lapinmiehen sanoja lainatakseni. anceli meni ramamaan kolesteroliopillansa ja takapiruinan oli margariiniteollisuus. peli alkaa olla loppusuoralla ja hirvittävällä vamuudella nälsy tuppi on kolesteroliopille tullut!
viimeiset todistelut. siellä "veriveljet" yhdessä.
"Keskiviikkona järjestetyssä asiantuntijaseminaarissa pysähdyttiin pohtimaan onko luulo rasvoista tiedon väärti. Rasvavalmisteita markkinoivan Unilever Finlandin järjestämään tilaisuuteen oli kutsuttu puhujiksi kolme suomalaista ravitsemuksen ja lääketieteen kärkitutkijaa."
http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta-2-1-palsta_uusi.aspx?id=1207596
nälsy tuppi
9
157
Vastaukset
- kj.mattila (KOK)
"Missä mennään nyt? Voin kulutus on pudonnut 1970-luvun alun huipusta murto-osaan, ja samalla väestön keskimääräinen kolesterolitaso on laskenut 5,4:ään. Sepelvaltimotautitapauksissa on saavutettu yli 80 prosentin lasku."
Luulisi tämän panevan hihhulitkin miettimään....- 39
Miten kakkostyypin diabeetikkojen määrän on käynyt tuossa samassa ajassa? Kuinka moninkertaiseksi se on noussut?
(Voit muuten muuttaa sen nimimerkkiväärennyksesi perässä olevan lyhennyksen oikeampaan muotoon KAKO.)
- paskavaris
http://jama.ama-assn.org/content/266/9/1225.abstract
tiedä noista hihhuleista, mutta tuossa näyttäis olevan joitakin nimiä. tutkimukset osoittavat jotakin, mutta nuo surkiat surkimukset tulkitsevat miten sattuu.- yks toinen kp
niin
eikös se ole ihmeellistä, lihan kulutus kasvaa sitten 70- luvun, samalla ohran, kauran ja rukiin kulutus pienenee -> niin ja perunan , niin ja sokerin kulutus noin 45 kilosta n.30 -> 35 kiloon, ja ihmiset lihoo ja 500.000 db2:sta ja mitä muuta totuutta, tai siis väitettyä totuutta.
No pääasia on väittää, kuten paskavaris, syödään rasvaa max 25%:a, ai niin suositus rasvaa 25-35%:a, ja totuus 37-> %:a.
Ai niin alkoholiakin kulutetaan n.4 litran sijaan n.12 litraa. btw, aina kannattaa muistaa, että kannattaa juoda MIELUUMMIN RAAKANA -> EI hiilareita, on sitten perunaviina, tai viljaviinaa tai rypäleviina, paljon pahempaa jos juot saman alkoholin rypäleinä (siideri) tai oluena.
Niin pitäisikö juoda puolI litraa olutta vai whískyä saunailtana. , seuraavana aamuna tuntuu mukavammalta oluttuopillisen jälkeen, mutta puolen litran jälkeen whiskyä tuntuu väsyneemmältä, niin voisiko johtua siitä, että ruumis ei ole tottunut rasvan kulutukseen whisky vaihtoehdossa. - paskavaris
yks toinen kp kirjoitti:
niin
eikös se ole ihmeellistä, lihan kulutus kasvaa sitten 70- luvun, samalla ohran, kauran ja rukiin kulutus pienenee -> niin ja perunan , niin ja sokerin kulutus noin 45 kilosta n.30 -> 35 kiloon, ja ihmiset lihoo ja 500.000 db2:sta ja mitä muuta totuutta, tai siis väitettyä totuutta.
No pääasia on väittää, kuten paskavaris, syödään rasvaa max 25%:a, ai niin suositus rasvaa 25-35%:a, ja totuus 37-> %:a.
Ai niin alkoholiakin kulutetaan n.4 litran sijaan n.12 litraa. btw, aina kannattaa muistaa, että kannattaa juoda MIELUUMMIN RAAKANA -> EI hiilareita, on sitten perunaviina, tai viljaviinaa tai rypäleviina, paljon pahempaa jos juot saman alkoholin rypäleinä (siideri) tai oluena.
Niin pitäisikö juoda puolI litraa olutta vai whískyä saunailtana. , seuraavana aamuna tuntuu mukavammalta oluttuopillisen jälkeen, mutta puolen litran jälkeen whiskyä tuntuu väsyneemmältä, niin voisiko johtua siitä, että ruumis ei ole tottunut rasvan kulutukseen whisky vaihtoehdossa.niin se maailma muuttuu. sanoppas muuta.
en nytten noita lukujasi ala mietiskelemään, mutta olet mieltynyt alkoholiin? on hyvä laajentaa tajuntaa oluella. jätä sitten se herpapullo rauhaan sillä likööreissä on perkeleesti sokuria. jos rapula tulee aaamulla se on vain kehon tottumattomuutta. kyllä sen tauti loppuu aikanaan ku ahkerasti treenaa. samaten varmaa elimmistö alkaa sietämään statiineita. kas ku eivät ole lekurit vielä sitä kertonut. se siitä, mutta kyllä kolesteroli kovanen ja statiini timo yrittävät höylätä siitä oikeaoppisesta kanttisesta palikasta nurkkia poikkeen notta se sopii pyöreästä reiästi laatikkoon. - joku vaan
yks toinen kp kirjoitti:
niin
eikös se ole ihmeellistä, lihan kulutus kasvaa sitten 70- luvun, samalla ohran, kauran ja rukiin kulutus pienenee -> niin ja perunan , niin ja sokerin kulutus noin 45 kilosta n.30 -> 35 kiloon, ja ihmiset lihoo ja 500.000 db2:sta ja mitä muuta totuutta, tai siis väitettyä totuutta.
No pääasia on väittää, kuten paskavaris, syödään rasvaa max 25%:a, ai niin suositus rasvaa 25-35%:a, ja totuus 37-> %:a.
Ai niin alkoholiakin kulutetaan n.4 litran sijaan n.12 litraa. btw, aina kannattaa muistaa, että kannattaa juoda MIELUUMMIN RAAKANA -> EI hiilareita, on sitten perunaviina, tai viljaviinaa tai rypäleviina, paljon pahempaa jos juot saman alkoholin rypäleinä (siideri) tai oluena.
Niin pitäisikö juoda puolI litraa olutta vai whískyä saunailtana. , seuraavana aamuna tuntuu mukavammalta oluttuopillisen jälkeen, mutta puolen litran jälkeen whiskyä tuntuu väsyneemmältä, niin voisiko johtua siitä, että ruumis ei ole tottunut rasvan kulutukseen whisky vaihtoehdossa.Diabeetikkojen tarkasta määrästä ei ole tietoa edes nyt koska yleisiä seulontoja ei järjestetä saati sitten järjestettiin ennen. Yksi syy miksi kakkostyypin diabeetikkoja on nykyään niin paljon on se, että paastoverensokeri mitataan nykyään niin herkästi.
Olutta ja siideriä ei pitäisi juoda niin paljoa kuin mitä juodaan nykyään. Molemmissa on tuhottomasti sokeria sen alkoholin lisäksi. Parempi vaihtoehto olisi viini.
Itsellä puoli litraa viinaa ei juurikaan aiheuta krapulaa. Puoli koria olutta sen sijaan tuntuu aamulla kun verensokeri on edelleen korkealla. Noissa on siis yhtä paljon alkoholia. - joku vaan
paskavaris kirjoitti:
niin se maailma muuttuu. sanoppas muuta.
en nytten noita lukujasi ala mietiskelemään, mutta olet mieltynyt alkoholiin? on hyvä laajentaa tajuntaa oluella. jätä sitten se herpapullo rauhaan sillä likööreissä on perkeleesti sokuria. jos rapula tulee aaamulla se on vain kehon tottumattomuutta. kyllä sen tauti loppuu aikanaan ku ahkerasti treenaa. samaten varmaa elimmistö alkaa sietämään statiineita. kas ku eivät ole lekurit vielä sitä kertonut. se siitä, mutta kyllä kolesteroli kovanen ja statiini timo yrittävät höylätä siitä oikeaoppisesta kanttisesta palikasta nurkkia poikkeen notta se sopii pyöreästä reiästi laatikkoon.Valitettavasti siinä oluessa on aika reilusti sokeria. Nyrkkisääntönä oluessa on yhtä paljon sokeria kuin alkoholiakin eli keppanassa on litrassa 40 g alkoholia ja 40 g sokeria. Vastaavasti likööreissä on luokkaa 200-300 g sokeria per litra ja alkoholia noin 160 g per litra. Suhteessa siis likööreissä on paljon enemmän sokeria mutta harva niitä kiskoo pullokaupalla. Keskiolutta tuommoiset 3 litraa kerralla taasen on valitettavan yleistä.
- a kakkonen
joku vaan kirjoitti:
Valitettavasti siinä oluessa on aika reilusti sokeria. Nyrkkisääntönä oluessa on yhtä paljon sokeria kuin alkoholiakin eli keppanassa on litrassa 40 g alkoholia ja 40 g sokeria. Vastaavasti likööreissä on luokkaa 200-300 g sokeria per litra ja alkoholia noin 160 g per litra. Suhteessa siis likööreissä on paljon enemmän sokeria mutta harva niitä kiskoo pullokaupalla. Keskiolutta tuommoiset 3 litraa kerralla taasen on valitettavan yleistä.
iIe vetäsen pari kertaa viikossa pari litraa olutta ja hyväähän tuo tuntuu vain tekevän, niin ropalle kuin mielellekin :)
- ___________________-
kopio mattila ei siihen pysty ei ole välineitä siihen, nimittäin miettimiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483