Naiset, pelleilettekö/haetteko miehiltä huomiota?

Veitsi haavassa

Tahtoisin naisilta selvennystä että haetteko tietoisesti tai joskus ihan tiedostamattomasti miesten tai tietyn miehen huomiota vaikkette olisi kyseisestä miehestä kiinnostuneita varsinaisesti tai olisitte varattuja?

En puhu nyt avoimesta flirtistä puheilla vaan enemmän sellaisesta joka tapahtuu käytöksen avulla eli eleillä, katseilla ja olemuksella?

Olen joskus saanut moista osakseni joidenkin puolituttujen kanssa sekä sellaista puoliflirttiä naiskavereilta tietäen että kuitenkin eivät ole ihan kiinnostuneita (kenties).

Lähinnä aloin miettimään asiaa erään naisen tiimoilta jonka pitäisi olla varattu tai ainakin hän on ollut välillä hänet tietäessäni/tuntiessani, mutta hänen käytöksessään on jotain sen kaltaista joka saisi ajattelemaan että hän leikittelee kanssani. Siis jos ei ole kiinnostunut noin muuten kuten oletan.

Selventääkseni niin hän vaikuttaa välillä välinpitämättömältä ja välillä ihan normaalilta (aivan kuten varatun tulisi käyttäytyä), mutta sitten on näitä omituisia juttuja jotka saavat miettimään ihan jotain muuta.

Olen yrittänyt sulkea oman kiinnostukseni pois kun häntä olen tarkkaillut, mutta näitä sattumia ja tapahtumia on pikkaisen liikaa että ne olisviat vain yhteensattumia ja minun mielikuvituksen tuotetta.

Joten, miten yleistä on että nainen leikkii tuolla tavoin miehellä tai haluaa tehdä vaikutusta tai tsekata omaa kiinnostavuuttaan toisen silmissä vaikkei todella ole kiinnostunut?
Ymmärtääkö naiset että miten ikävältä se siitä miehestä tuntuu varsinkin jos mies yrittää unohtaa tämän naisen?

38

5202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainenjoaikuinen1

      Jos hän on varattu, niin osiltain voi olla tuollaista oman kiinnostavuuden testaamista. Se voi olla osiltaan flirttiä, kevyttä sellaista...katsein, elein, hymyilyin ja niin edelleen.

      Mutta..Hän voi hyvinkin olla kiinnostunut sinusta, vaikka onkin varattu. Ihmiset ihastuvat ja kokevat hyvinkin erilaisia tunteita kohdatessaan kiinnostavan ihmisen...vaikka rakastaisivat omaa miesään tai naistaan.

      Tällöin käytös voi olla juuri tuollaista kun kirjoitat. Flirttiä tai kiinnostuksen osoitusta..ha toisena kertana mökötystä, välinpitämättömyyttä, jopa ilkeyttä...koska hän kokee tunteita, joita ei tilanteessaan saisi.
      Jos et olisi hänen mielestään kiinnostava, ei hän sinuun kauempaa kiinnittäisi huomiota. Jos hän kyselee sinusta ja elämästäsi, hän on varmasti kiinnostunut. Jos hän osoittaa välittämisensä jollakin tasolla..huomio jotenkin juuri sinua..hän on kiinnostunut.

      Hän ei vissiin kumminkaan ole sanallisesti tuonut julki tunteitaan? Miten itse olet käyttäytynyt häntä kohtaan? Kylmästi?VÄlinpitämättömästi?Torjuvasti?
      Joskus tällainen provosoi ihmsen testaamaan kiinnostavuuttaan enemmän..mutta se saa myös hänet jahtaamaan sinua kauemmin ja jos osoitat vastaavuutta hänelle...hän kiinnostuu enemmän.

      • Veitsi haavassa

        Ei hän mahdottomasti flirttaa hymyillen vaikka hymy herkästi vilahtaa kun sanon jotain. Uskon että hän luonnostaan on sellainen joten vaikea häntä oli lukea aiemmin että onko hän kiinnostunut vai ei. Nyt olen ajatellut ettei ole.

        Olen ollut häntä kohtaan hyvin asiallisen neutraali suorastaan viilipyttymäinen.

        Uskoisin että hän on tottunut miesten huomioon ja saa sitä osakseen paljon. Mietin vain että johtaako tämä sitten siihen että ajoittain hänellä on tapana reagoida omituisesti vilkuilemalla jne. sekä myös joskus kohdatessa katsella silmiin sekä vaikuttaa "valmistautuneelta" minun näkemiseen että hän haluaa että edelleen olisin hänen peräänsä haikailemassa.

        Käsitin että hän saattoi olla eräässä vaiheessa vapaanakin aiemmin jota en tajunnut, mutta tuntiessamme hänen käytöksensä on juuri ollut tällaista ylös-alas liikettä. Jossakin vaiheessa kuvittelin että ehkä hän olisi kiinnostunut mutta hylkäsi lähentelyni (en tiedä oliko jo varattu tuolloin) mutta sama käytös jatkuu.

        Vaikuttaa niin fiksulta naiselta etten ymmärrä miksi hän vaikutti vaivaantuneelta välillä ja välillä hän taas suorastaan kerjää huomioita ja katseitani.


      • Veitsi haavassa
        Veitsi haavassa kirjoitti:

        Ei hän mahdottomasti flirttaa hymyillen vaikka hymy herkästi vilahtaa kun sanon jotain. Uskon että hän luonnostaan on sellainen joten vaikea häntä oli lukea aiemmin että onko hän kiinnostunut vai ei. Nyt olen ajatellut ettei ole.

        Olen ollut häntä kohtaan hyvin asiallisen neutraali suorastaan viilipyttymäinen.

        Uskoisin että hän on tottunut miesten huomioon ja saa sitä osakseen paljon. Mietin vain että johtaako tämä sitten siihen että ajoittain hänellä on tapana reagoida omituisesti vilkuilemalla jne. sekä myös joskus kohdatessa katsella silmiin sekä vaikuttaa "valmistautuneelta" minun näkemiseen että hän haluaa että edelleen olisin hänen peräänsä haikailemassa.

        Käsitin että hän saattoi olla eräässä vaiheessa vapaanakin aiemmin jota en tajunnut, mutta tuntiessamme hänen käytöksensä on juuri ollut tällaista ylös-alas liikettä. Jossakin vaiheessa kuvittelin että ehkä hän olisi kiinnostunut mutta hylkäsi lähentelyni (en tiedä oliko jo varattu tuolloin) mutta sama käytös jatkuu.

        Vaikuttaa niin fiksulta naiselta etten ymmärrä miksi hän vaikutti vaivaantuneelta välillä ja välillä hän taas suorastaan kerjää huomioita ja katseitani.

        Tämän takia kysyin asiaa että eikö naiset ymmärrä että jos miehellä voisi olla tunteita naista kohtaan että miltä se tuntuu että toinen antaa ymmärtää vähän vaikka mitä täysin turhaan?

        Uskon että osittain tuohon voi vaikuttaa myös se että nainen on ehkä hämmästynyt siitä miten neutraalin ystävällinen olen häneen kohtaan ollut ja välillä välinpitämätön pakkien jälkeen. Ehkä tämä saa hänet jotenkin reagoimaan minuun ja hakemaan huomiota jos hänen lumovoimassa ei tehoakkaan tavalla joka yleensä toimii.


      • hmhmhmhmhmhmhm
        Veitsi haavassa kirjoitti:

        Tämän takia kysyin asiaa että eikö naiset ymmärrä että jos miehellä voisi olla tunteita naista kohtaan että miltä se tuntuu että toinen antaa ymmärtää vähän vaikka mitä täysin turhaan?

        Uskon että osittain tuohon voi vaikuttaa myös se että nainen on ehkä hämmästynyt siitä miten neutraalin ystävällinen olen häneen kohtaan ollut ja välillä välinpitämätön pakkien jälkeen. Ehkä tämä saa hänet jotenkin reagoimaan minuun ja hakemaan huomiota jos hänen lumovoimassa ei tehoakkaan tavalla joka yleensä toimii.

        Onhan tuokin ihan mahdollista, tuo lumovoiman pönkittäminen/testaaminen. Tilanne olisi eri jos et olisi saanut pakkeja jo aikaisemmin häneltä. Siksi tuo voikin olla selitys, tuo että reagoi koska lumovoima ei toimikaan niin kuin yleensä.

        Jos taas teillä ei olisi jotakin "historiaa" jo aikaisemmin (eli hän ei tietäisi sinun olevan kiinnostunut), niin selitys voisi olla yksinkertaisesti sekin, että varattunakin voi haluta pientä flirttiä piristämään päivää. Sellaisessa flirttitilanteessa, jossa pienistä jutuista voi huomata tilanteessa olevan "jotakin", voi olla vaikea tietää toisen kiinnostuksen astetta. Se voi olla toiselle ihan harmitonta piristystä eikä hän välttämättä ymmärrä, että toinen kokee sen ikään kuin lupauksena jostakin tai rohkaisuna johonkin.

        Minulla oli eräs miespuolinen seurusteleva työtoveri, josta en häneen tutustuessani olisi todella uskonut hänen seurustelevan. Sen verran flirtti tapaus. Luulin ihan hänen olevan minusta kiinnostunut, mutta yhtäkkiä selvisi, että hän on parisuhteessa. Kuitenkin itsellenikin hänen käytöksensä ja tietty vetovoimaisuutensa oli vain sellainen päivän piriste, ei mikään sen vakavampi juttu. Siispä pystyin vain iloita hänen huomiostaan ottamatta asiaa sen kummempana juttuna, se kaikki oli nimenomaan vain piristystä ilman mitään todellisia aikomuksia mihinkään suuntaan. Olisiko mahdollista, että tuo tuntemasi nainen kokee samalla tavalla tai uskoo sinun kokevan samalla tavalla?


      • Veitsi haavassa
        hmhmhmhmhmhmhm kirjoitti:

        Onhan tuokin ihan mahdollista, tuo lumovoiman pönkittäminen/testaaminen. Tilanne olisi eri jos et olisi saanut pakkeja jo aikaisemmin häneltä. Siksi tuo voikin olla selitys, tuo että reagoi koska lumovoima ei toimikaan niin kuin yleensä.

        Jos taas teillä ei olisi jotakin "historiaa" jo aikaisemmin (eli hän ei tietäisi sinun olevan kiinnostunut), niin selitys voisi olla yksinkertaisesti sekin, että varattunakin voi haluta pientä flirttiä piristämään päivää. Sellaisessa flirttitilanteessa, jossa pienistä jutuista voi huomata tilanteessa olevan "jotakin", voi olla vaikea tietää toisen kiinnostuksen astetta. Se voi olla toiselle ihan harmitonta piristystä eikä hän välttämättä ymmärrä, että toinen kokee sen ikään kuin lupauksena jostakin tai rohkaisuna johonkin.

        Minulla oli eräs miespuolinen seurusteleva työtoveri, josta en häneen tutustuessani olisi todella uskonut hänen seurustelevan. Sen verran flirtti tapaus. Luulin ihan hänen olevan minusta kiinnostunut, mutta yhtäkkiä selvisi, että hän on parisuhteessa. Kuitenkin itsellenikin hänen käytöksensä ja tietty vetovoimaisuutensa oli vain sellainen päivän piriste, ei mikään sen vakavampi juttu. Siispä pystyin vain iloita hänen huomiostaan ottamatta asiaa sen kummempana juttuna, se kaikki oli nimenomaan vain piristystä ilman mitään todellisia aikomuksia mihinkään suuntaan. Olisiko mahdollista, että tuo tuntemasi nainen kokee samalla tavalla tai uskoo sinun kokevan samalla tavalla?

        Kyllähän se voi olla piriste. Omituisella tavalal hän vain hakee piristettä. Esimerkkinä hän saattaa tulla vastaan, vastata tervehdykseen jäämättä juttelemaan sen enempää, hymyillen vain pienoisesti ja kiirehtiä pois kunnes kauempaa kattelee taakseen (en yleensä katsele hänen peräänsä mutta sivusilmällä huomannut että pää kääntyy.)

        Huvinsa kai kullakin?


      • hmhmhmhmhmhmhm
        Veitsi haavassa kirjoitti:

        Kyllähän se voi olla piriste. Omituisella tavalal hän vain hakee piristettä. Esimerkkinä hän saattaa tulla vastaan, vastata tervehdykseen jäämättä juttelemaan sen enempää, hymyillen vain pienoisesti ja kiirehtiä pois kunnes kauempaa kattelee taakseen (en yleensä katsele hänen peräänsä mutta sivusilmällä huomannut että pää kääntyy.)

        Huvinsa kai kullakin?

        No ei nyt toisaalta mitenkään hirveän raskauttavalta leikkimiseltä kuulosta. Toki jos itse tietäisin jonkun olevan minuun palavasti ihastunut, en kyllä alkaisi tietoisesti "kiusaamaan". Mutta hänhän ei ehkä tiedä? Kun olet koittanut käyttäytyä välinpitämättömästi? Jos olet pyrkinyt vaikuttamaan siltä, ettet ole kiinnostunut niin ehkä hän ei osaa arvata, että flirtti saattaakin kirpaista.

        Mutta tosiaan, pieni flirtti tai hiusten laittaminen tietyllä tavalla ei nyt varsinaisesti kuulosta miltään kovin julmalta peliltä, eri asia jos hän esim alkaisi pyörittää sinua tyyliin ollaan-eipäs olla ja sillä tavoin "käyttäisi hyväkseen". Eli siis antaisi jotakin konkreettisempiakin toivonkipinöitä kuin pieni flirtti tms.


      • hmhmhmhmhmhmhm
        Veitsi haavassa kirjoitti:

        Kyllähän se voi olla piriste. Omituisella tavalal hän vain hakee piristettä. Esimerkkinä hän saattaa tulla vastaan, vastata tervehdykseen jäämättä juttelemaan sen enempää, hymyillen vain pienoisesti ja kiirehtiä pois kunnes kauempaa kattelee taakseen (en yleensä katsele hänen peräänsä mutta sivusilmällä huomannut että pää kääntyy.)

        Huvinsa kai kullakin?

        Niin ja tämä "antaa ymmärtää vähän vaikka mitä täysin turhaan?"... Eli mitä kaikkea siis antaa ymmärtää?


    • Joo ei tai juu ei

      • Veitsi haavassa

        Meinaatko ettet osaa vastata otsikon kysymykseen alkamatta sarkastiseksi "hötöstä"?

        Se onko hän kiinnostunut vai ei oikeasti on ihan toinen juttu. Tuskimpa on suuremmalti jos on vaikuttanut kiinnostamattomalta ja on lähestysmiyritykseni torjunut.

        Mietinpähän vain että miksi naisella on tarve esiintyä ajoittain tai tehdä "tempauksia" joilla jos en täysin väärässä ole haetaan huomiota?


    • tsuubiduubi

      Hmmm... Älä nyt ihan vielä vihkikirkkoa varaa sen perusteella, että nainen joskus vilauttaa hymyn sinulle. Hänen päänsä sisälle en tietenkään pääse, muttei tuo ihan valtaisalta kiinnostukselta vaikuta. Ihmiset ovat eri hetkinä eri tuulella. Iloisena ja virkeänä antaa itsestään toisenlaisen kuvan kuin väsyneenä ja stressaantuneena. Flirttailu ilman mitään "tarkoitusta" on yksinkertaisesti mukavaa. Silloin tarkoitukseksi riittää se, että tuntee olevansa kaunis, fiksu, haluttava, ihana tms. ja että toinen saa saman fiiliksen. Ulospäinsuuntautunut ihminen käyttäytyy hymyillessään ja koskettaessaan usein niin, että jähmeämpi voisi kuvittella tämän olevan todella ihastunut. Sinulla on vahva mielikuva siitä, millaista on varatun normaali käytös. Naisen ajatus asiasta saattaa olla erilainen. Jollei nainen halua lähentelyjä, usko häntä. Älä liikaa mieti asiaa, vaan annan flirtin (tai mitä se sitten lieneekin) piristää päivääsi!

      • Veitsi haavassa

        En ihan ymmärrä tällaisia viestejä. Olenko maininnut mistään vihkikirkosta yhtään missään?
        Sinun viestisi rakentuu sille ajatukselle että olen hänestä kiinnostunut ja odotan hänen olevan kiinnostunut minusta kun taas se oikea lähtökohta on se etten ole hänestä erityisemmin kiinnostunut jo sen vuoksi että hän on varattu. Se on minulle iso este mille tahansa.

        Ymmärrän pienen flirtin koska kaikkien päiväähän se voi piristää, mutta kun ongelma nimenomaan on se ettei hän tee sellaista normaalia arkipäivän flirttiä vaan välillä vaikuttaa olevan yhtä asiallinen kuin minäkin ja samalla välinpitämättömän oloinen.

        Mutta on turhan paljon sattumia ja kuten sanoin jo siitä lähtien että hän on asetellut hiuksensa tietyllä tavalla, katselee tietyllä tavalla että hän hakee selkeästi huomiota.

        "Naisen ajatus asiasta saattaa olla erilainen. Jollei nainen halua lähentelyjä, usko häntä. "

        Minusta tämä on todella epämiellyttävä tapa sanoa asia. Aivan kuin olisin joku sairas lähentelijä joka ei hevillä usko kun nimenomaan se olen minä joka pitää nuo asialliset välit ja ihmettelen mistä syystä nainen välillä haluaa kääntää veitseä haavassa.

        Ajattelin että hän olisi ensin ollut huolissaan nimenomaan tuosta että hän ei halua minun kuvittelevan mitään jne. mutta tuon tietyn välinpitämättömyyden jälkeen on näitä katseita silmäkulmasta ja näitä tietyn tyyppisiä kohtaamisia jossa nainen yrittää olla edustavimmillaan.

        Tiedän kyllä mitä on ns. arkipäiväinen iloinen ja ystävällinen flirtti joka piristää päivää. Uskokaa kun sanon ettei se ole tuota. Sen takia kyselin että onko naisia jotka haluavat hakea huomiota tietyillä tavoilla ja eivät ehkä käsitä että se voi satuttaa toista osapuolta jos hän olisi edelleen kiinnostunut.

        Mutta tietysti kun tähän aloitukseen naiset vastaa niin se on vain minun villiä mielikuvitustani eikä siihen otsikon kysymykseen löydy millään suoraa vastausta.

        Terveisin, sairas psykopaattinen stalkkeri


      • tsuubiduubi
        Veitsi haavassa kirjoitti:

        En ihan ymmärrä tällaisia viestejä. Olenko maininnut mistään vihkikirkosta yhtään missään?
        Sinun viestisi rakentuu sille ajatukselle että olen hänestä kiinnostunut ja odotan hänen olevan kiinnostunut minusta kun taas se oikea lähtökohta on se etten ole hänestä erityisemmin kiinnostunut jo sen vuoksi että hän on varattu. Se on minulle iso este mille tahansa.

        Ymmärrän pienen flirtin koska kaikkien päiväähän se voi piristää, mutta kun ongelma nimenomaan on se ettei hän tee sellaista normaalia arkipäivän flirttiä vaan välillä vaikuttaa olevan yhtä asiallinen kuin minäkin ja samalla välinpitämättömän oloinen.

        Mutta on turhan paljon sattumia ja kuten sanoin jo siitä lähtien että hän on asetellut hiuksensa tietyllä tavalla, katselee tietyllä tavalla että hän hakee selkeästi huomiota.

        "Naisen ajatus asiasta saattaa olla erilainen. Jollei nainen halua lähentelyjä, usko häntä. "

        Minusta tämä on todella epämiellyttävä tapa sanoa asia. Aivan kuin olisin joku sairas lähentelijä joka ei hevillä usko kun nimenomaan se olen minä joka pitää nuo asialliset välit ja ihmettelen mistä syystä nainen välillä haluaa kääntää veitseä haavassa.

        Ajattelin että hän olisi ensin ollut huolissaan nimenomaan tuosta että hän ei halua minun kuvittelevan mitään jne. mutta tuon tietyn välinpitämättömyyden jälkeen on näitä katseita silmäkulmasta ja näitä tietyn tyyppisiä kohtaamisia jossa nainen yrittää olla edustavimmillaan.

        Tiedän kyllä mitä on ns. arkipäiväinen iloinen ja ystävällinen flirtti joka piristää päivää. Uskokaa kun sanon ettei se ole tuota. Sen takia kyselin että onko naisia jotka haluavat hakea huomiota tietyillä tavoilla ja eivät ehkä käsitä että se voi satuttaa toista osapuolta jos hän olisi edelleen kiinnostunut.

        Mutta tietysti kun tähän aloitukseen naiset vastaa niin se on vain minun villiä mielikuvitustani eikä siihen otsikon kysymykseen löydy millään suoraa vastausta.

        Terveisin, sairas psykopaattinen stalkkeri

        "Mutta tietysti kun tähän aloitukseen naiset vastaa niin se on vain minun villiä mielikuvitustani eikä siihen otsikon kysymykseen löydy millään suoraa vastausta.

        Terveisin, sairas psykopaattinen stalkkeri"

        Vaikka äiti ymmärsi sinua sanoitta ja tiesi, milloin olet pahanteossa toisessa huoneessa, kun olit pieni, ei naisilla oikeasti ole kykyä kaukolukea ajatuksia. Vaikka sinä osaat kirjoituksesta päätellä sukupuolen, kaikki eivät kykene edes siihen. Suoraa vastausta tuntemattoman ihmisen käytöksen syistä ei voi kukaan antaa. Se täytyy vain kestää. Maailma on paha...

        Itse kerroit joskus lähennelleesi häntä ja hänen torjuneen sen. Kun ei tosiaan kukaan pääse naisen pään sisälle, täytyy tehdä oletuksia kirjoituksesi perusteella. Jos haluat täsmävastauksen, mene kysymään naiselta. Kysy, haluaako hän kiusata nimenomaan sinua esim. laittamalla hiuksensa hyvin. Se voi hyvin olla mahdollista. Nainen saattaa testata viehätysvoimaansa, olla kiinnostunut sinusta, tuskaisen rakastunut sinuun, typerä k***inhärnääjä, häilyväinen luonteeltaan, pipipää stalkkeri, ihan mitä tahansa. MUTTA KUN ME EMME VOI SITÄ TIETÄÄ. Jollet kerran ole kiinnostunut koko lyylistä, niin miksi kärtät ventovierailta analyysiä hänen käytöksestään? Netissä tylsistyneinä roikkuvat saattavat tulkita sen niin, että sinä olet kiinnostunut hänestä.

        Otetaan uusiksi. Nainen on kiinnostunut sinusta. Sinä toimit oikein käyttäytyessäsi viileän ystävällisesti häntä kohtaan. On olemassa naisia ja miehiä, jotka syystä tai toisesta hakevat huomiota kyseenalaisilla, kummallisilla, epämiellyttävillä, epäselvillä keinoilla. Syyn tietävät vain he itse, jos hekään. Ja kyllä, naisella saattaa olla erilainen käsitys varatun normaalikäytöksestä kuin sinulla. Jollei hänen käytöksensä millään mittapuulla ole normaalia, niin sitten syy on jossain em. tai ihan muussa jutussa.


      • kökköpottu

        Tässä esimerkki kaikin uolin typerästöä viestistä, sopinee hyvin kaikille pintaliitäjille...


      • Veitsi haavassa
        tsuubiduubi kirjoitti:

        "Mutta tietysti kun tähän aloitukseen naiset vastaa niin se on vain minun villiä mielikuvitustani eikä siihen otsikon kysymykseen löydy millään suoraa vastausta.

        Terveisin, sairas psykopaattinen stalkkeri"

        Vaikka äiti ymmärsi sinua sanoitta ja tiesi, milloin olet pahanteossa toisessa huoneessa, kun olit pieni, ei naisilla oikeasti ole kykyä kaukolukea ajatuksia. Vaikka sinä osaat kirjoituksesta päätellä sukupuolen, kaikki eivät kykene edes siihen. Suoraa vastausta tuntemattoman ihmisen käytöksen syistä ei voi kukaan antaa. Se täytyy vain kestää. Maailma on paha...

        Itse kerroit joskus lähennelleesi häntä ja hänen torjuneen sen. Kun ei tosiaan kukaan pääse naisen pään sisälle, täytyy tehdä oletuksia kirjoituksesi perusteella. Jos haluat täsmävastauksen, mene kysymään naiselta. Kysy, haluaako hän kiusata nimenomaan sinua esim. laittamalla hiuksensa hyvin. Se voi hyvin olla mahdollista. Nainen saattaa testata viehätysvoimaansa, olla kiinnostunut sinusta, tuskaisen rakastunut sinuun, typerä k***inhärnääjä, häilyväinen luonteeltaan, pipipää stalkkeri, ihan mitä tahansa. MUTTA KUN ME EMME VOI SITÄ TIETÄÄ. Jollet kerran ole kiinnostunut koko lyylistä, niin miksi kärtät ventovierailta analyysiä hänen käytöksestään? Netissä tylsistyneinä roikkuvat saattavat tulkita sen niin, että sinä olet kiinnostunut hänestä.

        Otetaan uusiksi. Nainen on kiinnostunut sinusta. Sinä toimit oikein käyttäytyessäsi viileän ystävällisesti häntä kohtaan. On olemassa naisia ja miehiä, jotka syystä tai toisesta hakevat huomiota kyseenalaisilla, kummallisilla, epämiellyttävillä, epäselvillä keinoilla. Syyn tietävät vain he itse, jos hekään. Ja kyllä, naisella saattaa olla erilainen käsitys varatun normaalikäytöksestä kuin sinulla. Jollei hänen käytöksensä millään mittapuulla ole normaalia, niin sitten syy on jossain em. tai ihan muussa jutussa.

        "Jollet kerran ole kiinnostunut koko lyylistä, niin miksi kärtät ventovierailta analyysiä hänen käytöksestään?"

        Mitä se sinulle kuuluu?
        Tämä on internet-palsta. Omistettu naisia koskeville asioille joten ajattelinpahan huvikseni kysäistä.

        Vielä kerran kysymys oli:
        "Naiset, pelleilettekö/haetteko miehiltä huomiota?"


    • Veitsi haavassa

      Esitämpä lisäkysymyksen joka juolahti mieleeni.

      Onko kyse sitten siitä että nainen voi osoittaa kiinnostusta ja hakea huomiota vaikkei varsinaisesti ole lopulta kiinnostunut miehestä?

      Esimerkkinä tilanne jossa parisuhde olisi pikkaisen kylmettynyt tai puolittain tauolla. Kyseisen naisen parisuhde ei vaikuta kovin läheiseltä ja kyseessä voi olla jopa kaukosuhde (mitä naista tunnen en ole häntä nähnyt tämän miehen kanssa) joten ehkä tällöin hän kaipaa ja hakee jonkun toisen huomiota vaikkei ole millään tavalla kiinnostunut tästä miehestä?

      • puhu asiasta

        jos mitään parisuhdetta koskaan onkaan? Miksi pitäisi lähteä kiertämään asiaa ja tulkita selvää asiaa vaikeaksi. Sinä saat huomiota, joku muu ei. Mun logiikalla ei mene niin, että joku jaksaisi hakea huomiota joltain, joka ei kiinnosta. Tietysti voi olla sellaisia ihmisiä, mutta kun itsekin sanoit, jos noita sattumia olis vähän turhan tiheästi. Ja harva tuhlais aikaansa ja energiaansa, jos ei olis kiinnostunut. Mutta riippuu täysin naisen luonteesta ja moraalista, josta siitäkään nyt ei voi sanoa yhtään mitään.

        Entäs jos kysyt suoraan. Tai sanot, että sun kanssa on kiva flirttailla, piristää päivää, ja heität siitä sitten aiheen kehiin, että mites hänen mies tykkää, onko mustasukkainen tms.. ja selvität sen asian reilusti ja kerralla. Luulis, ettei se sen vaikeampaa ole..

        Voihan olla, että joku riskeerais parisuhteensa jos olis huomionhakua vailla, mutta sellasessa tilanteessa sitä huomiota vois kuvitella hakevan jokapuolelta, jos olis noin yleensä vain egoboostaushuomiota vailla.


    • nainenitsekin

      Naiset antaa ymmärtää mut ei ymmärrä antaa

    • nainenvarattu.

      No mutta..eikös hänen käytöksensä kerro sitten että tunteita hänellä voisi olla..

      toisena hetkenä hän on vapaantuneempi, jolloin hän on oma iloinen itsensä...ehkä flirttaa ym. Mitä muutkin naiset tekevät. Hakevat siis sitä piristystä päiväänsä..

      Se mikä voisi kertoa hänen piilevistä tunteistaan on se että hän toisinaan katselee sinua sivusilmällä tai hakee katseesi huoneen toiselta puolelta..on jollakin tapaa siis kiinnostunut sinusta. Tämä kuin aprikoiden , mitä mieltä olet hänestä...ujostellen, ehkä salaa. Hän yrittää peittää tunteensa sinua kohtaan, koska on varattu. Moni varattu ihminen on hyvinkin kiinnostunut ja ihastunutkin johonkin toiseen..mutta eivät välttämättä ole valmiita tekemään lopullista siirtoa parisuhteensa katkaisemiseksi. Yleensä tuohon tilanteeseen joutuu vasta sitten, kun tunteisiin vastataan ja ollaan rakastuneita.
      Voi olla,että tämä nainen tuntee sinua kohtaan jotain..ja peittää sen, jolloin käyttäytyy niin kuin käyttäytyy. Sanoisin oman kokemukseni perusteella niin..

      Vaihtoehtoina voi olla myös seuraavat:

      jos käytöksesi on viilipyttymäistä ja hieman kylmää olet antanut hänen jopa ymmärtää että a) hän ei ole ihmisenä kiinnostava, eli pidät häntä ihastuneena sinuun,koska on hymyillyt ja ollut kiinnostunut seurastasi..--> jolloin hän ajattelee että ei viitsi antaa sellaista kuvaa, koska ei ole oikeasti kiinnostunut sinusta... sekavaa.

      b)Hän on oikeasti kiinnostunut sinusta, ja ajattelee käyttäytyvänsä läpinäkyvästi eli sinun tietävän hänen ihastuksestaan

      c)Hän on testannut viehätysvoimaansa..sinä et ole siihen vastannut millään lailla..et ole anatanut hänen ymmärtää olevan millään tavalla viehättävä--> hän tuntee itsensä typeräksi ja aprikoi nähdessään sinut, että mitenkäs tässä käyttäytyisi...

      itse veikkaisin, että on kiinnostunut, yrittää peittää sen ja siksi käyttäytyy niinkuin käyttäytyy.

      • Veitsi haavassa

        Syy minkä takia en usko hänen kiinnostukseen on se että hänellä on ollut lukuisia mahdollisuuksia omiin aloitteisiin jopa silloinkin kun käsitin hänen olleen sinkkuna.
        Tuolloin kun en tarkkaa asiaa tiennyt enkä tiedä, mutta oletin että hän oli vapaa hieman yritin heittää keskustelunavausta aloitteesta, muttei se oikein ottanut tulta alleen.

        Se minkä takia tuolloin häntä ja myöhemmin häntä kun hän oli varattu lähestyin johtui siitä että hänen käytöksensä oli sellaista että sitä voisi tulkita kiinnostuneeksi.
        Nähtävästi olin väärässä koska hänen nämä temppunsa jatkuvat.

        Onkohan se niin että jos mies on rehdin oloinen ja todella tahdikas aloitteissaan sekä myös ottaa taka-askelia jos naista ei vaikuta kiinnostavan saa naisen uteliaisuuden heräämään että hän haluaa tämän miehen huomiota joka tapauksessa?

        Olen myös miettinyt sitä mahdollisuutta että hän "ihailee" minua jollakin tavalla muttei pidä minua vain sopivana kumppaniehdokkaana.


    • huomioliivinainen

      Myönnetään, olen varattu ja kyllä taitaa olla niin että laitan itseäni enemmän jos on jonnekin menoa ja enemmän miehiä. En varsinaisesti flirttaile, joskus on tullut iskuyrityksiä tosin - varatuilta miehiltä. Ehkä pukeutuminen on suurin teko, omistan suuret rinnat ja kohtalaisen hyvän vartalon. Miksi sitä pitäisi peittää, varattuna olemisen takiako?
      Muidenkin miesten kanssa puhuminen ja syvällinenkin keskustelu on varsin virkistävää, mutta pettää en aio. Koskaan.

      Syy: tuntuu siltä, että mies ei pidä minua seksikkäänä tai viehättävänä enää, vaikka viime aikoina olen muiden ja itsenikin mielestä paljon kaunistunut, kiinnittänyt huomiota ulkonäköön ja olemiseen...
      Se on mukavaa, että edes joku huomaa minut, kun kotona sitä ei enää kukaan tee.

    • Höpönlöpön

      Outoja ajatuksia mieheltä.

      Varattukin nainen voi olla iloinen uudesta ystävästään sen enempää flirttailematta tai yrittämällä iskeä. Enkä usko että hänellä olisi aikeitakaan pettää kumppaniansa.

      Jokaisella ihmisellä on hyvät ja pahat päivänsä, sekä ylä- ja alamäkensä elämässään. Joskus on mieli maassa ja joskus on iloinen. Se saattaa vaikuttaa hänenkin käytökseesnsä.

      Uuden ihmisen tapaaminen ja erilaisten ajatuksien vaihto tuo uutta sisltöä elämään, piristää harmaata arkista päivää, eikä siinä ole mitään sen kummempaa.

      Luultavasti itselläsi on väärä käsitys siitä naisesta. Ota itse selville onko niin. Mistäpä sen ulkopuoliset tietävät, et kerro kuitenkaan kaikkia saloja.

    • ei saa selvää

      Koita nyt päättää, onko varattu vai ei? Mikään "pitäisi olla varattu" -tilanne ei sano tasan mitään. Se on aivan olennaisen ratkaiseva kysymys.
      Miten sut sitten saa lämpenemään yhtään millekään millään flirttailulla kun joka viestissä korostat asiallisuuttasi, vaikka toinen kokeilisi miten monta kertaa, sinä vaan olet asiallinen kerrasta toiseen. Ei silloin voi koko ajan lähennellä ja lämmitellä, mieti nyt.. vaan silloin tällöin kokeilla, millä fiiliksillä olet. Ja koska et ole niistä yhtään millään, toinen välillä turhautuu tilanteeseen ja antaa olla. Kunnes kokeilee uudestaan.
      Jos ajattelet omalta kohdaltasi, niin kyllä siinä on naisellakin haastetta, jos suhun ei tehoa YHTÄÄN mikään, eikä SINUA tunnu hetkauttavan mikään. Vähintäänkin turhauttavaa. Ja kun näköjään se oletkin sinä, joka on vaikeampi tulkita, niin voi kysyä, mitä sen naisen pitäisi sitten tehdä, että asia tulisi selväksi. Ja miten pitkälle kuvittelet toisen flirttailevan, jos olet vain neutraali?

    • 21

      En hae huomiota, mutta tunnen joitakin naisia, jotka näin tekevät. Hyvin usein mies erehdyttää itse itsensä eli innoissaan tulkitsee naisen flirttailevan hänelle, vaikka nainen oikeasti suhtautuu EEVK tai on vain normikohtelias.

      • miten mies

        Voi tietää onko kyseessä normikohteliaisuus vai oikea kiinnostus. Itse ainakin tiedän kokemuksesta, että jos nainen on kohtelias tai vaikuttaa kiinnostuneelta niin nainen on varattu. En ole vielä kertaakaan nähnyt sinkkunaisen olevan kiinnostuneen oloinen, siitä tiedän että nainen on varattu. Kaikki mikä vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta niin se ei ole sitä, valitettavasti.


    • Veitsi haavassa

      Perjantai-iltani ollessa lopuillaan niin yritän selittää tässä että ketjussa oli tarjoitus keskustella tuosta otsikon kysymyksestä ja vastata siihen.

      Annoin vain esimerkin tällaisesta tilanteesta ja takerruitte nyt ehkä turhaan siihen liikaa.

      Olisin enemmän halunnut kuulla miten ne naiset ehkä toimitte, olette toimineet tai huomanneet itsenne toimineen tuollaisissa tilanteissa jonka voisi tulkita leikkimiseksi jne.

      En usko että tämä nainen on minusta kiinnostunut koska ei taida kuulua ihan "liigaani" (on nätti, kouluttautumassa jne.) mutta se mikä hänessä hämmästyttää ja ihmetyttää on tämä käytöksen moninaisuus.

      Ihmisillä on toki erilaisia tunnetiloja jotka riippuvat miten päivä on mennyt jne. eikä ihmisiin suhtaudu aina samalla tavoin. Olen miettinyt myös omaa suhtautumistani josta voi varmaan joskus päällepäin nähdä että olen hänen seurassaan pikkaisen hermostunut joka on tietynlainen automaatio.

      En vain ole odottanut että hänellä olisi samanlaisia reaktioita koska kuitenkaan ei vaikuttanut aiemmin kiinnostuneelta ja toisaalta on toisinaan varsin välinpitämätön.
      Sitten on ihan normaalin ystävällisen tuttavalinen jota yritän olla myös hänelle. Tuollaiseen käytökseen yhdistetyn flirtin ymmärtäisin hyvinkin vain pieneksi flirtiksi.

      Se mikä minua vaivaa ja asiaa kysyin on se että hän vaikuttaisi välillä tekevän asioita tavalla joiden on tarkoitus herättää minun huomio. Jossakin vaiheessa kuvittelin että kyse on vain mielikuvituksestani ja omista havainnoistani mutta näitä tapahtumia on vain liikaa.

      Mutta jos nainen ei ole kiinnostunut, on varattu ja kaiken lisäksi toisinaan käyttäytyy täysin päinvastaisesti niin miksi pelehtiä välillä ja kiusata minua?
      Yritän selvittää mikä motiivi sille on vai haluatteko te naiset huomiota sellaiselta tyypiltä joka ei edes ole kovin komea jne.?

      Yritän siis tällaisena hyvänä miehenä ymmärtää teitä naiset joten selittäkää minulle tyhmälle miehelle.

      • hmhmhmhmhmhmhm

        "Se mikä minua vaivaa ja asiaa kysyin on se että hän vaikuttaisi välillä tekevän asioita tavalla joiden on tarkoitus herättää minun huomio. Jossakin vaiheessa kuvittelin että kyse on vain mielikuvituksestani ja omista havainnoistani mutta näitä tapahtumia on vain liikaa."

        Hmm, tuo kohta jäi vähän mietityttämään. Kerroit esim. siitä, miten hänellä on joskus hiukset tietyllä tavalla. Mistä siis tiedät, että hänen laittautumisensa on kohdistettu SINUUN? Tulee meinaan vähän mieleen tilanne, kun itse olin nuorena erittäin ihastunut ja tulkitsin toisen jokaisen eleen ja toiminnon minuun liittyväksi. Tyyliin "miksi se vei takkinsa tuonne kaukana olevaan naulakkoon vaikka yleensä jättää tähän missä mullakin on".

        Sekä sinkkuna että seurustelevana kyllä saatan joskus laittautua paremmin lähtiessäni vaikkapa töihin tai muualle ihmisten pariin. Usein tämä liittyy siihen, millainen mieliala on muuten. Pirteällä ja sosiaalisella tuulella myös tykkää vähän panostaa ulkomuotoonsa. Ehkä joku minuun ihastunut voisi kuvitella, että tämä vaihtelu ja ulkomuotoon panostaminen liittyisi jotenkin häneen. MUTTA jos tuo nainen selkeästi jää kiinni siitä, että hän vilkuilee sinua kauempaa ja muuten "tarkkailee", niin silloin hän saattaa olla kiinnostunut.

        Hän kuitenkin saattaa myös vain vilkuilla ja tarkkailla sinua siksi, jos on huomannut sinun vilkuilevan häntä. Näin on ainakin itselleni käynyt. Jos joku on selkeästi katsellut minua tavallista enemmän, olen tahtomattani vastannut tähän katseluun, koska se toisen "tuijottelu" tavallaan kiusaa vähän.

        Erään kerran yksi tyyppi tuijotti minua koko illan, ja vaistomaisesti itsekin vilkuilin tavallista useammin häneen katsoakseni, että tuijottaako se vieläkin, koska se katselu tuntui vähän ahdistavalta. Noh, seuraavana päivänä henkilö otti yhteyttä ja alkoi jopa tuijottelua ahdistavammin väittää minun olleen hänestä kiinnostunut edellisenä iltana ja katselleen koko ajan :D

        Meni ehkä vähän aiheen vierestä, mutta hyvä esimerkki siitä miten eri tavoin ihmiset voivat tulkita tilanteita. Tuon sinun tuntemasi naisen käytöstä ei voi oikein kukaan täällä selittää, selitys kun voi olla mitä tahansa. Hyvin mahdollista on sekin, että nainen kaipaa ihastuneiden miesten huomiota ja siksi kokee tiettyä mielenkiintoa sinuun.


      • Veitsi haavassa
        hmhmhmhmhmhmhm kirjoitti:

        "Se mikä minua vaivaa ja asiaa kysyin on se että hän vaikuttaisi välillä tekevän asioita tavalla joiden on tarkoitus herättää minun huomio. Jossakin vaiheessa kuvittelin että kyse on vain mielikuvituksestani ja omista havainnoistani mutta näitä tapahtumia on vain liikaa."

        Hmm, tuo kohta jäi vähän mietityttämään. Kerroit esim. siitä, miten hänellä on joskus hiukset tietyllä tavalla. Mistä siis tiedät, että hänen laittautumisensa on kohdistettu SINUUN? Tulee meinaan vähän mieleen tilanne, kun itse olin nuorena erittäin ihastunut ja tulkitsin toisen jokaisen eleen ja toiminnon minuun liittyväksi. Tyyliin "miksi se vei takkinsa tuonne kaukana olevaan naulakkoon vaikka yleensä jättää tähän missä mullakin on".

        Sekä sinkkuna että seurustelevana kyllä saatan joskus laittautua paremmin lähtiessäni vaikkapa töihin tai muualle ihmisten pariin. Usein tämä liittyy siihen, millainen mieliala on muuten. Pirteällä ja sosiaalisella tuulella myös tykkää vähän panostaa ulkomuotoonsa. Ehkä joku minuun ihastunut voisi kuvitella, että tämä vaihtelu ja ulkomuotoon panostaminen liittyisi jotenkin häneen. MUTTA jos tuo nainen selkeästi jää kiinni siitä, että hän vilkuilee sinua kauempaa ja muuten "tarkkailee", niin silloin hän saattaa olla kiinnostunut.

        Hän kuitenkin saattaa myös vain vilkuilla ja tarkkailla sinua siksi, jos on huomannut sinun vilkuilevan häntä. Näin on ainakin itselleni käynyt. Jos joku on selkeästi katsellut minua tavallista enemmän, olen tahtomattani vastannut tähän katseluun, koska se toisen "tuijottelu" tavallaan kiusaa vähän.

        Erään kerran yksi tyyppi tuijotti minua koko illan, ja vaistomaisesti itsekin vilkuilin tavallista useammin häneen katsoakseni, että tuijottaako se vieläkin, koska se katselu tuntui vähän ahdistavalta. Noh, seuraavana päivänä henkilö otti yhteyttä ja alkoi jopa tuijottelua ahdistavammin väittää minun olleen hänestä kiinnostunut edellisenä iltana ja katselleen koko ajan :D

        Meni ehkä vähän aiheen vierestä, mutta hyvä esimerkki siitä miten eri tavoin ihmiset voivat tulkita tilanteita. Tuon sinun tuntemasi naisen käytöstä ei voi oikein kukaan täällä selittää, selitys kun voi olla mitä tahansa. Hyvin mahdollista on sekin, että nainen kaipaa ihastuneiden miesten huomiota ja siksi kokee tiettyä mielenkiintoa sinuun.

        En nyt viitsi sen tarkemmin kertoa mistä tiedän että nuo jutut on kohdistettu minuun, mutta kyllä hän on mm. vilkuillut ja katsellut minua kauempaa.

        Tiedän kyllä mitä on olla erityisen ihastunut ja miten mieli alkaa löytää kaikenlaisia huomioita jotka ovat vain yhteensattumia jne.
        Mutta tämä ei ole sitä.
        Ajattelin myös että nainen on häiriintynyt minut katseistani jne., mutta kun olen yrittänyt kiinnittää häneen vähemmän huomiota ihan tietoisesti niin sama vain jatkuu.

        Olen yrittänyt sulkea pois sen että hän olisi kiinnostunut ja tavallaan olen ajatellut että suhteemme olisi normaalin tuttavallisen ystävällinen. On vain näitä tiettyjä juttuja jotka toistuvat ja hänen käytöksensä takana on jotain.

        Ennen kaikkea se häiritsee miten hänen käytöksensä vaikuttaisi muuttuvan välinpitämättömämmästä (tai siltä ainakin vaikuttaa) siihen että hän kiinnittää minuun yllättävän paljon huomiota ja sitten on näitä juttuja joiden puolesta voisin melkein vannoa että tässä on jotain hämärää.

        Itselleni on tullut mieleen myös se vaihtoehto että aiheutan jonkinlaisen tunnereaktion hänessä joka ei varsinaisesti ole kiinnostusta sinällään ja tuo uteliaisuus suhteeni laittaa hänet käyttäytymään hänet toisinaan eri tavalla. Vähän samalla tavoin kuin minäkin pohdin hänen käytöstään tässä niin hän ehkä välillä haluaisi nähdä miten reagoin joihinkin asioihin jossa osasyynä voi olla se etten ole ehkä samanlainen miestyyppi kuin nämä muut hänen mahdolliset tavoittelijansa joihin huomionhaku puree.


      • Veitsi haavassa
        hmhmhmhmhmhmhm kirjoitti:

        "Se mikä minua vaivaa ja asiaa kysyin on se että hän vaikuttaisi välillä tekevän asioita tavalla joiden on tarkoitus herättää minun huomio. Jossakin vaiheessa kuvittelin että kyse on vain mielikuvituksestani ja omista havainnoistani mutta näitä tapahtumia on vain liikaa."

        Hmm, tuo kohta jäi vähän mietityttämään. Kerroit esim. siitä, miten hänellä on joskus hiukset tietyllä tavalla. Mistä siis tiedät, että hänen laittautumisensa on kohdistettu SINUUN? Tulee meinaan vähän mieleen tilanne, kun itse olin nuorena erittäin ihastunut ja tulkitsin toisen jokaisen eleen ja toiminnon minuun liittyväksi. Tyyliin "miksi se vei takkinsa tuonne kaukana olevaan naulakkoon vaikka yleensä jättää tähän missä mullakin on".

        Sekä sinkkuna että seurustelevana kyllä saatan joskus laittautua paremmin lähtiessäni vaikkapa töihin tai muualle ihmisten pariin. Usein tämä liittyy siihen, millainen mieliala on muuten. Pirteällä ja sosiaalisella tuulella myös tykkää vähän panostaa ulkomuotoonsa. Ehkä joku minuun ihastunut voisi kuvitella, että tämä vaihtelu ja ulkomuotoon panostaminen liittyisi jotenkin häneen. MUTTA jos tuo nainen selkeästi jää kiinni siitä, että hän vilkuilee sinua kauempaa ja muuten "tarkkailee", niin silloin hän saattaa olla kiinnostunut.

        Hän kuitenkin saattaa myös vain vilkuilla ja tarkkailla sinua siksi, jos on huomannut sinun vilkuilevan häntä. Näin on ainakin itselleni käynyt. Jos joku on selkeästi katsellut minua tavallista enemmän, olen tahtomattani vastannut tähän katseluun, koska se toisen "tuijottelu" tavallaan kiusaa vähän.

        Erään kerran yksi tyyppi tuijotti minua koko illan, ja vaistomaisesti itsekin vilkuilin tavallista useammin häneen katsoakseni, että tuijottaako se vieläkin, koska se katselu tuntui vähän ahdistavalta. Noh, seuraavana päivänä henkilö otti yhteyttä ja alkoi jopa tuijottelua ahdistavammin väittää minun olleen hänestä kiinnostunut edellisenä iltana ja katselleen koko ajan :D

        Meni ehkä vähän aiheen vierestä, mutta hyvä esimerkki siitä miten eri tavoin ihmiset voivat tulkita tilanteita. Tuon sinun tuntemasi naisen käytöstä ei voi oikein kukaan täällä selittää, selitys kun voi olla mitä tahansa. Hyvin mahdollista on sekin, että nainen kaipaa ihastuneiden miesten huomiota ja siksi kokee tiettyä mielenkiintoa sinuun.

        Kyselinpä siis asiaa naisilta että hakevatko he huomaamattaan jopa huomiota ja hieman leikittelevät miesten kanssa.

        Se on toisaalta ikävää koska itselläkin voisi olla vielä tunteita naista kohtaan ja sen takia pitäisi yrittää pitää tietty neutraalius ja etäisyys.

        En kuitenkaan pidä härnättynä olosta. Ehkä tämä mysteerio ei ole mysteerio lainkaan vaan nainen vain käyttäytyy normaalisti, mutta meidän kanssakäynnin myötä on kehkeytynyt sitten tällainen sivujuonne ja ilmiö. Tiedä vaikka itsekin käyttäydyn huomaamattani tietyllä tapaa hänen seurassaan.

        Ei pidä liikaa miettiä niin en hurahda lopullisesti saavuttamattomaan.


    • Mjoo. Se tykkää susta jonkun verran ja jollain tavalla. Vaikea sanoa miten paljon, mutta lähtökohtaisesti ei naiset tee tuollaista jollei mies ole edes vähän heistä mukavaa seuraa tai kiva tyyppi. Se ei ehkä itse tajua sen olevan sulle kiusallista.

      Tai tarkoita sen olevan kiusallista. Vaikea toimia toisin, jos ei tiedä et se häiritsee sua tai ei näe omassa käytöksessä korjattavaa. Sä voit kysyä siltä suoraan tai jos se ei onnistu, niin puhu naiselle jostain, kuin sivulauseessa mainiten, että miksiköhän naiset kiusaa miehiä jne..

      Sitten tämä sun ajatus siihin hienosti sisällytettynä. Siis jos te juttusilla olette. Puhut niin kun kaverille. Tai sitten sä otat itte kontrollin ja unohdat kaiken ja olet kun et oliskaan. Etkä mieti koko naista. Onhan siinä jo kokeiltavaa. :-)

      • Ja on hyvä muistaa, että toiset pitää flirttinä sellaistakin, mitä joku toinen pitää vaan ystävällisenä. Eli tulkinta eroja on paljon, jopa keskustelupalstoilla. Saati irl.


      • Veitsi haavassa
        tinka_tiger kirjoitti:

        Ja on hyvä muistaa, että toiset pitää flirttinä sellaistakin, mitä joku toinen pitää vaan ystävällisenä. Eli tulkinta eroja on paljon, jopa keskustelupalstoilla. Saati irl.

        Niin, mutta tämä ei ole ollut normaali flirttiä. Puhun nyt tavosita jolla toinen ihminen huomataan, huomioidaan, herätetään huomiota sekä haetaan huomiota. Näitä on kertynyt matkan varrelle sen verran paljon että hän ei ehkä itse ymmärrä että miltä se tuntuu jos hän on vieläpä varattu ja heiluttelee porkkanaa nenän edessä.

        Voihan olla että hän jollakin tasolla pitääkin, muttei tarpeeksi että olisi aiemmin tehnyt aloitetta kun oli kaiketi vapaa (mitä en tiennyt) joten tyytyy sitten tähän tällaisen huomion herättelyyn.

        En valitettavasti ole niin kaverillisissa väleissä että tuollaisesta asiasta voisin jutella, ollaan siis enemmän tuttavapohjalta sanoja vaihdettuja ihan muuten vain tai sitten tarpeen mukaan.

        Mutta aikaansa kutakin ja voi olla etten pyöri enää samoissa ympyröissä hänen kanssaan pitkään, joten sekin "ongelma" ratkeaa.

        Olisi ollut kiva tietää vain miten yleistä tällainen on nasiten keskuudessa ja tajuaako että jos miehellä on tunteita naista kohtaan että miten se voi miestä satuttaa.


    • Ööööö.

      Joku näkökulma olisi minullakin, ihan kohtuunättinä varattuna naisena.

      Siis se lämmittää kyllä mieltä ja piristää päivää, kun saa miehiltä huomiota, ohimenevääkin. Teen kyllä uusille tuttavuuksille heti kättelyssä selväksi että olen varattu, eliminoidakseni sen että luulevat minun teeskentelevän sinkkua toisen selän takana. Enkä varsinaisesti yritä hakea miehiltä flirtinsekaista huomiota, sitä tulee jos on tullakseen ja ilmankin pärjään hienosti, mutta ystävyyttä ja hyvää ilmapiiriä haen kyllä.

      Mutta mistäs minä naisena voin myöskään tietää, miten tosissaan joku mies kanssani flirttailee? Kyllähän ihmiset kaikenlaisiin ihmisiin voivat ihastua, varattuihinkin ja minuunkin ja niin edespäin, ja toisaalta on niitäkin jotka eivät niin tosissaan ihastu mutta flirttaavat saadakseen positiivisia reaktioita ja ehkä jotain omaa etua, sekä miehissä että naisissa. Eikä sitä aina erota kummasta on kyse. Jos erottaisi niin eihän pelimiehet ja -naiset koskaan särkisi kenenkään oikeasti rakastuneen sydäntä. Toisaalta miksi varoisin liikaa olemasta itse positiivinen, kuin olettaen että sillä voin estää jotain miestä ihastumasta minuun ja suojella hänen sydäntään? En kuitenkaan voi heidän ajatuksiaan hallita.

      Voihan nytkin olla että olen käsittänyt ihan väärin yhden sinkkumiehen, joka pikkuisen flirttailee minulle ja molemmin puolin aina ilahdutaan kun toisemme nähdään, näkemiseltä kun ei voida välttyä. Itsekin kyllä hymyilen paljon kun me jutellaan koska hän on tosi mukava, mutta muita flirttaavia eleitä en ainakaan tarkoituksella tee. Tiedän hänellä olevan kiikarissa ainakin yhden tytön jonka tunnen naamalta, ja me ollaan jopa puhuttu mun hääsuunnitelmista (joihin kuuluu nykyinen miesystävänikin) joten olen ajatellut että tämä on nyt just sitä pientä kemiaa vaan joka piristää kummankin päivää. Tähän asti on ollut tosi helppo suhtautua häneen. Noh, jos nyt saisin tietää että olisinkin hänelle ykkösvaihtoehto ja että häneen sattuu kun hymyilen hänelle, niin kyllä harmittaisi hänen puolestaan. Itse kun en halua mitään hämminkiä aiheuttaa enkä leikkiä mukavan tyypin tunteilla. :/

      Sitten on näitä tyyppejä jotka vähän juoneena tulevat toimittelemaan kuulumisia ja kummasti tietävät nimeni ja muita asioita minusta, vaikka selvinpäin eivät kohti katso. Heihin saatan tuollaisen jälkeen kiinnittää enemmän huomiota, tutkia saanko heidän katseestaan irti mitään mikä kertoisi mitä siellä mielessä oikein liikkuu, mutta se ei tarkoita että olisin yhtään ihastunut. (Ja tiedän ettei tämä tarkoita että hekään ovat. Sitä vain ollaan ujoja ihmisiä ja tunnustellaan toisiaan ja tutustutaan, that's it, luulen.)

      Jos taas itse koen ihastuvani toiseen mieheen vaikka olen suhteessa, tai sinkkunakin tyyppiin joka jotenkin on mulle liian iso pala, niin silloin oma käytökseni voi käydä hyvinkin oudoksi. Toisaalta esitän muka normaalia vaikka se menee jäykistelyksi ja vaikeaksi toiminnaksi muutenkin, toisaalta vilkuilen ja silleen, hymyilenkin jos pelottaa että toinen pitää minua ihan outona seipään nielleenä tyttönä jo, mutta aloitetta en tee. Sinkkuna ja sopivan miehen kohdatessa olen kyllä nimittäin aloitteellinenkin.

      Olikohan tästä nyt apua... jos sulla on jotain lisäkysymyksiä niin antaa tulla vaan :)

    • normaali fema

      Kyllä haemme.

      "Ymmärtääkö naiset että miten ikävältä se siitä miehestä tuntuu varsinkin jos mies yrittää unohtaa tämän naisen?"
      -Kyllä mutta haluammeko?

    • Anonyymi

      Mulla on vastaava työkaveri… voisin tästä jutella vaikka sähköpostitse lisää ☺️

    • Anonyymi

      Minusta on ihanaa leikitellä miehillä... Suurimmasta osasta en ole kiinnostunut vaan huvikseni kiusoittelen! Suurin osa miehistä on helposti hallittavia pölvästejä. Vähän paljasta pintaa ja vihjailevaa käytöstä niin ne kuolaa perään.

    • Anonyymi

      Itsellä oli raskas monivuotinen taival on-off suhteita tämän tyyppisen naisen kanssa. Hän petti minua useasti ja kertoi myös rakastavansa minua, mutta teot eivät vastanneet puheita ja minä tyhmänä uskoin. Rakkaus on sokea.
      Oman kokemukseni perusteella tuo käytös on jonkinlaista huomionhakuisuutta, määrätiedottomuutta ja impulsiivisuutta. Jokainen mies kenen kanssa hän oli tekemisissä meni siihen ansaan ja hän sai sitä kautta hyväksyntää. Itse hän kertoi minulle ettei tajunnut mitä hän viestitti omalla käytöksellään ja että hän vain käyttäytyi niinkuin tuntui hyvältä tai "oikealta".
      Pohjimmiltaan erittäin tunneälykäs ja empaattinen ihminen, mutta jotenkin irrallaan todellisuudesta eikä hän kyennyt kantamaan vastuuta mistään.

      • Anonyymi

        Itsekeskeinen empatiaa nähnytkään


    • Anonyymi

      Olen tulkinnut asian niin, että naisilla on biologinen tarve saada huomiota.
      Siihen perustuu heruttelukulttuuri somessa yms.

      Kohtaan töissä paljon flirttailua ja keikistelyä, mutta se on sellaista huumoria, viehätyksen testausta ja itsetunnon vahvistamista.

      En oikein osaa tunnistaa kiinnostunutta naista, ellei se käy ihan fyysisesti käsiksi.
      Sellaistakin on sattunut joskus, enemmän nuorempana.

      Naisten kommunikoinnissa tuntuu olevan vielä sellainen yleispiirre, että tekeminen ja puheet kulkevat omia polkujaan, eli tulkitseminen on hankalaa.

      Pitkissä suhteissa ja ympäristöä tarkkailemalla saatuja havaintoja...
      En tarkoita, että nämä olisivat hyviä tai huonoja asioita.
      On vaan vielä paljon opittavaa, jos viitsii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe