Naisen kosinta

Rohkaisua kaipaava

Mietiskelen tässä uskallanko/onko järkevää kosia avopuolisoani. Olemme kumpikin aiemmin olleet pitkissä liitoissa ja eronneet. Yhdessä olemme olleet vuoden verran, mutta tunteneet jo pidempään toisemme. Ikää reilusti yli 40:n.
Mies joskus sanoi leikillään että kosii joskus vuonna 2020. Itse olen joskus sanonut etten enää avioon mene, mutta nyttemmin muuttanut mieleni.

Mies ei ehkä kommenttieni vuoksi kosi, joten olen miettinyt pitäisikö minun tehdä niin. Eniten minua jännittää se kokeeko mies naisen kosinnan sellaiseksi että häneltä "riistetään miehisyys". Olen aina tottunut tekemään myös ns. miesten töitä ja avokkini on välillä sanonut niistä että miksen pyytänyt häntä tekemään.

Miehisiä mielipiteitä kaipailen, toki naisetkin saavat vastailla

8

355

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuudenlaukoja 3

Täh...no ei todellakaan kukaan täysjärkinen mies tunne "miehisyytensä" katoavan...ja olet muuten siinäkin oikeassa, että jos kerran olet miehelle sanonut, että avioon et halua, ei se nyt väkisinkään ala sitten kosia..

• Kosittu

Olen miehenä ollut vastaavan tyyppisessä tilanteessa.

Tosin nykyinen vaimoni ei ollut ilmoittanut vastustavansa avioliittoa mutta itse pelkäsin sitoutumista.

Kun kaiken lisäksi olet aikaisemmin ilmoittanut kielteisen kantasi niin tuskinpa yksikään mies ryhtyisi kerjäämään ( kokisi sellaiseksi ) avioitumista.
      Siinä mies luopuisi miehisyydestään.

Meillä juttu meni siten että nykyinen vaimoni sanoi suoraan että hänen mielestään meidän pitäisi mennä naimisiin.
      Juu, juu!

• neuvoja.

Suosittelen, että kosit avokumppaniasi.

• oppeliini

Aivan hyvin voit kysyä mieheltä "mitenkäs olisi jos käväisisimme vihillä"
      Toimituksen voitte suorittaa joko maistraatissa tai perheenne/ystävienne keskuudessa.

Mies voi joko hyväksyä tai hylätä idean. Riippu aivan sinusta itsestäsi jatkatko hänen kanssaan saatuasi kieltävän vastauksen.

Olette jo siinä iässä että kumpikin on järjestänyt oman elämänsä parhaalla mahdollisella tavalla. Tuskinpa ystävyytenne kovin järkkyisi vaikkette menisikään avioliittoon.

• Niihnoohjooh

Mie kyllästyin odottamaan, ja kysäisin mieheltä että eiköhän mennä ensi viikolla naimisiin. Mies käveli kulmat kurtussa seinäkalenterin luo, pohdiskeli hetken, ja vastasi, että eikös ensi viikko tule vähän nopeasti, haluat varmaan kuitenkin puvun ja kaikkea, joten miten olisi tuo viikonloppu kolmen viikon päästä. Ei ainakaan ilmaissut mitenkään, että hänen miehisyytensä olisi siitä kärsinyt...

Mutta jos mietityttää, niin voithan sinä jättää se virallisen kosimisen mahdollisuuden miehelle, ja keskustella yleisemmällä tasolla... "olen tässä miettinyt, että olisiko se sittenkään niin hullu ajatus jos vaikka vielä vihille päätyisi..." - mutta kovin suurpiirteisiä vihjeitä ei kannata odottaa miehen ymmärtävän. Voit kuitenkin ilmaista, että olet avoin ajatukselle avioliitosta viemättä mieheltä tilaisuutta "kysyä", jos oletat että hän sen haluaisi mieluummin itse tehdä.

• Rohkaisua kaipaava

Uskaltauduin sitten kosimaan ja myöntävä vastaus tuli. Sanoi että olisi itsekin kosinut parin vuoden päästä, jos vaikka olisin sitten jo ollut myöntyväisempi.
      Tuli aikamoisena yllätyksenä kun kosin, oli siinä miettinyt mikä minua vaivaa kun olin niin ajatuksissani pari päivää.

• Niihnoohjooh

ONNEKSI OLKOON!! :)

• leidi n

Niin, onneksi olkoon! Itsekin aikoinaan "jouduin" kosimaan nykyistä miestäni, kun aiemmin olin toitottanut, ettei koskaan naimisiin, jne :) Eikä olla kaduttu kumpikaan, aviovuosia jo paljon takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      64
      6205
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3856
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2841
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2380
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2272
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1709
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1322
    9. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1281
    10. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1266
    Aihe