Hiusten suoristus

auttakaa..

heeeei
mun hiukset on tosi kauheet, ihan sairaaan paljo kiharoita näytän joltaki vammaselta. nää hiukset on siis tosi kauheet EN TYKKÄÄ OLLENKAAN NIISTÄ, niin siks käytän joka ikinen aamu suoristusrautaa mun pitkiin hiuksiin ja mää en ymmärrä mitään noista lämpösuojajutuista en oo koskaan ees kuullu mistään semmosista.. niiiin ja oon värjänny nää hiukset kahesti ja käytän kyl usein lakkaa ko ei näää muuten pysy missää asennossa:D se on tosi ärsyttävää ko tulee ees muutama pisara vettä mun hiuksille niin ne on heti ihan vitun kiharoilla.. onko se vaarallista hiuksille ko suoristan niin paljo ja mikä juttu ois hyvä mu hiuksille että ne ei ois niin kuivat?:D

24

3497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämpösuoja!!

      mulla on sama juttu, vähänkin kun on kostea ilma niin hiukset menee kiharalle vaikka ois kuinka suoristellu aamulla.. sille en ole mitään järkevää niksiä keksiny, joten jätän sinä päivänä hiukset suoristamatta, turhaa rasitusta näin välttäisin (ja koululla sitten vasta suoristan)
      itelläni oli hiukset melko hamppua, vaikka läträsin hoitoaineiden kanssa - hiukset menivät kumminkin koko ajan huonompaan suuntaan!
      kuulin kavereiltani että he käyttävät lämpösuojaa, joten itsekkin marssin kauppaan ja ostin sen.
      eihän sitä eroa heti huomannut, mutta kyllä hiukset on paljon sileämmät & paremman näköset kun suihkuttelen lämpösuojaa suoristusta ennen!

    • pumpuli95__

      Kannattaa ehdottomasti käyttää lämpösuojaa jos suoristaa hiuksia usein! Tekee hiuksista kiiltävät ja pehmeät, sekä luonnollisesti suojaa kuumuudelta. Itse suoristan hiuksia melko usein ja käytän osiksen suihkutettavaa lämpösuojaa (kampaamoista). Suojia on sekä suihkutettavia, että levitettäviä. Osis maksaa n. 10-15 euroa. Jos haluaa halvempaa, herbinan uusi lämpösuoja on hyvä (levitettävä).

    • Goldenlips

      Itsellänikin oli tuo vaihe että suoristin ilman lämpösuojaa ja kihartuivat heti kosteassa ilmassa. hiukseni olivat kareat ja huonokuntoiset kun en käyttänyt oikeita aineita hoitaakseni niitä, joten sinuna ostaisin TRESEMMEN suoristussuihkeen 6-8€ ja jonkin suoristusvoiteen ( Nivea Straight & Easy, Loreal Studio Silk & Gloss straight 5-6€ ) suosittelen Lorealin suoristusvoidetta, ei jätä hiuksiesi juuriin tahmaista ja rasvaista tunnetta jos ei ole kunnolla levitetty. Käytä myös hyviä shampoita ja hoitoaineita, itselleni auttoi paljon jo pelkästään TreSemmen hoitoaine.
      Kampaajalla leikkasin hiukseni kerroksittain ( leikkasi saksilla JA veitsellä ) ja eipä tarvitse lakkaa enää kun ei kiharru enää sateessa tai kosteassa ilmassa

      • Kiitos vinkeistä:D mut siis niinku mistä tota suoristussuihketta voi ostaa? ja minkänäkönen se pullo tai mikä lie pönttö sit on?:D


      • CHIsssu
        effgh kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä:D mut siis niinku mistä tota suoristussuihketta voi ostaa? ja minkänäkönen se pullo tai mikä lie pönttö sit on?:D

        CHI-suoristus eikä tarvitse enää suoristusrautaa käyttää =)


      • CHIsssu kirjoitti:

        CHI-suoristus eikä tarvitse enää suoristusrautaa käyttää =)

        eiiiii se on kallista eikä mun äiti anna tehä mitään semmosii...


      • effgh kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä:D mut siis niinku mistä tota suoristussuihketta voi ostaa? ja minkänäkönen se pullo tai mikä lie pönttö sit on?:D

        ja miten mun hiukset on voinnu sen jälkeen ko leikkasin ne kerroksittain niin muuttuuu kauheeks käkkäräks??:O ja voiko nää käkkärät johtuu kans jostai shampoosta ja hoitoaineesta ko mun äitillä on kans kauheet käkkärät ja se käyttää jotai semmosiii shampoita ja hoitoaineita kiharoille hiuksille..


      • Goldenlips
        effgh kirjoitti:

        ja miten mun hiukset on voinnu sen jälkeen ko leikkasin ne kerroksittain niin muuttuuu kauheeks käkkäräks??:O ja voiko nää käkkärät johtuu kans jostai shampoosta ja hoitoaineesta ko mun äitillä on kans kauheet käkkärät ja se käyttää jotai semmosiii shampoita ja hoitoaineita kiharoille hiuksille..

        Sitä meinasinkin että se vie aikaa suoristaa ( kun olet ne leikannut kerroksittain ). Ja noita hoitoaineita saa ihan perusmarketeista ( mm. Halpa-halli / tai Anttila / ) Suihkun jälkeen hiuksesi ovat kahta kertaa käkkärämmät, mutta suoristettuasi ne eivät enään kuules noin vain kiharrukkaan kosteassa ilmassa(; käytä Shamppoita/hoitoaineita jotka ovat tarkoitettu karheille, vaurioituneille, pörröisille hiuksille ( Damaged and dry hair ).


      • Goldenlips
        effgh kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä:D mut siis niinku mistä tota suoristussuihketta voi ostaa? ja minkänäkönen se pullo tai mikä lie pönttö sit on?:D

        Tresemmen lämpösuoja on musta puteli, jossa violetilla kirjoitukset, ja semmoinen suihkutettava(:


      • Goldenlips kirjoitti:

        Sitä meinasinkin että se vie aikaa suoristaa ( kun olet ne leikannut kerroksittain ). Ja noita hoitoaineita saa ihan perusmarketeista ( mm. Halpa-halli / tai Anttila / ) Suihkun jälkeen hiuksesi ovat kahta kertaa käkkärämmät, mutta suoristettuasi ne eivät enään kuules noin vain kiharrukkaan kosteassa ilmassa(; käytä Shamppoita/hoitoaineita jotka ovat tarkoitettu karheille, vaurioituneille, pörröisille hiuksille ( Damaged and dry hair ).

        siis mää en älynny voiko joku ihmeen tresemmen hoitoaine jo silllee vähä suoristaa? :D


      • miisaturunen
        effgh kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä:D mut siis niinku mistä tota suoristussuihketta voi ostaa? ja minkänäkönen se pullo tai mikä lie pönttö sit on?:D

        Lämpösuojia saat hiusalan-kaupoista yms. Itse käytän silloin tällöin ja minulla on luonnonkiharat, ja ennenkuin rupesin käyttämään lämpösuojaa eli suoristusraudan kuumentajan suojaa hiuksille, niin aina jos oli vähänkin kostea ilma tms, ne menivät tuhannen vitun kiharoille ja se ärsytti tosi paljon. Sitten äitini käski ostaa suojasuihketta ja nää ei mee ees kiharalle nyt ollenkaan vaikka pisaria tuliskin taivaasta. Niin ja tottakai voit sen avulla muotoilla hiuksia ja se antaa jtn vitamiinia samalla hiuksiisi ja pitää ne suorina ja helppoharjattavina 12h ainakin:)


      • Goldenlips kirjoitti:

        Tresemmen lämpösuoja on musta puteli, jossa violetilla kirjoitukset, ja semmoinen suihkutettava(:

        mää ostin semmosen TRESemmé 24 hour body mustan semmose pullon mis on pinkki just semmone korkki mil voi suihkuttaa xDxD ja kai pinkillä ne kirjotukset... ja siin takana luki jtn että pitkäkestoista pitoa ja tuuheutta jopa korkeassa ilmankosteudessa, onko se pullo joku semmone suoristussuihke?:DD


      • miisaturunen kirjoitti:

        Lämpösuojia saat hiusalan-kaupoista yms. Itse käytän silloin tällöin ja minulla on luonnonkiharat, ja ennenkuin rupesin käyttämään lämpösuojaa eli suoristusraudan kuumentajan suojaa hiuksille, niin aina jos oli vähänkin kostea ilma tms, ne menivät tuhannen vitun kiharoille ja se ärsytti tosi paljon. Sitten äitini käski ostaa suojasuihketta ja nää ei mee ees kiharalle nyt ollenkaan vaikka pisaria tuliskin taivaasta. Niin ja tottakai voit sen avulla muotoilla hiuksia ja se antaa jtn vitamiinia samalla hiuksiisi ja pitää ne suorina ja helppoharjattavina 12h ainakin:)

        no mulle ei oo menny perille se että missä vaiheessa tätä suojasuihketta pitää laittaa?:d kuiviin hiuksiin vai märkiin? ja missä vaiheessa, sen jälkeen ko on suoristannu vai ennen sitä?:D


      • Goldenlips kirjoitti:

        Sitä meinasinkin että se vie aikaa suoristaa ( kun olet ne leikannut kerroksittain ). Ja noita hoitoaineita saa ihan perusmarketeista ( mm. Halpa-halli / tai Anttila / ) Suihkun jälkeen hiuksesi ovat kahta kertaa käkkärämmät, mutta suoristettuasi ne eivät enään kuules noin vain kiharrukkaan kosteassa ilmassa(; käytä Shamppoita/hoitoaineita jotka ovat tarkoitettu karheille, vaurioituneille, pörröisille hiuksille ( Damaged and dry hair ).

        lool ei se tresemme juttu auttanu mitää se vaa pahentaa


      • goldenlips
        effgh kirjoitti:

        lool ei se tresemme juttu auttanu mitää se vaa pahentaa

        Tresemmen lämpösuojaa suoristukseen.
        Se suojaa hiuksia, kukaan koskaan sanonut että suoristaisi?


      • Goldenlips
        effgh kirjoitti:

        mää ostin semmosen TRESemmé 24 hour body mustan semmose pullon mis on pinkki just semmone korkki mil voi suihkuttaa xDxD ja kai pinkillä ne kirjotukset... ja siin takana luki jtn että pitkäkestoista pitoa ja tuuheutta jopa korkeassa ilmankosteudessa, onko se pullo joku semmone suoristussuihke?:DD

        Eehhh...Itse meinasin kyllä tätänäin: http://www.google.fi/m/search?site=images&source=mog&hl=fi&gl=fi&client=safari&q=tresemme lämpösuoja#i=13


      • Goldenlips
        effgh kirjoitti:

        no mulle ei oo menny perille se että missä vaiheessa tätä suojasuihketta pitää laittaa?:d kuiviin hiuksiin vai märkiin? ja missä vaiheessa, sen jälkeen ko on suoristannu vai ennen sitä?:D

        Märkiin ja kuiviin, ja ennen:) ennen föönausta ja ennen suoristusta:)


      • goldenlips kirjoitti:

        Tresemmen lämpösuojaa suoristukseen.
        Se suojaa hiuksia, kukaan koskaan sanonut että suoristaisi?

        emmääää siiit puhunu annna olla



    • 27

      Lämpösuojia on monenlaisia, sekä hoitavia, että tukea antavia. Jos hiukset helposti imee ilmankosteutta ja pörrööntyy ulkona, tukea antava tuote on usen parempi (esim. Osis flatliner, Shcwartskopf, kampaamoista) Suoristuksen päälle sitten vielä hiuslakkaa. Myös siloittavien tai kosteuttavien shampoo ja hoitoaineiden käyttö on suositeltavaa. Panosta siis myös hiustenhoitoon.
      Valitettavasti sadesäälle ei mitään vippaskonstia enää olekaan... kun tukka kastuu, se palaa takaisin omaan muotoonsa. Sateella onkin paras vaihtoehto laittaa pesun jälkeen hiuksiin vaikkapa muotoiluvaahtoa tai muuta tukituotetta, ja puristella latvat kauniille kiharoille antaen niiden kuivua sen jälkeen vapaasti. Haro sitten kuivana kiharat läpi ihan sormin (älä siis söheröitä kammalla) ja anna olla sellaisenaan. Nätti kihara on aina kauniimpi, kuin pörrööntynyt "suoristettu".

      Lämpösuojan käyttö on ehdottoman tärkeää kuumien muotoilurautojen kanssa!

    • mömmöööö

      jooo mä käytän lämpösuojaavaa-ainetta joka on suihkutettava. Suoristan joka kouluaamu tai usein laitan vain hiukset ponnarille ettei hiukset vaurioittuisi. Ongelma on, että mistä johtuu se kun nuorena hiukseni olivat suorat. Tämän vuosiluokan alussakin hiukseni olivat suorat. Vähitellen hiukseni alkoivat mennä yhä enemmän kikkuralle. Mistä tämä johtuu ? Ja pesen joka päivä hiuksiani ja laita aina Wellan hoitoainetta. Olisiko teillä mitään ideaa miten saisin hiukset takaisin suoriksi ilman suoristusrautaa vai voiko se olla edes mahdollista ? Koska minulla ei ole _todellakaan_ luonnon kiharat....

      • Goldenlips

        Murrosiässä minullakin kihartui hiukset. Olet voinut periä vanhemmiltasi luonnonkiharat:)


    • 17+9

      Hiukset kuivuu kun niitä värjää ja suoristaa yms. Mä en värjää, suorista enkä edes kuivaa hiuksiani hiustenkuivaajalla ja ne on tosi hyväkuntoset.

    • hehhheh

      Vanha ketju, mut mitäpä tuosta! :D

      Itselläni on ollut tässä ihan sama homma tuon hiusten kihartumisen kanssa. Minä pövästi pistin hiukset kokonaan pilalle, kun kokemattomuuttani suoristin hiuslakan päälle, ilman lämpösuojaa ja mukavastihan se hiuslakka sitten palo hiuksiin kiinni. :/

      Tässä korjatessa asiaa on mennyt jo puolisen vuotta, ja kaikenlaista tökötintä on ostettu ja kokeiltu. Kyllähän tässä nyt parempaan päin ollaan menossa, kun on leikattu kuolleempia hiuksia pois, ja on kaikenlaisia hoitoaineita, syväpuhdistavia, kosteuttavia hiusnaamioita ja sen sellasta. :)

      ÄLKÄÄ IKINÄ SUORISTAKO HIUSKALAN PÄÄLLE! Käytäkää AINA lämpösuojaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe