Korput ja lerput

Minkälainen oli sinun ensimmäinen tietokoneesi? Muistatko vielä korput? Lerput?

Oliko teillä kotona autopuhelinta? :D

71

439

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis korjaus.. autossa autopuhelinta tietenkin :)

    • Olen huolellisesti:.

      .

      säilönyt yhden lerppuaseman, ne oli herkkiä menemään rikki

      Yle Teemalta tuli jotain muisteloa noista ajoista

      .

      • Juu, siitä se tuli mieleen. Tuli nostalginen olo. Mulla oli ekassa koneessa lerppu-asema


      • Mul ei ollut:.!1%#?+
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, siitä se tuli mieleen. Tuli nostalginen olo. Mulla oli ekassa koneessa lerppu-asema

        .

        mut hankin sellaisen jälkikäteen ihan nostalgiamielessä

        Nythän niitä ei löydy enää mistään

        .


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, siitä se tuli mieleen. Tuli nostalginen olo. Mulla oli ekassa koneessa lerppu-asema

        Isoveljellä oli joku commodore64 (tai jotain sinne päin?). Jotain ihmelärpäkkeitä ne "levykkeet" oli. Hirveesti kaikenlaisia pelejä. Oisko ne ollu sitten noita lerppuja :D


      • pistaasia kirjoitti:

        Isoveljellä oli joku commodore64 (tai jotain sinne päin?). Jotain ihmelärpäkkeitä ne "levykkeet" oli. Hirveesti kaikenlaisia pelejä. Oisko ne ollu sitten noita lerppuja :D

        Mä en ole koskaan päässyt sisään tuohon pelien ihmeelliseen maailmaan, missään mielessä ..:) Noh, fortuna menee ;)

        Enkä muista sen ihmeellisen vekottimen merkkiä, mutta lerppu oli sen ajan muistitikku. Sit tuli korppu. Lähinnä se oli kirjoituskone, jolla pystyi tallentamaan ja printtaamaan, mustesuihkuprintterilläni sinistä tekstiä :D

        Ostin sen kyllä käytettynä. Eli ei ollut ostaessakaan 90-luvun alussa mitään uusinta uutta :)


      • Taisi olla vielä nii
        pistaasia kirjoitti:

        Isoveljellä oli joku commodore64 (tai jotain sinne päin?). Jotain ihmelärpäkkeitä ne "levykkeet" oli. Hirveesti kaikenlaisia pelejä. Oisko ne ollu sitten noita lerppuja :D

        .

        että ne commotooren lerput ei olleet yhteensopivia mäsädossin kanssa ja päinvastoin

        Tai sitten muisti pätkii jälleen kerran

        .


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mä en ole koskaan päässyt sisään tuohon pelien ihmeelliseen maailmaan, missään mielessä ..:) Noh, fortuna menee ;)

        Enkä muista sen ihmeellisen vekottimen merkkiä, mutta lerppu oli sen ajan muistitikku. Sit tuli korppu. Lähinnä se oli kirjoituskone, jolla pystyi tallentamaan ja printtaamaan, mustesuihkuprintterilläni sinistä tekstiä :D

        Ostin sen kyllä käytettynä. Eli ei ollut ostaessakaan 90-luvun alussa mitään uusinta uutta :)

        Tietokonepelit, playkkaripelit sun muut ei ole miunkaan juttu. Mutta mikään ei voita oikeaa muistipeliä tai jotain vanhaa lautapeliä muksujen kanssa :)


      • pistaasia kirjoitti:

        Tietokonepelit, playkkaripelit sun muut ei ole miunkaan juttu. Mutta mikään ei voita oikeaa muistipeliä tai jotain vanhaa lautapeliä muksujen kanssa :)

        Noh, yhden pelin mä muistan, mistä innostuin joskus, olisko ollut 80-luvun ihan alussa.. Joku Farmers day tai vastaava, jossa tuhottiin jotain tuholaisia, jotka hyökkäsi maissipellolle. Ja sitten elektroniikkapelin Donkey kong tietenkin oli hyvä!


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Noh, yhden pelin mä muistan, mistä innostuin joskus, olisko ollut 80-luvun ihan alussa.. Joku Farmers day tai vastaava, jossa tuhottiin jotain tuholaisia, jotka hyökkäsi maissipellolle. Ja sitten elektroniikkapelin Donkey kong tietenkin oli hyvä!

        Nintendo ja Super Mario.. se oli kivaa :)


      • Larry leisure suit:.
        pistaasia kirjoitti:

        Nintendo ja Super Mario.. se oli kivaa :)

        .

        sen parempaa peliä ei siis voi olla :)

        .


    • Mä ostin jonkin mustan Olivetin -96 tai -97. Korppuasema siinä oli mutta lerppuja en ole ikinä käyttänyt. Muistelisin että siinä oli muistia 0,8 GT:tä

      Äidillä oli autopuhelin joskus -91 ja se oli kyllä aika iso kapistus. Siinä oli boxi ja luuri päällä. Paino varmaan 2 kiloa. Kovasti on kehittynyt kännyt niistä ajoista :)

      • Oliko Mobira NMT:.!?

        .

        siinä piti muistaakseni soittaa ensin keskukseen josta yhdistivät tai miten se nyt meni

        Vai oliko se joku ARPpi missä oli toi keskusneiti systeemi

        .


      • Oliko Mobira NMT:.!? kirjoitti:

        .

        siinä piti muistaakseni soittaa ensin keskukseen josta yhdistivät tai miten se nyt meni

        Vai oliko se joku ARPpi missä oli toi keskusneiti systeemi

        .

        Autoradiopuhelin, eli ARPpi oli se jossa soitettiin keskusneidin kautta.


      • Mun kotona, lapsuudenperheessä siis, ei ollut autopuhelinta, mutta yhdellä sukulaisella oli. Sitä vähän taivasteltiin. Miksi ihmeessä pitää autossakin pystyä puhumaan :D On se tositosi kiireinen bisnesmies, aina pitää olla tavoitettavissa.. Hirvee juppi..:D


      • Oliko Mobira NMT:.!? kirjoitti:

        .

        siinä piti muistaakseni soittaa ensin keskukseen josta yhdistivät tai miten se nyt meni

        Vai oliko se joku ARPpi missä oli toi keskusneiti systeemi

        .

        Mä en soittanut sillä ikinä mihinkään enkä muistaisi että äiti olisi kertonut että se menee johonkin keskukseen tms. Mä olen ollut siinä luulossa, että ihan suoraan sillä soitettiin tai ei ainakaan kukaan höpöttänyt välissä mitään. En muista merkkiä mutta voisin tunnistaa kun näkisin semmoisen.


      • NÄin se oli:.!11%#?+
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Autoradiopuhelin, eli ARPpi oli se jossa soitettiin keskusneidin kautta.

        .

        NMT oli huikaiseva kehitysaskel

        Sillä saattoi SOITTAA jollekin

        .


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mun kotona, lapsuudenperheessä siis, ei ollut autopuhelinta, mutta yhdellä sukulaisella oli. Sitä vähän taivasteltiin. Miksi ihmeessä pitää autossakin pystyä puhumaan :D On se tositosi kiireinen bisnesmies, aina pitää olla tavoitettavissa.. Hirvee juppi..:D

        Mun äiti osti sen ihan vaan sen takia, että mä olin raskaana ja äiti halus olla mökilläkin tavoitettavissa että kuulee uutiset varmasti ekana :D

        Mutta joo, jupithan noilla silloin leikki. Yhdessä vaiheessa napsittiin puhelimista pelkkiä luureja, ja leikittiin puhuvamme puhelimeen kadulla kulkiessa. Se oli silloin jotain niin hienoa :D


      • Papu.Sparrow kirjoitti:

        Mun äiti osti sen ihan vaan sen takia, että mä olin raskaana ja äiti halus olla mökilläkin tavoitettavissa että kuulee uutiset varmasti ekana :D

        Mutta joo, jupithan noilla silloin leikki. Yhdessä vaiheessa napsittiin puhelimista pelkkiä luureja, ja leikittiin puhuvamme puhelimeen kadulla kulkiessa. Se oli silloin jotain niin hienoa :D

        Se oli kiireisen ihmisen merkki :) Aina ajan tasalla..

        Joo, ja ne kännyt oli hienoja "halkoja". Rennosti sellanen tungettiin johonkin housuntaskuun :D Piti olla kyllä aikamoiset taskut..


    • nördempi nörde

      Mustalla pohjalla valkoinen teksti. Korppuja käytin.

    • Mulla on vieläkin tallessa C64 lerppu- ja c-kasettiasemineen. Samoin mulla on IBM 286 lerppuasemalla ja hurjalla 8(?) megan kiintolevyllä, joka painaa vähintään kaks kiloa. En oo kyllä varma tuosta megatavumäärästä.

      • Ainii, ja v. -90 ostin ensimmäisen NMT:ni, se oli sellanen Phillipsin perässä raahattava malli, maksoi 15 000 FIMiä.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Ainii, ja v. -90 ostin ensimmäisen NMT:ni, se oli sellanen Phillipsin perässä raahattava malli, maksoi 15 000 FIMiä.

        Joo noi hinnat oli aivan sairaita. Mä olen hommannut ekan kännyn 2000-luvulla :)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo noi hinnat oli aivan sairaita. Mä olen hommannut ekan kännyn 2000-luvulla :)

        Hinta tietysti oli sillee paljon, mutta mulla se helpotti niiiiiin paljon silloisia töitä, että se maksoi melko nopeesti ittensä takasi.


      • Wiimeinen Mohikaani:
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo noi hinnat oli aivan sairaita. Mä olen hommannut ekan kännyn 2000-luvulla :)

        .

        pakko oli sitten hommata halko jossakin tuossa 1990-luvun puolivälissä kun noi puhelinkioskit ym. päätettiin tuhota puhelinyhtiöissä

        .


    • ZX Spectrum ekaks, het perään C64, sit oliki jo sikakallis 286. Korput ja lerput on turhankin hyvin muistissa vielä, luojan kiitos kehittyvälle tekniikalle ni sinne saavat muistoihin jäädäkin. Autoluuria ei ollut, lankapuhelimella ja savumerkeillä pärjäiltiin.

      • Aivan eka:.!11%#?+

        .

        jollakin tapaa ohjelmoitava laite taisi olla Sharpin PC-laskin (sellainen pitkuliainen) johon saattoi ohjelmoida basic kielen pätkiä ja jopa tulostaa sharpin omalla pikkuprintterillä :)

        .


      • Mä en tosiaan muista noita merkkejä.. Korputhan oli ihan juuri eilen :D

        Mun ekassa "tietokoneessa", pakko laittaa lainausmerkit, kun alkaa naurattaa muuten liikaa, oli vihreä välkkyvä teksti mustalla pohjalla.. Vähän kuin joku lentokoneen ohjaamo, tai jtn. :D

        Lankapuhelin oli kova sana, kun oli vielä oikein rahisevaääninen puhelinvastaaja, niin kyllähän sillä pärjäsi hienosti :)


      • Vihreä teksti:.!1%#?
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mä en tosiaan muista noita merkkejä.. Korputhan oli ihan juuri eilen :D

        Mun ekassa "tietokoneessa", pakko laittaa lainausmerkit, kun alkaa naurattaa muuten liikaa, oli vihreä välkkyvä teksti mustalla pohjalla.. Vähän kuin joku lentokoneen ohjaamo, tai jtn. :D

        Lankapuhelin oli kova sana, kun oli vielä oikein rahisevaääninen puhelinvastaaja, niin kyllähän sillä pärjäsi hienosti :)

        .

        kyl sen vihreän tekstin saa vieläkin näkyviin

        cmd

        ja sieltä ominaisuudet, värit, tekstin väri tjsp. teksti vihreäksi

        .


      • Vihreä teksti:.!1%#? kirjoitti:

        .

        kyl sen vihreän tekstin saa vieläkin näkyviin

        cmd

        ja sieltä ominaisuudet, värit, tekstin väri tjsp. teksti vihreäksi

        .

        Juu, ei kiitos.. Se välkyntä varsinkin oli "hieman" piinaavaa..


      • Joo kyllä.:!1%#+?!


      • Vaxitkin kyörätty:.!
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, pelottavan tutulta näyttää =:)

        .

        jo kierrätykseen

        Jäi vain Lispin manuaalit jäljelle

        .


    • alv-liskot

      paska, muistan, muistan, oli

      • MS-Paska:.!1%#?+

        .

        joo se se oli

        .


    • Commodore 64 lerppuasemalla varustettuna vuonna 1983. Lerput pitivät ihmeen pitkään pintansa, koska käytin niitä vielä 80-luvun lopussa. Opiskeluaikoina käytetiin korppuja.

      Meni muuten useampi vuosi, ennen kuin tietokene oli töissä jokapäiväisessä käytössä. Taisi olla 1997, kun nettikin otti ensiaskeliaan.

      • Siis hä, sä oot ollut tietokonenörtti : Vuodesta -83! Tais olla vanhempien kone ;)

        Mä muistan vasta 90-luvun lopulla kun netistä alkoi olla jotain hyötyäkin, työmielessä ja muuten..


      • cs

        Onko Ratikka nähnytkään noin A4 kokoisia lerppuja?


        Tai IBM:n reikäkorttikoneitta jossa pyöritettiin sodanjohto-ohjlmaa ja sodan aikana IBM nyi Hitlerille

        Ratikalle ei raha haise


      • cs
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Siis hä, sä oot ollut tietokonenörtti : Vuodesta -83! Tais olla vanhempien kone ;)

        Mä muistan vasta 90-luvun lopulla kun netistä alkoi olla jotain hyötyäkin, työmielessä ja muuten..

        Window 95
        oli ensimmäinen graafinen käyttis Bill Gatesin rikastumisen alku ja vasta
        pentium prosessoreilltia alkoi kotikoneet yleistymään


      • cs kirjoitti:

        Onko Ratikka nähnytkään noin A4 kokoisia lerppuja?


        Tai IBM:n reikäkorttikoneitta jossa pyöritettiin sodanjohto-ohjlmaa ja sodan aikana IBM nyi Hitlerille

        Ratikalle ei raha haise

        Pari vuotta sitten käytin töissä viimeksi 8 tuuman lerppuja.


      • Noh jos ihan tarkkoj
        cs kirjoitti:

        Window 95
        oli ensimmäinen graafinen käyttis Bill Gatesin rikastumisen alku ja vasta
        pentium prosessoreilltia alkoi kotikoneet yleistymään

        .

        ollaan niin kyl Gatesin porukka oli jo väsäillyt graafisia käyttöliittymiä ms-dosin päälle jostain -83 vuodesta lähtien

        Mutta windows 2.0 taisi olla eka jollain tapaa mainitsemisen arvoinen tältä ostopalveluporukalta

        .


      • Sitten oli Amiga-Ata
        Richartti kirjoitti:

        Pari vuotta sitten käytin töissä viimeksi 8 tuuman lerppuja.

        .

        Amiga ja Atari

        muistaakseni prossu oli hyvin vaatimaton mutta ominaisuudet "tehtiin" apuprosessoreilla

        sama prossu taisi olla ensimmäisessä tai toisessa macintosh linnunpöntössä

        .


    • Tällänen *naputtelee tehokkaasti*. Tai siis ensimmäinen ostamani. Korppuasema löytyy, lerppuja oli koulussa ATK_tunneilla kun piti tallettaa jotain mystistä basic-koodia: 60 riviä siansaksaa niin sai kursorin pomppimaan niinku pallo. Vitun mielenkiintoisia aikoja....
      Eip, autokin oli vain ajoittain.
      Muuta udeltavaa? :)

    • Ei Jeesus :) Mä yritän unohtaa ne vermeet.

      • Aattele, ei niistä ole kuin vähän aikaa :)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Aattele, ei niistä ole kuin vähän aikaa :)

        Tosiaan ei olekkaan.. Mut on kuitenkin. Heitin muuton aikana kaikki vanhat rojut pois. En tajua miksi mulla niitä korppujakin oli muka niin paljon. En edes ajatellut että mitähän niissä on.


      • hunaja71 kirjoitti:

        Tosiaan ei olekkaan.. Mut on kuitenkin. Heitin muuton aikana kaikki vanhat rojut pois. En tajua miksi mulla niitä korppujakin oli muka niin paljon. En edes ajatellut että mitähän niissä on.

        Tikut on oikeasti ihan liian pieniä kooltaan. Niiden mukana katoaa vaikka mitä, jos sellanen katoaa. Korpuissa sentään luki tarraan kirjoitettuna usein sisältö.


      • kylä näi o
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Tikut on oikeasti ihan liian pieniä kooltaan. Niiden mukana katoaa vaikka mitä, jos sellanen katoaa. Korpuissa sentään luki tarraan kirjoitettuna usein sisältö.

        .

        korppuja sentään varjeltiin kuin suuriakin kruunun jalokiviä

        .


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Tikut on oikeasti ihan liian pieniä kooltaan. Niiden mukana katoaa vaikka mitä, jos sellanen katoaa. Korpuissa sentään luki tarraan kirjoitettuna usein sisältö.

        Niin on. Mutta korpuille ei oikein mahtunut mitään. Luin toki etiketit mutta en jaksanut vaivautua niitä lähemmin tarkistelemaan. Heitin kaikki pois.


    • Siis sulla on sun eka ostamasi tietokone ja siinä on korppuasema, jeee!! Meneeks tikku siihen ollenkaan? Koska oot ostanut?

      Juu, ei mulla eikä mun lapsuuden perheessä ollut autopuhelinta. Se oli siis jotakin käsittämätöntä juppeilua..

      • Jeba. Ei tää oo ku joku 9-10 vuotta vanha ja korppuasema sen takia, että sai tehtyä käynnistyslevykkeitä. Vois sen tosta irtikin nypätä, mut oon tehnyt sillä Puppyyn just boottidisketin, kun on 1 antiikkinen kannettava millä oon leikinyt välillä. Tikkuja menee vakiona 6 kpl ja muita kivoja vermeitä mitä jaksaa sisään työntää. Mut en jaksa, ei kiinnosta, en tarvi:)


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Jeba. Ei tää oo ku joku 9-10 vuotta vanha ja korppuasema sen takia, että sai tehtyä käynnistyslevykkeitä. Vois sen tosta irtikin nypätä, mut oon tehnyt sillä Puppyyn just boottidisketin, kun on 1 antiikkinen kannettava millä oon leikinyt välillä. Tikkuja menee vakiona 6 kpl ja muita kivoja vermeitä mitä jaksaa sisään työntää. Mut en jaksa, ei kiinnosta, en tarvi:)

        No ohan korppuasemia tosiaan tarkemmin aateltuna vaikka missä vielä jäljellä. Ne oli kyllä ihan just vielä se ainoa tallennusformaatti :) Höh, mullei mee tikkuja kuin pari, tähän tai toiseenkaan koneeseen :) Ja mokkula vielä tilaa viemässä..


      • lisää tikkuja

    • Mullä ei ollut kuusnepassa lerppuasemaa vaan ihan C-kaseteilla oli pelit ja ohjelmat. 93 vuonna sain PC:n ja se oli Mikromikon Pentium 75 ja siinä oli korppuasema ja cd-asema. Maksoi 12000 mk.
      Autopuhelinta meidän taloudessa ei koskaan ollut. Ensimmäinen kännykkä meidän taloudessa oli Nokian 101 NMT, jonka mun isoveli osti kesätyörahoillaan. Mun eka känny oli Motorolan MicroTac (gsm).

      • Gsm:t oli hassuja. Muistan kun oltiin poikakaverin kanssa saaristossa ja yritettiin löytää jostain kallion päältä jotain paikkaa, mistä löytyisi kuuluvuus.. Yleensä huonolla menestyksellä. Sitten jos se löytyi, olikin jo akku finito..


      • cs

        Joko NMT ja RP puhelimet on unohdettu kokonaan??
        Ensimmäiset juppi.kamat.............
        YUP eli juppi on enää Raikka ja timanttikä kännykin rippilahjana jo GSM


        On juppienkin taso laskenut
        mitätön merkantti Ratikka juppin ---töissään good for nothing


      • cs
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Gsm:t oli hassuja. Muistan kun oltiin poikakaverin kanssa saaristossa ja yritettiin löytää jostain kallion päältä jotain paikkaa, mistä löytyisi kuuluvuus.. Yleensä huonolla menestyksellä. Sitten jos se löytyi, olikin jo akku finito..

        Saaristossa käytettiin NMT450.........paras kuuluvuvuus Merivoimien luoliin saaristossa NKT900 ei kantanut yhtä kauas lyhyempien radioaaltjen vuoksi
        Lyhimmät aallot EHF on vain arrman Lpuheli, jotmeijan käytössä.

        Ratikka voi kysyä komentjakapteenikaveriltaa, kuinka pitkä antenni tarvitaan sukellusveneen radioliikenteeseen??


        sivari Ratikka nää nää lällälää Raikan jollassa LApuheli. jota ei merellä kukaan kuuntele---meriVHF tarvitaan ja kanava 16 hätä ja kutsukanava, josta pitää siirtyä
        heti vaikkapa "seksikanava"69 NATOlla L12


    • Oi niitä aikoja

      Mun eka kone oli Sinclair (82/83?)
      Muistaako kukaan?
      Muistia oli jotain 16 kilotavua
      Basic-ohjelmoimilla pystyi tekemään lottoarvonnan, mutta toisen asteen yhtälö oli jo muistille liikaa.

      Tallennus onnistui jotekin C-kasetille.

      • Jotain noita:.!1%#+?

        .

        samoja vekottimia oli muistaakseni Oric tjsp. oudot kumimaiset näppäimet

        Joku Mattel oli vielä samaa genreä siinä pari vuotta

        .


      • cs

        Otin talteen kierrätyksestä joskus pakstinarkun kokoisen IBM lkoneen, jossa muistia 7kiloa

        Riittää nyt lyhyen iltarukousken tallettamiseen8D


      • Oi niitä aikoja
        cs kirjoitti:

        Otin talteen kierrätyksestä joskus pakstinarkun kokoisen IBM lkoneen, jossa muistia 7kiloa

        Riittää nyt lyhyen iltarukousken tallettamiseen8D

        Niin..
        Ja suunniilleen vastaavalla jotkut lensi kuuhun...


      • BBc kuu dokumentissa
        Oi niitä aikoja kirjoitti:

        Niin..
        Ja suunniilleen vastaavalla jotkut lensi kuuhun...

        .

        joku space race tjsp (ei esitettu Suomessa) oli yksi kohta error 024 tjsp joka tarkoitti tietokoneen ylikuormittumista

        .


    • Ensimmäiseen ostamaani meni korppu ja lepäilee vintillä.

    • Ei mitään muistikuvaa mitä tietokoneita on ollut. Muistan että ei ollut windowsia keksitty vielä ollenkaan. Joo korput ja lerput muistan. Kyllä meillä oli kasarilla sellanen muutaman kilon painoinen mobira.

      • En mäkään enää muista merkkejä, mutta vihreän tekstin ja kauhean huminan ja hurinan muistan :)


      • kylä näi o
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        En mäkään enää muista merkkejä, mutta vihreän tekstin ja kauhean huminan ja hurinan muistan :)

        .

        se vihreä näkymä tulee joskus vielä painajaisissa esiin

        http://static.desktopnexus.com/thumbnails/16229-bigthumbnail.jpg

        .


    • Ihan oikeasti. Vic-20 1980-luvulla. Korppu oli lerppua

      kätevämpi. Pienemmässä tilassa ja helppoa kuljettaa mukana.


      Kyllähän se Mocoma-merkkinen autossakin oli,kotona museossa

      nykyään nurkkien kätköissä. Vasta nyt vastasin ohikiitävästi luettuun,

      teknologian nopean kehittymisen asteen oivaltaen ajassa ja tilassa, yst.

    • juu-uuu

      Commodore 64. Sit onkin ollut tasaiseen tahtiin vähän jokaisen kehitysvaiheen malli, jotain Amigaa ym. sillon kauan sitten.

      Muistan korput ja lerput, mutta muistatko vielä ne c-kasetilta ladattavat pelit commodoreen? Vinkui ja vonkui puolituntia tai tunnin, eikä siltikään ollut takeita onnistuneesta latauksesta :D

      Isällä oli sellainen järjettömän kokoinen autopuhelin, niitä ensimmäisiä malleja, joissa oli se salkun kokoinen akku... oiskohan ollut just tuo, näyttää tutulsta: http://facultywp.ccri.edu/jkirby/files/2011/12/first-car-phone.jpg Ei se kyllä kovin tuntunut elämää mullistavan :)

      • Commodore 64 tuttu myös c-kasetti rumbineen, sitten Amiga jne.

        Noh. onneksi on nykyään satelliitit taivaalla neuvomassa kulkijaa,

        laitteistoine kehittyvineen kohti seuraavaa vuotta kiitävää,kiitos


    • Korput ja lerput tuli tutuiksi yläasteella ATK-tunneilla.Opeteltiin jotakin ohjelmointiakin; ja myös ykkösiä ja nollia ja silleen... - Mut ei meillä kotona ollut pitkään aikaan tietokonetta. - Ostettiin eka pöytäkone vasta silloin kun tytär meni kouluun, ettei toiset naura kun meillä ei ole tietokonetta... :) Sitä ennen olin tietysti töissä käyttänyt päätettä.

      Jaa autopuhelinta ? Ei kai ? Isä kuunteli jotakin poliisiradiota varmaan samalla laitteella jota käytti hirvimetsällä. - En ollut siitä kovin kiinnostunut. - Yhdellä laverilla oli joskus 1990-luvun puolivälissä sellainen "kännykkä", jonka akku oli aika ison salkun kokoinen... Kaveri laittoi sen meille tullessaan aina nojatuolin taakse, ettei siihen kukaan kompastunut ;)

    • kyl muistan.
      eikä ollut

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      318
      3216
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      203
      2647
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      140
      2459
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1975
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      14
      1957
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1632
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1462
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1356
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1228
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      220
      1147
    Aihe