Personal Traineriksi?

dan brown

Onko kenelläkään kokemuksia Personal Trainer- koulutuksesta ja kouluttajista...Koulutusta näyttäisi tarjoavan ainakin tälläset yritykset kuin: PT-liikkuja, Trainer4you ja FAF...mikäköhän mahtaisi olla asiallisin paikka? Ja onkohan ko. koulutukselle missään halvempaa hintaa, aika suolanen hintataso.

76

14162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T4Y

      Moi Dan!
      Olen asiassa ehkä vähän puolueellinen, mutta olisi mahtava juttu nähdä sinut koulutuksissamme!

      Kannattaa ehdottomasti kartoittaa koulutuksissa olleiden fiiliksiä ja kysellä myös meiltä jos tuntuu, että jotain on jäänyt pimentoon.
      Autamme erittäin mielellämme kaikessa mm. koulutuksiin liittyvässä.

      Kätevä paikka tähän on esimerkiksi facebook:
      http://www.facebook.com/Trainer4You

      -Tuomas/Trainer4You

      • Anonyymi

        Hyvähomma
        Pieni palkka
        Et elätä itseäsi

        Kunntoilu harrastus
        Muut repii voitot
        Et rikastu

        Ellet saa asilaaksi jotai varakasta lesklirouvaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähomma
        Pieni palkka
        Et elätä itseäsi

        Kunntoilu harrastus
        Muut repii voitot
        Et rikastu

        Ellet saa asilaaksi jotai varakasta lesklirouvaa...

        Vaimoni maksoi tyhjädt
        Fiigti seven. Salilla
        Täysin motivoinaton kptiin lähdössä ole lusmu
        Joku takuu pitäisi olla näillä ratsastajia jillskinn

        En ihmrytelr miki sillä ei enää töitä


        Maataloustuki loinen


    • lllllllllllllll

      Personal Trainereita on jo ihan liikaa ja kaikki ei todellakaan panosta asiakkaaseensa tosissaan niin miksi lisää löysä Lasseja tuohon työhön.

    • Ptkuitenkin

      Ei ainakaan entiselle faf lle kannata mennä. Ihan puuta heinää koko koulutus. Itse täydentelin myöhemmin muualla

    • Suosittelen suorittamaan ensin liikunnanohjauksen perus ja jatkotutkinnot pois alta ja sitten vasta erikoistumaan personal traineriksi.

      Saat näin HUOMATTAVASTI paremman kuvan koko liikuntasektorista ja paljon paremmat valmiudet kohdata asiakkaita laidasta laitaan. Näin myös työllistyt paremmin kun on rahkeita toimia myös esim liikunnanohjaajana erilaisissa ryhmäliikuntatunneilla ja vanhusten kuntouttavassa toiminnassa.

      • HIeman pettynyt

        Minulla on kokemuksia Trainer4youn koulutuksesta ja oli todella huono. Kuntosaliohjaajakoulutus on todella lyhyt, eikä siinä oikein oppinut mitään. Kuinka 5 päivässä voi oppia vielä mitään. PT koulutuksessakaan kouluttajat eivät itse olleet oikein tehneet pt hommia koskaan, kun osa kouluttajista tosi nuoria. Ei siis oikein siitäkään jäänyt mitään käteen. Hinnaltaan siis aika kova hintainen siihen nähden, että paljonko oli koulutusta. Moni kakku päältä kaunis sanotaan, mutta sisältöä ei ollut. Valitettavasti. Eikä ole tullut töitä Trainer4youn papereilla, vaikka olen moneen paikkaan hakenut. Sanoivat monessa arvostavansa vähän pitempiä koulutuksia.


      • FAF PT
        HIeman pettynyt kirjoitti:

        Minulla on kokemuksia Trainer4youn koulutuksesta ja oli todella huono. Kuntosaliohjaajakoulutus on todella lyhyt, eikä siinä oikein oppinut mitään. Kuinka 5 päivässä voi oppia vielä mitään. PT koulutuksessakaan kouluttajat eivät itse olleet oikein tehneet pt hommia koskaan, kun osa kouluttajista tosi nuoria. Ei siis oikein siitäkään jäänyt mitään käteen. Hinnaltaan siis aika kova hintainen siihen nähden, että paljonko oli koulutusta. Moni kakku päältä kaunis sanotaan, mutta sisältöä ei ollut. Valitettavasti. Eikä ole tullut töitä Trainer4youn papereilla, vaikka olen moneen paikkaan hakenut. Sanoivat monessa arvostavansa vähän pitempiä koulutuksia.

        FAF oli todella hyvä ja perusteellinen ja kouluttajat todella ammattimaisia ja kokeneita. Kouluttajat osasivat hyvin tuoda oikeat asiat ja opettaa kuinka käytännössä PT työtä tehdään. Valitsen sen, koska se oli selkeästi pisin koulutus ja itse asiassa hintakin oli kestoon nähden hyvä, koska koulutuspäivän hinta oli selkeästi edullisin verrattuna esim. trainer for you. Niiden koulutus on melkein puolet lyhempi mutta maksaa saman verran, joten siksi valitsin sellaisen koulutuksen josta saa kunnon opetuksen.


      • not satisfied
        FAF PT kirjoitti:

        FAF oli todella hyvä ja perusteellinen ja kouluttajat todella ammattimaisia ja kokeneita. Kouluttajat osasivat hyvin tuoda oikeat asiat ja opettaa kuinka käytännössä PT työtä tehdään. Valitsen sen, koska se oli selkeästi pisin koulutus ja itse asiassa hintakin oli kestoon nähden hyvä, koska koulutuspäivän hinta oli selkeästi edullisin verrattuna esim. trainer for you. Niiden koulutus on melkein puolet lyhempi mutta maksaa saman verran, joten siksi valitsin sellaisen koulutuksen josta saa kunnon opetuksen.

        Trainer4you oli todella kevyt koulutus. Kuntosaliohjaaja oli tosi lyhyt ja pt koulutuksessakaan ei ollut oikein mitään uutta. Heille on tärkeämpää hienot nettisivut ja myjhttp://www.faf.fi/courses/faf-international-personal-trainer-1-2015/aiynti kuin ihmisten oikeasti saaminen kuntoon. Osa kouluttajista oli tosi kokemattomia trainer4you koulutuksen käyneitä. Kokoajan tulee vain sähkäpostia kaikista koulutuksista eli yrittävät vain tehä pisnestä. kEhfa asiaa hehkuttavat koko ajan ja että pitäisi kertoa olevansa ehfa traineri. Menin työhaastatteluun kuntokeskukseen niin eivät edes tienneet koko efhasta eli ihan turha juttu,.Moni kakku päältä kaunis sanotaan.


      • Onpaniihikiki

        Komppaisin TheOne :n kantaa tähän PT kysymykseen. Sen verran olen ymmärtänyt näistä PT henkilöistä et ovat asiansa tuntevia liikunta alan ammattilaisia. Eikös esim. urheiluopistoilla voi suorittaa tämänkin tason opiskeluja ??
        Vaikuttaa rahastukselta jos joku jollain kälysellä salilla alkaa valmentaa sua personal traineriks tyyliin viikonlopun aikana, mihin sä sillä dokumentilla pääset jos sitä ei edes tunneta missään saati tunnusteta missään ? Haloo.
        Useinhan noilla kouluttautuneimmilla on vielä plussana fysioterapeutin tutkintokin.


      • ryhdistäydy

        Samaa mieltä. Tuohon opintolinjaan taitaa saada opintotukeakin ? Oikoteitä ei vaan ole.


    • Vaihtanut

      Kävin Trainer4youn Hyvinvointivalmentajakoulutuksen, joka oli nimestään huolimatta ihan jotain muuta eli ihan lyhyt peruskoulutusta. Siksi vaihdoin FAF Finlandin koulutukseen tekemään kuntosaliohjaaja ja PT osiot, koska heillä koulutus on paljon pitempi ja perusteellinen ja hintakin on edullisempi. Olin tyytyväinen FAF koulutukseen. Tosi hyvät kouluttajat, riittävästi koulutusmateriaalia eli luettavaa ja teoria ja käytäntö kulkivat hyvin käsi kädessä.
      Kouluttajilta tuli paljon hyviä vinkkejä pt toimintaan ja kaikkiaan oli hyvä koulutus, josta todellakin hyötyä. Suosittelen.

      • FAF PT

        Sama kokemus, mutta ikävä kyllä olin trainer4youlla kuntosalikurssinkin joka oli tosi huono. Vain 4 päivää. Vaihdoin sit FAFlle ja oli tosi hyvät kouluttajat PT:ssa ja perusteellinen koulutus. Kuulin opiskelukavereiltani FAF gym koulutuksesta ja kuulosti ihan eri meiningiltä kuin t4y. Ne kurssit oli rahastusta. Suosittele FAF.


    • sporttitrainer

      FAF koulutus oli perusteellinen ja loistavat kouluttajat. Fressin koulutustilat oli myös tosi hyvät. Kaveri eksyi pTCA koulutukseen ja oli ollut kuulemma lyhyt ja yksikään kouluttaja ei ollut edes tehnyt PT työtä. Suosittelen siis FAF.

      • salillavuodesta1985

        Minulla ei niinkään ole pt koulutuksesta kokemusta,mutta huonosta trainerista kylläkin. Käynyt omien sanojensa mukaan ihan kunnon kurssit tunnetulla firmalla, mutta taidoissa ja tietämyksessä oli selviä puutteita. Esimerkiksi edes hack-kyykkyä ei osannut näyttää oikein, ja erilaisten treenivariaatioden suorittamista ei hallinnut,kuin mitä oli kirjasta lukenut. En ole aloittelija,vaan kyselin pt,ltä ihan treenimotivaation nostamiseksi uusia näkökulmia, niin ko puutteet tuli ilmi.


    • Perustreenari

      Trainer4you koulutustoiminta tuottaa pahasti tappiota, yli 300 000 euroa tappiota viime vuonna, joten eipä mene häävisti heillä. Moni kakku päältä kaunis. Koulutuksen hinta ja laatu ei kohtaa mitenkään. On Suomen kallein koulutus ja aika lyhyt verrattuna muihin koulutuksiin. Kouluttajat monet on tosi kokemattomia ja vain T4y koulutuksen käyneitä. Huono.

    • Tosityytyväinen

      Faf koulutuksessa oli todella hyvät koulutusmateriaalit, tentit pystyi tekeen netissä ja paljon etuja koulutuksen aikana, mm. harjoitusohjelmatyökalu ja sit valmennustyökalu, jonka avulla suoritettiin harjoitusasiakassuhde. Ja kouluttajat oli aivan loistavia. Laadukas koulutus ja voi kyllä suositella. Työllistyin myös heti.

    • TyytyväinenFAFPT

      Minulla myös FAF koulutuksesta hyvä kokemus. Kirjalliset materiaalit tosi hyvät ja lisämateriaalia oppimisalustassa, jonne myös näppärästi kotitehtävät tehtiin. Koulutuspaikkana Fressi Syke Tampereella eli aivan super hyvät tilat. Tosi kokeneet kouluttajat oli myös Treella. 10 arvoinen koulutus kaikkiaan.

    • kusetettu

      NHA koulutusorganisaatio, joka on uusin, on aivan puppua. Rahastusfirma ja ns. pöytälaatikkofirma, joka myy amerikkalaista PT sertifikaattia ylihintaan. Saman sertifikaatin voi hankkia kuka vaan amerikasta. Samoin mainostavat yliopisto-opintoja, jonka kuka tahansa voi suorittaa paljon edullisemmin, kun ne ovat avoimen yliopiston opintoja. Älkää siis langetto tähän ansaan.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä sun kanssa. Sen jälkeen kun rahat kilahti tilille, loppui sähköposteihin vastaaminen ja asiakkaan auttaminen hänen kysymyksissään. Avoimen yliopiston kautta tosiaan halvempi ja parempi suorittaa samat opinnot. Materiaali vilisi kirjoitusvirheitä ja käsittämättömiä lauserakenteita. Tuli sellainen olo et nää ei tiedä asiasta. Oon niin pettynyt.


    • LiikaaMainontaa

      Esimerkiksi suurin osa trainereista ei tiedä mitään lisäravinteiden laatueroista, joten kannattaa kysyä perustelut jos jotain merkkiä ihan väkisin tyrkyttävät.
      https://www.google.fi/search?q=huonolaatuinen lisäravinne&rlz=1C1ASUT_fiFI580FI580&oq=huonolaatuinen lisäravinne&aqs=chrome..69i57.6276j1j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    • UusiPT

      Kävin itse FAF koulutuksen, joka on perusteellinen ja hyvät kouluttajat sekä koulutusmateriaalit. Kyselin hakiessani koulutusta myös muistakin, mutta FAF vakuutti eniten. Koulutustilat loistavat Vantaan Fressissä. Kyselin silloin myös PT akatemista, mutta ei vakuuttanut ollenkaan. Tuntui kuin heille ei ole ajatusta mikä pt:n työ on. Trainer4you myynti ärsyttin niin paljon, että sen skippasin heti. Sitten oli uusin tulokas NHA, joka kauppaa itseään maailman parhaana. No ei vakuuttanut, kun oli vain kirjekurssia ja joku amerikkalainen lisenssi, jolla ei varmaan tee Suomessa ja Europpassa mitään. Kyselkää siis ihmeessä, ennen kuin valitsette, niin saatte mitä haluatte.

    • Koulunpenkille

      Maksoin turhaan huonosta koulutuksesta. NHA koulutukseen osallistuin mutta kurssin aikana selvisi ettei opetusta ollut oikeastaan ollenkaan. Ja samat opinnot olisi itse voinut suorittaa paljon halvemmalla. Ja isoin asia oli että kun olin aloittanut opinnot niin samaa kurssia myytiin puolet halvemmalla. Lopetin koulutuksen ja vaadin rahat takaisin ja menin kunnolliseen PT koulutukseen FAF lle. NHA vetäjä oli lisäksi aika ärsyttävä tyyppi.

    • Pettynyttodella

      Huomatkaa kaikki, että NHA mainostama ACE sertifikaatilla ei ole mitään tekemistä Suomessa. Se on vain jenkkien oma juttu koska siellä kaikki on sertifioitua. Kuka tahansa voi tuo ACE sertifikaatin ostaa kun käy vain läpäisemistä sähköisen tentin. Älkää siis missään nimessä maksako 3700 euroa asiasta jonka saat netin kautta 700 dollarilla. NHA on vain hieno ulkokuori ilman sisältöä ja vetäjänä on vain muista koulutusorganisaatioista pois laitetut henkilöt kannattaa välttää.

    • Anonyymi

      NHA koulutus mainostaa itseään maailman parhaana ja korkeakoulutasoisena. TÄysin harhaanjohtavaa markkinointia johon ei kannata uskoa. Yrityksen johdossa on henkilö joka ei ymmärrä personal toiminnasta mitään ja aikoo vain rahastaa näillä koulutuksilla. Älkää siis missään nimessä menkö. Tai jos haluat tähän mennä ja suorittaa helpolla netissä, niin mene ja maksa tyhjästä. Suurin osa sivuston teksteistä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ei amerikkalainen sertifikaatti ole mikään tae osaamisesta. Ihmettelen, mitä sivuille on antanut kasvonsa muutama ammattilainen, koska heillähän ei ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Ei he siellä opeta mitään. Lääketieteellinen johtaja, pedagoginen johtaja, siis millä kompetenssilla. Jos on ollut liikkuva koulu ohjelmaa tekemässä eli alakoululaisten jumppaa, niin ei siitä tule vielä pedagogiseksi johtajaksi. Ja lääketieteellinen johtaja on tavallinen lääkäri, joka tekee lääkärin työtä ei siis tätä koulutusta.

      Voiko siis ihmisiä vielä pahemmin viilata linssiin.

    • Anonyymi

      Itsellä täysin eri mielipide ja vain positiivista sanottavaa NHA:n kurssista sen juuri käyneenä. Ensinnäkin sähköinen koe on yksi vaikeimmista maailmalta löytyvistä pt-sertifikaattikokeista ja sen läpäisy vaatii laajaa osaamista, sopii yrittää. Toiseksi, NHA:lta voi valita, millaisen opetusmuodon itselleen haluaa: Mikäli itseopiskelu riittää, saa sen tällä hetkellä ehkäpä markkinoiden edullisimpaan hintaan, ja sekin paketti on kattava, sisältäen juuri tuon pt-sertifikaattikokeen, sertifikaatin, kaksi englanninkielistä todella perusteellista kirjaa aiheesta sekä samaiset materiaalit myös suomen kielellä ja lisähuomioita suomalaisesta tavasta toimia, mikäli poikkeaa Jenkeistä. Jos taas kokee tarvitsevansa myös kuntosaliopetusohjausta ja enemmän tukea, on tarjolla ns. kattavampi paketti, jota myös muut organisaatiot Suomessa tarjoava, ja poikkeuksena muihin myös nuo perusopinnot yliopistossa. Mutta käsittääkseni NHA on kohdistanut palvelunsa enemmän alalla jo toimiville ja aiheesta tietäville, jotka saavat materiaaleista enemmän irti ja pystyvät opiskelemaan paremmin myös itsenäisesti. Jos siis olet aivan ummikko ja alalle pyrkivä, ei tämä ehkä ole juuri sinua varten.

      Lisäksi ACE:n sertifikaatin voimassa olo vaatii jatkuvaa lisäopiskelua, jolloin myös tietotaito pysyy ajantasalla ja osaaminen kasvaa vuosi vuodelta. Joku voisi ajatella tätäkin rahastuksena, mutta itse miellän sen takeeksi siitä, että sertifioitu pt todella osaa asiansa, on kiinnostunut alasta ja sen muutoksista sekä haluaa jatkokouluttaa itseään entistä paremmaksi osaajaksi.

      Jos haluaa päästä helpolla ja halvalla, tervemenoa noille muille suomalaisille rahastusfirmoille. Kai niistäkin jotain oppii, mutta mitä itse olen tutkiskellut tarjontaa viimeiset 5 vuotta, en osallistunut yhdellekään pt-kurssille ennen NHA:ta, koska mielestäni en olisi saanut rahoilleni vastinetta tai osaamiseeni lisäarvoa näiden kurssien suorittamisesta. Lisäksi mikäli ikinä ajattelee lähtevänsä ulkomaille töihin, ei noilla suomalaisilla puppukoulutuksilla ole juurikaan arvoa, koska niiden läpäisy ei ole minkään osaamisen tae ja ne eivät toimi minkään organisaation alaisena (toisin kuin ACE NCCA:n alla).

      Ja vielä tiedoksi: tämä on täysin oma subjektiivinen näkemykseni NHA:sta ja muista pt-koulutuksen tarjoajista. En ole missään yhteydessä mihinkään näistä muuten kuin juurikin valmistuneena opiskelijana NHA:lla.

      • Anonyymi

        Hoh hoijaa. Tuon kommentin on kirjoittanut NHA omistajat jotka yrittävät rahastaa tällä hommalla. Ari Langinkoski mainostaa omalla nimellään. Nimi näkyy siis heidän mainoksessaan. tuota ace sertifikaattia kun todellisuudessa voi olla että ei muita saisi.
        Nyt mainostavat että aika poistua itse keksityiltä sertifikaateista. NHA on itse keksinyt että lisäämällä avoimia yliopiston opintoja niin siitä tulee heille joku sertifikaatti ja sillä voi rahastaa 1300€ tai jopa 3000€. Kun avoimen opinnot voi siis kuka vaan käydä tekemässä ja hinta on varmaan 300€. Ja tuo ace sertifikaatti voi suorittaa netissä 600 dollarin hintaan. Eli joku vetää nyt välistä eli siis NHA omistajat jonka nimi näkyy siinä face mainoksen sertifikaatisss jonka siis omist on itse netistä ostanut. Se siitä laadusta. Käytännön opetusta ei ole kuin pari päivää joten kirjekurssilla tai avoimen yliopiston luennoilla ei opi käytännössä ohjaamaan. Kannattaa siis laittaa faktat faktoina.


    • Anonyymi

      Itse en suosittelisi NHA koulutusta. Henkilökohtaisen kokemukseni mukaan epäammattimaista toimintaa. Toivottavasti ei ole yleistä vaan joku poikkeus. Tuntunut vain rahastukselta.

    • Anonyymi

      Ihan sama mikä mutta muutaman päivän tai edes viikon kurssilla ei voi oppia kaikkea.

    • Anonyymi

      Nyt on alalle tullut taas ruotsalainen Intensive PT koulutus. Älkää nyt kukaan järkevä siihen hairahtako. Nettikoulutus ihan hömppää. Google kääntäjällä tehty nettisivut ja kouluttajina ihmiset, joista kukaan ei ole PT hommia edes tehnyt. Täysin nobodyja kouluttajina. Harmi, jos joku tähän erehtyy menemään.
      Nyt on näköjään taas se aika kun osa yrittää rahastaa pelkästään näillä koulutuksilla eli nämä nettikoulutukset kuten NHA ja tämä Intensive PT. Mitä siinä on intensiivistä tuossa kurssissa muuta kuin, että että se kestää pari päivää. Ei siinä ajassa saa muuta kuin menettää rahansa.

      • Anonyymi

        Moro!

        Haluan selventää muutamat asiat IntensivePT koulutuksesta .

        1. Kouluttajat ovat kaikki alalla toimivia henkilöitä (pt, fyssari, liikunnanohjaaja)
        2. Koulutus kestää huomattavasti pidempään kun muutama päivä (noin 2-3 kuukautta).


    • Anonyymi

      En ymmärrä koko pt konseptia.
      Ei harrastelija tee mitään pt:llä. Kaikki tieto löytyy netistä.
      Mutta kun halutaan vain selvitä rahalla niin ei haluta ottaa selvää.
      Itse olen kaikille ketkä on kysynyt sanonut että motivaatio kasvaa kun itse etsii tietoa, katsoo videoilta liikkeet, tutkii treeni ja ruoka ohjeet.
      Jos on jo edistynyt ja on potentiaalia kisailemaan niin sitten voin valmentaa.

      • Anonyymi

        Muuten joo. Mutta kun aloitat, liikkeet tulisi heti tehdä oikein. Tämä on se mihin tarvitset pt:n. Kun opit tekemään liikkeen väärin on se vahingollista ja myös myöhemmin todella hankalaa ja työlästä opetella uudestaan tekemään oikein... monissa vapailla paikoilla suoritetuissa liikkeissä väärä suoritus tapa johtaa ennen pitkään loukkaantumiseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten joo. Mutta kun aloitat, liikkeet tulisi heti tehdä oikein. Tämä on se mihin tarvitset pt:n. Kun opit tekemään liikkeen väärin on se vahingollista ja myös myöhemmin todella hankalaa ja työlästä opetella uudestaan tekemään oikein... monissa vapailla paikoilla suoritetuissa liikkeissä väärä suoritus tapa johtaa ennen pitkään loukkaantumiseen...

        Katso videoilta liikkeet! Usein on selostus mitä pitää ottaa huomioon.
        Ja sitten se tärkein neuvo aloittelijalle.
        Jaan tämän tiedon nyt ilmaiseksi.
        Jos väsyy väärä lihas/lihasryhmä et tee liikettä oikein.
        Voimanosto ja painonosto sitten eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso videoilta liikkeet! Usein on selostus mitä pitää ottaa huomioon.
        Ja sitten se tärkein neuvo aloittelijalle.
        Jaan tämän tiedon nyt ilmaiseksi.
        Jos väsyy väärä lihas/lihasryhmä et tee liikettä oikein.
        Voimanosto ja painonosto sitten eri asia.

        Reilun 20vuoden kokemuksella voin sanoa, että ei onnistu... aina kun käyn salilla siellä on kymmeniä joiden pitäisi palkata pt... tulevaisuudessa polvet paskana, lonkat, välilevyn pullistuma, kiertäjäkalvosin oireyhtymä... yms... vaikka se oikea lihas rasittuisi, voit silti tehdä väärin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilun 20vuoden kokemuksella voin sanoa, että ei onnistu... aina kun käyn salilla siellä on kymmeniä joiden pitäisi palkata pt... tulevaisuudessa polvet paskana, lonkat, välilevyn pullistuma, kiertäjäkalvosin oireyhtymä... yms... vaikka se oikea lihas rasittuisi, voit silti tehdä väärin...

        No höpö höpö.
        Vuodet salilla ei tee sinusta mitään gurua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No höpö höpö.
        Vuodet salilla ei tee sinusta mitään gurua.

        Ei teekkään. Mutta on siitäkin ollut hyötyä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei teekkään. Mutta on siitäkin ollut hyötyä...

        Tuskin on.
        Tuollaisella asenteella oleva henkilö ei voi auttaa muita. Besserwissereitä ei voi pyytää auttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin on.
        Tuollaisella asenteella oleva henkilö ei voi auttaa muita. Besserwissereitä ei voi pyytää auttamaan.

        En olekaan auttamassa muita. Suosittelen vain palkkaamaan sen pt:n... pitkällä juoksulla se on aika pieni investointi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olekaan auttamassa muita. Suosittelen vain palkkaamaan sen pt:n... pitkällä juoksulla se on aika pieni investointi...

        Mutta ihan turha. Sama kuin heittäisi rahat likaojaan.
        Pt konsepti on pelkkää huijausta.
        Ihan oikeasti, jos nyt miettii näitä liikkeitä mitä salilla tehdään, niin eihän ne nyt ole niin vaikeita että jonkun pitää tulla niitä opettamaan.
        Uusavuton jos on tai turhaa rahaa, mitä ei halua antaa köyhille, niin sitten ehkä pt huijari juttusille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ihan turha. Sama kuin heittäisi rahat likaojaan.
        Pt konsepti on pelkkää huijausta.
        Ihan oikeasti, jos nyt miettii näitä liikkeitä mitä salilla tehdään, niin eihän ne nyt ole niin vaikeita että jonkun pitää tulla niitä opettamaan.
        Uusavuton jos on tai turhaa rahaa, mitä ei halua antaa köyhille, niin sitten ehkä pt huijari juttusille.

        Ihmeen paljon siellä kuitenkin saadaan mm. polvi, selkä, olkapää ja kyynerpää vammoja aikaiseksi väärällä tekniikalla treenatessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ihan turha. Sama kuin heittäisi rahat likaojaan.
        Pt konsepti on pelkkää huijausta.
        Ihan oikeasti, jos nyt miettii näitä liikkeitä mitä salilla tehdään, niin eihän ne nyt ole niin vaikeita että jonkun pitää tulla niitä opettamaan.
        Uusavuton jos on tai turhaa rahaa, mitä ei halua antaa köyhille, niin sitten ehkä pt huijari juttusille.

        Ymmärrän, että 3v vanha kommentti, mutta sä oot selvästi nuori, rahaton ja epäviisas. Mitä sanoisit ihmiselle, joka on 30v+, käy kokoaikaisesti töissä, on perhe ja ei yhtään kokemusta liikunnasta? "Mene katsomaan videoita"? Ymmärrä, että joillakin ihmisillä on rahaa, mutta ei aikaa ja he haluavat päästä heti alkuun ilman vaikeuksia. Kun sä aloitat kuntosalin käymisen, sä jokatapauksessa maksat siitä tiedosta mitä sun pitää oppia joko ajalla tai rahalla...


    • Anonyymi

      NHA korkeakoulutasoinen pt koulutus. Iso valhe ja harhaanjohtamisella. Amerikasta saa netistä saman lisenssi alle 1000 dollarilla. Been there done that. Helppo nakki hoitaa, niin älkää maksako tästä turhaan.

    • Anonyymi

      Miksi ei mennä johonkin urheiluseuraan urheilemaan ja saada hyvä valmennus sieltä?

    • Anonyymi

      Jylhän Tiina, semmoisiii ne peeteet on. Hei oikeasti, hommaa itsellesi kunnon duuni.

    • Anonyymi

      Ruotsalainen intensive pt koulutus on ihan vitsi. Jos haluat tehdä verkossa niin valitse joku jenkki. Mutta jos haluat oikeasti kouluttautua omaavaksi pt:ksi niin käy FAF tai T4y tai joku muu kunnollinen koulutus. Heität yli 2000 euroa hukkaan kun menet näihin nettikursseihin Intensive pt tai NHA. Onhan se kivaa asiakkaille kertoa kun ne kysyy et miten olet kouluttautunut? ”No kävin netissä parin päivän kurssin”. Vakuuttavaa vai? Siinä sitten itket kun meni rahat hukkaan. Mieti ainakin kahdesti ennen kuin sotkeudu näihin. NHA pomo bloggaa käännettyjä tekstejä ja esiintyy asiantuntijana mutta ei ole päivääkään tehnyt pt hommia eikä ole mitään pohjakoulutusta liikunnasta. Sehän on vakuuttavaa toimintaa eli se siitä korkeatasoisuudesta. Ja tämä intensive. Kouluttajat aivan kokemattomia ilman kunnollista koulutustaustaa, niin kannattaako valita? Ei.

    • Anonyymi

      NHA mainostaa sivuillaan koko ajan, että kurssit on täynnä. Ei taida ihan pitää paikkaansa, kun katsoo heidän viime vuoden yrityksen liikevaihtoa. Ei siis ole kovin kauheasti osallistujia niissä, kun pienellä liikevaihdolla pyörivät. Ovat kyllä laittaneet hienosti osoitteen Helsinkiin Bulevardille, että näyttäisi hienolta, mutta se on vain postiosoite eli eihän yrityksessä ole ketään edes töissä oikeasti. Valitkaa siis suosiolla auktorisoitu pt kouluttaja, kuten esim. FAF, joka kouluttanut pisimpään Suomessa.

    • Anonyymi

      Miten ois opiskelu vaikka Pajulahdessa monimuoto opintoina. Tarkoittaen sitä että kerran kuussa on lähiopintopäiviä. Liikunnanohjaajan ammattitutkinto on nimike, mutta sitten on erilaisia kurssivaihtoehtoja. Lasten ja nuorten liikunnanohjaaminen, yrityksen perustaminen ja toimiminen, PT, jne. Kestää vähän pidempään, riippuen mitä kursseja valitset ja pystyt opiskelun ohella tekemään töitä. Pt puolella käydään kattavammin läpi ihmisen keho ja ruokapuolta

    • Anonyymi

      En suosittele kyseistä koulutustahoa. Rahat kyllä kelpasi, mutta viesteihin ei vastata ja kun ongelmia yrittää selvittää, niin soitellaan vain kunnon mainospuheita mutta homma ei skulaa ollenkaan. Koulutus on täysin verkkokurssi, joten tästä ei saa mitään käytännön harjoitusta, mikä personal trainer työssä on mielestäni hyvin olennaista. Hukkaan heitetyt rahat ja harmittaa etten maksanut kalliimpaa kurssia kilpailijoilta, joilla on myös noita käytännön päiviä tarjolla.

      • Anonyymi

        Puhuin edellisessä viestissä siis NHA pt koulutuksesta. Kannattaa sijoittaa johonkin muuhun koulutuksen tarjoajaan


    • Anonyymi

      NHA on täys kusetus firma. Tappelen heidän kanssa parhaillaan kuluttajariitalautakunnassa, ja yritän saada rahojani takaisin mutta tuskin näen niitä enää koskaan. Ari Langinkoski ja Tapani Määttä ovat täysin tappaneet motivaationi opiskeluun. Viesteihin ei enää vastailtu kun maksu suoritettu kurssista ja opetuksen laatu suorastaan hanurista. Kurssilla ilmenee myös yllättäviä lisäkustannuksia, joista ei nettisivuilla mitään mainintaa. Sopimusehtoja ei saatavilla ja ne lähetetään lainvastaisesti vasta kurssimaksun jälkeen. Ehdot täysin kohtuuttomia, koska vaikka kurssin peruisi saman tien sitä lainkaan käymättä, koulu veloittaa puolet maksusta. Millä oikeudella? Älkää kukaan langetko tähän NHA huijaukseen. Valheellista markkinointia. Annoin heidän Facebook tilille kirjallisen arvion, joka ei ollut positiivinen ja yritys poisti kommentin sekä esti tilini. Että tällainen paikka kyseessä, kertonee jo aika paljon!

    • Anonyymi

      Personal trainerit osaa ottaa ylälokerosta valmiin ohjelman ja myydä sen asiakkaalle räätälöitynä.
      Personal trainerin tärkein työ on olla antamatta liian hyviä tuloksia asiakkaalle että asiakkaalta voisi lypsää rahaa riittävän pitkään.
      Vain totaalinen idiootti ostaa näitä palveluita. Liikunta ja kuntoilu on ihmisen veressä eikä siihen tarvita ohjausta.
      Ehkä kaikista typerintä koskaan on juoksuvalmennus. Jokainen osaa juosta.

    • Anonyymi

      Eikö kenellään ole positiivista sanottavaa NHA koulutuksesta? Valitettavasti itse ilmoittauduin juuri joukkoon, kun näin paljon kehuja FBssä ja muualla.. kunnes nyt löysin tämän iänikuisen ketjun.

      • Anonyymi

        Mikä sulla nyt fiilis tuosta koulutuksesta, kun on vissiin jo jonkin aikaa ollut meneillään?


      • Anonyymi

        Moikka!

        Nyt myöhemmin niin mitä mieltä olet kyseisestä koulutuksesta? Olen itse kahden vaiheilla että aloittaisinko...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka!

        Nyt myöhemmin niin mitä mieltä olet kyseisestä koulutuksesta? Olen itse kahden vaiheilla että aloittaisinko...

        Olen itse käynyt PTn lisäksi myös kaksi muuta NHA:n koulutusta. Mietin tosi pitkään, minkä koulutustahon valitsen ja kuulin lopulta useammalta oman alani ihmiseltä kehuja NHA:n koulutuksista, joten päätin lähteä sinne. Voin kyllä tosi paljon suositella, varsinkin jos olet jo esim. liikunta-alalla. Itselläni on terveydenhuoltoalan tausta ja noin 6 vuotta tavoitteellista treeniä. Ilman hyvää taustatietoa NHA koulutukset voi olla ehkä aika haastavia.


    • Anonyymi

      NHA vetäjät ovat kyllä melkoisia sankareita ja kuten jo edellä todettiin niin sanovat maailman parhaaksi. Sitä se ei todellakaan ole. Vetäjä on joutunut joka paikasta pois jossa ollut eli se kertoo paljon. Ei mitää liikunta-alan koulutusta kummallakaan. Puhuvat itse keskitystä lisenssistä. Sitä heidän koulutus on. Menkää kunnolliseen käytännön läheiseen koulutukseen kuten FAF. Heillä koulutukset kunnon saleilla jne. Jos toki haluat rahoittaa kahden turhuuden kopiointia niin laita rahasi sitten kankkulan kaivoon. Miten pt voisi kouluttautua netistä? Miten se oppii asiat käytäntöön? Ja NHA vetäjät ei sitä osaa opettaa koska heillä ei ole koulutusta.

    • Anonyymi

      No ei voi kehua NHA koulutusta muusta kuin täysin ylimittaisesta mainonnasta, johon jonkun pitäisi puuttua. Korkeakoulututasoinen PT koulutus. No sitä se ei missään nimessä ole vaan se on täysi vale. Sillä ei ole mitään tekemistä korkeakoulutasoisen koulutuksen kanssa. Kyse on amerikkalaisen ACE konseptin mukaisesta verkkokurssista, jonka voit suorittaa netin kautta muutamalla sadalla dollarilla. Eli se siitä korkeakoulutasosta. Ja nyt myyvät sitä sitten aika halvalla, kun muuten ei mene. Ja kun järjestävät netin kautta niin voi tietty myydä halvalla. Mutta miten pt oppii vain netin kautta tekemään sitä mitä pitää eli käytännön läheistä valmennusta. Voisivat siis kaupata NHA koulutusta verkkovalmennus pt:nä. Sitähän se on. Ei muuta. Vetäjä AL postailee ilman koulutustausta samoja artikkeleita, joihin on kopioinut tekstit muualta, kun ei omaa koulutustataustaa ole asiaan.

      • Anonyymi

        Tää on kyllä outo kommentti. Kirjoitin just ylempänä, että mulla on aika vahva koulutus ja treenitausta ja sain kyllä NHAn koulutuksesta ihan huippuhyvän osaamisen mun aiemman koulutuksen lisäksi. Ja NHA on varmasti ainakin mun omalla alalla eli fysioterapiapuolella selvästi arvostetuin pt-koulutus. Tiedän myös monta hierojakaveria jotka on käyny tän ja on kyllä tykänneet tosi paljo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on kyllä outo kommentti. Kirjoitin just ylempänä, että mulla on aika vahva koulutus ja treenitausta ja sain kyllä NHAn koulutuksesta ihan huippuhyvän osaamisen mun aiemman koulutuksen lisäksi. Ja NHA on varmasti ainakin mun omalla alalla eli fysioterapiapuolella selvästi arvostetuin pt-koulutus. Tiedän myös monta hierojakaveria jotka on käyny tän ja on kyllä tykänneet tosi paljo.

        Pakko kommentoida, että olen samaa mieltä! NHA:n koulutus sopii vain niille, joilla on jo vahva tausta treenaniseen sekä terveydenhoito tai hyvinvointialan pohjakoulutus ja jo kokemusta asiakastyöstä. Todella hyvä ja kattava koulutus, joka on varmastikin liian haastava niille joilla pohja ei ole kunnossa. Itse olen pohjakoulutukselta liikuntaneuvoja ja urheiluhieroja. Kaikki kouluttajat ovat oman opetusalueensa ammattilaisia ja suurin osa akateemisesti koulutettuja liikunta- tai terveystieteiden maistereita. Mukana kouluttamassa on myös liikunnanopettajia, fysioterapeutteja ja hierojia, joten kaikilla on varmasti käytännön kokemusta terveyttä edistävästä toiminnasta.


    • Anonyymi

      Varokaa uutta Impulssi personal trainer koulutusta!!! Siinä menee rahat ja aika hukkaan :(

      • Anonyymi

        Olisi hyvä kuulla lisää tästä. Miksi näin? Onko omakohtaista kokemusta koulutuksesta? Miksi täytyy varoa? Sillä olen vakavasti juurikin tätä koulutusta harkinnut. Ja ylipäätään pitkään pt- koulutusta.


      • Anonyymi

        Ompa ikävä kuulla. Lähditkö hakemaan pt koulutusta ja oletko alan vaihtaja? Sillä itse siis olen ja vakavasti harkinnut kyseistä koulutusta. Ainakin kotisivut ovat vakuuttavan oloiset ja hyvä asiakaspalvelu sekä heidän oppimisympäristö. Mitä olisit kaivannut koulutukselta enemmän? Kävitkö missä koulutuksen? Olitko lähitunneilla? Kuulisin erittäin mielelläni lisää…


    • Anonyymi

      En suosittele !! Täysin rahastusta

    • Anonyymi

      Miten joku voi erehtyä noihin NHA ja Impulssi koulutuksiin. Niissä pyörii molemmissa samat henkilöt, joiden tavoitteena on vain rahastaa koulutuksilla. NHA vetäjänä on myyntimies, joka on lukenut avoimessa vähän liikuntalääketieteen opintoja ja kehuu kuinka oli Brysselissä. Unohti kuitenkin kertoa siinä, että joutui aika nopeasti lopettamaan siellä, koska ei ollut mitään annettavaa.

      No joku tuon Impulssin materiaalin kopioinnin jo totesikin ja sitä varmasti tekevätkin. Suosikaa kunnon koulutusta tuottavia eli niitä, jotka ovat kouluttaneet jo tosi pitkään alalla. Heillä on pätevimmät kouluttajat oikeasti.

    • Anonyymi

      Huvittavaa, että NHA ja IntensivePT koulutus markkinoinvat tietenkin googlessa eniten. No jos haluaa halvalla saada huonon koulutuksen, niin kannattaa valita nämä. Jos haluaa saada hyvän koulutuksen, niin valitsee koulutuksen jossa lähiopetusta ja pituutta kunnolla. Ei kannata valita mitään liikunnan ammattitutkintoa, koska siellä ei ole kunnon opettajat, jotka tietäisi PT maailmasta. Katso SKY sivuilta koulutukset, jotka on auktorisoitu ja valitse niistä.
      Nyt sitten on tuo Impulssi koulutus, joka on konkurssin tehneen firman perustajista eli verovelat ja muut velat vaan konkurssin kautta pois ja taas keräämään rahat asiakkailta. Näin röyhkeät toimii. Välttäkää siis kaikin keinon tätäkin.

    • Anonyymi

      No nyt se NHA Langinkoski on keksinyt uuden rahastettavan porukan. Se kuvittelee nyt heidän pilipali koulutuksiin osallistuvan terveudenhuoltoalan ammattilaiset. Mikä vitsi. Hän on koulutuksien teksteiksi kopioinut samat asiat vaikka on muka eri koulutuksista kyse. Lisäksi hän on kopioinut jonkun 20 vuotta vanhan sostem ohjeen täydennyskoulutuksesta. Onkohan se oikeasti tosissaan että 20 vuoden takaiset asiat ovat nykyään relevantteja. Anna mun kaikki kestää. Kyllä ihmettelen jos joku erehtyy näihin menemään. Eiköhän terveydenhuoltoalan täydennyskoulutuksen hoida heidän alansa liitot, yms eikä joku myyntikoulutuksen käynyt kouluttaja joka rakentelee kyllä nättejä nettisivuja täynnä sontaa. Hahhaa, ei voi muuta kuin nauraa vaikka pitäis ehkä itkeä, että jotku kehtaa olla näin röyhkeitä.

      • Anonyymi

        Hei ”Anonymous”,

        On monta tapaa pyrkiä parantamaan suomalaisen valmennusosaamisen tasoa.

        Yksi tapa on huudella nimettömänä internetissä ja haukkua toisia huijareiksi. En ole varma siitä, kuinka hyödyllinen tämä tapa on.

        Siksi itse valitsin hieman toisenlaisen tavan. Päätin kutsua kokoon parhaat asiantuntijat, joihin olen saanut niiden muutaman vuosikymmen aikana tutustua, jotka olen alalla toiminut – ja kutsua heidät mukaan tuomaan panoksensa koulutuksiin, joiden toivon auttavan satoja valmentajia tuomaan tuhansille asiakkaille parempaa terveyttä ja laadukkaampaa elämää.

        NHA:n koulutuksia kehittämässä ovat mm. dosentti Mika Venojärvi, joka vastaa Itä-Suomen yliopistolla liikuntalääketieteen opettamisesta, dosentti Jaakko Mursu, joka on luonut Suomeen urheiluravitsemuksen koulutuksen, terveystieteiden maisteri ja Terveystalon johtava ravitsemusterapeutti Mikko Rinta, jonka valmennuksellisia oppeja sadat ravintovalmentajat jo nyt seuraavat, liikuntatieteiden tohtori Ville Vesterinen, joka vastaa Suomessa 30 potentiaalisimman olympiamitalilajin valmennuksen kehittämisestä, sekä lääketieteen tohtori ja terveydenhuollon erikoislääkäri Pekka Aroviita. Heistä Jaakko, Mikko, Ville ja Pekka toimivat myös kouluttajina.

        Vaikka omat akateemiset ansioni kalpenevat edellä mainittujen asiantuntijoiden saavutusten valossa, niin pyrin kuitenkin kantamaan oman vaatimattoman korteni kekoon tutkimalla terveys- ja elintapavalmennuksen parhaita käytäntöjä. Jos hyvä tuuri käy, niin saan aiheeseen liittyvän väitöskirjan maaliin, ennen kuin on aika poistua ajasta ikuisuuteen.

        Jos sinua, tai muita ketjun lukijoita, kiinnostaa tutustua NHA:n koulutuksiin tarkemmin, niin toivotan kaikki lämpimästi tervetulleiksi mukaan webinaareihin, joita järjestämme säännöllisesti muutaman viikon välein. Uskon, että niistä saa hieman paremman kuvan todellisuudesta kuin internetin nimettömiltä keskustelupalstoilta.

        Mukavaa kesää kaikille!

        Ari Langinkoski


    • Anonyymi

      Trainer4you on konkurssissa. Se on julkista tietoa konkurssirekisterissä. Hakijana on Riku Aallon firma, joka siis on ollut omistajia ja verohallinto. Ei kannata siis rahojaan tuohon koulutukseen laittaa sillä ne katoaa. Trainer4you emofirma Erimover on myös haettu konkurssiin todennäköisesti maksamattomien eläkemaksujen takia. Saa nähdä miten tässäkin käy, yhteiskunta eli veronmaksajat laitetaan maksamaan ja kohta porskutetaan taas. Valitse se vähän vastuullisemmat toimijat.

    • Anonyymi

      Mulla on oma Personal Rainer. Tuo voitot kotiin, ja hakkaa vaan kerran viikossa.

      T: Miranda

    • Anonyymi

      NHA vitsit jatkuvat heidän nettisivuillaan "Ari Langinkoski on suomalaisen näyttöön perustuvan personal training -tradition edelläkävijä, joka on tuonut Suomeen mm. markkinoiden arvostetuimman ACE Personal Trainer™ -koulutuksen". Anna mun kaikki kestää. Jos tuo henkilö on edelläkävijä, niin on se kumma. Ei mitään koulutustaustaa liikunta-alalta. Ja ACE personal trainer koulutuksen voi kuka tahansa suorittaa puolet halvemmalla Amerikan ACE sivuilta. Se on kirjekurssi. Käy itse toteamassa, äläkä maksa turhaa NHA kirjekurssin hintaa.

      • Anonyymi

        Nyt kyllä taitaa olla melkoinen kilpailijan mustamaalauskampanja käynnissä. Täytyy sanoa, että omasta kokemuksestani erilaisista suomalaisista koulutuksista voin todeta, että NHA:n PT-koulutus on AINOA Suomessa, jota voin lämpimästi suositella. Ja monille olen suositellutkin. Tämä kahdesta syystä: A) sisällöt ovat täysin omalla tasollaan ja aidosti tutkimustietoon ja näyttöön perustuvia, B) asiantuntijatiimi kestää kyllä kansainvälisenkin vertailun – saati suomalaisen.

        Ja uskallan väittää, että Langinkoski on osaamisensa puolesta täysin omalla tasollaan suomalaisten yksilövalmennuksen asiantuntijoiden joukossa. Kannattaa vaikka kilauttaa hänelle, niin selviää kyllä nopeasti. Ja suosittelen todella ottamaan asioista oikeasti selvää ennen kuin huutelee höpöjä.


    • Anonyymi

      Hei,

      Törmäsin sattumalta tähän ketjuun. Nyt on pakko sanoa, että hetken lukemisen jälkeen totesin tässä ketjussa yhden tai kahden, jostain syystä NHA:n tai sen vetäjien toimintaan katkeroituneen mustamaalaavan toimintaa raukkamaisesti nimettömänä. En tiedä mistä on kyse, mutta suomeksi tässä jauhetaan kyllä niin sanotusti reilusti paskaa.

      En ole itse enää liikunta- ja hyvinvointialalla, mutta ehdin toimia siellä kymmenisen vuotta. Olen itse kouluttanut tähän maahan arviolta 200-300 personal traineria pääasiassa FAF:n alla, mutta käynyt vierailemassa myös muiden koulutustahojen luennoitsijana. NHA:lle olen myös kääntänyt jotain artikkeleja ja tehnyt pari videoitua kurssia.

      Mikään tässä paikkansa pidetty negatiivinen väittämä ei pidä paikkaansa, vaan jollain on selvästi vain tarve purkaa pahaa oloaan ja pettymystään. En tiedä eivätkö rahkeet ole riittäneet, onko kyse kilpailevasta toiminnasta, onko pyllyyn mennyt hiekkaa vai onko jollain tarve olla muuten vain mulkku, mutta tällainen nimetön ja perusteeton huutelu ei ole minkään arvoista.

      Pelkkää kärpästen surinaa.

      NHA:n tarjoama koulutus on erittäin ammattitaitoista ja materiaalit ovat laadukkaita - olen itsekin niihin hieman osaamistani antanut ja tiedän mihin ne pohjautuvat. Ari Langinkosken ammattitaito on niin ikään hyvällä tasolla - ja hän kouluttautuu koko ajan lisää - eikä hän kouluta itse aiheista joihin hänellä ei ole substanssiosaamista, vaan kouluttajina toimii erittäin kovia eturivin ammattilaisia.

      Mainittakoon vielä, että itse en kouluta tällä hetkellä missään, eikä minulla ole mitään kytköksiä mihinkään koulutustaloon. Itse pidä NHA:n tarjoamaa koulutusta tällä hetkellä yhtenä tämän maan parhaista ja voin suositella sitä varauksettomasti. Ja mitä siihen Bulevardin toimistoon tulee, niin kyllä se on ihan aito ja virallinen toimisto. Olen ihan itse istunut siellä ihmettelemässä asioita.

      Jättäisin tällaisilla kahden markan palstoilla omaan elämäänsä pettyneiden sankareiden nimettömät huutelut täysin vaille huomiota. Asioista on suhteellisen helppo ottaa selvää ja tässäkin ketjussa on useita positiivisia kokemuksia. Jos netistä ei muualta kuin tästä ketjusta tahdo löytyä samanlaista paskanjauhantaa asiasta, niin on itsestään selvää, että täällä joku säälittävä piipittäjä yrittää vain saada itselleen huomiota. Puhukoon asiasta julkisesti omalla nimellään, jos kokee että on kokenut vääryyttä.

      Terveisin ,

      Timo Kettunen / ex-Terveysmyrsky

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kettunen tuossa kommentoi NHA:ta ja on itse siellä sivuilla kouluttajaksi nimettynä. Koulutatko siellä siis vai et? Jos et, niin sehän kertoo jo NHA "laadukkaasta toiminnasta". Siellä on siis vain hienoja nimiä laitettuna kouluttajaksi. Ja joo voi olla, että ihan ok koulutusta tarjoavat, mutta tuo amerikkalaisen ACE lisenssin ylikorostaminen on todella mautonta. Saman ACE koulutuksen voi siis suorittaa netissä puolet halvemmalla. Ja jos nykyään PT kouluttautumisen voi hoitaa netin kautta, niin ihmettelen. Koulutuksiin tulee kuitenkin todella paljon heppoisilla taustoilla ja jos ei salilla käydä opettelemassa ohjausta, niin heikkoa on. mitä tulee noihin vetäjiin, niin kaikki fiksut kyllä tietävät heidän toimintatapansa ja öykkärimäisyytensä. Mutta kukin tietenkin valitsee oman porukkansa mihin kuuluu ja samanlaiset henkilöt hakeutuvat toistensa joukkoon.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe