Mitä avioliitossa voi vaatia?

Anoy

Hei kaikki niin naiset kuin miehetkin, mitä teidän mielessä avioliitossa voi vaatia? Olen ollut kohta 12 vuotta naimisissa ja avioliitto on mielestäni ollut todella haastava. Miehellä oli alkoholin kanssa ongelmaa ja hän kävi hoidossa sen jälkeen kun kerroin, että en voi elää pienten lasten kanssa tämmöistä elämää. Alkoholin käytön jälkeen hänelle tuli mielenterveysongelmia, joita yritettiin hoitaa lääkkeillä. Hänellä on ollut kaksi sairaalajaksoa. Kuulostaa tietysti kauhealta, mutta asioilla, kuten aina, on toinen puoli. Mies on hyvännäköinen, hauska, tulemme jostain ihmeellisestä syystä hyvin taloudellisesti toimeen ja hän on hyvä isä. Toisaalta hänen pinnansa on lyhyt. Hän ei kestä vastoinkäymisiä. Jos ja kun meillä on niitä ollut, niin minä olen se, joka tsemppaan miestä, että kyllä me tästä selviämme. Minulla on hyvät välit ystäviini ja sukulaisiin, miehellän erityisesti välit omiin sukulaisiinsa ovat ongelmalliset. Eniten minua harmittaa se, että mies ei oikeastaan haluaisi, että meillä käy vieraita, jos meidän pitää lähteä jonnekin, on se hirveän tappelun paikka tai sitten menen yksin. Useimmiten niin, koska en jaksa tapella. Kaipaisin sosiaalista elämää, jossa nähdään ystäviä, käydään syömässä ehkä matkustetaan jonnekin yhdessä. Minä teen kyllä näitä yksin ja lasten kanssa, mutta en puolison kanssa? Voiko tällaista sosiaalista kanssakäymistä vaatia avioliitolta? Sosiaalisen elämän puuttuminen ja henkisen tuen puuttuminen vaikeissa tilanteissa saavat minut miettimään eroa. Tuntuu, että olen yksin muutenkin. Miehelläni on myös ongelmia temperamentin kanssa, Hän on välillä tosi v:mäinen (suoraan sanottuna). Esim. viime viikolla sanoin hänen käyttäytyvän kusipäisesti, jolloin hän tarttui kädessäni olevaan kassiin ja heitti sen kaaressa keskelle tietä. Toki on väärin sanoa niin, mutta hänen reaktionsa tuntuvat minusta kohtuuttomilta ja se aiheuttaa sen, että pyrin välttämään myös negatiivisia tunteita. Voiko toiselta vaatia myös, että hänen pitäisi kestää minunkin kiukun puuskat joskus?

1

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anoy

Anteeksi. Tuli väärälle palstalle. Avasin keskustelun uudestaan tuonne avioliitto puolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4751
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3473
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1463
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1276
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1182
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      21
      1107
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1068
    10. 164
      1060
    Aihe