Saman työn tekeminen mistä toinen saa palkkaa ja itse työttömyyskorvauksen OTTAA PÄÄHÄN!
Palkaton työ ottaa päähän
14
469
Vastaukset
- iwjgiorejgoierjgioe
Eihän sitä kauan viitsi tehdä, korkeintaan tilapäisesti näytösluonteisesti että osaa homman.
Lieneeköhän kukaan koskaan saanut oikeaa työpaikkaa tekemästään ilmasesta työharjoittelutyöstä? Eikö tämä pitäisi jo julistaa täysin epäonnistuneeksi kokeiluksi ja lopettaa ilmaisen työn teettäminen kun ei se vastaa tarkoitustaan.- vain keppiä
Päin vastoin, SDP haluaa lisätä merkittävästi harjoittelua ja kaikkea muuta palkatonta temppuilua.
- 11+3
Kerran olen saanut työpaikan työharjoittelun ansiosta mutta se olikin sellainen firma joka oikeasti kusetti lähes kaikessa. Työharjoitteluaikana sain työmarkkinatuen lisäksi sen yhdeksän (tai kahdeksan) euroa päivältä. Sitten kun minut palkattiin sinne "oikeasti" niin tuntipalkkani oli huikeat 7 euroa tunnilta eikä se noussut noin kahdeksan kuukautta kestäneen työsuhteeni aikana kertaakaan. Siitä kun sitten vähennetään verot yms. niin saattoi olla niin, että harjoittelun aikana minulle jäi enemmän käteen kuin sitten virallisena työntekijänä. Jos en olisi tarvinnut työkokemusta, en olisi koko vitun puljuun edes mennyt. Motivaatiokin oli palkan mukainen.
- niin päinpois
hyä on maksavinaan miä oon tekevinään...
- naurettavaa touhua
Tämä on huvittavaa, kun huudetaan suureen ääneen sama palkka samasta työstä, mutta se hyväksytään täysin, että jos ei ole työsuhdetta, voi täyttä työpäivää tehdä muutamalla satasella omalla alallaan.
- älä ole tyhmä
Aivan omaa tyhmyyttä tehdä töitä jos ei ole työsopimusta.
- .jool.
Jos ei tee niin napsahtaa välitön karenssi. Työnantajan (orjuuttajan) ei tarvitse kuin kilauttaa TE-toimistoon vastahakoisesta orjasta.
- työläinen,,,,,,,,,,,
TÄTÄ SE ON NYKYÄÄN ORJATYÖVOIMAA YHTEISKUNTA KÄYTTÄÄ HYVÄKSEEN JOLLAIN SAATANAN OPPIMIS VERUKKEELLA JA NÄIN HYPPYYTETÄÄN IHMISIÄ LUUKULTA LUUKULLE JA ILMAN PALKKAA PAIKASTA TOISEEN SAATANAN SAATANA VITUTTAA TÄMMÖNEN! EI PALJON TYÖLÄISIÄ ARVOSTETA
- Olet...
työtön työntekijä!
- ettamontakaa
mitä nää ns. orjatyöävoimat ym. tarkoittaa, minä olen aina työstäni palkan saanut miksi te ette saa.
- siinä tietoa
Jos jäät työttömäksi, työvoimatoimisto voi karenssin uhalla pakottaa sinut ilmaiseksi 6-12kk työharjoitteluun, työelämävalmennukseen tai muuhun kauniilla nimikkeellä kutsuttuun orjatyöhön. Karenssi = evätään työttömältä tuet jos hän kieltäytyy ilmaistyöstä. Karenssi kestää sitten yleensä 2-5 kuukautta.
Palkkaahan tuosta ei saa (ainoastaan työmarkkinatuen 9 euron kulukorvaus per työpäivä), koska kysymyksessä ei ole ns. työsuhde, mutta työ on lähes poikkeuksetta juurikin sitä samaa, mitä työkaverit tekevät palkallisesti. Työpäivät ovat sitten kuudesta kahdeksaan tuntiin.
Eläkettä ei tietenkään kerry, koska palkkaakaan ei tule. Työterveyshuoltoa ei ole, joten sairastapauksissa pitää mennä kunnalliselle jonottamaan ja laittaa lisäselvitykset kelalle jokaisesta sairaspäivästä.
- Ota karenssi
No älä tee sitä palkatonta työtä. Itse otin karenssin ja säilytin mielenterveyteni.
Ei noihin paskahommiin kannata alistua, muuten saat olla kyykytettävänä lopun ikääsi. Yrittäneet nääs laitetaan yrittämään uudelleen, se on työkkärin motto. - eräs työssäkäyvä
Meillä on työharjoittelussa aina yksi henkilö ja hyviä tyyppejä yleensä ovat olleetkin.
Heidän työpäivänsä on 6 tuntia, joten vähän helpommalla päästetään kun muut. Vastuuta heillä ei tietysti työstään juuri ole, mutta paljon täytyy tehdä. Me muut jotka olemme palkattuja olemme tosi tyytyväisiä että harjoittelija on työssään, koska tuskin pärjäisimme pitempään jos harjoittelijaa ei olisi (esim. jos hän joutuisi viikoksi sairauslomalle).
Kannustavaa kuitenkin on että edellinen harjoittelija sai kesätöitä ja varmasti syksylläkin tarvittaessa hänet töihin kutsutaan. Tämä uusikin harjoittelija on todella aktiivinen ja pärjää mainiosti. Tuntuu itseasiassa paremmalta tähän hommaan kuin muutama työkaverini. Toivottavasti hänkin saa meiltä edes jonkin verran töitä kun harjoittelu päättyy. Kokemusta ainakin kertyy ja uskoisin työtodistuksen (vaikka vaan harjoittelusta) olevan hyödyksi jatkossa.
Itsekin olen ollut työttömänä ja olisin kyllä valmis silloin myös käymään töissä, mutta mielellään oman alani tai sen mikä kiinnostaa piirissä. On aivan typerää työkkäriltä laittaa joku pakolla työharjoitteluun tai koulutukseen alalle jota hakija ei missään nimessä halua tehdä! - Älä lahjoita työtäsi
Eli ilmeisesti työpaikallasi olisi tarve palkata yksi työntekijä lisää. Mutta sitä ei tehdä koska työvoimaviranomaiset tulkitsevat sinänsä ehkä hyvää lakia(?) työnantajan hyväksi ja toistamiseen pakottavat karenssin uhalla teille ilmaista työvoimaa. Tosin tyhmäähän se työnantajana olisi olla käyttämättä ilmaista työtä kun sitä kerran on tarjolla ja näitä työnantajia on PALJON!
Tämä systeemi vääristää työmarkkinat aivan totaalisesti ja syö tuhansia oikeita työpaikkoja, joista työttömät saisivat töitä ja oikeaa palkkaa. Viranomaiset ajavat tässä kuviossa totaalisesti vain ja ainoastaan työnantajan etua (älkää muuta luulko!), jolla ei ole mitään velvollisuuksia työntekijään nähden. Toimeentuloa tarvitseva työtön kyykytetään totaalisesti - kaikilla ei ole varaa ottaa karenssia esim. huollettavien tai velkojen vuoksi.
Ja mitä tekee LIITTO, johon olet syytänyt rahojasi ehkä vuosikausia ennen työttömyyttäsi??!! Onko tukenasi, kun haluaisit vain työstäsi palkkaa...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862