Firefly luistimet

Nainen86

Hei.

Olen ostamassa uusia rullaluistimia. Haluaisin kysyä, että onko kenelläkään kokemusta Firefly merkistä, joka on ilmeisesti kesportin oma merkki. Miten hyvät luistimet ovat ja kuinka kestävät? Olen ajatellut suht edullista mallia, eli tuo F700.

Olisin todella kiitollinen vastauksista, mikäli jollain on jotain hyvää tai huonoa kerrottavaa kyseisestä merkistä.

9

3519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilo85

Hei!

Ostin alkuviikosta nimenomaiset Fireflyt. Nyt olen kaksi kertaa käynyt luistelemassa ja omaan jalkaan tuntuvat hyviltä. Kysyin kesportin myyjältä, mitä eroa on K2:n ja Fireflyn välillä ja kertoi, että suuria eroja ei juurikaan ole (hiukka parempi luistin, kenkä ja laakeri K2:ssa). Harrastelijaluistelijalle vakuutti Fireflyn käyvän hyvin ja ohi myyntipuheensa sanoi suoraan, että ihmettelee joskus, miksi tavisliikkujatkin ostavat aina kalleinta, kun Firelyllakin pärjäisivät. Myyjien on tietysti pakko tarjota kalleinta..

Summa summarum, olen siis ollut tyytyväinen näiden vähien kokemusten jälkeen. Huonolla asfaltilla ei varmasti mikään luistin ole korvaamaton. Luistelen sauvojen kanssa, joka on tuonut vielä lisävauhtia rullailuun. Suosittelen Fireflyita.

• nainen86

Kiitos vastauksestasi. Miten näissä fireflyn ja muissa luistimissa, kun jarrupalan kiinnitys on ns. jarrupalan pohjasta käsin. Niin kuuluuko niissä kamala ujellus tai sellainen kova ääni jarruttaessa ja saako sitä ääntä loppumaan?

• Bigfoot92

Fireflysta haluaisin minäkin tietää enemmän. Budget sportista olisi tarkoitus ostaa Firefly X500 hintaan 79,90 ja alhaisen hinnan vuoksi näihin olisin päätymässäkin. Onko ne kuitenkaan mistään kotoisin? Muutaman kilometrin lenkkeihin tulisi käyttöön. Voi toki ehdottaa vastaavan hintaisia erimerkkisiäkin. Stadiumista piti ostaa K2 Power M hintaan 56e ( Stadiumissa -20% pois kaikista tuotteista 5.6 asti, siksi niin halvat ) MUTTA, kokoja ei löytynyt enää 45 asti =(

• Rollerblade Tempest

Mulla ei ole kokemusta Firefly rulliksista, mutta muuten rullaluistelu kokemusta on paljon. Mieti, miten paljon aiot luistella? Pitkillä lenkeillä kengän istuvuudesta tulee todella tärkeä tekijä eli luonnollisestikin on ikävä luistella, jos kenkä hiertää tai painaa jostain kohti jalkaa. Halpis luistimissa tahtoo yleensä olla huono kenkä, jos ei heti alussa niin se kuluu nopeammin pilalle kuin kalliimmissa. Laakerit ja renkaat ovat halpis rulliksissa heikompi laatuisia ja niiden uusiminen tulee monesti kalliimmaksi kuin uusien rulliksien ostaminen. Miten usein rullaluistelet? Satunnaisesti rullaluistelevalle halpiksetkin käyvät, mutta jos lenkkejä alkaa kertyä viikossa useita ja kilometrejä sen mukaisesti niin suosittelen harkitsemaan kalliimpaa rullaluistinta. Ero kalliilla ja halpis rullaluistimella on kuin yöllä ja päivällä, vaikka myyjät väittävät toisin, heidän tehtävänsähän on myydä tuote.

Muista myös hankkia KAIKKI suojat eli ranne-, kyynär- ja polvisuojat sekä kypärä. Hankkimisen lisäksi suojia ja kypärää pitää myös käyttää joka ikisellä lenkillä. Rullaluistimilla kaatuminen kun ei välttämättä ole nätti pyllähdys katuun. Mut mukavia rullaluistelu lenkkejä kaikille!

• pexham

Kyllä Firfefly luistimet on ihan toimivat. Itse olen luistellut niillä nyt muutaman kymmenkilometriä ja hyvin toimivat. Tärkeintä on varmaan löytää omaan jalkaan sopivat luistimet. Luistelu on mukavaa, kunhan luistin on kunnolla jalassa, eikä paina mistään.

Rullaluistelu on ainakin minulle ollut jaloille hyvää harjoitusta.

• ossi 2

Ihan hyvät olivat. Malli 500 , eihän niistä voi tietää mitään ennenkuin niillä luistellut, en minäkään mut ostin puskista kun hinta oli kohdillaan (60€) mutta muutaman käytön jälkeen en voi kuin kehua, nilkat vähän aristaa ja asvaltit sais olla paremmat..

• Teosto

Itsekin hain juuri luistimet ja myyjä myikin K2:n sijasta Fireflyt kun valittelin leveää jalkaterää joka kipeytyy kapeissa luikkareissa. Fireflyssa enemmän tilaa kuulemma.

Merkki on Kesportin ns. oma merkki, vanha Crazy Creek.

Käyttökokemuksia ei vielä ole.

• fire fly

mä en oo ikinä koklannut fire flyn rullaluistimia mutta mulla on fire flyn temppu potkis eli bmx scooter

• Kipunilkassa

Ostin Budget sortista Firefly luistimet . Todella kova kipu nilkkaan ja luistimet palautukseen. Takana yli 20v luistelua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      6997
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4123
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2171
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      62
      1946
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1456
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      196
      1454
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      986
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe