Personal Traineriksi?

dan brown

Onko kenelläkään kokemuksia Personal Trainer- koulutuksesta ja kouluttajista...Koulutusta näyttäisi tarjoavan ainakin tälläset yritykset kuin: PT-liikkuja, Trainer4you ja FAF...mikäköhän mahtaisi olla asiallisin paikka? Ja onkohan ko. koulutukselle missään halvempaa hintaa, aika suolanen hintataso.

24

1632

Vastaukset

• Moi Dan!
    Olen asiassa ehkä vähän puolueellinen, mutta olisi mahtava juttu nähdä sinut koulutuksissamme!

Kannattaa ehdottomasti kartoittaa koulutuksissa olleiden fiiliksiä ja kysellä myös meiltä jos tuntuu, että jotain on jäänyt pimentoon.
    Autamme erittäin mielellämme kaikessa mm. koulutuksiin liittyvässä.

Kätevä paikka tähän on esimerkiksi facebook:
    http://www.facebook.com/Trainer4You

-Tuomas/Trainer4You

• Personal Trainereita on jo ihan liikaa ja kaikki ei todellakaan panosta asiakkaaseensa tosissaan niin miksi lisää löysä Lasseja tuohon työhön.

• Ei ainakaan entiselle faf lle kannata mennä. Ihan puuta heinää koko koulutus. Itse täydentelin myöhemmin muualla

• Suosittelen suorittamaan ensin liikunnanohjauksen perus ja jatkotutkinnot pois alta ja sitten vasta erikoistumaan personal traineriksi.

Saat näin HUOMATTAVASTI paremman kuvan koko liikuntasektorista ja paljon paremmat valmiudet kohdata asiakkaita laidasta laitaan. Näin myös työllistyt paremmin kun on rahkeita toimia myös esim liikunnanohjaajana erilaisissa ryhmäliikuntatunneilla ja vanhusten kuntouttavassa toiminnassa.

• Minulla on kokemuksia Trainer4youn koulutuksesta ja oli todella huono. Kuntosaliohjaajakoulutus on todella lyhyt, eikä siinä oikein oppinut mitään. Kuinka 5 päivässä voi oppia vielä mitään. PT koulutuksessakaan kouluttajat eivät itse olleet oikein tehneet pt hommia koskaan, kun osa kouluttajista tosi nuoria. Ei siis oikein siitäkään jäänyt mitään käteen. Hinnaltaan siis aika kova hintainen siihen nähden, että paljonko oli koulutusta. Moni kakku päältä kaunis sanotaan, mutta sisältöä ei ollut. Valitettavasti. Eikä ole tullut töitä Trainer4youn papereilla, vaikka olen moneen paikkaan hakenut. Sanoivat monessa arvostavansa vähän pitempiä koulutuksia.

• HIeman pettynyt kirjoitti:

Minulla on kokemuksia Trainer4youn koulutuksesta ja oli todella huono. Kuntosaliohjaajakoulutus on todella lyhyt, eikä siinä oikein oppinut mitään. Kuinka 5 päivässä voi oppia vielä mitään. PT koulutuksessakaan kouluttajat eivät itse olleet oikein tehneet pt hommia koskaan, kun osa kouluttajista tosi nuoria. Ei siis oikein siitäkään jäänyt mitään käteen. Hinnaltaan siis aika kova hintainen siihen nähden, että paljonko oli koulutusta. Moni kakku päältä kaunis sanotaan, mutta sisältöä ei ollut. Valitettavasti. Eikä ole tullut töitä Trainer4youn papereilla, vaikka olen moneen paikkaan hakenut. Sanoivat monessa arvostavansa vähän pitempiä koulutuksia.

FAF oli todella hyvä ja perusteellinen ja kouluttajat todella ammattimaisia ja kokeneita. Kouluttajat osasivat hyvin tuoda oikeat asiat ja opettaa kuinka käytännössä PT työtä tehdään. Valitsen sen, koska se oli selkeästi pisin koulutus ja itse asiassa hintakin oli kestoon nähden hyvä, koska koulutuspäivän hinta oli selkeästi edullisin verrattuna esim. trainer for you. Niiden koulutus on melkein puolet lyhempi mutta maksaa saman verran, joten siksi valitsin sellaisen koulutuksen josta saa kunnon opetuksen.

• FAF PT kirjoitti:

FAF oli todella hyvä ja perusteellinen ja kouluttajat todella ammattimaisia ja kokeneita. Kouluttajat osasivat hyvin tuoda oikeat asiat ja opettaa kuinka käytännössä PT työtä tehdään. Valitsen sen, koska se oli selkeästi pisin koulutus ja itse asiassa hintakin oli kestoon nähden hyvä, koska koulutuspäivän hinta oli selkeästi edullisin verrattuna esim. trainer for you. Niiden koulutus on melkein puolet lyhempi mutta maksaa saman verran, joten siksi valitsin sellaisen koulutuksen josta saa kunnon opetuksen.

Trainer4you oli todella kevyt koulutus. Kuntosaliohjaaja oli tosi lyhyt ja pt koulutuksessakaan ei ollut oikein mitään uutta. Heille on tärkeämpää hienot nettisivut ja myjhttp://www.faf.fi/courses/faf-international-personal-trainer-1-2015/aiynti kuin ihmisten oikeasti saaminen kuntoon. Osa kouluttajista oli tosi kokemattomia trainer4you koulutuksen käyneitä. Kokoajan tulee vain sähkäpostia kaikista koulutuksista eli yrittävät vain tehä pisnestä. kEhfa asiaa hehkuttavat koko ajan ja että pitäisi kertoa olevansa ehfa traineri. Menin työhaastatteluun kuntokeskukseen niin eivät edes tienneet koko efhasta eli ihan turha juttu,.Moni kakku päältä kaunis sanotaan.

• Komppaisin TheOne :n kantaa tähän PT kysymykseen. Sen verran olen ymmärtänyt näistä PT henkilöistä et ovat asiansa tuntevia liikunta alan ammattilaisia. Eikös esim. urheiluopistoilla voi suorittaa tämänkin tason opiskeluja ??
      Vaikuttaa rahastukselta jos joku jollain kälysellä salilla alkaa valmentaa sua personal traineriks tyyliin viikonlopun aikana, mihin sä sillä dokumentilla pääset jos sitä ei edes tunneta missään saati tunnusteta missään ? Haloo.
      Useinhan noilla kouluttautuneimmilla on vielä plussana fysioterapeutin tutkintokin.

• Samaa mieltä. Tuohon opintolinjaan taitaa saada opintotukeakin ? Oikoteitä ei vaan ole.

• Kävin Trainer4youn Hyvinvointivalmentajakoulutuksen, joka oli nimestään huolimatta ihan jotain muuta eli ihan lyhyt peruskoulutusta. Siksi vaihdoin FAF Finlandin koulutukseen tekemään kuntosaliohjaaja ja PT osiot, koska heillä koulutus on paljon pitempi ja perusteellinen ja hintakin on edullisempi. Olin tyytyväinen FAF koulutukseen. Tosi hyvät kouluttajat, riittävästi koulutusmateriaalia eli luettavaa ja teoria ja käytäntö kulkivat hyvin käsi kädessä.
    Kouluttajilta tuli paljon hyviä vinkkejä pt toimintaan ja kaikkiaan oli hyvä koulutus, josta todellakin hyötyä. Suosittelen.

• Sama kokemus, mutta ikävä kyllä olin trainer4youlla kuntosalikurssinkin joka oli tosi huono. Vain 4 päivää. Vaihdoin sit FAFlle ja oli tosi hyvät kouluttajat PT:ssa ja perusteellinen koulutus. Kuulin opiskelukavereiltani FAF gym koulutuksesta ja kuulosti ihan eri meiningiltä kuin t4y. Ne kurssit oli rahastusta. Suosittele FAF.

• FAF koulutus oli perusteellinen ja loistavat kouluttajat. Fressin koulutustilat oli myös tosi hyvät. Kaveri eksyi pTCA koulutukseen ja oli ollut kuulemma lyhyt ja yksikään kouluttaja ei ollut edes tehnyt PT työtä. Suosittelen siis FAF.

• Minulla ei niinkään ole pt koulutuksesta kokemusta,mutta huonosta trainerista kylläkin. Käynyt omien sanojensa mukaan ihan kunnon kurssit tunnetulla firmalla, mutta taidoissa ja tietämyksessä oli selviä puutteita. Esimerkiksi edes hack-kyykkyä ei osannut näyttää oikein, ja erilaisten treenivariaatioden suorittamista ei hallinnut,kuin mitä oli kirjasta lukenut. En ole aloittelija,vaan kyselin pt,ltä ihan treenimotivaation nostamiseksi uusia näkökulmia, niin ko puutteet tuli ilmi.

• Trainer4you koulutustoiminta tuottaa pahasti tappiota, yli 300 000 euroa tappiota viime vuonna, joten eipä mene häävisti heillä. Moni kakku päältä kaunis. Koulutuksen hinta ja laatu ei kohtaa mitenkään. On Suomen kallein koulutus ja aika lyhyt verrattuna muihin koulutuksiin. Kouluttajat monet on tosi kokemattomia ja vain T4y koulutuksen käyneitä. Huono.

• Faf koulutuksessa oli todella hyvät koulutusmateriaalit, tentit pystyi tekeen netissä ja paljon etuja koulutuksen aikana, mm. harjoitusohjelmatyökalu ja sit valmennustyökalu, jonka avulla suoritettiin harjoitusasiakassuhde. Ja kouluttajat oli aivan loistavia. Laadukas koulutus ja voi kyllä suositella. Työllistyin myös heti.

• Minulla myös FAF koulutuksesta hyvä kokemus. Kirjalliset materiaalit tosi hyvät ja lisämateriaalia oppimisalustassa, jonne myös näppärästi kotitehtävät tehtiin. Koulutuspaikkana Fressi Syke Tampereella eli aivan super hyvät tilat. Tosi kokeneet kouluttajat oli myös Treella. 10 arvoinen koulutus kaikkiaan.

• NHA koulutusorganisaatio, joka on uusin, on aivan puppua. Rahastusfirma ja ns. pöytälaatikkofirma, joka myy amerikkalaista PT sertifikaattia ylihintaan. Saman sertifikaatin voi hankkia kuka vaan amerikasta. Samoin mainostavat yliopisto-opintoja, jonka kuka tahansa voi suorittaa paljon edullisemmin, kun ne ovat avoimen yliopiston opintoja. Älkää siis langetto tähän ansaan.

• Esimerkiksi suurin osa trainereista ei tiedä mitään lisäravinteiden laatueroista, joten kannattaa kysyä perustelut jos jotain merkkiä ihan väkisin tyrkyttävät.
    https://www.google.fi/search?q=huonolaatuinen+lisäravinne&rlz=1C1ASUT_fiFI580FI580&oq=huonolaatuinen+lisäravinne&aqs=chrome..69i57.6276j1j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• Kävin itse FAF koulutuksen, joka on perusteellinen ja hyvät kouluttajat sekä koulutusmateriaalit. Kyselin hakiessani koulutusta myös muistakin, mutta FAF vakuutti eniten. Koulutustilat loistavat Vantaan Fressissä. Kyselin silloin myös PT akatemista, mutta ei vakuuttanut ollenkaan. Tuntui kuin heille ei ole ajatusta mikä pt:n työ on. Trainer4you myynti ärsyttin niin paljon, että sen skippasin heti. Sitten oli uusin tulokas NHA, joka kauppaa itseään maailman parhaana. No ei vakuuttanut, kun oli vain kirjekurssia ja joku amerikkalainen lisenssi, jolla ei varmaan tee Suomessa ja Europpassa mitään. Kyselkää siis ihmeessä, ennen kuin valitsette, niin saatte mitä haluatte.

• Maksoin turhaan huonosta koulutuksesta. NHA koulutukseen osallistuin mutta kurssin aikana selvisi ettei opetusta ollut oikeastaan ollenkaan. Ja samat opinnot olisi itse voinut suorittaa paljon halvemmalla. Ja isoin asia oli että kun olin aloittanut opinnot niin samaa kurssia myytiin puolet halvemmalla. Lopetin koulutuksen ja vaadin rahat takaisin ja menin kunnolliseen PT koulutukseen FAF lle. NHA vetäjä oli lisäksi aika ärsyttävä tyyppi.

• Huomatkaa kaikki, että NHA mainostama ACE sertifikaatilla ei ole mitään tekemistä Suomessa. Se on vain jenkkien oma juttu koska siellä kaikki on sertifioitua. Kuka tahansa voi tuo ACE sertifikaatin ostaa kun käy vain läpäisemistä sähköisen tentin. Älkää siis missään nimessä maksako 3700 euroa asiasta jonka saat netin kautta 700 dollarilla. NHA on vain hieno ulkokuori ilman sisältöä ja vetäjänä on vain muista koulutusorganisaatioista pois laitetut henkilöt kannattaa välttää.

• NHA koulutus mainostaa itseään maailman parhaana ja korkeakoulutasoisena. TÄysin harhaanjohtavaa markkinointia johon ei kannata uskoa. Yrityksen johdossa on henkilö joka ei ymmärrä personal toiminnasta mitään ja aikoo vain rahastaa näillä koulutuksilla. Älkää siis missään nimessä menkö. Tai jos haluat tähän mennä ja suorittaa helpolla netissä, niin mene ja maksa tyhjästä. Suurin osa sivuston teksteistä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ei amerikkalainen sertifikaatti ole mikään tae osaamisesta. Ihmettelen, mitä sivuille on antanut kasvonsa muutama ammattilainen, koska heillähän ei ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Ei he siellä opeta mitään. Lääketieteellinen johtaja, pedagoginen johtaja, siis millä kompetenssilla. Jos on ollut liikkuva koulu ohjelmaa tekemässä eli alakoululaisten jumppaa, niin ei siitä tule vielä pedagogiseksi johtajaksi. Ja lääketieteellinen johtaja on tavallinen lääkäri, joka tekee lääkärin työtä ei siis tätä koulutusta.

Voiko siis ihmisiä vielä pahemmin viilata linssiin.

• Itsellä täysin eri mielipide ja vain positiivista sanottavaa NHA:n kurssista sen juuri käyneenä. Ensinnäkin sähköinen koe on yksi vaikeimmista maailmalta löytyvistä pt-sertifikaattikokeista ja sen läpäisy vaatii laajaa osaamista, sopii yrittää. Toiseksi, NHA:lta voi valita, millaisen opetusmuodon itselleen haluaa: Mikäli itseopiskelu riittää, saa sen tällä hetkellä ehkäpä markkinoiden edullisimpaan hintaan, ja sekin paketti on kattava, sisältäen juuri tuon pt-sertifikaattikokeen, sertifikaatin, kaksi englanninkielistä todella perusteellista kirjaa aiheesta sekä samaiset materiaalit myös suomen kielellä ja lisähuomioita suomalaisesta tavasta toimia, mikäli poikkeaa Jenkeistä. Jos taas kokee tarvitsevansa myös kuntosaliopetusohjausta ja enemmän tukea, on tarjolla ns. kattavampi paketti, jota myös muut organisaatiot Suomessa tarjoava, ja poikkeuksena muihin myös nuo perusopinnot yliopistossa. Mutta käsittääkseni NHA on kohdistanut palvelunsa enemmän alalla jo toimiville ja aiheesta tietäville, jotka saavat materiaaleista enemmän irti ja pystyvät opiskelemaan paremmin myös itsenäisesti. Jos siis olet aivan ummikko ja alalle pyrkivä, ei tämä ehkä ole juuri sinua varten.

Lisäksi ACE:n sertifikaatin voimassa olo vaatii jatkuvaa lisäopiskelua, jolloin myös tietotaito pysyy ajantasalla ja osaaminen kasvaa vuosi vuodelta. Joku voisi ajatella tätäkin rahastuksena, mutta itse miellän sen takeeksi siitä, että sertifioitu pt todella osaa asiansa, on kiinnostunut alasta ja sen muutoksista sekä haluaa jatkokouluttaa itseään entistä paremmaksi osaajaksi.

Jos haluaa päästä helpolla ja halvalla, tervemenoa noille muille suomalaisille rahastusfirmoille. Kai niistäkin jotain oppii, mutta mitä itse olen tutkiskellut tarjontaa viimeiset 5 vuotta, en osallistunut yhdellekään pt-kurssille ennen NHA:ta, koska mielestäni en olisi saanut rahoilleni vastinetta tai osaamiseeni lisäarvoa näiden kurssien suorittamisesta. Lisäksi mikäli ikinä ajattelee lähtevänsä ulkomaille töihin, ei noilla suomalaisilla puppukoulutuksilla ole juurikaan arvoa, koska niiden läpäisy ei ole minkään osaamisen tae ja ne eivät toimi minkään organisaation alaisena (toisin kuin ACE NCCA:n alla).

Ja vielä tiedoksi: tämä on täysin oma subjektiivinen näkemykseni NHA:sta ja muista pt-koulutuksen tarjoajista. En ole missään yhteydessä mihinkään näistä muuten kuin juurikin valmistuneena opiskelijana NHA:lla.

• Hoh hoijaa. Tuon kommentin on kirjoittanut NHA omistajat jotka yrittävät rahastaa tällä hommalla. Ari Langinkoski mainostaa omalla nimellään. Nimi näkyy siis heidän mainoksessaan. tuota ace sertifikaattia kun todellisuudessa voi olla että ei muita saisi.
      Nyt mainostavat että aika poistua itse keksityiltä sertifikaateista. NHA on itse keksinyt että lisäämällä avoimia yliopiston opintoja niin siitä tulee heille joku sertifikaatti ja sillä voi rahastaa 1300€ tai jopa 3000€. Kun avoimen opinnot voi siis kuka vaan käydä tekemässä ja hinta on varmaan 300€. Ja tuo ace sertifikaatti voi suorittaa netissä 600 dollarin hintaan. Eli joku vetää nyt välistä eli siis NHA omistajat jonka nimi näkyy siinä face mainoksen sertifikaatisss jonka siis omist on itse netistä ostanut. Se siitä laadusta. Käytännön opetusta ei ole kuin pari päivää joten kirjekurssilla tai avoimen yliopiston luennoilla ei opi käytännössä ohjaamaan. Kannattaa siis laittaa faktat faktoina.

SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.