Kuinka laihduttaa 15-20kg 2kk?

gfhcghgjfgyjfy

Mahdollista?
Monen mielestä tälläinen laihdutus on haitaksi terveydelle (ja se onkin) ,mutta sehän on vain väliaikasta.Ellei tätä sitten harrasta joka kolmas kuukausi:D.
(olen nyt 170cm 80kg.)
Itselläni on kuntopyörä ja joskus lähden työkaverini kanssa lenkkeilemään.

Eläman tapani on kyllä aika maasta.Liikun aika vähän syön epäterveellisiä ruokia jne. mutta olen viime päivien aikana vain huomannut että nyt olisi aika laihduttaa,, aivot alko nyt vasta raksuttaa tosin olen vasta 22v :D.

Siis:

Kuinka paljon tulisi syödä kaloreita ja kuinka paljon liikkua? Ja kertokaa kokemuksia , neuvoja mitä vain tulee mieleen.

33

17457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dieetteily on tyhmää

      Se ei ole väliaikaista. Se on elämäntapamuutos, jos aiot pysyä hoikkana.


      Tuo ei ole mahdollista. Oikein tiukalla vähäenergisellä voit saada 10 kiloa pois, ja siitäkin on nesteitä muutama kilo heti aluksi. Mutta tuokin on ruman näköistä. Lihakset surkastuvat ja nahka alkaa harmaana roikkumaan, tukka ohenee ja haurastuu. Jos sulla olisi 100 kiloa, kiloja tippuisi nopeammin.

      Järkevää olisi syödä 1800-2000 kcal päivässä kunnon ruokaa ja liikunnalla kuluttaa 500 kcal. Eli kunnon lenkkiä 1,5-2 h päivä, yksi lepopäivä viikossa. Sillä ei tipu kahdessa kk:ssa 20 kiloa, mutta puolen vuoden päästä olet upea.

      • eri mieltä

        Dieetti auttaa laihtumaan, eikä ole tyhmää. Dieetin jälkeen pysyy hoikkana, jos ei syö liikaa, yksinkertaista.


      • mihin hoppu?

        Pistäisin vielä paremmaksi ja neuvoisin syömään 2300kcal päivässä ja liiikkummaan 300 minuuttia viikossa. Näin 20 kiloa lähtee vuodeessa ja samalla ehtii oppia loppuelämäksi uudet ruokailutavat.


      • dietti=ruokavalio

        Dietti tarkoittaa ruokavaliota. Pysyvä terveellinen ruokavalio on myös dietti.

        Niukkakalorinen dietti tms. ei ole järkevää.


      • LauraXX

        Minä en varsinaisesti laihduttamalla laihduttanut, vaikka ylipainoinen olinkin/olenkin.
        Mutta vuoden ajan kävelin päivässä (jokaisena vuoden päivänä) 3 - 4,5 tuntia.

        se paha homma oli että se vei ruokahalut. väenväkisin sain syötyä päivässä pari hapankorppua, jogurtin ja appelsiinin kahvia.

        vuodessa laihduin 16 kiloa.

        ihmettellä sitten voi että tuolla liikuntamäärällä en laihtunut enempää, kun en juuri mitään syönytkään.
        taas toisaalta syy oli juuri tuo.
        joku viisas (taisi olla terveys.fi sivustolla lääkäri) sanoi että vain syömällä voi laihtua. siinä on vissi perä. kunhan katsoo että se syöminen ei ole pelkkää suklaata.

        sitten peili kertoi paljon enemmän kun vaaka.
        minusta muutenkin katsotaan vaakaa enemmän kun peiliin, kun laihdutetaan.

        kilot ovat pysyneet poissa (ne jotka pudotin) viisi vuotta.

        nyt kävelen päivässä 1 - 1,5 tuntia. ja syön enemmän.


      • kaloreita laskien
        LauraXX kirjoitti:

        Minä en varsinaisesti laihduttamalla laihduttanut, vaikka ylipainoinen olinkin/olenkin.
        Mutta vuoden ajan kävelin päivässä (jokaisena vuoden päivänä) 3 - 4,5 tuntia.

        se paha homma oli että se vei ruokahalut. väenväkisin sain syötyä päivässä pari hapankorppua, jogurtin ja appelsiinin kahvia.

        vuodessa laihduin 16 kiloa.

        ihmettellä sitten voi että tuolla liikuntamäärällä en laihtunut enempää, kun en juuri mitään syönytkään.
        taas toisaalta syy oli juuri tuo.
        joku viisas (taisi olla terveys.fi sivustolla lääkäri) sanoi että vain syömällä voi laihtua. siinä on vissi perä. kunhan katsoo että se syöminen ei ole pelkkää suklaata.

        sitten peili kertoi paljon enemmän kun vaaka.
        minusta muutenkin katsotaan vaakaa enemmän kun peiliin, kun laihdutetaan.

        kilot ovat pysyneet poissa (ne jotka pudotin) viisi vuotta.

        nyt kävelen päivässä 1 - 1,5 tuntia. ja syön enemmän.

        "kävelin päivässä (jokaisena vuoden päivänä) 3 - 4,5 tuntia.

        se paha homma oli että se vei ruokahalut. väenväkisin sain syötyä päivässä pari hapankorppua, jogurtin ja appelsiinin kahvia.

        vuodessa laihduin 16 kiloa."

        Oletko syönyt unissasi, jos olet noilla eväillä ja tuolla liikunnalla laihtunut vain 16kg vuodessa? Vai olitko säästöliekillä koko laihtumisen ajan?!?

        Minä laihdutin 24kg kahdeksassa kuukaudessa ja näin hyvällä ruokahalulla ja hyvin en ole syönyt koskaan ennen. Kun syö terveellisesti ja riittävän usein sekä säännöllisesti oikeaa ruokaa niin sillä tosiaan laihtuu. Liikuntaa olen harrastanut alussa noin 6 tuntia viikossa (kävelyä) ja nyt kun kunto on parantunut niin noin 4 tuntia viikossa, josta suurin osa juoksua.

        Kalorit olen pitänyt noin 700-500 miinuksella.


    • VHH-hippi

      Kyllä 15 onnistuu kahteen kuukauteen.

      Energiaa 800 kcal/pv, eli VLCD:lle, nutrilett tai muu vastaava. Aikaa on 60 päivää, ekalla viikolla lähtee 3-4 kiloa nesteitä pois. Pudotettavaa jää siis 11-12 kiloa. Päivässä siis n. 1400 kcal vaje, niin putoaa 11 kiloa rasvaa pois.

      Eli kulutuksesti pitää olla 2200 kcal/ päivä ja saat syödä 800 kcal. Eli ei ole edes oikeastaan mikään ihan älytön juttu.

      • masentaa

        menin juuri noilal ohjeilla...en tiedä mikä mättää, muta ealla viikola putosi 2 kg, seuraavalla kilo!!

        Sit vaan pysähty, nyt mennyt 4,5 vkoa, ja 3,8 kg saanut painoa pois...


        Liikun 1-2 tuntia joka päivä, puolet hölkäten. En tajua, miten ei voi pudota enempää, koska vajettahan tulee jo paljon.

        Epätoivoinen!!


    • Jep !

      >

      Onhan se - jopa terveellisesti.

      Ryhdy VLCD:lle. Se on tiukka kuuri, jossa ei suvaita lipsahteluja, mutta itsepähän halusit laihtua 2 kuukaudessa. Kun yhdistät VLCD:hen tiukan punttitreenin, lihaksesi säilyvät, joten lopputuloskin voi olla terveen ja kiinteän näköinen. Homma on siis pelkästään itsestäsi kiinni. Sikäli että jos et usko, että itse pärjäät tuon vaativan urakan kanssa, niin onhan noita palvelujakin asian tiimoilta: esim. Xtragavanza on yksi tällainen VLCD puntti -ohjelma, josta on monilla hyviä kokemuksia. Palvelu ei totisesti ole mitenkään ilmainen, mutta riippuen itsestäsi se voi olla kullan arvoinen apu.

      Päätös, tiukkuus, lipsumattomuus, elämän totaalinen muutos - jos et ole valmis näihin, et tule laihtumaan kahdessa kuukaudessa tahtomallasi tavalla. Oma valintasi !

    • dfs

      Oletko ihan fiksu?

      Terveydelle haitallista. Siinä voi olla terveydelle haitallista KOKO LOPPU ELÄMÄKSESI. Jotkut asiat eivät ikinä korjaannu. Kun hiukset alkavat harvenemaan, niitä et enään saa takaisin. Jos olet 22v, luulisi tälläisen jo tajuavan ihan itsestään

      • Heh !

        >

        Niin kuin mitkä asiat eivät korjaannu ? Onko Sinulla osoittaa jotain esim. tieteellisen arvioinnin kestänyttä todistetta, että jokin asia pilaa lopullisesti terveyden laihdutuksen yhteydessä ?

        Jep, ei ole minullakaan, joten pistetään kansioon, jossa lukee "turhat urbaanilegendat".

        >

        Esim. pitkään jatkuneessa VLCD:ssä on - ihan oikein - raportoitu hiustenlähtöä. Hiukset kuitenkin kasvavat takaisin kuurin loputtua.


      • Enpä tiedä...
        Heh ! kirjoitti:

        >

        Niin kuin mitkä asiat eivät korjaannu ? Onko Sinulla osoittaa jotain esim. tieteellisen arvioinnin kestänyttä todistetta, että jokin asia pilaa lopullisesti terveyden laihdutuksen yhteydessä ?

        Jep, ei ole minullakaan, joten pistetään kansioon, jossa lukee "turhat urbaanilegendat".

        >

        Esim. pitkään jatkuneessa VLCD:ssä on - ihan oikein - raportoitu hiustenlähtöä. Hiukset kuitenkin kasvavat takaisin kuurin loputtua.

        Vaikeaa saada kaunista tukkaa takaisin! Menee helposti vuosia, ennen kuin se kasvaa takaisin, jos kasvaa. Mulle itselleni kävi niin, ja parille tutulle. Eli meillä ei kellään ole vielä tukka parantunut, yhdellä aikaa jo 5 vuotta, meillä muilla 3,5 - 1 vuotta. Harvaa, ohentunutta, katkeilevaa, kiillotonta, elotonta... sairaan näköistä. Ja syödään varmasti kaikki vitamiinit ja öljyt mitä vaan lisänä ravintoon keksitään.

        Lisäisin vielä, että vain yksi on saanut painonsa pysymään alhaalla. Muilla tuli kilot takaisin.


      • VHH-hippi
        Enpä tiedä... kirjoitti:

        Vaikeaa saada kaunista tukkaa takaisin! Menee helposti vuosia, ennen kuin se kasvaa takaisin, jos kasvaa. Mulle itselleni kävi niin, ja parille tutulle. Eli meillä ei kellään ole vielä tukka parantunut, yhdellä aikaa jo 5 vuotta, meillä muilla 3,5 - 1 vuotta. Harvaa, ohentunutta, katkeilevaa, kiillotonta, elotonta... sairaan näköistä. Ja syödään varmasti kaikki vitamiinit ja öljyt mitä vaan lisänä ravintoon keksitään.

        Lisäisin vielä, että vain yksi on saanut painonsa pysymään alhaalla. Muilla tuli kilot takaisin.

        No tämä nyt kuulosti jo hyvinkin väritetyltä jutulta.

        Ensinäkin, yhdessäkään tutkimuksessa ei ole hiusten palautuminen kestänyt vuosia, vaan kaikissa tutkituissa tapauksissa hiukset ovat palautuneet normaaleiksi melko nopeasti. Mutta juuri sinun lähipiiriisi kuuluu ne yksilöt, joille se ei kasvanut takaisin, vaikka tutkimuksissa on melko laaja pohja, ja niissäkin tuo hiustenlähtö oli lähinnä marginaalijoukolla.

        Ja jos se paino pomppaa takaisin, niin se syy löytyy ihan lähimmästä peilistä, ei VLCD:stä. VLCD:llä on tutkimusten mukaan huomattavasti parempi onnistumismahdollisuus pitää paino alhaisena kuin muilla ns. "terveysdieteillä". Jos rakentaa talon valmiiksi ja itse sen jälkeen polttaa sen niin eihän se puutavaran toimittaneen sahan vika ole.


      • joopa joo
        Enpä tiedä... kirjoitti:

        Vaikeaa saada kaunista tukkaa takaisin! Menee helposti vuosia, ennen kuin se kasvaa takaisin, jos kasvaa. Mulle itselleni kävi niin, ja parille tutulle. Eli meillä ei kellään ole vielä tukka parantunut, yhdellä aikaa jo 5 vuotta, meillä muilla 3,5 - 1 vuotta. Harvaa, ohentunutta, katkeilevaa, kiillotonta, elotonta... sairaan näköistä. Ja syödään varmasti kaikki vitamiinit ja öljyt mitä vaan lisänä ravintoon keksitään.

        Lisäisin vielä, että vain yksi on saanut painonsa pysymään alhaalla. Muilla tuli kilot takaisin.

        Jos vetoaa tutkimuksiin, niin silloin on parasta esittää myös tarkasti se että mistä tutkimuksesta on kyse ja mielellään myös linkki siihen, mutten väitteesi on täysin arvoton.


      • VHH-hippi
        joopa joo kirjoitti:

        Jos vetoaa tutkimuksiin, niin silloin on parasta esittää myös tarkasti se että mistä tutkimuksesta on kyse ja mielellään myös linkki siihen, mutten väitteesi on täysin arvoton.

        No en todellakaan ala kahlaamaan läpi jokaista tutkimusta, missä mitäkin on ollut.

        Mutta voit vaikka aloittaa tästä listasta:

        Stunkard, A. J., McLaren-Hume, M. (1959) The results of treatment for obesity. Arch Intern Med 103: 79–85.
        Evans, F. A., Strang, J. M. (1929) A departure from the usual methods of treating obesity. Am Med Sci 177: 339–348.
        Blackburn, G. L., Flatt, J. B., Clowes, G. H. A. Jr , O'Donnel, T. F., Hensle, TE. (1973) Protein sparing therapy during periods of starvation with sepsis and trauma. Ann Surg 177: 588–594.
        McLean Baird, I., Parsons, R. L., Howard, A. N. (1974) Clinical and metabolic studies of chemically defined diets in the management of obesity. Metabolism 23: 645–57.
        Centers for Disease Control (1979) Liquid Protein Diets. Public Health Service Report EPI 78-11-2. Center for Disease Control Atlanta, GA.
        Kreitzman, S. N., Beeson, V. (1996) Obese patients in UK general practices lose 16 tonnes. VLCD Update 3: 5–8.
        Van Gaal, L. F. (1978) Dietary treatment of obesity. Bray, GA Bouchard, C James, WPT eds. Handbook of obesity 875–890. Marcel Dekker New York, NY.
        Forbes, G. B. (1987) Lean body mass—body fat interrelationship in humans. Nutr Rev 45: 225–231. | PubMed | ISI | ChemPort |
        Prentice, A. M., Goldberg, G. R., Jebb, S. A., Black, A. E., Murgatroyd, P. R., Diaz, E. O. V. (1991) Physiological responses to slimming. Proc Nutr Soc 50: 441–458. | Article | PubMed | ChemPort |
        Saris, W. H. M. (1993) The role of exercise in the dietary treatment of obesity. Int J Obes Relat Metab Disord 17: S17–S21. | PubMed |
        Kirschner, M. A., Schneider, G., Ertel, N. H., Gorman, J. (1988) An eight year experience with a very-low-calorie-formula diet for control of major obesity. Int J Obes Relat Metab Disord 12: 69–80.
        Weinsier, R. L., Ullman, D. O. (1993) Gallstone formation and weight loss. Obes Res 1: 51–56.
        United States Public Health Service (1993) Very Low Calorie Diets 1–4. NIH Publications Bethesda, MD. 94-3677.
        National Task Force on the Prevention and Treatment of Obesity (1993) Very-low-caloric-diets. JAMA 270: 967–74.
        Atkinson, R. L., Kaiser, D. L. (1991) Non-physician supervision of a very-low-calorie-diet: results over 200 cases. Int J Obes Relat Metab Disord 5: 237–241.
        Saris, W. H. M., Koenders, M. C., Pannemans, D. L. E., van Baak, M. A. (1992) Outcome of a multicenter outpatient weight-management program, including very-low-caloric-diet and exercise. Am Clin Nutr 56: 2945–2965.
        Ohno, M., Miura, J., Araik, , Tsukahara, S., Ikeda, V. (1989) The efficacy and metabolic effects of two different regiments of very-low-calorie diets. Int J Obes Relat Metab Disord 13(suppl 2): 79–85.
        Foster, G. D., Wadden, T. A., Peterson, F. J., Letizia, K. A., Barlett, S. J., Conill, A. M. (1992) A controlled comparison of three very-low-calorie-diets: effects on weight, body composition and symptoms. Am Clin Nutr 55: 811–817.
        Rössner, S., Flaten, H. (1997) VLCD versus LCD in long-term treatment of obesity. Int J Obes Relat Metab Disord 21: 22–26. | Article |
        Rössner, S. (1998) Intermittent vs continuous VLCD therapy in obesity treatment. Int J Obes Relat Metab Disord 22: 190–192. | Article |
        Sikand, G., Koudo, A., Foreyt, J. B., Jones, P. H., Gotto, A. M. (1988) Two year follow-up of patients treated with a very-low-calorie-diet and exercise training. J Am Diabetes Assoc 88: 487–491.
        Wadden, T. A., Sternberg, J. A., Letizia, K. A., Stunkard, A. J., Foster, G. D. (1989) Treatment of obesity by very-low-calorie diet. Behaviour therapy and their combination: a five year perspective. Int J Obes Relat Metab Disord 13(suppl 2): 39–46.
        Miura, J., Arcu, K., Tsukahara, S., Ohno, M., Ikeda, Y. (1989) The longterm effectiveness of combined therapy by behaviour modificaton and very-low-calorie diet: two year follow up. Int J Obes Relat Metab Disord 13(suppl 2): 73–77.
        Ohno, M., Arai, K., Tsukahara, S., Miura, J., Yokoyama, J., Ikeda, Y. (1990) Longterm effectiveness of combined therapy by behaviour modification and VLCD: a three year follow up. Oomura, Y eds. Progress in Obesity Research 523–529.John Libbey London, UK.
        Wing, R. R., Marcus, R. D., Salata, R., Epstein, L. H., Maskiewicz, S., Blair, E. H. (1991) Effects of a very-low-calorie diet on long term glycemic control in obese type 2 diabetic subjects. Arch Intern Med 151: 1334–1340. | Article | PubMed | ChemPort |
        Wadden, T. A., Foster, G. D., Letizia, K. A. (1994) One-year behavioral treatment of obesity: comparison of moderate and severe caloric restriction and the effects of weight maintenance therapy. J Cons Clin Psych 62: 165–171.

        .


    • Teemukoo

      Itse olen nyt dieetillä. Aloitin 'mehiläisen sairaala dieetillä' Huhtikuun alussa, se toi motivaatiota ja sen jälkeen jatkoin vähä hiilihydraattisella ja asetin päivätavoitteeksi noin 1500kcal. Olen kuitenkin iso mies ja urheilen aamulla 45min reippaan kävelylenkin (sauvojen kanssa kun mahdollista) Iltaisin kävelen uimahallille 2 x 15min ja uida pärskäytän kilometrin. Minä laihdun tuolla reseptillä parhaillaan. Ei ole nälän tunnetta, jos tulee niin minulla on aina säkillinen omenoita 'varalla' Vettä menee se 3l. / pv.
      En seuraa puntarista laihtumista ( kun en uskalla mennä puntariin :) mutta minulla on mittanauha joka näyttää että 9 - 12cm on vyötäröltä lähtenyt. Kun menee alle metrin niin hyppään vaakaan.
      Psykologiset asiat tässä on enemmän haasteellisia kun ruokailun muutokset, päivä kerrallaan ja jos tuget jonkun pizzan vahingossa käkättimeen niin nou hätä, skarppaa vähän huomenna... :)

      • hymy hyytyy kohta

        Kohta iskee säästöliekki sekä itku että hammasten kiristys.

        Suosittelen todella nostamaan kaloreita lähemmäksi kulutusta.

        Sinua on nyt varoitettu, musta tämä kirjoitus sitten kun ihmettelet että paino ei laske vaikka alennat kaloreita.


      • p.peloton
        hymy hyytyy kohta kirjoitti:

        Kohta iskee säästöliekki sekä itku että hammasten kiristys.

        Suosittelen todella nostamaan kaloreita lähemmäksi kulutusta.

        Sinua on nyt varoitettu, musta tämä kirjoitus sitten kun ihmettelet että paino ei laske vaikka alennat kaloreita.

        Ärsyttää lukea näitä tuomiopäiväsaarnaajia ja säästöliekkivaroittajia. Tuskinpa he ovat itse koskaan laihduttaneet paria kiloa enempää.

        Minä voin kertoa, että laihdutin noin 30kg puolessa vuodessa ja paino pysyi poissa yli kymmenen vuotta, kunnes tuli elämään suuria muutoksia, jolloin paino alkoi taas kerääntyä mutta se onkin sitten toinen asia.


      • VHH-hippi
        p.peloton kirjoitti:

        Ärsyttää lukea näitä tuomiopäiväsaarnaajia ja säästöliekkivaroittajia. Tuskinpa he ovat itse koskaan laihduttaneet paria kiloa enempää.

        Minä voin kertoa, että laihdutin noin 30kg puolessa vuodessa ja paino pysyi poissa yli kymmenen vuotta, kunnes tuli elämään suuria muutoksia, jolloin paino alkoi taas kerääntyä mutta se onkin sitten toinen asia.

        Joo. Ne jotka laihduttaa 2-5 kiloo, menee heti "säästöliekille", mutta kumma kyllä, ne (me) jotka olemme laihduttaneet kymmeniä kiloja lyhyessäkin ajassa emme mene. =)

        Itse asiassa tuo koko säästöliekki on ihan urbaanilegendaa.


      • ihan miten vaan
        p.peloton kirjoitti:

        Ärsyttää lukea näitä tuomiopäiväsaarnaajia ja säästöliekkivaroittajia. Tuskinpa he ovat itse koskaan laihduttaneet paria kiloa enempää.

        Minä voin kertoa, että laihdutin noin 30kg puolessa vuodessa ja paino pysyi poissa yli kymmenen vuotta, kunnes tuli elämään suuria muutoksia, jolloin paino alkoi taas kerääntyä mutta se onkin sitten toinen asia.

        Kyllähän ne kilot lähtee säästöliekilläkin, mutta se on juuri sitä, että keho alkaa puolustamaan rasvavarastoja, koska nälkäkuolema uhkaa ja kilot lähtee lihaksista. Oikea laihdutus on rasvan polttamista.


      • säästöliekki totta
        ihan miten vaan kirjoitti:

        Kyllähän ne kilot lähtee säästöliekilläkin, mutta se on juuri sitä, että keho alkaa puolustamaan rasvavarastoja, koska nälkäkuolema uhkaa ja kilot lähtee lihaksista. Oikea laihdutus on rasvan polttamista.

        Minä olen laihtunut 24 kiloa kahdeksassa kuukaudessa (2kg enää ylipainoa).

        Olen syönyt 2100-2500kcal päivässä, eli vaje noin 500-700kcal, eli melko tarkasti on lähtenyt painoa kalorivajeen mukaisesti.

        On ihan pakko uskoa säästöliekin olemassa oloon, kun kuulee juttuja miten tyypit syö 1500kcal vajetta eikä paino silti laske ja kun epätoivo on niin rankka että uupunut laihduttaja on valmis kokeilemaan mitä vain ja nostaa kalorit ylemmäs, niin ensin paino nousee pari kolme kiloa ja sitten se alkaa taas laskea.

        Ihmisen elimistöhän osaa uhrtata elintoimintojakin järkevässä järjestyksessä säästellesään liian nopeasti hupenevia rasvovaroja.


      • karjalasta kajahtaa
        säästöliekki totta kirjoitti:

        Minä olen laihtunut 24 kiloa kahdeksassa kuukaudessa (2kg enää ylipainoa).

        Olen syönyt 2100-2500kcal päivässä, eli vaje noin 500-700kcal, eli melko tarkasti on lähtenyt painoa kalorivajeen mukaisesti.

        On ihan pakko uskoa säästöliekin olemassa oloon, kun kuulee juttuja miten tyypit syö 1500kcal vajetta eikä paino silti laske ja kun epätoivo on niin rankka että uupunut laihduttaja on valmis kokeilemaan mitä vain ja nostaa kalorit ylemmäs, niin ensin paino nousee pari kolme kiloa ja sitten se alkaa taas laskea.

        Ihmisen elimistöhän osaa uhrtata elintoimintojakin järkevässä järjestyksessä säästellesään liian nopeasti hupenevia rasvovaroja.

        Työkaveri pudotti painoa 34kg 10 viikossa, kolmisen kiloa tuli takaisin heti mutta ei sen enempää tullut ja ole vieläkään tullut.

        Säästöliekkiä hän ei huomannut. Ei silti sellaisesta ei tiedä edes laihduttamiseen perehtyneet tutkijatkaan.


      • VHH-hippi
        ihan miten vaan kirjoitti:

        Kyllähän ne kilot lähtee säästöliekilläkin, mutta se on juuri sitä, että keho alkaa puolustamaan rasvavarastoja, koska nälkäkuolema uhkaa ja kilot lähtee lihaksista. Oikea laihdutus on rasvan polttamista.

        Nää "polta rasvaa, säästä lihaksia" -höpö höpö jutut on ihan markkinamiesten keksintöjä myydä hyviä laihdutusohjeita ja -pillereitä.

        Tosiasiassa painonpudotus on suunnilleen suhteessa 60/40 rasvaa/lihasta, oli se dietti mikä hyvänsä.

        Liikunta ja treenaaminen auttaa säästämään hieman lihasmassaa, etenkin niillä jotka aloittavat liikkumisen vasta painonpudotuksen yhteydessä.


    • kohtuutta kiitos

      "aivot alko nyt vasta raksuttaa "

      Ei se raksutus kovin kiivasta ole vieläkään jos meinaat laihtua 20kg kahdessa kuukaudessa. Ota järki käteen ja tee tuosta vuoden projekti, siinä sitä ehtii jo oppia uudet terveelliset ruokailutavat.

    • VLCD toimii

      Aika tiukka tavoite sinulla. 170 cm ja 20 kg laihdutuksen jälkeen 80 kg -> 60 kg. Tiedän (omasta kokemuksesta), että viimeiset kilot tulevat olemaan tiukassa.

      Tseppiä, olet missimitoissa kun saat projektin päätökseen :) Varaa vaan tarpeeksi aikaa.

      • yäk...

        "olet missimitoissa kun saat projektin päätökseen"

        aika ilkeästi sanottu...


      • Hmm..
        yäk... kirjoitti:

        "olet missimitoissa kun saat projektin päätökseen"

        aika ilkeästi sanottu...

        Mun mielestä kanssa ilkiästi sanottu, en usko että monikaan missimittoihin haluaa, ainakaan laihimpiin.


    • Tietoja, kiitos. (:

      Itekkin tässä mietin just samaa ; miten saada edes 10-15 kiloa kahdessa kuussa poies. Aikaahan tässä on vain kesä, toki voi mennä vähän syksyllekin, mikäs siinä. Haluisin kans tietää montakos kaloria per pv, ja paljonko pitäis liikkuakkin. Tällä hetkellä liikun varmaan 1 h 2 kertaa viikossa.. Tiedän tiedän. Ei mikään paras liikkumismäärä. Mutta voisinhan alkaakkin liikkua reilustikkin yli 2 h / 3h per pv. Viikossa vaikka yli kymmenen tuntia. 1 Lepopäivähän se on piettävä.. Herkkujen syönti on lopetettu, myös sokrujuomien litkintä. Vettä tulee juotua litra, jos toinenkin per pv. Tässä olen siis mietiskellyt 10-15 kilon pudotusta 2 kuun aikana, vastauksia jos löytys, ois kyllä mahtavaa. Käynpä tsekkaileen parin päivän päästä, ehkä jopa huomenissa, onko tullu vastauksia, joidenka odotan olevan asiallisia.

    • näin laihtuu

      polkekaa sitä kuntopyörää jos teillä sellanen on. Tunti polkemista päiväs tarpeeksi kovalla vastuksella niin paino putoo. käykää salilla, juoskaa, uikaa ja nostakaa puntteja niin kyllä paino putoo. pitää syödä salaattia ja vähärasvasta ruokaa ja syökää kaura puuroo aamulla. juokaa paljon vettä ja syökää hedelmiä. karkit ja limut ja sipsit jätätte pois niin sillä jo laihtuu paljon.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mä oon 65kg ja 170cm, haluisin olla 50kg kesää varten et voisin pitää kivoja paitoja

      • Anonyymi

        no laihduta mutta aloitus on 10 vuotta vanha.Ja hän halusi laihduttaa nopeesti niin tuskin on laihduttanut 10 vuotta.


      • Anonyymi

        Tuo oli hauska! Tykkäsin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2413
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1534
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      206
      745
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe