Tykkäättekö maalata, tehdä remonttia? minä teen yksin kotini pintaremontin, ja olohuone on kohta maalattu.
Tykkäättekö?
32
112
Vastaukset
- ricky heart
Jo vain! Haluvakko jotta mie tuun maalaa loput?:D Akkaki mököttääD:
- ricky heart
weawery kirjoitti:
En minä apua tarvitse, haluan kokea onnistumisen riemun.
Juna tulloo justiisa asemalle. Mie hyppään junaan ja tuun sun luokses ja jätän kaikki!!!:D
- MMies
EN TYKKÄÄ!
TYÖ ON TYÖTÄ EIKÄ MITÄÄN LEIKKIÄ, VITTU!
NIIN! On se mukavaa, jos saa tehdä tyhjässä kämpässä ja rauhassa. Tavarapaljouden keskellä, pienellä budjetilla ja kiireessä se on aivan kauheaa. Siksi olen muuttojen yhteydessä käyttänyt remonttimiestä.
- c'babe
Mihin sinä olet äitisi luota muka muuttanut?
Esivalmistelu on tärkeää, mä teippasin tarkasti kaikki listat ja peitin lattiat remonttipaperilla ja sitten pikkuteloilla ja pensselillä ne reunat, sitten isolla telalla vedin yhden kerran. 6 tunnin päästä toisen kerran ja sitä rataa.....
Maalitkin ovat hajuttomia. Huomenna vetäsen vielä yhden seinän olkkarista sitten siirryn kohti keittiötä. Laskin että noin parin viikon päästä olen valmis viimeistään.weawery kirjoitti:
Esivalmistelu on tärkeää, mä teippasin tarkasti kaikki listat ja peitin lattiat remonttipaperilla ja sitten pikkuteloilla ja pensselillä ne reunat, sitten isolla telalla vedin yhden kerran. 6 tunnin päästä toisen kerran ja sitä rataa.....
Maalitkin ovat hajuttomia. Huomenna vetäsen vielä yhden seinän olkkarista sitten siirryn kohti keittiötä. Laskin että noin parin viikon päästä olen valmis viimeistään.Joo. Kaikki sisämaalit ja suurin osa ulkomaaleistakin on nykyisin vesiohenteisia, joten eihän ne pahemmin haise ja kuivuvat nopeasti.
Aikoinaan työttömänä ollessani remontin tekeminen ja rakentaminen oli mukavaa puuhaa, kun oli aikaa. On motivoivaa, kun näkee konkreettisesti, miten homma edistyy. Mutta ei sitä pahemmin työpäivän jälkeen viitsi tehdä, kun ei ole pakko.Ratikkakuski kirjoitti:
Joo. Kaikki sisämaalit ja suurin osa ulkomaaleistakin on nykyisin vesiohenteisia, joten eihän ne pahemmin haise ja kuivuvat nopeasti.
Aikoinaan työttömänä ollessani remontin tekeminen ja rakentaminen oli mukavaa puuhaa, kun oli aikaa. On motivoivaa, kun näkee konkreettisesti, miten homma edistyy. Mutta ei sitä pahemmin työpäivän jälkeen viitsi tehdä, kun ei ole pakko.Ei kaikilla työssäkäyvillä ole rahaa palkata remonttimiehistä, olen asunut itsenäisesti jo 20.vuotta ja työssäolovuosia kuten muutoja on kertynyt myös, ja silloin kun oli mies. Se teki sen remontin viikonloppuna ja minä autoin maalamisessa myös.
Monet myös remontoivat kesämökkiäänkin yhdessä.
Remontin tekemisellä ja työssäkäynnillä, ei ole mitään merkitystä tässä asiassa.
Kun vetäsee pari seinää siihen menee pari tuntia ja netissä voipi mennä tunteja kaikki on suhteellista.Ratikkakuski kirjoitti:
Joo. Kaikki sisämaalit ja suurin osa ulkomaaleistakin on nykyisin vesiohenteisia, joten eihän ne pahemmin haise ja kuivuvat nopeasti.
Aikoinaan työttömänä ollessani remontin tekeminen ja rakentaminen oli mukavaa puuhaa, kun oli aikaa. On motivoivaa, kun näkee konkreettisesti, miten homma edistyy. Mutta ei sitä pahemmin työpäivän jälkeen viitsi tehdä, kun ei ole pakko.Olte ilkeä kärttyinen mies nykyään joka halveksit työttömiä, kovin olet muuttunut mies ratikka.
weawery kirjoitti:
Olte ilkeä kärttyinen mies nykyään joka halveksit työttömiä, kovin olet muuttunut mies ratikka.
Häh? Mitähän pahaa minä taas sanoin? Kerroin olleeni työtön ja mielestäsi nyt sitten halveksin työttömiä. Johan on...
Ratikkakuski kirjoitti:
Häh? Mitähän pahaa minä taas sanoin? Kerroin olleeni työtön ja mielestäsi nyt sitten halveksin työttömiä. Johan on...
Aikoinaan työttömänä ollessani remontin tekeminen ja rakentaminen oli mukavaa puuhaa, kun oli aikaa. On motivoivaa, kun näkee konkreettisesti, miten homma edistyy. Mutta ei sitä pahemmin työpäivän jälkeen viitsi tehdä, kun ei ole pakko.
Kerro miten kodin pintaremontti kuuluu siihen, onko henkilö työtön vai ei?
Tällä alueella myös akateemiset tahrii näppinsä maaliin ja muuhunkin paitsi ei täällä istunmiseen.weawery kirjoitti:
Aikoinaan työttömänä ollessani remontin tekeminen ja rakentaminen oli mukavaa puuhaa, kun oli aikaa. On motivoivaa, kun näkee konkreettisesti, miten homma edistyy. Mutta ei sitä pahemmin työpäivän jälkeen viitsi tehdä, kun ei ole pakko.
Kerro miten kodin pintaremontti kuuluu siihen, onko henkilö työtön vai ei?
Tällä alueella myös akateemiset tahrii näppinsä maaliin ja muuhunkin paitsi ei täällä istunmiseen.Kuten jo kerroin, että mielestäni siksi, että sitä on aikaa tehdä rauhassa, jos ei ole työpäivä. Kyse ei ole rahasta tai akateemisuudesta vaan siitä, että ihmiset ovat erilaisia. Toiset nauttivat tehdessään koko ajan jotain. Minä tarvitsen enemmän aikaa vain ollakseni.
Kaikki kunnia ahkerille, osaaville ja tekeville ihmisille.- c'babe
Ratikkakuski kirjoitti:
Hyvä kysymys. ;-)
Niin minustakin! Etenkin tuossa aamusella vähän.. vähän.. noh. Vähän ajattelin vedonlyöntisuhteita :D
Ratikkakuski kirjoitti:
Kuten jo kerroin, että mielestäni siksi, että sitä on aikaa tehdä rauhassa, jos ei ole työpäivä. Kyse ei ole rahasta tai akateemisuudesta vaan siitä, että ihmiset ovat erilaisia. Toiset nauttivat tehdessään koko ajan jotain. Minä tarvitsen enemmän aikaa vain ollakseni.
Kaikki kunnia ahkerille, osaaville ja tekeville ihmisille.Mulla nimenomaan on ollu työttömänä rahasta kii, ei ole riittäny rahat remonttiin muiden kulujen jälkeen.
tinka_tiger kirjoitti:
Mulla nimenomaan on ollu työttömänä rahasta kii, ei ole riittäny rahat remonttiin muiden kulujen jälkeen.
No minä olin silloin vastavalmistunut ja asuin kaupungin vuokrakämpässä, johon oli vastiään tehty peruskorjaus. Tein niitä remppahommia kavereille ja sitten tehtiin yhden tutun kanssa omakotitalo. Eli siitä ei tullut itselle kuluja, päinvastoin sai kaljarahat.
Mua ei noi pintahommat hirveesti kiinnosta, kun niissä joutuu keskittymään ja olemaan tarkka. Kivempaa on kääntää maata ja tehdä puutarhaa kuin teippailla listoja suojaan. Mutta samaa tekemisen iloa kai molemmista hommista saa, vähän eri virityksellä vain.
Olen senkin huomannut, että kun muutin kerrostalosta omaan taloon, niin kiinnostus sisätilojen kuntoon lopahti juuri siinä vaiheessa ja varsinainen kiinnostus siirtyi ulkotiloihin. Puutarha kukoistaa mutta sisällä on asiat vähän miten sattuu...Mulla on nyt lopahtanut tuo piha, ajattelin jos ruohot vielä leikkaisi tänään.
Vaikka mullakin on hoidettavana pihaa, niin nyt on se vaihe menossa että koti pitää saada kuntoon.
On mulla ulkonakin maalattavaa, ja se on huomattavasti helpompaa kuin sisämaalaus.
Leikkasin äskettäin oksat ja muutakin ja lykkäsin ne silppuriin ja silput heitin puskien juureen, niistäkin tuli oiva uudelleenkäyttö.
Ulkohommat on helpompia kuin sisähommat ja siksi niistä enemmän tykkäänkin :-)
Ta ei ne helpompia ole, mutta se viimeistelyn taso on erilainen...- sininen_sitruuna
Tähän kai pitäisi vastata, että joo.. :) Tasottamisesta ja hiomisesta en tykkää.. tai en tykkää siitä perkeleen pöllystä mikä tunkeutuu joka paikkaan... *murr*
Tosin tässä vuoden räpiköineenä ja tänäänki kädet maalissa, voisin sanoa, että pieni huilikin tekee ihan hyvää! ;) Tai ei ainakaan yhtään ikkunaa seuravaan vuoteen maalauksen alle. - frost-free
Joo tykkään maalaamisesta ja tapettien, kalusteiden ja tekstiilien valitsemisesta.
Siihen se jääkin. Muuta en tee enkä tule tekemään. Jos siitä maksettaisiin, ei muuten. Muutenkaan ei vuokrakämpässä kannata ruveta remontoimaan.
- c'babe
Niin mutta jos kamalan väristä ei voi elää! :O
c'babe kirjoitti:
Niin mutta jos kamalan väristä ei voi elää! :O
No JOS, mutta kai se nyt selviää kämppää vuokratessa? Eikai se pakko ole pinkissä kämpässä asua? Ja kai taloyhtiö jotain kuivunutta ykköspohjaa ruodaa pyynnöstä, mutta kuka nyt maalihöyryjen keskellä asuis.
- c'babe
PlatosMorbidDust kirjoitti:
No JOS, mutta kai se nyt selviää kämppää vuokratessa? Eikai se pakko ole pinkissä kämpässä asua? Ja kai taloyhtiö jotain kuivunutta ykköspohjaa ruodaa pyynnöstä, mutta kuka nyt maalihöyryjen keskellä asuis.
Ei se ollut pinkkiä :) Mut en viihtynyt siellä, eikä parempaakaan ollut saatavilla. EI ne vesiohenteiset niin haise. Ei sieltä tarvitse muuttaa pois sen takia. Voihan sitä myös tapetoida. Sen tein seuraavassa asunnossa maalailin listoja joihin tarttui hyttysiä kun tein homman pihalla öljypohjisella maalilla. Niiden takia työkin oli aika tuskallista :)
tykkään.
remppaaminen on kivaa
ja purkaminen viel kivempaa,
mur :)- c'babe
Juu tykkään. Joskus olen maalannut vuokra-asunnon seinät ilman lupaa. Ennen kuin ehdin muuttaa pois tuli taloyhtiön ostamat ja totesivat että hyvä jälki. Osaan myös tehdä vähän kaikkea ja teenkin jos aikaa ja tarvetta..
Tykkään tehdä ja teenkin. Olen kuitenkin enemmän innokas kuin älykäs siinä(kin) hommassa. Suurten linjojen miehenä mulle ei sellanen pikkunäppärä tarkkuus sovi mitä pintaremontti vaatii. Enemmän mulle sopii sellaset perushommat jossa käytetään suurempia koneita kuin maalipensseliä, esim. vaikka salaojitus, perustusten teko, terassin teko jne. Mutta, olen mä kuitenkin kaakeloinut, maalannut, tapetoinut, listottanut, tehnyt putki- ja sähkötöitä jne. Menee vaan niin vitusti rahaa ja ennenkaikkea aikaa kun parhaimmillaan saa tehdä kolmeenkiin kertaan, että tulee itseä tyydyttävää työn jälkeä. Mulle on vaan niin tärkeää päästä pätemään sillä, että saa sanoa kyselijöille, että "joo, mä oon sen itte teheny". Ja siitä sitten kärsii kaikki.
Maalaamisesta en ole koskaan tykänny. Mutten kyllä tykkään tehdä remonttia ja sisustaa. Niin pihassa kuin puutarhassakin. Joo, sen voi tehdä yksin tai porukassa. Molempia versioita kans kokeiltu.
tinka_tiger kirjoitti:
Siis muuten eikä mutten..sori. Haen silmälasit päähän et näen mitä näpyttelen.
Ei täällä maalintuoksussa ole autuasta nukkua, vaikka on ne hajuttomia höyryä lähtee vähän.
Mutta kun pojan huoneessa on hyvin erikoinen alkuperäisväri ja se on vaaleanpunainen. Edellinen asukas on tykännyt siitä makuuhuoneessa mutta ei meillä tykätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama997810Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1466562Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1804679Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2423207Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta972717Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh622144- 1471818
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121816Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa231675Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971604