Mihin aikaan laitat yleensä arkena nukkumaan?

jackaroo

Onko sinkun vuorokausirytmi erilainen kuin parisuhteessa olevan? Vai luuletko että valvoisit yhtä myöhään myös parisuhteessa ollessasi?

Baareissa pitäisi alkaa käymään ja sehän tarkoittaa myös sitä että pitäisi jaksaa olla hereillä hyvinkin myöhään, jopa aamu 5:een saakka. Minä laitan kuitenkin yleensä nukkumaan siinä 00-00.30 välillä ja joskus jo 23 maissakin, joten olen miettinyt ihan tosissani tätä oman vuorokausirytmin siirtämistä tunnilla tai parilla. Onko mitään järkeä siirtää omaa vuorokausirytmiä vain sen takia että jaksaisi paremmin hillua yökerhoissa yömyöhään saakka?

Hyvää yötä kaikille palstan yökyöpeleille.

33

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttönen_82

      Ei sun kannata satunnaisten baari-iltojen takia unirytmiä pysyvästi siirtää. Nukut sitten vaan aamulla pidempään, otat päiväunet, tai menet seuraavana iltana hyvissä ajoin nukkumaan niin saat univelat kuitattua.

      Menen nukkumaan puolilta öin eli nyt. :o) Kauniita unia palstalaisille.

      • jackaroo

        Minun ongelmani on se että en tahdo oikein pysyä hereillä jos minua ihan kauheasti väsyttää. Alkoholi saa minut myös unisemmaksi. Eikä ole varmaan mitään järkeä toikkaroida puolinukuksissa baarissa, kun luulevat vielä että olen liian kännissä.


      • Tyttönen_82
        jackaroo kirjoitti:

        Minun ongelmani on se että en tahdo oikein pysyä hereillä jos minua ihan kauheasti väsyttää. Alkoholi saa minut myös unisemmaksi. Eikä ole varmaan mitään järkeä toikkaroida puolinukuksissa baarissa, kun luulevat vielä että olen liian kännissä.

        Äläs nyt, jos siinä on kiinnostava nainen vierellä ja sua vähän jännittääkin, niin ethän sä sellaisessa tilanteessa nukahda? :o)

        Jos olet lähdössä baariin vaikka la, niin nukut la-aamuna vähän pidempään niin jaksat valvoa vähän pidempään. Tai sitten tanssit baarissa niin piristyt. :o) Voinhan mä tietysti laittaa sulle patjan tohon lattialle niin voit sitten tulla siihen nukkumaan jos epäilet ettet selviä kotiin asti. :o)


      • jackaroo
        Tyttönen_82 kirjoitti:

        Äläs nyt, jos siinä on kiinnostava nainen vierellä ja sua vähän jännittääkin, niin ethän sä sellaisessa tilanteessa nukahda? :o)

        Jos olet lähdössä baariin vaikka la, niin nukut la-aamuna vähän pidempään niin jaksat valvoa vähän pidempään. Tai sitten tanssit baarissa niin piristyt. :o) Voinhan mä tietysti laittaa sulle patjan tohon lattialle niin voit sitten tulla siihen nukkumaan jos epäilet ettet selviä kotiin asti. :o)

        ---Jos olet lähdössä baariin vaikka la, niin nukut la-aamuna vähän pidempään niin jaksat valvoa vähän pidempään.---

        Tuota minä olen joskus aiemmin harrastanutkin. Nukun kyllä helposti todella pitkään jos ei ole aamulla kelloa soimassa, joten pienellä etukäteissuunnittelulla luulisi minun nyt muutamasta baari-illasta helposti selviävän.


    • Työtön sinkkumies

      Nukkumaan siinä 3.30-04.00 maissa.

    • Älyn haamu

      Siinä kolmen maissa vaikka joskus voi mennä myöhemmäksikin. Ja aamulla ylös klo 11-13. Työttömällä ei ole kiire mihinkään.

    • Free Fanny

      Laitan MITÄ nukkumaan?

      Itse MENEN nukkumaan ennen tai jälkeen 23, jos seuraavana päivänä on aikainen herätys (= viiden jälkeen). Viikonloppuisin pikkutunneilla. Tänään olin kotona vasta vähän ennen yhtätoista, joten oli pakko vähän tasata kierroksia ennen kuin kannattaa edes mennä sänkyyn.

      Yöelämässä olen viikolla tosi, tosi harvoin ja silloinkin haluan omaan sänkyyn yhteen-kahteen mennessä. Ennen työpäivää en juo niin paljoa että sillä olisi seuraavan työpäivän kannalta merkitystä.

      Parisuhteella ei ole mitään merkitystä nukkumaanmenoaikani kannalta, tai no, exäni oli iltauninen ja meni viimeistään 22 nukkumaan ja viikonloppuisinkin ennen puoltayötä, joten siitä tuli joskus ongelmia. Hän olisi halunnut minut samaan aikaan sänkyyn ja sitten aamulla olisi pitänyt nousta seitsemältä myös viikonloppuna - ei kiitos. Ja kun valvoin pitempään niin piti hiipiä varpaillaan, hän taas aamulla kolisteli ihan estottomasti kun minä vuorostani halusin nukkua.

      Olen yrittänyt muuttaa vuorokausirytmiäni mutta ei se onnistu, olen iltakukkuja ja jos en olisi töissä niin valvoisin aamuviiteen ja nukkuisin puolillepäivin. Siinä menee vaan ihan liian paljon ihanaa, valoisaa aikaa hukkaan, joten en päästä edes (tai ETENKÄÄN) lomilla rytmiä pahasti sekoittumaan.,

      Mutta nyt alkaa olla sen verran kierrokset laskeneet että voisi käydä tempaisemassa reilun viiden tunnin tirsat.

      • gjklöfd

        Mulla on tullut Free Fannysta rasittava naputtaja mielikuva. Tulee mieleen, että yksityiselämässäkin takertuu joka helkatin yksityiskohtaan ja nauttii siitä kun pääsee mäkättämään jostain pikkuasiasta. Kai kaikki nyt tajusivat, että Jackaroon otsikon laittaa tarkoitti samaa kuin mennä.


      • kikkare kakkare
        gjklöfd kirjoitti:

        Mulla on tullut Free Fannysta rasittava naputtaja mielikuva. Tulee mieleen, että yksityiselämässäkin takertuu joka helkatin yksityiskohtaan ja nauttii siitä kun pääsee mäkättämään jostain pikkuasiasta. Kai kaikki nyt tajusivat, että Jackaroon otsikon laittaa tarkoitti samaa kuin mennä.

        Lapset laitetaan nukkumaan ja itse mennään. Jakkara voi tietysti kuulua tuohon laitettavien porukkaan.


      • jackaroo

        Jep, murre sanahan tuo "laittaa nukkumaan" taitaa olla. Ihan kivahan se oli olla taloyhtiön talkoissa kun suomea murtaen puhuvat pikkulapsetkin kyselivät minulta että "et taida olla täältä päin?".


      • Tyttönen_82
        jackaroo kirjoitti:

        Jep, murre sanahan tuo "laittaa nukkumaan" taitaa olla. Ihan kivahan se oli olla taloyhtiön talkoissa kun suomea murtaen puhuvat pikkulapsetkin kyselivät minulta että "et taida olla täältä päin?".

        haha...:o) setä taitaa olla muilta mailta.


      • hjklöjvf
        jackaroo kirjoitti:

        Jep, murre sanahan tuo "laittaa nukkumaan" taitaa olla. Ihan kivahan se oli olla taloyhtiön talkoissa kun suomea murtaen puhuvat pikkulapsetkin kyselivät minulta että "et taida olla täältä päin?".

        Ite en kiinnittänyt mitään huomiota tuohon laittaa sanaan. Oon muuttanut kans pohjoisempaa Etelä-Suomeen, asunut jo kohta kolme vuotta täällä. Mutta ei tuo oman kotipaikkakunnan murre oo vieläkään mihinkään kadonnu.


    • ....................

      Viiden tunnin yöunet, ei ihme että olet niin omituinen.

    • Yleensä käyn nukkumaan siinä n. klo 02.30-3.30 välisenä aikana, niin työviikoilla kun myös vapaa-aikana. Joskus toki yritän käydä työviikoilla nukkumaan vähän aikaisemmin, mutta kun teen pääasiassa iltavuoroja, niin mulla onneksi ei ole pahemmin tarvetta herätä koskaan aikaisin aamulla. Olen ollut aina ilta- ja yöihmisiä ja oon just silloin pirteimmilläni, aikaisista aamuherätyksistä en taas ole tykännyt koskaan.

      Aika turhalta tuntuu mielestäni siirtää unirytmiä vaan pelkästään sen takia, että jaksaisi käydä yökerhoissa. Kai sitä jaksaa silti valvoa aina joskus normaalia pidempään, sillä ei kai noissa yökerhoissa tarvitse ihan joka viikko käydä.

    • Arkisin menen maate 00.30 pintaan ja viikonloppuisin 3.00-5.00. Parisuhteessa olevien maatemeno ajoista ei ole hajua. Mutta eiköhän kaikki normaalit ole arkena pedissä hyvissä ajoin ennen puoltayötä.

      Arkena ei käydä yökerhoissa. Jos on joku kova keikka arkena, otetaan seuraava päivä vapaaksi.

    • Alan nukkua yleensä klo 00-01, mutta menen tietty sänkyyn jo aiemmin. - Joskus jopa toosi aikaisin ;) ...Vähän riippuen siitä onko tarjolla netissä pyörimistä ja TV:n katselua vai jotakin mielenkiintoisempaa.

    • Yleensä menen nukkumaan sillon kun väsyttää ja joskus on mennyt 6:n aamulla :) Eipä sitä ole kiire mihinkään niin voi nukkua millon sattuu, työssä ollessa on tietysti toinen tilanne.

    • iltakukkuja

      Mun vuorokausirytmi on ihan mitä sattuu.. Koulua on aika satunnaisesti ja sekin alkaa vähän millon mihinkin kellon aikaan. Eilen esimerkiksi laitoin nukkumaan 1.30 ehkäpä ja heräilin tänään tuossa puoli seitsemän aikaan. Sitten torkahdin tuossa kahdeksan aikaan illalla ja otin sellaset puolen tunnin tirsat. Nyt taas kukun täällä eikä vielä nukuta.

    • voiperseensuti

      Anteeksi, mutta miten laitetaan nukkumaan? Tai mikä laitetaan nukkumaan? Kuka oikeasti sanoo, että minä laitan nukkumaan?

      • Muistoja Pohjolasta?

      • ex-lappalainen

    • sir_eino

      Täh? Kai sä nyt muutaman tunnin myöhempään jaksat valvoa ilman mitään vuorokausirytminsiirto-operaatiota?

      Eipä ainakaan mulle ole ollut ongelma. No, kärsinkin kyllä unettomuudesta.

      • jackaroo

        Joskus jaksaa, joskus taas ei. Minulla on yleensä melko tarkka tuo oma vuorokausirytmi, joten kun alkaa väsyttämään niin silloin sitä todellakin on jo siinä kunnossa että voisi nukahtaa vaikka heti.


    • Gordon Gekko

      Vedä vaikka päikkärit ennen kuin menet baariin. Jos on töissä, niin sitten maanantain karvaan herätyksen kautta eteenpäin.

    • Mielestäni ei ole mitään järkeä ylipäätään hillua baareissa.

      Itselläni siihen vuorokausirytmiin ei vaikuta parisuhde/sinkkuus vaan enempi työt (välillä kolmivuorotyötä) ja treenit. Nykyään menen siinä 23-00 välisenä aikana nukkumaan. Sinkkuna rankan päivän päätteeksi saatoin joskus mennä jopa klo 19 nukkumaan! X)

    • Å

      Ohi kysymyksen kyllä vastaan, mutta ei siellä baarissa ole pakko notkua valomerkkiin asti vaikka normisuomimies vasta valomerkin aikaan uskaltaa lähdetä iskemään, kun on eka koko illan kitannut kaljaa....

      Itse kun käy Helsingin yössä olen keskussa yleensä klo 23 pintaa. Klo 23 -24 välillä jonot suosittuihin paikkoihin alkavat olla jo pitkät.

      Lähden keskustata yleensä kotiin päin 00.30 -1.30.

      Missä tahansa paikassa meno yleensä alkaa hiipua siinä klo 1 jälkeen.

      Kuulostat ihan siltä, kun et oisi koskaan baarissa käynytkään Jackaroo. Jos baarista haluaa johonkin ihmiseen tutustua, niin ei siihen tarvitse koko yötä käyttää. Siihen,että tsekkaa baarin tarjonnan voi mennä sellainen 30 min max. Sitten siirrytään kysymään, että voisiko seuraan littyä, max. 5 min. Jos vastaus on myöntyvä, niin siinä voidaan yhdessä jutella ja toisiin tutustua sellainen 1,5h. Sitten voi vaikka antaa yhteystietonsa, ehdottaa uutta tapaamista tai pyytää uutta tuttavutta mukaansa ja poistua baarista.

      JOS ON KIVAA, niin sittenhän baarissa voi olla valomerkkiin asti, mutta jos niin hirmu kivaa, niin siinä vaiheessa väsymys ei paina, olisi oma unirytmi kuinka sekaisin vaan eikä seuravana väysymys harmita.

      • jackaroo

        ---Kuulostat ihan siltä, kun et oisi koskaan baarissa käynytkään Jackaroo. ---

        Kyllä minä baareissa ja yökerhoissa olen käynyt, mutta en nyt mitenkään kauhean paljon. Yleensä olen ollut enemmänkin noita pubi/kaljaräkälä ihmisiä.


    • Darth

      Nykyään puolilta öin. Osa-aikainenkin työ pitää unirytmistä kiinni. Työttömänä oli mitä sattui ja saatoin valvoa aamuun ja nukkua pitkälle iltapäivään.

    • öööööööhhhhhh

      Ihan sekaisin on kyllä nukkumiset mennyt kun ei ole töitä eikä eukkoa. Koulukaan ei ole enää riittänyt pitämään vuorokausirytmiäni kunnossa, kun meillä ei ole enää näin keväisin mitään kursseja aamuisin. Riittää että koululla käy muutaman kerran viikossa luennoilla ja nekin alkavat yleensä vasta joskus 12-16 välillä, tosin joskus niihinkin ehtiminen tekee tiukkaa kun tulee valvottua jonnekin 8-10 saakka aamulla.

      • YöKiekuja91

        Joo, minullakin on vähän sama homma. Yliopistossa opiskelen ja nyt kun kevät on jo koittanut niin ei paljoa luentoja ole, vain jokunen tentti, joten aamuisin saa nukkua niin pitkään kuin vain viitsii.
        Onneksi alkaa ensi kuussa jo kesätyöt, niin ei mene koko kesää nukkuessa. Minä olen kyllä melkoinen yöeläjä, viime kesä meni kyllä ihan sekaisin nukkumisen osalta kun en nukkunut varmaan kuin 6 kertaa viikossa.


    • violet.

      Normaalisti siinä 23-24 aikaan, joskus aikaisemminkin. Parisuhdetta enemmän vaikuttaa työ.

    • tässä miten menee

      parisuhteessa menee helposti tunti nukkumaanmenon jälkeen seksin merkeissä ja jos herää yöllä niin alkaa paneminen. vaikka menee aikaisin nukkuun niin ei siinä pelkästään unta saa.

    • ....................

      Arkena:
      nukkumaan 22-24 ja herätys 6

      Viikonloppuisin:
      nukkumaan 24-01 ja herätys kun herää, eli 8-9

      Ryyppyreissuilla:
      riippuu kännin määrästä. Onneksi näitä tulee enää tässä 30 iässä keskimäärin ehkä 10 kertaa vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      75
      1901
    2. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      332
      1488
    3. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      73
      1473
    4. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      39
      1450
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      64
      1105
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      132
      878
    7. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      829
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      808
    9. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      78
      782
    10. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      781
    Aihe