Eli tilanne seuraava. Olemme seurustelleet tyttöystäväni kanssa kolme kuukkauta, jonka jälkeen lähdin armeijaan. Olen ollut siellä jo kohta vuoden, ja kaikki sujui hyvin. Olen aina tullut kotiin viikonloppuja viettämään, olimme kaiken ajan yhdessä emmekä voitu irroittaa näppejä toisistamme. Tyttö on aivan uskomattoman ihana! Emme ole mitään teinejä enää, olen 23 ja hän 27 ja molemmilla monet pitkät suhteet takana. Mutta intti on tehtävänsä tehnyt. Palvelusaikaa jäljellä vajaa kuukausi, ja saan yhtäkkiä tietää, että häntä alkaa kylläsyttää, en ole aina paikalla, ja hän on tottunut olemaan yksin, enkä ole enää yhtä ihana kuin ennen, ja hän haluaa pitää taukoa. Hän ei halua antaa minulle mahdollisuutta korjata tilanteen armeijan jälkeen, vaan haluaa "miettiä asioita, ehkä pari viikkoa, ehkä puoli vuotta". Omasta mielestäni hän ei itse tiedä mitä haluaa, mutta rakastan häntä yli kaiken ja olen onnellinen kanssansa ja haluan tehdä hänetkin onnelliseksi. Ennen hän on kyllä aina ollut määrätietoinen, ymmärsimme toisiamme jopa iman sanoja.
Kysyttävää? Neuvoja?
Ongelma minussa(ko)?
7
349
Vastaukset
- koitanneuvoa
Niimpäs, noinkin voi joskus käydä. Naises ajattelee et haluaako hän olla sun kanssa vai ei. Toi ois voinu tapahtua vaikka et armeijasa oiskaan. Tunteet voi lopahtaa yhtäkkiäkin, jopa ilman mitään sen kummempaa syytä. Niin on käynyt itsellenikin etten ole vaan enään tuntenut miestä kohtaan mitään tai en ole ollut varma tunteistani. Kuten sanoit, hän ei tiedä mitä elämältään oikeasti itse haluaa.
Et varmaan voi muuta kuin antaa asian olla. Oma valintasi on se, haluatko/jaksatko odottaa "ehkä pari viikkoa, ehkä puoli vuotta.." että mitä hän sitten sanoo. Voihan se olla raastavaa odottaa ja tavallaan "olla varattuna kuitenkin toiselle". Mieti mitä itse haluat! Neuvoni on että jatka elämää etiäpäin niin normaalisti kuin pystyt ilman häntä. Kerta ei tunnu haluavan olla kanssasi niin minkäs sille mahtaa.
Tuli mieleen myöskin että voisiko hänellä olla toinen mies? Tai että on kiinnostunut jostain toisesta miehestä ja ei nyt tiedä mitä haluaa, kummasta tykkää enemmän jne.. Tää oli arvaus mutta itse pidän aina kaikki mahdollisena.
Sinussa ei ole mitään ongelmaa. Ellet sitten ole tehnyt jotain todella typerää mikä on saanut naisesi epäilemään. Kyllähän sitä alkaa väkisinkin miettimään että mitä oon tehny väärin, minussako on jokin vika kun toisen tunteet lopahtaa tai viilenee. Asiaa ei pidä ajatella noin. Sitä tekee itse parhaansa ja jos se ei riitä, se ei silloin riitä. Itseä ei pidä alkaa syyllistämään. - alikessu 36
Se on pettänyt sua ja haluu erota. Tai sit sil on jo toinen mies. Niin mulle kävi. Kerran tulin armeijasta lomille niin yllätin mun tyttöystävän jonkun miehen kanssa mun kotona nukkumasta ihan alastomina. Mulla oli kahen päivän loma mut ryyppäsin viis päivää jossain. Otin siis omaa lomaa kolme päivää kun vitutti niin paljon.
- Epätoivoinen_88
@alikessu 36
Vaikkei sitä omasta rakkaasta haluakaan uskoa, on hyvin mahdollista, että olet oikeassa. Suurin osa naisista ovat sellaisia pelkureita, etteivät ikinä sano ääneen, että on löytänyt toisen. Silloinhan kaikki olisi helppoa ja kivaa. Sydäntä särkee, välit poikki, viikon viinaputki ja elämä jatkuu jälleen.
Mutta mitä jos ei ole? Mitä jos hän oikeasti haluaa tauon sitä varten, että saisi miettiä asioita rauhassa. Toisaalta kokemuksestani tiedän, ettei nämä on/off suhteet lopuksi koskaan toimi... Onko kenelläkään kokemusta näistä ns. tauoista?
Tekee mielii sanoa jotain rumaa, kun itse en ainakaan ikinä tarvinnut sellaisia. Ihmistä joko rakastaa tai ei. Jos liekkii sammuu, se on ihan ymmärrettävää, mutta tämä rupee vaikuttaa jo pikkuhiljaa pelleilyltä ja yhden naisen showlta...
- koitanneuvoa
Minulla on kokemusta tuollaisista tauko suhteista. Olen itse pitänyt sellaista omasta alotteestani sekä silloisen miehen puolesta. Meillä kävi niin että kun ehdotin taukoa ja selitin miksi haluan sitä eli että en ollu varma mitä tunnen häntä kohtaan ja että onko tää sitä mitä haluan oikeasti. No siinä sitten jonku aikaa oltiin erossa toisista ja palattiin yhteen mutta ei siitä tullu mitään, lopulta erottiin kokonaan. Sitten toinen suhde jossa mies ehdotti taukoa niin siinä kävi samalla tavalla, erona vain se että me palattiin kaks kertaa yhteen. Eli tauko, yhteen, kohta taas tauko, taas yhteen ja lopulta ero.
Ikävää sanoa näin sulle mutta todennäköisesti tuosta ei tule mitään. Koskaan ei tietty varmana voi sanoa mutta oman kokemukseni pohjalta anna olla ja jatka elämää. Mitään taukoja ei tartte jos suhde pelaa. Epävarmuutta jos pitää taukoja suhteeseen laittaa ja hyvin todennäköstä et taukoja tulee lisää aina sillon tällön jos epävarmuus palaa takas.
Tai tosiaan se on voinu jo pettää sua tai sillä on joku toinen kiikarissa, pettäminen on kuitenki aivan sairaan yleistä joten mistä sitäkään tietää.
Siis ootko ihan viinaputkee pitäny? Elä hyvä mies yhden naisen takia! Tää on tätä elämää, välillä potkii niin vitusti päähän ja mikään ei onnistu, tulee eroja sun muita mutta ne pitää ottaa kovana vastaan ja niistä seleviää. - Epätoivoinen_88
@koitanneuvoa
Olen täysin samaa mieltä, paitsi viimeisestä kappaleesta. En ole pitänyt mitään viinaputkea, vaan ajattelin ääneen, miten kävisi eromme jälkeen =)
Yksi asia painaa vielä mieltä, että hän ehdotti taukoa PUHELIMELLA!!! Siis mitä vittua! Olimme viettäneet ihanaa viikonloppua yhdessä, palasin kassulle, seuraavana päivänä soitan hänelle, ja yhtäkkiä hän vaihtaa puheenaihetta tohon. Siis 31.5.2011. Ja siitä asti olen ollut täällä neljän seinän sisällä, ja seuraavat lomat on vasta 8.6. - 11.6.2011.
Kai mä sit ehdotan vaan suoraan eroa, kun pääsemme juttelemaan kasvokkain... - Epätoivoinen_88
Baa! Näinkin joskus pääsee käymään. Eli olimme kolme viikkoa ns. "tauolla", minkä jälkeen hän soitti ja sanoi, että on tehnyt kamalan virheen, ja peruu kaikki sanansa ja haluaa mut takaisin. Olemme puhuneet asiasta koko illan ja nyt meillä on taas kaikki hyvin. Näköjään se aika parantaa myös likkojen aivojen oikosulut =)
- ihanvaantiedoks
joo ja ootappas vaan kun kohta haluaakin taas erota :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018824- 695795
- 245367
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni405250Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv395094Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h824997- 624523
- 434187
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on533490- 493175