olin nuori ja seurustelin ensimmäistä kertaa vakavasti, melko pitkä suhde. Jossain vaiheessa poikakaverille ilmestyi herpesrakkula huuleen. Minulla ei ollut koskaan ollut sellaista, eikä hänelläkään aiemmin.
Vasta nyt aikuisena olen alkanut miettimään, että pettikö hän minua jonkun muun kanssa? Ja olinpa aika lapsellinen kun en tajunnut silloin. Mistä muualta hän olisi voinut sen saada?
herpes huulessa
14
494
Vastaukset
- asdfhetyru
Oletko tyhmä? Herpeksen voi saada muutenkin kuin suutelemalla.
- eiiiiiiii
Aikuinen ehkä, mutta lapsellinen edelleen,hehhe...
- ap
miten muuten herpesviirus tarttuu? Mistä muualta sen voi saada? Hänellä se oli jatkuva vaiva ja sehän säilyy elimistössä koko loppuelämän.
- usko pois,
On se sullakin. Sulla se ei vaan oireile. Voit kuitenkin tartuttaa sen eteenpäin, vaikkei olisi rakkuloitakaan.
Netistä löytyy kyllä tietoa, ja loput voit kysyä vaikka lääkäriltä. - Mullakin on
Herpes on niin sanottu latenttinen virus, se voi muhia vuosikausia ja sitten se voi yhtäkkiä puhkea ja sitten taas lepotilassa vähän aikaa
- kikkihiirulainen
HAISTA VITTU -KIKKIHIIRI
tarttuu vaikka äidiltä lapselle, jos juo samasta pullosta herpesturvan kanssa jne.. jospa se rupiturpa oli sen saanu jo lapsena mutta sinun motkotuksen ja skitsoilun takia stressaantui jolloin herpeskin helpommin puhkeaa kukkaansa. - ap
mulla kun ei ole herpestä ei huulissa eikä muuallakaan. Ei nyt eikä ikinä ole ollutkaan. eikä tolla miehelläkään ollut 100% varmasti silloin kun alettiin seurustelemaan vielä pitkiin aikoihin. Oli useita vuosia kestänyt pitkä suhde.
Se oli pussannut jotain prostituoitua varmaankin ja saanut siltä. Onneksi ei minuun tarttunut. Kysyn viidennen kerran, te lääkärit, että MISTÄ MUUALTA MUKA se sen sai, kuin ainoastaan toiselta ihmiseltä?? ei mistään.- herpestyttö
Et voi tietää onko sinulla tai miehellä herpestä. Se ei välttämättä oireile vuosikymmeniin mitenkään mutta toisilla eri syistä alkaa oireilemaan. Suurimmalla osalla suomalaisista on jo lapsena saatu herpesvirus elimistössä.
- eiiiiiiii
Ei tarvitse lääkäri olla! Omatoimisuutta ja maalaisjärkeä, hyvä tyttö!!!! Tässä netin ihmeellisessä maailmassa kyllä löytyy vastaus tuohonkin kysymykseen, daaa!!!!
- ja täällä kans:)
herpestyttö kirjoitti:
Et voi tietää onko sinulla tai miehellä herpestä. Se ei välttämättä oireile vuosikymmeniin mitenkään mutta toisilla eri syistä alkaa oireilemaan. Suurimmalla osalla suomalaisista on jo lapsena saatu herpesvirus elimistössä.
Noin 80% suomalaisista on se..joten samassa veneessä ollaan:D En tiedä yhtään läheistä tai kaveria jolla ei olis sitä,sehän on niin yleinen juttu Suomessa.Ja turha pelotella tolla tarttuu ilman rakkuloita helposti,hyvin harvinaista,siis huuliherpes..
- ei voi päätellä
sen voi saada vaikka kaverin kaljapullosta tai tupakasta kun ne kiertää ringissä.
- edellinen kirjoittaj
ja itsellänihän on huuliherpes, "on aina ollut" ja se iski ennenkuin olin edes pussailuiässä
:-C
- piilossa on
Oon nyt viisikymppinen ja herpesrakkulaa ei ole ollut varmaan pariinkymmeneen vuoteen, kun huomasin että oikea ravinto ja riittävä vitamiini/kivennäisaine-saanti pitää sen poissa. Mutta jos oikein stressaantuisin ja söisin huonosti ynnä sitä rataa niin kohta se taas olisi huulessa.
- Lue lisää netistä
Huuliherpes, kuten sukupuoliherpeskin säilyy kehossa koko elämän. Suurimman osan ajasta ne ovat lepotilassa ja oireettomia, mutta oireilevat aina välillä. Esim. stressi voi saada rakkulat ilmestymään.
Yskänrokkoa, eli huuliherpestä kantaa arvion mukaan 80% väestöstä. Suuri osa ei edes tiedä kantavansa virusta, koska se on oireeton.
Luultavimmin poikaystävälläsi on ollut virus jo ennen seurusteluanne ja se on vain alkanut nyt oireilemaan. Ei siihen mitään pettämistä vaadita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083306Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872