,6km) varten. Ajattelin, että kun on ylämäkeä tuollakin legillä, niin auttaa edes vähän. Uskoin myös vanhasta akkutekniikasta huolimatta, että jaksaa nyt ainakin 3-6 km päivässä ilman latausta. Nyt on 3. akku menossa (kaikki takuuseen), vaikka ohjeen mukaan ladattu. Pakkasessa murtui ketjusuoja välittömästi ja nyt uusimmassa akussa myös pistorasian kiinnikkeet, joten jouduin sen kaivamaan ulos akkukotelosta ja virittelemään "roikkomalliksi". Onneksi on virtapuoli vielä kunnossa.
      Toiminallisuus on toinen melkoisesti hämmästyttänyt asia. Polkimen ollessa ala-asennossa ei siedä juuri lainkaan kallistusta ja talvisilla polanteilla on pakko pitää polkimet tasan, jottei rouhi ala-asennoss maata.
      Ajoasento ahdas, koska ohjaustanko taivutettu voimakkaasti päistään taakse, joten kaikki operointi pyörällä, jos on esim. olkalaukku tosi hankalaa. Ergonomisesti siis sangen alkeellista suunnittelua. Asia, mikä ei olisi maksanut mitään suunnitteluvaiheessa. Melkoinen paino toki kuuluu hintaan, mutta lopputulema on pyörästä, että se ei ol edes tuon 400€:n arvoinen.
      Onneksi itse ostin sen käytettynä 300:lla, joten tappio on kohtuullinen ja kyllä sillä siis edelleen pääsee:) Takuuhuollosta täytyy toki sanoa, että uudet akut ovat tulleet noileesti ja kyselemättä.
      p.s lisäksi muuten akkutelineen kiinnitysruuvit ovat alkaneet ruskistua. Ei edes niitä ole sinkitty. Ihmettelen, että Netanttila näitä yhä myy.


    • Ei tällä posti kulje kirjoitti:

      Ostin kesällä 2012 vähän käytetyn Matkaajan lyhyttä työmatkaa (1,6km) varten. Ajattelin, että kun on ylämäkeä tuollakin legillä, niin auttaa edes vähän. Uskoin myös vanhasta akkutekniikasta huolimatta, että jaksaa nyt ainakin 3-6 km päivässä ilman latausta. Nyt on 3. akku menossa (kaikki takuuseen), vaikka ohjeen mukaan ladattu. Pakkasessa murtui ketjusuoja välittömästi ja nyt uusimmassa akussa myös pistorasian kiinnikkeet, joten jouduin sen kaivamaan ulos akkukotelosta ja virittelemään "roikkomalliksi". Onneksi on virtapuoli vielä kunnossa.
      Toiminallisuus on toinen melkoisesti hämmästyttänyt asia. Polkimen ollessa ala-asennossa ei siedä juuri lainkaan kallistusta ja talvisilla polanteilla on pakko pitää polkimet tasan, jottei rouhi ala-asennoss maata.
      Ajoasento ahdas, koska ohjaustanko taivutettu voimakkaasti päistään taakse, joten kaikki operointi pyörällä, jos on esim. olkalaukku tosi hankalaa. Ergonomisesti siis sangen alkeellista suunnittelua. Asia, mikä ei olisi maksanut mitään suunnitteluvaiheessa. Melkoinen paino toki kuuluu hintaan, mutta lopputulema on pyörästä, että se ei ol edes tuon 400€:n arvoinen.
      Onneksi itse ostin sen käytettynä 300:lla, joten tappio on kohtuullinen ja kyllä sillä siis edelleen pääsee:) Takuuhuollosta täytyy toki sanoa, että uudet akut ovat tulleet noileesti ja kyselemättä.
      p.s lisäksi muuten akkutelineen kiinnitysruuvit ovat alkaneet ruskistua. Ei edes niitä ole sinkitty. Ihmettelen, että Netanttila näitä yhä myy.

      Joo, huomasin kans että polkimet rupeaa pikkuhiljaa raapimaan maata, epäilen että runko vääntyy polkimien kohdasta,.Pyörä ollut 1,5 vuotta, eikä runkotakuuta mainita erikseen.(Pyörä perus Matkaaja)


    • Pyörämies kirjoitti:

      Joo, huomasin kans että polkimet rupeaa pikkuhiljaa raapimaan maata, epäilen että runko vääntyy polkimien kohdasta,.Pyörä ollut 1,5 vuotta, eikä runkotakuuta mainita erikseen.(Pyörä perus Matkaaja)

      Kiinnostaisi, onko jollain kestänyt nuo akut? Viime kesänä päästelty 400km, ja olivat loppu melkolailla. Siis n. 30-40 latausta kesti.
      Hintaa jää pelkistä akuista siis yli 25€/100km, Vastaa yli 15litraa/100km bensankulutusta. Miten joku voi väittää muka näitä edulliseksi käyttää?
      -Muuten kyllä hintansa arvoinen, mutta nuo akun kestot...200 latausta kai pitääisi sentään kestää syklistäkin käyttöä. Silloinkin toki "kulutus" vielä yli 3litraa bensaa/100 km, eli n 5€/100km. Aika uskomatonta soopaa nykypäivänä mainostaa:
      " Edullinen, pyörän käyttö maksaa n 25senttiä/100km" -Saako mitä tahansa valehdella mainostaessa?
      Ei minulla ainakaan mikään muu ajoneuvo,, auto tai muu, ole vielä kuluttanut tuota yli 25€/100km, kuten tämä, pelkät akut huomioiden!

      Mutta kertokaa kaikki omat kokemuksenne, toivottavasti nuo oli vain susikappaleet, ja seuraavat toimivat normaalisti?


    • 25euro/100km kulutus kirjoitti:

      Kiinnostaisi, onko jollain kestänyt nuo akut? Viime kesänä päästelty 400km, ja olivat loppu melkolailla. Siis n. 30-40 latausta kesti.
      Hintaa jää pelkistä akuista siis yli 25€/100km, Vastaa yli 15litraa/100km bensankulutusta. Miten joku voi väittää muka näitä edulliseksi käyttää?
      -Muuten kyllä hintansa arvoinen, mutta nuo akun kestot...200 latausta kai pitääisi sentään kestää syklistäkin käyttöä. Silloinkin toki "kulutus" vielä yli 3litraa bensaa/100 km, eli n 5€/100km. Aika uskomatonta soopaa nykypäivänä mainostaa:
      " Edullinen, pyörän käyttö maksaa n 25senttiä/100km" -Saako mitä tahansa valehdella mainostaessa?
      Ei minulla ainakaan mikään muu ajoneuvo,, auto tai muu, ole vielä kuluttanut tuota yli 25€/100km, kuten tämä, pelkät akut huomioiden!

      Mutta kertokaa kaikki omat kokemuksenne, toivottavasti nuo oli vain susikappaleet, ja seuraavat toimivat normaalisti?

      kiinnostaisi myös onko kukaan ostellut lion tai lifepo4-akkuja noihin Matkaajiin, löytyykö sopivia/saako kohtuu helposti modattua?


  • Onko kellään Helkaman Pohjatuuli - merkkistä sähköavusteista pyörää? Olen hankkimassa tätä ja kiinnostaisi tietää kokemuksista. En löytänyt netistä tietoa akun/moottorin valmistajasta.

    • Helkama Pohjatuuli on ihan Kiinan peruskamaa sen vuoksi ei ilmoiteta moottorin / akun valmistajasta, kuuluu samaan sarjaan kuin Tunturin halvemmat mallit.


  • On rahan hukkaa ryhtyä sähköavusteisilla ajamaan. Akkujen ikä on rajallinen ja entäs sitten kun akun lataus n. 40 km päästä kotoa loppuu. On tosi raskan poljettava peli akkuineen ja muinen värkkeineen.

    • Ibrido Economic sähköavusteisen pyörän akku painaa 2150 grammaa, eli parin maitopurkin verran. Kuvittele että laitat polkupyöräsi sivulaukkuun kaksi täyttä maitopurkkia ja lähdet ajamaan. Huomaatko kuorman painon ?

      Minulla ei ole kokemuksia muista sähköavusteisista pyöristä, mutta ainakin Ibrido ei ole erityisen raskas poljettava ilman avustusta. "Luomupyöriä", kuten asian ilmaisit, minulla on ollut kymmenkunta eri merkiiä, eikä nykyinen sähköavusteinen ole yhtään sen raskaampi ajettava kuin nekään.

      Akku tietysti aikanaan kuluu loppuun, mutta mikäs tässä maailmassa ikuista olisi :)

      Oletko koskaan kokeillut ajaa sähköavusteisella pyörällä ? Ne ystäväni jotka ovat omaa pyörääni kokeilleet, ovat kaikki olleet aivan ihastuksissaan matkanteon helppoudesta.


  • EIkös fillarin muidenkin komponenttien ikä ole rajallinen. Matkansa voi suunnitella niin että akku riittää, samoin kun sähköfillaria ostaessa valita semmoisen akun mikä on omiin matkoihin tarpeen. Jos tuolla tavalla ajattelet luomufillaristi niin mikset kävele ilman kenkiä?

  • Ostin vuosi sitten keväällä englantilaisen Oxygen sähköpyörän. Ajelin sillä hivenen yli 2000 km viime vuoden sulankelin aikoina. Talvisin en pyöräile.
    Pyörässä on lithium-polymer 37 V / 15 Ah akku. Tämä akkutyyppi on siitäkin hyvä, että sen voi huoletta ladata vaikka se olisi vain puoliksi purkautunut. Akulle luvataan 900-1000 latauskerran kesto. Akkuun on kytketty myös etu- ja takavalot, jos niitä on tarpeen käyttää.
    Pyörällä voi ajella 90%:n, 60 %:n tai 30 %:n tehoa käyttäen. 90 %:n tehoa käyttäen akku kesti 95-100 km, 60 %:n teholla n 125-130 km. 30 %:n tehon käytöllä en akkua testannut. Kun käytin akkua vain nousuissa ja vaikeammissa tilanteissa, mutta jalkavoimin tasaisemmilla paikoilla ajaen, akku riitti jopa yli 200 km:n matkaan. Kuormana oli vain 85 kiloa painava polkija ja n. 7 kg:n laukku tarakalla.
    Pyörän sähköiset osat ovat kiinalaisvalmisteisia.
    Renkaat ovat 26x1,95". Vaihteita on 7. Rengaskoko tekee ajamisen huonommillakin teillä melko helpoksi. Etuhaarukan jousitus on säädettävissä. Edellisestä pyörästä otin tähän pyörään nahkasatulan. Ajoasentoa voi jonkin verran säätää.
    Tähän mennessä pyörän heikkoutena on ollut tarakan kantokyky, vain 24 kg, sekä keskiössä oleva polkimien pyörimisen tunnistava levy. Levy halkesi, mutta takuu toimitti uuden. Uuden levyn saatuani vahvistin sen.
    Pidän valintaani onnistuneena hintä-laatusuhdetta ajatellen.

    • Kiitos hyvästä vastauksesta. Factaa ja kokemusperäistä tietoa! En edes tiennyt 37v15ah akuista. Mitä lienet maksanut ja mikä oli akun osuus??
      Oxygen suomen jälleenmyyjä on lopettanut vaan Englannista saa uusia.

      Itsellä on kokemusta 2 sähköppsta. Aloitin Matkaajalla johon heti laitatin 3 vaihdetta. Akku riitti nippanappa mökille 24 km ja sitten 8 h latausta ja laturi oltava mukana. Ei siis toimiva ratkaisu vaikka niin mukava ajettava olikin. Möin sen ja vmolle suunnittelen Saniferia, jossa jalkajarru. Oxygen vaikutti hyvältä vaan käsijarrullinen. Akku olisi loistava.
      Itselläni on Ecoriden Flexible taitettava ja se se vasta riemullinen ajettava onkin.

      PS sähköpyörä on terveysvaikutteinen: naurattaa koko ajan kun ajaa ja nauru pidentää ikää!


    • stoppo kirjoitti:

      Kiitos hyvästä vastauksesta. Factaa ja kokemusperäistä tietoa! En edes tiennyt 37v15ah akuista. Mitä lienet maksanut ja mikä oli akun osuus??
      Oxygen suomen jälleenmyyjä on lopettanut vaan Englannista saa uusia.

      Itsellä on kokemusta 2 sähköppsta. Aloitin Matkaajalla johon heti laitatin 3 vaihdetta. Akku riitti nippanappa mökille 24 km ja sitten 8 h latausta ja laturi oltava mukana. Ei siis toimiva ratkaisu vaikka niin mukava ajettava olikin. Möin sen ja vmolle suunnittelen Saniferia, jossa jalkajarru. Oxygen vaikutti hyvältä vaan käsijarrullinen. Akku olisi loistava.
      Itselläni on Ecoriden Flexible taitettava ja se se vasta riemullinen ajettava onkin.

      PS sähköpyörä on terveysvaikutteinen: naurattaa koko ajan kun ajaa ja nauru pidentää ikää!

      Jos kiinnostaa tilata em. akku Englannista, niin tässä osoite: myynti@oxygenbike.fi
      Hinta on 415 euroa rahteineen. Näin lupasivat vastauspostiini.


  • Ostin 12.4.2012 MadCrocin (Matkaaja) Tarjoustalosta 429 € hinnalla. Ajettu 800 km ja kokemukset hyvin myönteisiä. Kyllä, kallistuksissa poljin ottaa maahan ala-asennossa kallistuksen puolella, mutta sitä oppii varomaan. Lyijyakku alkaa talven jälkeen osoittaa väsymisen merkkejä, mutta jaksaa avittaa vielä 15 km. Netissä näkyy olevan myynnissä 24V litiumakkuja runsaan 300 € hintaan ja saatan hankkia sellaisen, kun lyijyakku sammuu. Toisaalta samaan hintaan saisi kolme lyijyakkua eli 100 €/ vuosi.
    Hinta/laatusuhde kohdallani on ollut ihan hyvä.

  • Ostin matkaaja sähköpyörän viimevuonna toukokuun lopulla, ajellut oon noin 600km, melkeinpä pelkällä sähköllä jalkoja vaan heilutellen,
    lyijyakuilla olen päässyt 12-17km latauksella, ei valittamista pelannut ok,
    hyvä pyörä joutenolo kurvailuun, helppo noustapyörän päältä pois ja takaisin,
    Sanoisinko että pyörässä kohtuullinen hintalaatusuhde.

    • matkaaja iteläki,mietin kestäisikö pyörän 24v controleri jos päivittäis akun 36volttiseksi,esim 36v/10a lifepo .


    • juustohöylä..... kirjoitti:

      matkaaja iteläki,mietin kestäisikö pyörän 24v controleri jos päivittäis akun 36volttiseksi,esim 36v/10a lifepo .

      Jos ostaa 24v tai 36v setin, voi niihin hyvin laittaa 1/3 suurempijännitteisen akun mitä
      nimellisjännite on ja saada enemmän tehoa irti.
      Näin olen itse ajellut 24v moottorilla jossa alkuperäinen säädin ja 36v akku.
      Moottorina ollut sekä hiiliharja että ns. kolmivaihemoottori.


    • voltejavolteja kirjoitti:

      Jos ostaa 24v tai 36v setin, voi niihin hyvin laittaa 1/3 suurempijännitteisen akun mitä
      nimellisjännite on ja saada enemmän tehoa irti.
      Näin olen itse ajellut 24v moottorilla jossa alkuperäinen säädin ja 36v akku.
      Moottorina ollut sekä hiiliharja että ns. kolmivaihemoottori.

      suosituksia hyvästä 36v setistä?


    • voltejavolteja kirjoitti:

      Jos ostaa 24v tai 36v setin, voi niihin hyvin laittaa 1/3 suurempijännitteisen akun mitä
      nimellisjännite on ja saada enemmän tehoa irti.
      Näin olen itse ajellut 24v moottorilla jossa alkuperäinen säädin ja 36v akku.
      Moottorina ollut sekä hiiliharja että ns. kolmivaihemoottori.

      suosituksia hyvästä 36v setistä?



    • patton taas kirjoitti:

      suosituksia hyvästä 36v setistä?

      on kyllä edullinen sarja http://www.euro1supply.com/2628inch-sähköpolkupyörä-muutossarja-36v-10ah-lithiumpolymer-akulla-p-12780.html?language=fi


  • varmaankin ykkönen jäänyt pois eli 1399 ??

    • Pikemminkin verot, toimituskulut, tullit yms.


    • huuhaa6 kirjoitti:

      Pikemminkin verot, toimituskulut, tullit yms.

      Euro1supply.com

      TOIMITUSAIKA

      Toimitusaika on 1-2 tai 4-7 viikkoa - Tarkistaa tuotteen kuvaus!

      * Tilauksesi toimitetaan maksun saavuttua tilillemme.

      HUOM: Alle 5€ tilauksesta perimme 2.5€ pientoimituslisän

      TOIMITUSTAPA

      Lähetys(riipu painosta): Kirje, Kirjattu kirje, Postipaketti, EMS tai DHL

      alle 22€ tilaukset lähetetty suoraan Hong Kongista, yli 22€ Euroopasta(alk. 18.02.2013)

      HUOM: 18.02.2013 lähtien Hong Kongin päävaraston lisäksi meillä on varastoja ympäri Eurooppaa ja näin ollen pystymme varmistamaan yli 22 euron arvoisten tilausten toimittamisen ongelmitta asiakkaillemme suoraan kotiin

      Hinta: painon mukaan
      Seurantanumero: on


  • Ostin keväällä 2011 Rixe Nancy Pedelec 8-G 12Ah -pyörän. Maksoin siitä 2090€ ajatuksella kestävää laatua. Varmaan onkin, mutta ei Pohjois-Suomen pakkasissa. Ajoin sillä vähän kovemmilla pakkasilla sillä seurauksilla, että avustin alkoi pitää kovaa rutinaa. Kyllähän se toimii, mutta nolottaa ajella sellaisen rutinan kanssa. Välillä kun polkaisee kovempaa, potkaisee tyhjää.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Iranilainen kansanedustaja lupaa 3 miljoonan dollarin palkkion

    Trumpin tappajalle. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cfa37fd0-332c-4304-8dc6-3f7024244907
    Maailman menoa
    90
    3610
  2. Luisteluvalmentaja Mirjami Penttinen

    Valmentaa nuoria kannustavasti ja tasa-arvoisesti.
    15
    1676
  3. MURHA hämeenlinnassa

    Keskustassa, maanantain ja tiistain välisenä yönä??!! Kertokaa heti lisää........
    Hämeenlinna
    59
    1290