Intohimon puute

Mies1985

Olisi kiva jos saisi elämään sisältöä jostain asiasta josta olisi todella kiinnostunut, tavallisten asioiden kuten syömisen ja naisten lisäksi. Syöminenkin huonontaa kolesteroli- ja verenpainearvoja ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän naisissakin on nauttimista vaikka pysyvät saman ikäisinä siinä mielessä että aina tulee uusi nuorten naisten sukupolvi.

Eilen olin kirjastossa ja selailin semmoista kirjaa; puolan alkeiskurssi. Muistelin puolalaista naista viime kesältä joka kenties yritti iskeä minua omalla hassulla tavallaan tai vain flirttaili tai jotain muuta siinä tenttasi ja kritisoi. Tai oikeastaan en tainnut muistella mutta muistelen nyt.
Yritin lukea sitä kirjaa sillä lailla että se olisi tosi jännittävä ja kiinnostava ja luoda päässäni vallattomia ja eksoottisia mielikuvia vaikkapa EVS*-vuodesta Puolassa ja muistelin myös sitä Puolan euroviisua tältä vuodelta mikä oli ihan mielenkiintoinen ja nainenkin ihan jännittävä vaikka oli minua yli viisi vuotta vanhempi.

Sitten kun tulin kotiin tavattuani uuden ulkomaalaisen kaverini jonka kieltä minulla on nyt paineet oppia niin otin taas kirjan repusta ja selailin sitä ja en oikein saanut tsempattua itseäni niihin samoihin eksoottisiin fiiliksiin. Kaikki kiinnostus kestää aikansa.

No ei se täysin lopahtanut kuten ei moni muukaan vaan vieläkin tulee yritettyä olla kiinnostunut monista asioista vaikka vain sitten muistojen takia, jotka syntyvät siitä kun sen asian parissa tehdään jotain.

Naisten elämä on varmaan siinä mielessä helpompaa siinä mielessä että naiset eivät koe suurempaa biologista tarvetta olla hyvä missään ja enemmän tekevät sellaisia asioita mistä ovat kiinnostuneet. Miesten harrastusten, työn, opiskelun tai muun hengailun taas pitää olla jonkinlainen myyntipuhe.
Jos nyt itseäni ajattelee niin on esim.joitakin aloja mitä en yksinkertaisesti haluaisi opiskella/työskennellä vaikka ne olisivat miten hyvä myyntipuhe koska en vain koe sopivani niihin, joten elämässäni on semmoista kompromissin makua. Olen tottunut pieniin tuloihin ja että vähälläkin selviää. Välillä haluaisin vain jäädä sairaseläkkeelle ja olla koneella, mutta tiedän että pystyn tekemään muutakin.

Sen hyöty että tekee jotakin eikä vain selaile Sinkut-palstaa ja nettierotiikkaa on että jää muistoja; se tekeminen muuten itsessään voi olla melkoista tervanjuontia. Kun taas esim.käy salilla on se eri asia; muistoja ei samalla tavalla jää mutta miehuuspisteet nousevat ja on parempi olla kun ei tarvitse jännittää sitä yhtä paljon.

Ilman erilaisia mediavaikutteita (monille ihmisille Hollywood-elokuvat ovat tärkeä identiteetin muokkaaja) ja lapsuudesta luontaisesti alkavaa painostusta, ei minulle välttämättä olisi mikään hirveän tärkeä asia olla 'mies' tai miehinen. Kaipaan elämääni pehmeitä arvoja. Siksi olen hakenut kaikenlaisiin vapaaehtoistöihin lähinnä vanhusten parissa mutta osittain siksi että olen ehkä liian mies, en ole kuitenkaan päässyt vielä minnekkään.
-
Aamulla herätessä testosteroniarvot ovat korkeimmat ja silloin maailmankuvakin on kovempi ja kilpailullisempi. Illalla nukkumaan mennessä taas hormonien balanssi on enemmän vanhusten luokkaa ja arvotkin pehmeämmät. Yksi päivä on siis tavallaan kuin pieni elämä.
-
Epäedulliset sosiaaliset tai fyysiset eväät omaavalle 'AT-miehelle' kivekset ovat tavallaan turhaa painolastia. Hän potee aggressiota ja ahdistusta omasta asemastaan apinalaumassa sekä seksihaluja joita on vaikea tyydyttää. Toisaalta taas kiveksiensä kanavoiman aggression kautta hän voi nousta sellaiseen asemaan hierarkiassa että hän saa seksiä tai jopa lapsen ja tekee jonkun naisen onnellisemmaksi, ainakin vähäksi aikaa.

13

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies1985

Jos taas tämä mies olisi eunukki, saattaisi häntä ahdistaa jossain mielessä vähemmän ja hän kehittyisi potemaan vähemmän ahdistusta omasta asemastaan. Toisaalta taas hän ei saisi ikinä omaa lasta eikä luultavasti edes tyttöystävää koska ei olisi tarpeeksi miehekäs. Hän voisi silti aivan hyvin tahtoa tyttöystävän.

Sen lisäksi olisi tavallaan pehmeiden arvojen vastaista mutiloida itseään niin, fyysisesti tai kemiallisesti, ettei enää olisi täysi mies. Pehmeisiin arvoihin kuuluu juuri oman kehonsa vaaliminen joka on naisille ja tytöille selvempi asia johtuen niistä syistä että heitä pidetään biologisesti arvokkaampina vaikkei tätä virallisesti opeteta koulussa ja siksi että he eivät koe ahdistusta omasta asemastaan ja antavat esim.vartalon hulmuta luontaisessa tilassaan sen sijaan että riskeeraisivat terveyttänsä kehittymällä urheilussa ja liikunnassa.

Miehen biologia on enemmän sellainen että se jyskyttää jatkuvasti miehen aivoissa että "olet luuseri, olet luuseri" jos mies ei tee markkina-arvoa nostavia asioita terveyden kustannuksella.

Poikkeuksena ovat tietysti täydelliset kortit saaneet ihmiset jotka voivat asettua helpommin asetelman yläpuolelle ja ihmetellä jossain määrin tekopyhästi toisten ahdistusta.

• Mies1985

Sen lisäksi maailmassa on aina pahuutta ja pahoja ihmisiä ja myös ihmisiä jotka sallivat ikäviä asioita tapahtua ja kauhistelevat uhrien katkeruutta ja vihaa.

Siksi pelkät pehmeät arvotkaan eivät valitettavasti riitä mutta se mitä yksittäinen ihminen päänsä sisällä tuntee ei varmaankaan vaikuta asioihin kovin paljon.
        -
        Siksi yksittäisen ihmisen terveyden kannalta olisi parempi ympäröidä itsensä mukavilla ja kauniilla asioilla eikä miettiä ikäviä asioita liikaa.
        Toisaalta sitten taas kun ihmiselle tulee kivuliaita kokemuksia ja traumoja joilta kukaan muu ei ole onnistunut suojelemaan, on sellaiseen lempeään mielentilaan tuudittautuminen vaikeampaa kuin ennen.

Ihminen voi ehkä helpommin alistua ja alistuminen on sellainen taktiikka mitä ihmiset jatkuvasti käyttävät arkipäiväisessä elämässään suojellakseen itseään. Alistuminen on kuitenkin vähän eri asia kuin onnellinen mielenrauha, vaikka itkukin helpottaa ja vie ajatuksia pois taistelusta ja verestä.

• Älä hae enää

>

Ei, vaan siksi, että olet vinksahtanut, hivenen jälkeenjäänyt ja moraaliltasi erittäin arveluttava hiippari.

• Mies1985

Sinun kapasiteettisi ei oikein riitä asialliseen keskusteluun, joten se ei voi oikein riittää paranormaaliin selvänäkemiseenkään. Kiitos.

• rtyuewseeees
        Mies1985 kirjoitti:

Sinun kapasiteettisi ei oikein riitä asialliseen keskusteluun, joten se ei voi oikein riittää paranormaaliin selvänäkemiseenkään. Kiitos.

Ihan hyviä huomioita sinulla oli tuossa aloituksessa, ja vielä varsin selkeästi ilmaistuna.

• Otapa huomioon
        Mies1985 kirjoitti:

Kuka tahansa, joka on lukenut sinun kirjoituksiasi, tietää sinun olevan vinksahtanut, hivenen jälkeenjäänyt ja moraaliltasi erittäin arveluttava hiippari. Et opi omista virheistäsi, et ota muiden ihmisten mielipiteitä ollenkaan huomioon ja kaiken huipuksi louskutat jatkuvasti mukamas asiantuntijana asioista, joista sinulla ei ole vähäisintäkään omakohtaista kokemusta ja teoreettinen tietosikin on tarkasti omiin luulemuksiisi sopivaksi valikoitua ja tarkoitushakuisen väärin ymmärrettyä. Tämän lisäksi olet kiinnostunut seksistä ja siitä puhumisesta lähes lapsi-ikäisten kanssa ja ahdistelet teinityttöjä netissä ymmärtämättä ollenkaan ihmisten sanattomia ja sanallisia vastalauseita ja usein aivan selvää haluttomuutta kommunikointiin sinun kanssasi. Olet myös tunkenut nuorisotyön alueelle edelleenkin kyttäilemään teinejä, vaikket osaa etkä peloissasi edes halua olla heidän kanssaan tekemisissä.

Lienet ollut viime aikoihin saakka harmiton tapaus, mutta jutuistasi päätellen olet liukumassa pedofilian suuntaan. Sinut pitäisi pysäyttää ajoissa, mutta yhteiskunnalla ei ole välineitä puuttua joka aspin toilauksiin. Voisitko sinä käydä näyttämässä kirjoituksiasi ammatti-ihmiselle ja hankkia itsesi hoitoon oma-aloitteisesti?

• FF

"Naisten elämä on varmaan siinä mielessä helpompaa siinä mielessä että naiset eivät koe suurempaa biologista tarvetta olla hyvä missään ja enemmän tekevät sellaisia asioita mistä ovat kiinnostuneet."

Juu ei, meiltä naisilta ei vaadita yhtään mitään, me vaan olla möllötetään ja kaivellaan napanöyhtää ja hätistellään kosijoita oven takaa. Työpaikat ja palkankorotuksetkin tulevat meille vain siksi, kun jalkojemme välissä on erilainen elin kuin miehillä. Eläkettä kertyy vaikka teemme vain sitä mikä milloinkin sattuu huvittamaan. Oppimis- ja onnistumiskokemuksia emme osaa edes kaivata, suurin ilomme on saada varpaankynnet viilatuiksi.

Voi vinetto noita sinun juttujasi...

• NNNNNNNN_NNNNNN

:D

Loistavasti kirjoitettu.

Mitä ihmettä sä mies1985 tänne kirjoittelet, kun et koskaan ota onkeesi mitään mitä sulle vastataan? Samaa moskaa vaan pyörität uudestaan ja uudestaan. Miten sä voit olla itse huomaamatta sitä, että käytät Suoli24 omien ajatustesi ilmaisuun mutta et keskusteluun?

Se vanha virsi, mitä et koskaan kuuntele, on tietenkin se, että ei ne naiset ja miehet niin paljoa toisistaan eroa.

• Pelle se on
        NNNNNNNN_NNNNNN kirjoitti:

:D

Loistavasti kirjoitettu.

Mitä ihmettä sä mies1985 tänne kirjoittelet, kun et koskaan ota onkeesi mitään mitä sulle vastataan? Samaa moskaa vaan pyörität uudestaan ja uudestaan. Miten sä voit olla itse huomaamatta sitä, että käytät Suoli24 omien ajatustesi ilmaisuun mutta et keskusteluun?

Se vanha virsi, mitä et koskaan kuuntele, on tietenkin se, että ei ne naiset ja miehet niin paljoa toisistaan eroa.

Se elää omassa pienessä kuplassaan, jossa hänen omassa päässään kehittämät pikku teoriat ovat faktaa. Sen lisäksi se luulee oikeasti olevansa älykäs. Heh! Sanoo vielä muille, että heidän kapasiteettinsa ei riitä keskusteluun, vaikka omassa kapasiteetissaankin on hyvin pahoja puutteita.

• Mies1985
        Pelle se on kirjoitti:

Se elää omassa pienessä kuplassaan, jossa hänen omassa päässään kehittämät pikku teoriat ovat faktaa. Sen lisäksi se luulee oikeasti olevansa älykäs. Heh! Sanoo vielä muille, että heidän kapasiteettinsa ei riitä keskusteluun, vaikka omassa kapasiteetissaankin on hyvin pahoja puutteita.

Ihmetyttää kyllä miten syntyy tuollainen kiusaava perskärpänen jonka pitää tulla haukkumaan minua joka ketjuun ilman mitään järkiperusteita vaikka en ole ketään ikinä tällä foorumilla kiusannut vaan lähinnä kannustanut, viimeksi tänä päivänä. Mitään vihamiehiä ei ole netin ulkopuolellakaan joilla tulisi kiinnostusta tuollaiseen toimintaan olla.

Ilmeisesti tämä perskärpäsen urasi on saanut jonkinlaisen oikeutuksen siitä kun olen joskus leikkisästi sanonut juttelevani nuorien kanssa ja sen jälkeen millään muulla ei ole enää mitään merkitystä, vaikka olisin jokin isä Teresa. On ilmeisesti niin vaikeaa keksiä mitään pahaa sanottavaa että pitää varmaan kuolinvuoteellakin korista siitä miten jollakin on ollut netissä seuraa tai miten joku on ängennyt livenä seuraani vuosia sitten.
        Mitään sovitettavaahan tuossakaan ei sinänsä ole että minulla on ollut ja on edelleen nuoria (ei lapsia) kavereita jotka tykkäävät jutella kanssani.

Sinä se kyllä olet joka tarkoitushakuisesti vääntelee minun juttujani tietämättä minun elämästäni ja minusta yhtään mitään muuta kuin pieniä pätkiä sieltä täältä (taustoja ymmärtämättä) ja ymmärtää kerta toisensa jälkeen väärin useiden sanojen kuten "ahdistelun" merkityksen mikä on melkoista paranoiaa. Viittauksesi aspergeriin on myöskin täysin tarpeetonta ihmisryhmän leimaamista joka ei perustu tieteeseen.

En myöskään väitä minkään 'teorioideni' olevan täyttä totta vaan ne ovat enemmänkin 'ääneen' ajattelemista ja osittain myös huumoria ja ajatusten provosointia ilman vahingollisia tarkoituksia. Netissä ollessa tuollaiset sävyt ja vivahteet eivät toki välity hirveän helposti, mutta ei sen takia kenenkään tarvitse loukkaantua. Jos haluat nähdä inttämistä niin katso omia juttujasi joissa haukut sinulle tuntemattomia ihmisiä keksityillä diagnooseilla ja nimillä.

En ole koskaan kehunut olevani älykäs (sitä olen jos olen) joten senkin keksit omasta päästäsi, mutta ei minun myöskään tarvitse nöyristellä jonkun ilkkuvan kusipään edessä ja "myöntää" olevani jotain mitä en tosiaankaan erilaisten testien sekä kaikkien minut oikeasti tuntevien ihmisten mukaan ole.

Kenties olet joku vakinikki jolla on tylsä elämä ja joka ei paskahousuisuuttaan uskalla kirjoittaa minulle vakinikillä mutta siinäpähän jatkat luuseri. Tunnistan kyllä vittuilutyylisi tästä eteenpäin oikein hyvin enkä tuhlaa sinuun enää riviäkään, ellet sitten halua pyytää anteeksi jonkun puskanimen takaa.

• Mies1985

En minä tuota tarkoittanut. Vain sitä että naisilla on enemmän valinnanvaraa tuossa asiassa. Vai eivätkö miehet mielestäsi ole kunnianhimoisempia kuin naiset? Onko jääkiekkoileva nainen yhtä erikoinen asia kuin balettia tanssiva mies? Miten näet itkevän miehen ja naisen erot?

Kyse on siis tilastollisista aste-eroista.

• asperger tunnustus
        Mies1985 kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä miten syntyy tuollainen kiusaava perskärpänen jonka pitää tulla haukkumaan minua joka ketjuun ilman mitään järkiperusteita vaikka en ole ketään ikinä tällä foorumilla kiusannut vaan lähinnä kannustanut, viimeksi tänä päivänä. Mitään vihamiehiä ei ole netin ulkopuolellakaan joilla tulisi kiinnostusta tuollaiseen toimintaan olla.

Ilmeisesti tämä perskärpäsen urasi on saanut jonkinlaisen oikeutuksen siitä kun olen joskus leikkisästi sanonut juttelevani nuorien kanssa ja sen jälkeen millään muulla ei ole enää mitään merkitystä, vaikka olisin jokin isä Teresa. On ilmeisesti niin vaikeaa keksiä mitään pahaa sanottavaa että pitää varmaan kuolinvuoteellakin korista siitä miten jollakin on ollut netissä seuraa tai miten joku on ängennyt livenä seuraani vuosia sitten.
        Mitään sovitettavaahan tuossakaan ei sinänsä ole että minulla on ollut ja on edelleen nuoria (ei lapsia) kavereita jotka tykkäävät jutella kanssani.

Sinä se kyllä olet joka tarkoitushakuisesti vääntelee minun juttujani tietämättä minun elämästäni ja minusta yhtään mitään muuta kuin pieniä pätkiä sieltä täältä (taustoja ymmärtämättä) ja ymmärtää kerta toisensa jälkeen väärin useiden sanojen kuten "ahdistelun" merkityksen mikä on melkoista paranoiaa. Viittauksesi aspergeriin on myöskin täysin tarpeetonta ihmisryhmän leimaamista joka ei perustu tieteeseen.

En myöskään väitä minkään 'teorioideni' olevan täyttä totta vaan ne ovat enemmänkin 'ääneen' ajattelemista ja osittain myös huumoria ja ajatusten provosointia ilman vahingollisia tarkoituksia. Netissä ollessa tuollaiset sävyt ja vivahteet eivät toki välity hirveän helposti, mutta ei sen takia kenenkään tarvitse loukkaantua. Jos haluat nähdä inttämistä niin katso omia juttujasi joissa haukut sinulle tuntemattomia ihmisiä keksityillä diagnooseilla ja nimillä.

En ole koskaan kehunut olevani älykäs (sitä olen jos olen) joten senkin keksit omasta päästäsi, mutta ei minun myöskään tarvitse nöyristellä jonkun ilkkuvan kusipään edessä ja "myöntää" olevani jotain mitä en tosiaankaan erilaisten testien sekä kaikkien minut oikeasti tuntevien ihmisten mukaan ole.

Kenties olet joku vakinikki jolla on tylsä elämä ja joka ei paskahousuisuuttaan uskalla kirjoittaa minulle vakinikillä mutta siinäpähän jatkat luuseri. Tunnistan kyllä vittuilutyylisi tästä eteenpäin oikein hyvin enkä tuhlaa sinuun enää riviäkään, ellet sitten halua pyytää anteeksi jonkun puskanimen takaa.

mm tässä ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/9158008

• Sivusta-
        Mies1985 kirjoitti:

Luuletko vajakki oikeasti, että vain yksi henkilö kyseenalaistaa omituiset sönkötyksesi. Luulen, että aika moni pitää juttujasi häiriintyneenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      145
      10820
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      41
      4135
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1577
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      74
      1435
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1396
    Aihe