Onko täällä netissä tietoa oikeasta runkokoosta.
Esim minä olen 180 pitkä, n. normaalikintuinen mies. Mikä on minun runkokokoni niin maantie,- (kilpa) kuin fitnespyörässäkin?
Oikea runkokoko, mistä tietoa?
3
10452
Vastaukset
- KSi
Arvioisin, että 19-tuumaa eli n. 48cm. Mitataan keskiöakselin keskeltä pystyputkea ylös n. vaakaputken keskelle.
Vaihtelee vaakaputken kaltevuudesta riippuen. - Kuntoilija
Tässä yksi linkki josta voi lähteä alkuun.http://www.wrenchscience.com/WS1/default.asp
- roope
Turha se on lähteä Internetistä hakemaan rungon mitoitusohjelmmaa, sillä asian pystyy helposti ratkaisemaan kotikonsteinkin ja mikä parhainta, ilman vaaraa mikron virustartunnasta.
Tässä sinulle ohje:
- Rungon korkeus (h)
h = 0,314*L (sinulla => 0,314*180 cm=56,5 cm -> valitaan 56 tai 57 cm)
L = ajajan pituus
tai tarkemmalla menetelmällä
h = 0,665*Sj
Sj = jalan sisämitta
Sj voidaan mitata seisten ilman kenkiä lattialla seinää vasten, jalat jalkaterän mitan verran erillään ja nostamalla kovakantista n. 3...4 cm (~satulan kärjen leveys) paksuista seinää vasten nojaavaa pystyssä olevaa kirjaa (90° kulma) ylöspäin, kunnes kirja painaa haaroja. Jalan sisämitta mitataan kirjan yläreunasta lattiaan.
Tässä esitetyllä laskentamallilla rungon korkeus mitataan keskiöakselin keskeltä satulaputken yläpäähän. Runkoa valittaessa sovelletaan laskettuun mittaan ±1 cm toleranssia. Kilpapyöräilijä valitsee valmistajan tuotannosta laskennallisen tai lähinnä pienemmän ja kuntoilija laskennallisen tai lähinnä suuremman runkokoon.
Edellä esitetty mitoitus koskee vaakasuoralla yläputkella varustettua miesten maantiepyörää. Kaavoja voidaan myös soveltaa laskeutuvalla yläputkella varustettuun runkoon, kun edellä lasketusta mitasta vähennetään rungon yläputken laskeutuma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417054
- 323958
- 473391
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402078