1.Tavallaan jokainen on surullinen(upea.)
2.Mies jonka ympäriltä tuolit viedään(vie ihon kananlihalle loppua kohden)
3.Todella kaunis
4.Antaa vituttaa(kertsissä on paljon potkua, rentoutta ja väkevää voimaa)
5.Ihminen(sympaattisin biisi varmaan koskaan)
6.Tien päällä joka päivä(melkeinpä rokkenrollia)
7.Taivas on kirkas ja napakka
8.Taxi
9.Talo(maagiset kitarat, väliosat upeimmat koko maailmassa lähinnä)
10.Ua ua(NEROKAS biisi, kuka väittää että bändi on tyhmä)
11.Kissa kuumalla katolla
12.Älä tee(hieno biisi,akustisilla kitaroilla vedettynä)
13.Minun kaupunkini
14.Rysty
15.Vuokralainen(tyylikäs!!)
16.Rakastele mua(väliosat älykkäät, kertsi ok)
17.Sika
18.Laulu numero 9(kitaran sävelmästä erityisesti pidän tässä ja väliosasta)
19.Eipä tiennyt tyttö(rokkia ja poppia samassa yhteydessä, hieno yhdistelmä)
20.Puuenkeli
bändillä myös muita tosi hyviä biisejä kuten Vanha opettaja, Elämä moukaroi, Pistät avaimen lukkoon, Aamuisin, Nainen vailla historiaa, Kannattaako tunnustaa jos pettää, Tuulensuoja, Kosketuksen alla, Idiootti, Jättiläinen, Teen kaikkeni, Mies eikä poika enää, Aikuinen, Harri, Ensisuudelma jne
Zen Cafen parhaimmat biisit;
4
268
Vastaukset
- Terv. klasari
Zen Cafe on sävellyksellisesti todella yksinkertaista "musiikkia". Ja sanoitukset ovat tekotaiteellista paskaa. Säästä sanat "nerokas" ja "älykäs" oikeille säveltäjille.
- juha82222
Zen cafen vahvuus on ehkä tuossa yksinkertaisuudessa...se on omalla tavallaan ainutlaatuista ja nerokasta.
Musiikin ei välttämättä tarvihe olla moniosaista, vaan musiikki voi olla todella hyvää myös simppelimpänä eiväktä kaikki bändin biisit sentään ole niin yksinkertaisia.
Se on vain tuo "puhemusiikki" heidän ainutlaatuinen tyylinsä.Putro laulaa eri lailla kuin muut Suomalaiset artistit, mutta kyse on heidän omista biiseistään.
Muut biisit hän laulaa eri tavalla.
mun suosikkibändejä on älykäs CMX ja toinen älykköbändi Zen Cafe, joka tosin perustaa biisinsä suht yksinkertaisille mutta sitäkin nerokkaimmille pohjille. - juha822222
jostain olen k8uullut, jossain yhteydessä Zen Cafessa puhuttavan älykköbändistä tai kummajaisesta...
Zen Cafe ei välttämättä ole älykäs mutta nerokas ehkä...alkuaikojen musa oli simppelimpää pop-rockia mutta myöhemmin, jo kolmannella albumillaan Ua Ualla he muuttivat tyyliään älykkäämpään suuntaan, heistä tuli syvempi, monipuolisempi bändi ja tuo levy Ua Ua oli bändin ensimmäinen läpimurtolevy, vähättelemättä kahta ekaa.
Zen Cafen levyt myyneet hyvin, siinä suhteessa vielä kun ajattelee että musiikki ei ole niin ihan tyypillistä vaan erikoisempaa.
Mm Vuokralainen myi about 42 342 kappaletta, Helvetisti järkeä myi jotain 36 252 myös ja Ua ua möi muistaakseni yli 25 000 ja heidän kokoelmansa myi 67 365 kappaletta.
Ei huonosti ns oudolta bändiltä. - ai musiikin
vaikeudesta? Sen voi miettiä pianolla, jos joku säveltää biisin, jossa on tasan yksi kosketin, no eihän se mikään biisi ole. Tai sitten voi ottaa kaikki nappulat käyttöön, mutta silloinkin kappaleen tulee olla miellyttävä ja järkevä. Semmottii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064562Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 371412
- 361313
- 381176
- 141092
- 1591016
- 27958
- 6944