herpes huulessa

pettäjä??

olin nuori ja seurustelin ensimmäistä kertaa vakavasti, melko pitkä suhde. Jossain vaiheessa poikakaverille ilmestyi herpesrakkula huuleen. Minulla ei ollut koskaan ollut sellaista, eikä hänelläkään aiemmin.
Vasta nyt aikuisena olen alkanut miettimään, että pettikö hän minua jonkun muun kanssa? Ja olinpa aika lapsellinen kun en tajunnut silloin. Mistä muualta hän olisi voinut sen saada?

14

494

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfhetyru

Oletko tyhmä? Herpeksen voi saada muutenkin kuin suutelemalla.

• eiiiiiiii

Aikuinen ehkä, mutta lapsellinen edelleen,hehhe...

• ap

miten muuten herpesviirus tarttuu? Mistä muualta sen voi saada? Hänellä se oli jatkuva vaiva ja sehän säilyy elimistössä koko loppuelämän.

• usko pois,

On se sullakin. Sulla se ei vaan oireile. Voit kuitenkin tartuttaa sen eteenpäin, vaikkei olisi rakkuloitakaan.

Netistä löytyy kyllä tietoa, ja loput voit kysyä vaikka lääkäriltä.

• Mullakin on

Herpes on niin sanottu latenttinen virus, se voi muhia vuosikausia ja sitten se voi yhtäkkiä puhkea ja sitten taas lepotilassa vähän aikaa

• kikkihiirulainen

HAISTA VITTU -KIKKIHIIRI

tarttuu vaikka äidiltä lapselle, jos juo samasta pullosta herpesturvan kanssa jne.. jospa se rupiturpa oli sen saanu jo lapsena mutta sinun motkotuksen ja skitsoilun takia stressaantui jolloin herpeskin helpommin puhkeaa kukkaansa.

• ap

mulla kun ei ole herpestä ei huulissa eikä muuallakaan. Ei nyt eikä ikinä ole ollutkaan. eikä tolla miehelläkään ollut 100% varmasti silloin kun alettiin seurustelemaan vielä pitkiin aikoihin. Oli useita vuosia kestänyt pitkä suhde.
      Se oli pussannut jotain prostituoitua varmaankin ja saanut siltä. Onneksi ei minuun tarttunut. Kysyn viidennen kerran, te lääkärit, että MISTÄ MUUALTA MUKA se sen sai, kuin ainoastaan toiselta ihmiseltä?? ei mistään.

• herpestyttö

Et voi tietää onko sinulla tai miehellä herpestä. Se ei välttämättä oireile vuosikymmeniin mitenkään mutta toisilla eri syistä alkaa oireilemaan. Suurimmalla osalla suomalaisista on jo lapsena saatu herpesvirus elimistössä.

• eiiiiiiii

Ei tarvitse lääkäri olla! Omatoimisuutta ja maalaisjärkeä, hyvä tyttö!!!! Tässä netin ihmeellisessä maailmassa kyllä löytyy vastaus tuohonkin kysymykseen, daaa!!!!

• ja täällä kans:)
        herpestyttö kirjoitti:

Et voi tietää onko sinulla tai miehellä herpestä. Se ei välttämättä oireile vuosikymmeniin mitenkään mutta toisilla eri syistä alkaa oireilemaan. Suurimmalla osalla suomalaisista on jo lapsena saatu herpesvirus elimistössä.

Noin 80% suomalaisista on se..joten samassa veneessä ollaan:D En tiedä yhtään läheistä tai kaveria jolla ei olis sitä,sehän on niin yleinen juttu Suomessa.Ja turha pelotella tolla tarttuu ilman rakkuloita helposti,hyvin harvinaista,siis huuliherpes..

• ei voi päätellä

sen voi saada vaikka kaverin kaljapullosta tai tupakasta kun ne kiertää ringissä.

• edellinen kirjoittaj

ja itsellänihän on huuliherpes, "on aina ollut" ja se iski ennenkuin olin edes pussailuiässä

:-C

• piilossa on

Oon nyt viisikymppinen ja herpesrakkulaa ei ole ollut varmaan pariinkymmeneen vuoteen, kun huomasin että oikea ravinto ja riittävä vitamiini/kivennäisaine-saanti pitää sen poissa. Mutta jos oikein stressaantuisin ja söisin huonosti ynnä sitä rataa niin kohta se taas olisi huulessa.

• Lue lisää netistä

Huuliherpes, kuten sukupuoliherpeskin säilyy kehossa koko elämän. Suurimman osan ajasta ne ovat lepotilassa ja oireettomia, mutta oireilevat aina välillä. Esim. stressi voi saada rakkulat ilmestymään.

Yskänrokkoa, eli huuliherpestä kantaa arvion mukaan 80% väestöstä. Suuri osa ei edes tiedä kantavansa virusta, koska se on oireeton.

Luultavimmin poikaystävälläsi on ollut virus jo ennen seurusteluanne ja se on vain alkanut nyt oireilemaan. Ei siihen mitään pettämistä vaadita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3306
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe