Moi. Vaatteet ei vaan istu mun päälle?! :D Mistä se voi johtua? Oon laihtunu 25 kiloa, ja ostanu jo uusia pienempiä vaatteita, mutta se EI AUTA!
Esim eilen mulla oli päällä uusi farkkuhame, ihan sopivan kokoinen (??) tuntu hyvältä, mutta kun olin kävelly ulkona, se käänty SIVUTTAIN koko ajan, ja jouduin kääntämään sitä koko ajan oikein päin?
Tuntuu että ihan sama mitä laitan päälle, joko se on vyötäröltä löysä muuten sopiva, lantiolta pieni muuten sopiva, liian pitkä, menee makkaralle tms!!
Voikohan syy olla se, että mulla ei oo mitenkään kiinteä kroppa tällä hetkellä? :o Ei kyllä mikään maailman löysinkään... Ostanko väärän kokosia vaatteita, pitäiskö niiden olla KIREITÄ?
Mulla on siis tosi kurvikas vartalo, eli ollenkaan suora en oo. Lyhyet PAKSUT jalat, todella leveä lantio, kapea vyötärö, aika pienet tissit, kapeat hartiat, ja oon tosi lyhyt. mitat joku
lantio: 100
vyötärö: 68
tissit: 100
yms, pituutta alle 160cm. VINKKEJÄ KIITOOOOOOS? onkohan jätesäkki mun vaihtoehto:o
VAATTEITA kurvikkaalle ?!
12
395
Vastaukset
- aeroöuagerubgaselöru
Oho. Sullahan on melkein täsmälleen mun kanssa samat mitat. Mullakin tahtoo kääntyillä mekot miten sattuu, käsittääkseni tämä johtuu vaan leikkauksesta.
Itsellä on tosin sitten hartiatkin. Paras ratkaisu itselleni on ollut ostaa esim. paidat muuten sopivina, mutta pussittavina vyötäröltä, ja ommella ne kapeammiksi. Kun ei ole suora, joutuu opiskelemaan ompelutaitoja jos haluaa sopivaa. Marketeissa on itselläni ainakin osunut parhaiten sopivia vaatteita käsiin - niin hullulta kuin se tuntuukin. - Cosecha
Cosecha on juuri ratkaisu teidänlaisillenne!
Itse olen myös hoikka, mutta rintava (ry 93, vy 65), joten ainoaksi vaihtoehdoksi koin alkaa tehdä itse vaatteita. No niitä tuli sitten vähän ylinmääräisiäkin tehtyjä ja nyt teen "valmisvaatteiden" eli malliston lisäksi myös mittatilaustyönä.
Käykäähän tutustumassa, eiköhän jokaiselle löydetä jotain:
http://cosecha.fi ! - reitevä
Itse epätoivoinen saada housuja. Olen 163/67, vyötärö jotain alle 80, lantio reilu 100 mutta reisi n.62. Mitkään siistit housut ei sovi, farkut toivottomia. Haluaisin vielä ehdottomasti bootlegit koska ne ainoastaan sopii kropalleni. Lee Cooperin yhdet menee nippa nappa joissa lukee väjä reisi. Normaali mitoituksen vaatteista ei mene minkään kaupan mitkään housut. Taisinpa vuosia kulkeakin ulkoilupuvussa tästä syystä. Kun olin 10kg lihavampi, sai helposti vaatteita!!!
Hameiden kiertymistä mullakin, luulen johtuu runsaista reisistä, hameet tarttuu oli sitten trikoohame tai joustamaton kangas. Toisaalta ajttelin siirtyä kokonaan hameisiin, kun housuja en saa mistään. - reitevä
Onko kukaan tilannut biu biulta tai bravissimmolta? Todella upeita vaatteita, ainoa ongelma on nämä reidet, varmaan muuten olisivat mahtavia, ja toki pituuteni, harvoin saa tarpeeksi lyhyitä housuja.
Hain tänään kapp ahlilta housut, kokeilin kuudet, xlnt malliston 44 meni just reidestä mutta mahassa tyhjää ainakin 10cm, norm mitoituksen 42 ei tullut polvista ylös, ja 44 pitkä ja vyötäröllä taas tyhjää. Ne liftaavat housut ei mahtuneet edes 44, tai no, jos ei edes sukkahousuja alle.
Ostin joustovyötäröiset bootleg lahkeella, http://kappahl.fi/article/housut_128371, lyhennän pari senttiä. Sopivat, olisin ottanut 44 muttei ollut enää, pakkasella mahtuisi alle jotain.- XXL85
KappAhlilta en kyl ole löytäny ikinä kokoja. tosin olen xxl kokoa, jos ei reisistä jää kiinni, niin vyötäröstä kyllä, en saa mahan päälle edes. taitaa olla alimitoitettuja noi koot? tai sit mulla vaan liikaa mahaa reisiin verrattuna.
- reitevä
Kun mä olin 77kg niin koko 44 xlnt oli sopiva. Mun mielestä niillä jonnekin 52-56 asti koot, mutta ihan kuin ne olis kapeampia nyt, reisistä, kun mun reisi nyt jotain 62 ja oli joskus 74cm!! ja silti sain kappahlilta housut kokoa 44 tai 46 xlnt.
- XXL85
56 asti tais olla joo, tai en tiedä, onko just tänäpäivänä enää? mut siis mulle ei mene toi 56 koko, ei mene housut kiinni. Toi kyl varmasti pitää paikkansa, et reisistä ne on kapeempia, kuin ennen, yksi ystävä on sanonu samaa. ärsyttää, kun monesti loppuu aina tohon kokoon 56.
- reitevä
Ja mulla Lee Cooperit 29/29 tuumaa, LC 01 leveä lahje, lahkeensuu normaali. Mahtuvat ok. Ja joku muu normaalikoko 44 ei tule polvista ylös...
- XXL85
Sulla kuitenkin se hyvä puoli, et kokoja löytyy aina, toisin ku mulla. Melkeen on otettava aina, kun löytyy jotain kivaa.
- hannele
Aivan ihania fiftari-mekkoja löytyy ainakin verkkokaupasta www.funkypoint.fi. Kokojakin löytyy aina 54 saakka. Todella kauniita mekkoja, hameita ja puseroita, eikä hintakaan päätä huimaa. Olen tilannut ja tykkään :)
- XXL85
Onhan noi nättejä, vaan eipä ole mulle sopivia kokoja nuokaan.
- Eithne
Olen tilannut Bravissimo Pepperberrylta. Ihania vaatteita, jotka ovat ainakin minun vartalolleni istuneet hyvin (102-70-102 eli Super Curvy). Ei ole tarvinnut pettyä. Odottelen, että he saavat aikaiseksi uuden erän tavallisia kauluspaitoja.
Asiakaspalvelu toimii hyvin, ohjeistus on ainakin minusta ollut selkeää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952