Elikkäs lakkiaiset olis lauantaina ja tässä mietityttää, että onko se ihan suotavaa olla lakitettava puvussa ilman kravaattia? En koskaan ole yhdissäkään lakkiaisissa ollut, joten en tiedä miten ihmiset yleensä pukeutuu sinne. Ostin todella tyylikkään puvun ja siihen käyvän paidan, mutta kravatti ei vain yksinkertaisesti näytä niin hyvältä kuin ilman. Joskus wanhoissa olin ilman kravattia ja taisin olla ainoa. Eikai tästä nyt mitään paheksuntaa tule vaikka menen ilman kravaa ylin nappi auki?
Lakkiaisiin pukeutuminen
9
3286
Vastaukset
- .....
Ilman kravattia tai rusettia näyttää ihan luuserilta joka on rimaa hipoen läpäissyt yo-kokeet.
- qwertyqwertyqwerty
Oman maun mukaan. Missään ei sanota että on pakko laittaa kraka
- laita rusetti
http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=1428.0
Tuossa erittäin onnistunut yo-puku, vaikka onkin musta kauluspaita eikä kravattia. Rusetti ja ruusu napinlävessä tekevät pukeutumisesta riittävän juhlallista ja siistiä.
Mutta auta armias jos ei ole edes rusettia ja ylin nappi vain auki. Siinä saavat isovanhemmat, vanhemmat ja serkukset ym. hävetä silmät päästään, millainen nuhjuinen renttu tämä meidän Make on. Ja varmaan itseäänkin harmittaa vuosikymmeniä jälkeenpäin urpot yo-kuvat.Häpeän tunteen nostohan se on, millä nuoren itsetunto lujittuu. Mullakin oli aikanaan Yo-juhlissa pakkokraka, ja juhlamieli kyllä ihan nollassa. Taisin viihtyä enemmän yksikseni kuin vieraiden keskellä, kravatissani:(
- ;)
Minna-Maaria kirjoitti:
Häpeän tunteen nostohan se on, millä nuoren itsetunto lujittuu. Mullakin oli aikanaan Yo-juhlissa pakkokraka, ja juhlamieli kyllä ihan nollassa. Taisin viihtyä enemmän yksikseni kuin vieraiden keskellä, kravatissani:(
naisilla ei tietääkseni ole kravattipakkoa ...
;) kirjoitti:
naisilla ei tietääkseni ole kravattipakkoa ...
Olin kyllä siihen aikaan vielä kokoaikainen mies, nyt enää osa-aikainen. Tosin miehiseenkin pukeutumiseen olen korvannut kauluspaidan poolokauluksella ja krakan korulla.
- hmmhm
Tämän sun laittama kaveri ei kyllä mitenkään pärjään tollen mun setille ilman karavattia. Kyse ei nyt ole mistään kravattikammosta tms vaan siitä, että näyttää paremmalta^^ Muutenkin hyvä urheilullinen kroppa niin toi krava tossa on tiellä vain asettuukin niin tyhmästi.
- EIeiEI..
Jos menet tuolla tavalla "rentona" juhlavaan tilaisuuteen annat kyllä sen kuvan, ettet pidä tilaisuutta kovinkaan arvokkaana etkä omaa suoritustasi juhlimisen arvoisena. En suosittele menemään solmiottomaksi silmätikuksi. Miksi menisit? Upeita silkkisolmioita on tarjolla - jos et Suomesta löydä, niin ainakin netistä.
(Tämä tuli hieman myöhässä :) - Samppalinna
Ohjeita juhlapuvun valintaan: http://tanssiaiset.com/miten-valita-oikea-juhlapuku/
Lyhyesti: Juhlapuku on parhaimmillaan hyvin istuva vaate, joka tuntuu luontevalta päällä ja saa tuntemaan hyvän näköiseksi.
Ainut pakollinen osa YO-juhlapukua on YO-lakki ja puvun sisällä ylioppilas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849