Aineenvaihdunta ei toimi mulla HELP!

arghhhhhhhhhhhhh

Muut laihtuvat vaikka 20 kiloa viikossa vaikka myös herkuttelevatkin.

minä olen jos muutama vuotta syönyt vähän ja tervellisesti ehkä just ja just kerran kuussa syön vähän suklata. Painoni ei ole noussut vaan haluan saada vanhat kilot pois mitä sain teininä.

Aineenvaihdunta on ihan jumissa, maha turpoo ja sattuu, nesteet kertyvät, ja naama on ihan kamalassa kunnossa joskus. Kaikki kokeiltu ja testattu en tiedä mistä johtuu. Nyt lopetin e pillerit ja näyttää siltä että ongelma vain pahenee.

Minulla on hyvä kunto ja olen terveysfriikki, silti on maha ja vähän ylimäärästä. Miten ihmeessä saisin kilot pois kun olen elänyt jo näin tervellisesti jo muutama vuotta??!

Tuli oikein itku silmissä kun tänään oli ihana hellepäivä, kaikki ovat hoikkia. Mulla on maha. Ei voi käyttää T paitoja eikä mitään. Ja nyt ois pitänyt saada pois 5 kiloa muutamassa kuukaudessa.

Kaveri laihtui 3 kiloa kuukaudessa, vaikka se on syönyt ihan hirveästi herkkuja.

Tarvitsen todellakin apua, olen kokeillut kaiken jo. Sekoan!! mun elämäntavalla toiselta ois lähtenyt jopa 10 kiloa pois.

12

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä jotain

Hiilihydraatit turvottaa, jätä ne pois ja ala syömään rasvaa ja proteiinia paljon, eli VHH tyyliin. Lisäksi margariinillä ja muilla keinotekoisilla kevytpaskarasvoilla on taipumus varastoitua mahaan. Kannattaa ryhtyä sen asemasta käyttämään lisäaineetonta luonnontuotetta voita.

• Taas näitä :)))

Olet hyväkuntoinen eli teet varmaankin viikossa vähintään 4 kertaa 15 kilometrin juoksulenkin?

Ja syöt korkeintaan 1500 kcal päivässä? Ja syöt sen määrän oikeaa ruokaa?

Taidat valehdella.

• VHH-hippi

Ei muuta kun www.kalorilaskuri.fi ja sinne rekisteröitymään. Maksaa alle euron viikko. Sinne ylös kaikki syöty ruoka. Siis tarkoittaa myös KAIKKI, ei mitään suupaloja, maustekastikkeita tai herkkuja jätetä laskuista "koska se on niin pieni, että sitä ei tarvitse laskea" -juttuja ollenkaan. Sieltä se syy alkaa löytymään.

Minullakin oli hyvä kunto, söin terveellisesti yms. yms. Silti olin ylipainoinen ja rasvaa oli. Syitä on helppo hakea huonosta aineenvaihdunnasta (oikeasti vain häviävän pieni murto-osa ylipainoisista kärsii aineenvaihduntahäiriöstä), raskaista luista, leveästä lantiorakenteesta (vyötärökoko farkuissa 38" ennen), yms selityksistä. Tai "Mä olen vaan niitä, jotka ei laihdu" -selitys... se oli munkin suosikki ennen.

Vaatii vaan vähän itsekuria ja mielenlujuutta. Sekä tietysti löytää se oma juttunsa siinä laihdutuksessa, joka sopii itselle. Itsellä se oli osanutraus. Tietysti jos syömisen himo on suurempi kuin tahto laihtua, niin kannattaa unohtaa koko juttu ja miettiä asiaa uudelleen vaikka parin vuoden päästä.

• aivan...

Tuonne mainitulle sivulle ei tarvitse edes rekisteröityä, kalorilaskuria voi käyttää ilmaiseksikin. Maksamalla saa tietty kaikenlaisia lisäpalveluita, mutta ilmaisversiollakin pärjää ihan hyvin.

Minäkin suosittelen jokaisen suupalan merkitsemistä muistiin, sieltä ne lihomisen tai painonpudotuksen jumittamisen syyt löytyvät. Esim. pähkinöissä, eineksissä ja kastikkeissa on yllättävän paljon energiaa. Eikä liikunta kuluta niin paljon kuin saattaisi luulla, minäkin kuvittelin tehneeni suurenkin urotyön kun kävin esim. tunnin kävelylenkillä, sitten tajusin että ne kävelemällä kulutetut kalorit vastaavat yhtä purkillista jogurttia...

• Onnea laihuuteen!

Kyllä voit käyttää T-paitaa. Sun painosi näkyy joka tapauksessa.

• adsfdgg

Kovin tutun kuuloista tuo sinun tilanne.
      oon 27v mies ja on ollut tuon painon kanssa aina ongelmaa, turvotusta ja mahakin semmonen pallo.. pahimmillaan oli yli 20kg ylipainoa.

Tosi vaikea oli laihduttaa, vaikka miten liikuntaa harrasti.
      Kroppa oli kuin sohvaperunalla kuntoilun harrastamisesta huolimatta.

Verikokeissa löyty sitten ihan alarajoilla olevat kilpirauhasen arvot.
      En saanu lääkitystä heti,kun lääkäri ei uskonu siinä olevan vikaa, vaikka rajoilla oli arvot ja muitakin oireita oli kuten väsymystä.

Seuraavissa kokeissa oli sitten virallisesti kilpirauhasenvajaatoiminnaksi katsottavat arvot, tsh12 ja sain lääkityksen lopulta.

Nyt lääkityksen kanssa on paino laskenut 2kg/kk vauhdilla, liikun päivittäin 1-2tuntia.

Kannattaa sinunkin tutkituttaa kilpirauhasen arvot varalta, että ovatko kohdillaan

• kamalaa

Mulla on kilpirauhanen erittäin hyvässä kunnossa. kaikki on.

Kaikki sanovat että syö oikein. Mitä se tarkoittaa? syön päivittäin hedelmiä, vihanneksia, täysjyvää, maitotuotteita, lihaa. Mitä muuta pitäis lisätä tai vaihtaa? en keksi millään

Ja en kyllä jaksa syödä joka ikinen päivä pihvi ja salaatti tai wok vihanneksia kanan kanssa. Yrjöttää jo.

Mitä itsekurilla sitten tarkoitetaan, luulisi että minulla on. Muut mässäilevät kun possuja minä en ikinä ota ei ikinä. Töissäkin vaikka mitä herkkuja enkä ota koska ei vaa tee mieli ei ne oo ees niin hyviä.

Miten jotkut laihtuvat sillä että ne pyöräilee vaikka 45 minuuttia 2 kertaa viikossa? ei tääl ikuisesti jaksa laihduttaa ja itkeä.

• Tuota !

Ei se laihduttaminen ole kenellekään yhtään sen helpompaa kuin Sinulle. Ehkä oma tahkoamisesi vaan vääristää mielikuvaa toisten laihduttamisen helppoudesta.

>

Jos haluat laihtua, syö vain puolet normaalimääristä. Vaihda siis pois puolet normaalista ruuasta. Syöt varmasti ihan terveellisesti, mutta syöt paljon.

>

No, ryhdy sitten VLCD:lle. Se kysyy itsekuria, mutta on siinä sitten tuloksetkin sen mukaisia. Vielä kun treenaat kunnolla punttiksella, niin tulos on silmiä hivelevä.

>

He syövät sitten vähän.

Liikunta on kuitenkin kohtalaisen pieni osa energian kulutuksesta, joten liikunnan määrä ei määrää laihtumisen määrää. Se määrää, miten paljon kaloreita tunget kurkustasi alas. Ja tosiaan, terveellistäkin ruokaa voi syödä liikaa.

• huoh...

"Ja en kyllä jaksa syödä joka ikinen päivä pihvi ja salaatti tai wok vihanneksia kanan kanssa. Yrjöttää jo."

No älä sitten syö. Tiedoksesi vaan, että minä olen laihduttanut lähes päivälleen vuoden (-30,8 kg) enkä ole kertaakaan syönyt "pihvi ja salaatti tai wok vihanneksia kanan kanssa".

Mitä sitten olen syönyt? Muun muassa lohikeittoa, kaalipataa, soijarouhe-makaronilaatikkoa, parsakaalia, pinaattikeittoa, lohimedaljonkeja, broilerinjauhelihapihvejä, herne-maissi-paprikaa, maksalaatikkoa, kiinankaalia, keitettyä kieltä, punajuuri-omenasalaattia, muikkua, lämpimiä voileipiä, ituja, ahvenfileitä, katkarapu-paprikapizzaa, seitiä, kasvispihvejä, silakkaa, kaalikääryleitä, siskonmakkarakeittoa, porsaankyljyksiä, lantturaastetta, kalkkunaa, saksanhirvikäristystä, kukkakaalia, porkkana-aurajuustokeittoa, graavilohta, keitettyjä kananmunia, metsäsieniä, katkarapusalaattia...

Jos on niin tyhmä, ettei löydä edes keittokirjoista tai netistä muita ruokia kuin "pihvi ja salaatti" niin mitähän muustakaan elämästä tulee.

• Tähän vielä !

>

Aineenvaihdunnalla tarkoitetaan yleensä laihdutuksen yhteydessä perusaineenvaihduntaa, joka on siis energiaa kuluttavat prosessit yhteensä ilman fyysistä aktiivisuutta eli tarkoittaa sitä määrää energiaa, joka kuluu kun makaat päivät sängyssä tekemättä yhtään mitään. Se onkin suurin energiaa kuluttava osuus. Siihen kuuluu sydämen lyönnit (verenkierto), hengitys, solujen uusiutuminen, eritteiden muodostuminen, kehon lämmitys jne. Käsittääkseni Sinunkin sydän lyö kun tänne kirjoitat - ja kehosi lämpötila on 37 °C:n hujakoilla, joten aineenvaihduntasi ei ole toimimaton. Kyllä se toimii ihan samalla tavalla kuin muilla.

>

Mutta hän ei sitten syönyt paljon muuta. Vain kokonaiskalorit ratkaisevat.

• Syötkö liian vähän?

Oletko laskenut paljonko syöt?

Moni syö liian vähän ja elimistö alkaa tapella viimeisistä hupenevista rasvoista oikein tosissaan ja siihen ei sitten auta mikään muu kuin nostaa kalorti kulutuksen tasolle. Voi joutua syömään viikkoja tai jopa kuukausia riittävästi, jotta elimistö uskoo ettei kuole nälkään ja uskaltaa luopua rasvavarastoita.

• kokokokokokokok

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Tietysti pitää syödä riittävästi, jotta saa kaiken tarvitsemansa. Jos syö liian vähän, väsyy ja siksi kuluttaa vielä vähemmän kuin normaalisti, koska ei yksinkertaisesti tee mitään. Kansankielellä sanotaan, että keho menee säästöliekille.

Liian vähällä syömisellä ei jaksa tehdä kunnon lenkkejä, jotka vilkastuttaisivat aineenvaihduntaa. Liikkumatta voi rauhassa syödä 1400 kaloria eikä laihdu ellei sitten ole ihan kunnolla lihava. Jos syökin esim. 1800, jaksaa ehkä jo liikuakin niin että kuluttaa päivän aikana enemmänkin kuin ne "liikaa" syödyt kalorit siihen 1400 verrattuna.

Siinä samaa mieltä, ettei kannata syödä liian vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe