Hiusten suoristus

auttakaa..

heeeei
mun hiukset on tosi kauheet, ihan sairaaan paljo kiharoita näytän joltaki vammaselta. nää hiukset on siis tosi kauheet EN TYKKÄÄ OLLENKAAN NIISTÄ, niin siks käytän joka ikinen aamu suoristusrautaa mun pitkiin hiuksiin ja mää en ymmärrä mitään noista lämpösuojajutuista en oo koskaan ees kuullu mistään semmosista.. niiiin ja oon värjänny nää hiukset kahesti ja käytän kyl usein lakkaa ko ei näää muuten pysy missää asennossa:D se on tosi ärsyttävää ko tulee ees muutama pisara vettä mun hiuksille niin ne on heti ihan vitun kiharoilla.. onko se vaarallista hiuksille ko suoristan niin paljo ja mikä juttu ois hyvä mu hiuksille että ne ei ois niin kuivat?:D

24

3367

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämpösuoja!!

mulla on sama juttu, vähänkin kun on kostea ilma niin hiukset menee kiharalle vaikka ois kuinka suoristellu aamulla.. sille en ole mitään järkevää niksiä keksiny, joten jätän sinä päivänä hiukset suoristamatta, turhaa rasitusta näin välttäisin (ja koululla sitten vasta suoristan)
      itelläni oli hiukset melko hamppua, vaikka läträsin hoitoaineiden kanssa - hiukset menivät kumminkin koko ajan huonompaan suuntaan!
      kuulin kavereiltani että he käyttävät lämpösuojaa, joten itsekkin marssin kauppaan ja ostin sen.
      eihän sitä eroa heti huomannut, mutta kyllä hiukset on paljon sileämmät & paremman näköset kun suihkuttelen lämpösuojaa suoristusta ennen!

• pumpuli95__

Kannattaa ehdottomasti käyttää lämpösuojaa jos suoristaa hiuksia usein! Tekee hiuksista kiiltävät ja pehmeät, sekä luonnollisesti suojaa kuumuudelta. Itse suoristan hiuksia melko usein ja käytän osiksen suihkutettavaa lämpösuojaa (kampaamoista). Suojia on sekä suihkutettavia, että levitettäviä. Osis maksaa n. 10-15 euroa. Jos haluaa halvempaa, herbinan uusi lämpösuoja on hyvä (levitettävä).

• Goldenlips

Itsellänikin oli tuo vaihe että suoristin ilman lämpösuojaa ja kihartuivat heti kosteassa ilmassa. hiukseni olivat kareat ja huonokuntoiset kun en käyttänyt oikeita aineita hoitaakseni niitä, joten sinuna ostaisin TRESEMMEN suoristussuihkeen 6-8€ ja jonkin suoristusvoiteen ( Nivea Straight & Easy, Loreal Studio Silk & Gloss straight 5-6€ ) suosittelen Lorealin suoristusvoidetta, ei jätä hiuksiesi juuriin tahmaista ja rasvaista tunnetta jos ei ole kunnolla levitetty. Käytä myös hyviä shampoita ja hoitoaineita, itselleni auttoi paljon jo pelkästään TreSemmen hoitoaine.
      Kampaajalla leikkasin hiukseni kerroksittain ( leikkasi saksilla JA veitsellä ) ja eipä tarvitse lakkaa enää kun ei kiharru enää sateessa tai kosteassa ilmassa

• Kiitos vinkeistä:D mut siis niinku mistä tota suoristussuihketta voi ostaa? ja minkänäkönen se pullo tai mikä lie pönttö sit on?:D

• CHIsssu
        effgh kirjoitti:

Kiitos vinkeistä:D mut siis niinku mistä tota suoristussuihketta voi ostaa? ja minkänäkönen se pullo tai mikä lie pönttö sit on?:D

CHI-suoristus eikä tarvitse enää suoristusrautaa käyttää =)

• CHIsssu kirjoitti:

CHI-suoristus eikä tarvitse enää suoristusrautaa käyttää =)

eiiiii se on kallista eikä mun äiti anna tehä mitään semmosii...

• effgh kirjoitti:

Kiitos vinkeistä:D mut siis niinku mistä tota suoristussuihketta voi ostaa? ja minkänäkönen se pullo tai mikä lie pönttö sit on?:D

ja miten mun hiukset on voinnu sen jälkeen ko leikkasin ne kerroksittain niin muuttuuu kauheeks käkkäräks??:O ja voiko nää käkkärät johtuu kans jostai shampoosta ja hoitoaineesta ko mun äitillä on kans kauheet käkkärät ja se käyttää jotai semmosiii shampoita ja hoitoaineita kiharoille hiuksille..

• Goldenlips
        effgh kirjoitti:

ja miten mun hiukset on voinnu sen jälkeen ko leikkasin ne kerroksittain niin muuttuuu kauheeks käkkäräks??:O ja voiko nää käkkärät johtuu kans jostai shampoosta ja hoitoaineesta ko mun äitillä on kans kauheet käkkärät ja se käyttää jotai semmosiii shampoita ja hoitoaineita kiharoille hiuksille..

Sitä meinasinkin että se vie aikaa suoristaa ( kun olet ne leikannut kerroksittain ). Ja noita hoitoaineita saa ihan perusmarketeista ( mm. Halpa-halli / tai Anttila / ) Suihkun jälkeen hiuksesi ovat kahta kertaa käkkärämmät, mutta suoristettuasi ne eivät enään kuules noin vain kiharrukkaan kosteassa ilmassa(; käytä Shamppoita/hoitoaineita jotka ovat tarkoitettu karheille, vaurioituneille, pörröisille hiuksille ( Damaged and dry hair ).

• Goldenlips
        effgh kirjoitti:

Tresemmen lämpösuoja on musta puteli, jossa violetilla kirjoitukset, ja semmoinen suihkutettava(:

• Goldenlips kirjoitti:

Sitä meinasinkin että se vie aikaa suoristaa ( kun olet ne leikannut kerroksittain ). Ja noita hoitoaineita saa ihan perusmarketeista ( mm. Halpa-halli / tai Anttila / ) Suihkun jälkeen hiuksesi ovat kahta kertaa käkkärämmät, mutta suoristettuasi ne eivät enään kuules noin vain kiharrukkaan kosteassa ilmassa(; käytä Shamppoita/hoitoaineita jotka ovat tarkoitettu karheille, vaurioituneille, pörröisille hiuksille ( Damaged and dry hair ).

siis mää en älynny voiko joku ihmeen tresemmen hoitoaine jo silllee vähä suoristaa? :D

• miisaturunen
        effgh kirjoitti:

Lämpösuojia saat hiusalan-kaupoista yms. Itse käytän silloin tällöin ja minulla on luonnonkiharat, ja ennenkuin rupesin käyttämään lämpösuojaa eli suoristusraudan kuumentajan suojaa hiuksille, niin aina jos oli vähänkin kostea ilma tms, ne menivät tuhannen vitun kiharoille ja se ärsytti tosi paljon. Sitten äitini käski ostaa suojasuihketta ja nää ei mee ees kiharalle nyt ollenkaan vaikka pisaria tuliskin taivaasta. Niin ja tottakai voit sen avulla muotoilla hiuksia ja se antaa jtn vitamiinia samalla hiuksiisi ja pitää ne suorina ja helppoharjattavina 12h ainakin:)

• Goldenlips kirjoitti:

Tresemmen lämpösuoja on musta puteli, jossa violetilla kirjoitukset, ja semmoinen suihkutettava(:

mää ostin semmosen TRESemmé 24 hour body mustan semmose pullon mis on pinkki just semmone korkki mil voi suihkuttaa xDxD ja kai pinkillä ne kirjotukset... ja siin takana luki jtn että pitkäkestoista pitoa ja tuuheutta jopa korkeassa ilmankosteudessa, onko se pullo joku semmone suoristussuihke?:DD

• miisaturunen kirjoitti:

Lämpösuojia saat hiusalan-kaupoista yms. Itse käytän silloin tällöin ja minulla on luonnonkiharat, ja ennenkuin rupesin käyttämään lämpösuojaa eli suoristusraudan kuumentajan suojaa hiuksille, niin aina jos oli vähänkin kostea ilma tms, ne menivät tuhannen vitun kiharoille ja se ärsytti tosi paljon. Sitten äitini käski ostaa suojasuihketta ja nää ei mee ees kiharalle nyt ollenkaan vaikka pisaria tuliskin taivaasta. Niin ja tottakai voit sen avulla muotoilla hiuksia ja se antaa jtn vitamiinia samalla hiuksiisi ja pitää ne suorina ja helppoharjattavina 12h ainakin:)

no mulle ei oo menny perille se että missä vaiheessa tätä suojasuihketta pitää laittaa?:d kuiviin hiuksiin vai märkiin? ja missä vaiheessa, sen jälkeen ko on suoristannu vai ennen sitä?:D

• Goldenlips kirjoitti:

lool ei se tresemme juttu auttanu mitää se vaa pahentaa

• goldenlips
        effgh kirjoitti:

lool ei se tresemme juttu auttanu mitää se vaa pahentaa

Tresemmen lämpösuojaa suoristukseen.
        Se suojaa hiuksia, kukaan koskaan sanonut että suoristaisi?

• Goldenlips
        effgh kirjoitti:

mää ostin semmosen TRESemmé 24 hour body mustan semmose pullon mis on pinkki just semmone korkki mil voi suihkuttaa xDxD ja kai pinkillä ne kirjotukset... ja siin takana luki jtn että pitkäkestoista pitoa ja tuuheutta jopa korkeassa ilmankosteudessa, onko se pullo joku semmone suoristussuihke?:DD

Eehhh...Itse meinasin kyllä tätänäin: http://www.google.fi/m/search?site=images&source=mog&hl=fi&gl=fi&client=safari&q=tresemme lämpösuoja#i=13

• Goldenlips
        effgh kirjoitti:

no mulle ei oo menny perille se että missä vaiheessa tätä suojasuihketta pitää laittaa?:d kuiviin hiuksiin vai märkiin? ja missä vaiheessa, sen jälkeen ko on suoristannu vai ennen sitä?:D

Märkiin ja kuiviin, ja ennen:) ennen föönausta ja ennen suoristusta:)

• goldenlips kirjoitti:

Tresemmen lämpösuojaa suoristukseen.
        Se suojaa hiuksia, kukaan koskaan sanonut että suoristaisi?

emmääää siiit puhunu annna olla

• 27

Lämpösuojia on monenlaisia, sekä hoitavia, että tukea antavia. Jos hiukset helposti imee ilmankosteutta ja pörrööntyy ulkona, tukea antava tuote on usen parempi (esim. Osis flatliner, Shcwartskopf, kampaamoista) Suoristuksen päälle sitten vielä hiuslakkaa. Myös siloittavien tai kosteuttavien shampoo ja hoitoaineiden käyttö on suositeltavaa. Panosta siis myös hiustenhoitoon.
      Valitettavasti sadesäälle ei mitään vippaskonstia enää olekaan... kun tukka kastuu, se palaa takaisin omaan muotoonsa. Sateella onkin paras vaihtoehto laittaa pesun jälkeen hiuksiin vaikkapa muotoiluvaahtoa tai muuta tukituotetta, ja puristella latvat kauniille kiharoille antaen niiden kuivua sen jälkeen vapaasti. Haro sitten kuivana kiharat läpi ihan sormin (älä siis söheröitä kammalla) ja anna olla sellaisenaan. Nätti kihara on aina kauniimpi, kuin pörrööntynyt "suoristettu".

Lämpösuojan käyttö on ehdottoman tärkeää kuumien muotoilurautojen kanssa!

• mömmöööö

jooo mä käytän lämpösuojaavaa-ainetta joka on suihkutettava. Suoristan joka kouluaamu tai usein laitan vain hiukset ponnarille ettei hiukset vaurioittuisi. Ongelma on, että mistä johtuu se kun nuorena hiukseni olivat suorat. Tämän vuosiluokan alussakin hiukseni olivat suorat. Vähitellen hiukseni alkoivat mennä yhä enemmän kikkuralle. Mistä tämä johtuu ? Ja pesen joka päivä hiuksiani ja laita aina Wellan hoitoainetta. Olisiko teillä mitään ideaa miten saisin hiukset takaisin suoriksi ilman suoristusrautaa vai voiko se olla edes mahdollista ? Koska minulla ei ole _todellakaan_ luonnon kiharat....

• Goldenlips

Murrosiässä minullakin kihartui hiukset. Olet voinut periä vanhemmiltasi luonnonkiharat:)

• 17+9

Hiukset kuivuu kun niitä värjää ja suoristaa yms. Mä en värjää, suorista enkä edes kuivaa hiuksiani hiustenkuivaajalla ja ne on tosi hyväkuntoset.

• hehhheh

Vanha ketju, mut mitäpä tuosta! :D

Itselläni on ollut tässä ihan sama homma tuon hiusten kihartumisen kanssa. Minä pövästi pistin hiukset kokonaan pilalle, kun kokemattomuuttani suoristin hiuslakan päälle, ilman lämpösuojaa ja mukavastihan se hiuslakka sitten palo hiuksiin kiinni. :/

Tässä korjatessa asiaa on mennyt jo puolisen vuotta, ja kaikenlaista tökötintä on ostettu ja kokeiltu. Kyllähän tässä nyt parempaan päin ollaan menossa, kun on leikattu kuolleempia hiuksia pois, ja on kaikenlaisia hoitoaineita, syväpuhdistavia, kosteuttavia hiusnaamioita ja sen sellasta. :)

ÄLKÄÄ IKINÄ SUORISTAKO HIUSKALAN PÄÄLLE! Käytäkää AINA lämpösuojaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe