Lakkiaisiin pukeutuminen

hmmhm

Elikkäs lakkiaiset olis lauantaina ja tässä mietityttää, että onko se ihan suotavaa olla lakitettava puvussa ilman kravaattia? En koskaan ole yhdissäkään lakkiaisissa ollut, joten en tiedä miten ihmiset yleensä pukeutuu sinne. Ostin todella tyylikkään puvun ja siihen käyvän paidan, mutta kravatti ei vain yksinkertaisesti näytä niin hyvältä kuin ilman. Joskus wanhoissa olin ilman kravattia ja taisin olla ainoa. Eikai tästä nyt mitään paheksuntaa tule vaikka menen ilman kravaa ylin nappi auki?

9

3286

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Ilman kravattia tai rusettia näyttää ihan luuserilta joka on rimaa hipoen läpäissyt yo-kokeet.

• qwertyqwertyqwerty

Oman maun mukaan. Missään ei sanota että on pakko laittaa kraka

• laita rusetti

http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=1428.0
      Tuossa erittäin onnistunut yo-puku, vaikka onkin musta kauluspaita eikä kravattia. Rusetti ja ruusu napinlävessä tekevät pukeutumisesta riittävän juhlallista ja siistiä.

Mutta auta armias jos ei ole edes rusettia ja ylin nappi vain auki. Siinä saavat isovanhemmat, vanhemmat ja serkukset ym. hävetä silmät päästään, millainen nuhjuinen renttu tämä meidän Make on. Ja varmaan itseäänkin harmittaa vuosikymmeniä jälkeenpäin urpot yo-kuvat.

• Häpeän tunteen nostohan se on, millä nuoren itsetunto lujittuu. Mullakin oli aikanaan Yo-juhlissa pakkokraka, ja juhlamieli kyllä ihan nollassa. Taisin viihtyä enemmän yksikseni kuin vieraiden keskellä, kravatissani:(

• ;)
        Minna-Maaria kirjoitti:

Häpeän tunteen nostohan se on, millä nuoren itsetunto lujittuu. Mullakin oli aikanaan Yo-juhlissa pakkokraka, ja juhlamieli kyllä ihan nollassa. Taisin viihtyä enemmän yksikseni kuin vieraiden keskellä, kravatissani:(

naisilla ei tietääkseni ole kravattipakkoa ...

• ;) kirjoitti:

naisilla ei tietääkseni ole kravattipakkoa ...

Olin kyllä siihen aikaan vielä kokoaikainen mies, nyt enää osa-aikainen. Tosin miehiseenkin pukeutumiseen olen korvannut kauluspaidan poolokauluksella ja krakan korulla.

• hmmhm

Tämän sun laittama kaveri ei kyllä mitenkään pärjään tollen mun setille ilman karavattia. Kyse ei nyt ole mistään kravattikammosta tms vaan siitä, että näyttää paremmalta^^ Muutenkin hyvä urheilullinen kroppa niin toi krava tossa on tiellä vain asettuukin niin tyhmästi.

• EIeiEI..

Jos menet tuolla tavalla "rentona" juhlavaan tilaisuuteen annat kyllä sen kuvan, ettet pidä tilaisuutta kovinkaan arvokkaana etkä omaa suoritustasi juhlimisen arvoisena. En suosittele menemään solmiottomaksi silmätikuksi. Miksi menisit? Upeita silkkisolmioita on tarjolla - jos et Suomesta löydä, niin ainakin netistä.

(Tämä tuli hieman myöhässä :)

• Samppalinna

Ohjeita juhlapuvun valintaan: http://tanssiaiset.com/miten-valita-oikea-juhlapuku/

Lyhyesti: Juhlapuku on parhaimmillaan hyvin istuva vaate, joka tuntuu luontevalta päällä ja saa tuntemaan hyvän näköiseksi.

Ainut pakollinen osa YO-juhlapukua on YO-lakki ja puvun sisällä ylioppilas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe