Erilainen siisteyskäsitys

ihantyhmänen

Ongelma on seuraavanlainen: Miehellä ja minulla on aivan erilainen siisteyskäsitys, minä olen supersiisti ja mieheni voisi elää sikolätissä. Kun nyt kuitenkin yhteisessä (isossa) kodissa elellään, ja en pysty katsomaan sotkua pätkääkään, vaan pyrin pitämään siistinä ja siivoamaan perussiivousta ja suurempaa siivousta säännöllisesti, ei sitä yksin jaksa pitemmän päälle aina tehdä, varsinkin kun on opinnäytteet sun muut päällä.

Se ei ole vaihtoehto, että jättäisin siivoushommat taka-alalle tärkeämpien hommien ajaksi, koska mielialani laskee välittömästi rankasti sotkua kohdatessani.

Olisi kai reilua, että molemmat suhteen osapuolet tekisivät saman verran kotihommia, mutta mieheni tuntuu ajattelevan, että miedän olisi elettävä hänen siisteyskäsityksensä mukaan (eli siivoaisimme kerran vuodessa-oikeasti) Siispä siinä tilanteessa tekemisen määrä minullakin jäisi pieneksi ja aikaa jäisi muihin hommiin, mutta mielenterveyteni järkkyisi jopa enemmän kuin nyt.

Kuitenkin, kun nykytilannekaan ei ole terveellinen kummallekaan, muutosta tilanteeseen kaivattaisiin. Mies on elänyt äitin passattavana kotona asuessaan ja kotoa pois muutettuaan (äiti kävi siivoamassa ja pesemässä pyykit, ruokkimassa...muutoin eli sikolätissä ja söi pakastepizzaa likaisesta uunista) Siis huonoille tavoille opetettu, ja nyt kun pyydän häntä OLEMAAN REILU minua kohtaan ja tekemään oman osansa, loukkaantuu pyynnöstä ja suuttuu.

Haluan olla miehen kanssa ja yrittää saada suhteen näiltä osin toimivaksi...mitä tehdä? Tiedän, että miehen voi olla vaikeaa muuttua, koska minunkin on hyvin vaikeaa tinkiä siisteysvaatimuksistani (jotka ovat naurettavia).

Olisiko hyviä neuvoja? Ei siis sellaisia että turha valittaa kun otit laiskurin tai että vaihda miestä, haluan saada tämän asian toimimaan ettei aina tarvitsisi riidellä turhasta. Olen myös itse valmis muuttumaan, mutta en tiedä onko se edes mahdollista.

Tällä hetkellä tilanne (ja syy tähän vuodatukseeni) on se, että mies jätti lupaamansa hommat hoitamatta vedoten vetämättömään oloon. Fakta on se, että koska mies ei liiku eikä syö terveellisesti, hänen olonsa on useimmiten hyvin vetämätön, siis mikä neuvoksi? Jos mies eläisi terveellisemmin, varmaankin jaksaisi myös osallistua enemmän? Mutta enhän voi hänen elämäänsä mennä muuttamaan, koska hän elää elämäänsä itse? Mies on tottunut siihen, että kaikki toimii vaikka hän ei tekisikään asioille mitään, enkä voi jättää asioita hoitamatta,koska hoitamattomat häiritsevät minua niin paljon. Yhtä paljon kuitenkin häiritsee se, että hoidan omat ja miehen hommat ja muuta tärkeät jäävät hoitamatta....................WHAT TO DO??

33

2920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta_on

Miksi teidän pitäisi asua yhdessä? Suhteenne varmasti paranisi, jos olisitte eri osoitteissa...jäisipä ainakin tuollainen turhasta riitely :) .

• Saa sotkea

Jos on varaa asua isossa kodissa, pitäisi olla varaa palkata siivoojakin. se maksaa, jota sotkut häiritsevät. Jos saat mieheltä puolet siivoojan palkasta, saisit olla kiitollinen.

• Oikea laita.....

Mies varmaan haluaisi että vaihdat Talvirenkaat ja siivoat auton joka viikko, rasvaat saranat, muistat huoltoajat jne..... kukin tyylillään !
      Sinä olet todella hassu..... siivooja niuhottaja! Takuu varma eroaja josta tulet syyttämään miestäsi ja hänen sinun määräämien asioiden tekemättömyyttä, mies sen sijaan nauttii elämästään tekee siitä edelleenkin omanlaisensa.
      Mistä teitä siivooja ämmiä sikiää? Vuosi kymmeniä te niuhotatte lattiakaivojen epäsiisteydestä ja rassaatte sieltä basillit ylös joka saunakerran jälkeen jne...
      Oletteko te niin paskasia että lakanat pitää vaihtaa joka saatanan viikko vaikka ei olis oltu kotonakaan ;) Siivouksella voi AINA niuhottaa ja kokee olevansa oikeassa ...... kunnes totuus sitten vanhempana tulee ilmi.
      Hirveä ämmä ! Etkö voisi jo lähteä suosiolla siivoomaan jonnekin muualle? menisit nyt heti! Anna se telkkarin kapula tänne...... jätä avaimet keitiön pöydälle........

• asdgsa

Et sä tuut koskaan selviämään tuosta erilaisuudesta. Mies on selvä peräkammaripoika ja sinä olet aktiivinen ihminen. Jokainen nainen näkee punaista kun luuseri ei tee mitään parisuhteessa.

• Ei tossun alle ikinä

"Luuseri ei tee mitään parisuhteessa".

Tässähän puhuttiin vain siivoamisesta. Ei voi tietää mitä muuta mies mahdollisesti tekee. Jos sinun mittasi parisuhteen toimivuudelle on se miten paljon mies siivoaa, niin parempi unohtaa miehen kanssa eläminen.

• 67-v

Ihmettä minusta!

Tuo miehesi itsekkyys.

Meillä oli hieman sama tilanne.
      Päädyimme kompromissiin. Lauantaisin vai kevyt pintasiivous.
      Joka toinen viikko perusteellisemmin.

Minä kantelen huonekalut ja käsittelen matot ( olen mielestäni vahvempi ).
      Vaimo aloittaa imuroinnin.
      Minä jatkan imurointia ja vaimo aloittaa moppauksen.
      Minä moppaan loput ja kantelen matot.
      Vaimo levittää matot oikeille paikoilleen.

En minä siivousta rakasta mutta olen huomannut osallistumiseni vaikutuksen vaimoni mielialaan niin miksi en, osallistumalla, tuottaisi tuota vähäistäkin mielihyvää hänelle.

Jukopliuta!
      Onhan kyse yhteisestä asunnosta ja parisuhteesta.
      Nyt 67-vuotisena haluan sanoa nuoremmilleni että nuorempien vuosien epäitsekkyys ja huomaavaisuus niin arkiaskareissa kuin myös makuuhuoneen puolella palkitsee ikääntyneempänä.
      Ainakin olen tulkinnut asian näin!

En osaa neuvoa. Ajatuksen tulisi lähteä miehestäsi itsestään.
      Onkohan kyse nuoremman ikäluokan kasvamisesta itsekkyyteen.
      Minä, minä, minä!
      Vain minä!

• Klaara...

Hyvä Vihtori !! Se mikä sopii sinulle..... armopillu ei sovi muille !
        Hyvää matonpesu päivää sinulle..... ehkä saat ehkä et ;)

• 67-v
        Klaara... kirjoitti:

Hyvä Vihtori !! Se mikä sopii sinulle..... armopillu ei sovi muille !
        Hyvää matonpesu päivää sinulle..... ehkä saat ehkä et ;)

Ihmeellinen tulkintasi!

Onko sinulle käsittämätöntä että ihminen voi saada mielihyvää sen tuottamisesta kumppanilleen?

• Twelve points

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Hyvä sinä ! Mutta tiedätkö, että 'poikkeukset vahvistavat säännön', laisiasi on harvassa eivätkä kaikki "Klaaran" tavoin ymmärrä jujun juurta.

• Silvio !
        Twelve points kirjoitti:

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Hyvä sinä ! Mutta tiedätkö, että 'poikkeukset vahvistavat säännön', laisiasi on harvassa eivätkä kaikki "Klaaran" tavoin ymmärrä jujun juurta.

Päinvastoin "klaara" on niitä harvoja jotka todella "ymmärtävät" tämä naisellisen itsekkyyden ja kusetuksen joilla Vihtoreita viedään... joo joo toki se naamioidaan Vihtoreilta ! ;)))

• 67-v
        Silvio ! kirjoitti:

Päinvastoin "klaara" on niitä harvoja jotka todella "ymmärtävät" tämä naisellisen itsekkyyden ja kusetuksen joilla Vihtoreita viedään... joo joo toki se naamioidaan Vihtoreilta ! ;)))

Vahinko että olet epäluuloisuuttasi ( katkeruuttasi? ) sulkenut pois parisuhteen molemminpuolisen, vilpiyttömän halun tuottaa kumppanille mielihyvää ja mukavaa elämää!

Eivät kaikki pelaa kieroa ja itsekästä peliä.

• dsfklrtwöldfg

Jos koti on kerran iso, kokeilkaapa sitä, että jaatte molemmille omat "reviirit". Sinä siivoat oman alueesi niin kuin itse haluat ja mies siivoaa omansa niin kuin itse haluaa. Tällä tavoin näette selkeästi siisteyskäsityksenne erot ja voitte miettiä, missä olisi tilaa kompromisseihin, mutta sinulla on kuitenkin myös siistejä nurkkia kodissasi, joihin voit vetäytyä, jos muu sotku ahdistaa.

Tuota voi vaikka testata ihan muutaman kuukaudenkin ajan. Hyvällä onnella mies huomaa, että siivottu osa kodista on houkuttelevampi ja motivoituu siivoamaan - ja toisaalta jos sinä olet kovin nipottava, huomaat ehkä myös, että pari villakoiraa nurkassa ei ole mikään maailmanloppu.

Miehesi kuulostaa kyllä melko vätykseltä, jos on aina vetämätönkin... Muista, ettet jousta liikaa, et varmaan halua loppuikääsi olla aikuisen miehen "äiti".

• 67-v

Tuossa saattaisi olla ideaa!

Meillä tuo toteutuu minimittakaavassa siten että työhuoneeni ( tarvittaessa myös vierashuone ) järjestys on pelkästään minun asiani.
        Ja se näkyy.
        Kaikki, mahdollisesti tarvitsemani vaatteet ovat levitetyllä vuodesohvalla.
        Kätevästi käsillä.

• ...

Mites ois tämmönen kompromissi: Jos syö jotain niin laittaa samantien omat astiansa tiskikoneeseen. Likaiset vaatteet pyykkiin samalla ku menee suihkuun. Kerran kahteen viikkoon pikkusiivous (imurointi, pintojen pyyhkiminen, vessan pesu), Kerran kuussa tai kahdessa kuussa isompi siivous (imurointi, pölyjen pyyhkiminen, vessan pesu, matot ulos, lattioiden pesu, lakanoitten vaihto). Ja nää siivoukset tehtäis yhdessä, eli sillon ku molemmilla on vapaapäivä tai muuten vaan samaan aikaan vapaata.

• > Olisi kai reilua, että molemmat suhteen osapuolet tekisivät saman verran kotihommia

Ei kotihommien tarvitse mennä kirjaimellisesti tasan, vaan siten että molemmat ovat tyytyväisiä. Jako riippuu luonnollisesti niin paljon ihmisistä.

> Jos mies eläisi terveellisemmin, varmaankin jaksaisi myös osallistua enemmän?

Vaikuttaa varmasti jonkun verran, mutta elämäntapojen muuttaminen on haasteellista. Ja nämä tavat kumpuavat varmasti siitä laiskasta ja välinpitämättömästä luonteesta.

Jos te noin ääripäät olette, etenkin siivousasioissa, niin enpä usko että asiaan olisi mitään toimivaa ja pysyvää ratkaisua. Jos eroaminen ei ole vaihtoehto, niin sinun on vain tyydyttävä tilanteeseen ja siivottava itse. Ihmisen perusluonnetta on mahdoton muuttaa.

• pölypunkki'77

Älä ainakaan ala jatkuvasti nalkuttaa siivousasioista, siitä ei ole mitään hyötyä kummallekkaan. Entinen mieheni oli siivousintoilija ja hirveä nalkku. Jos pöydällä oli muutama murunen, niin heti alkoi hysteerinen siivous ja naputus. Tästä seurasi se, että minua ei huvittanut enää siivota ollenkaan, vaikken alunperin mikään sottapytty ollutkaan.

Nykyisen kumppanini kanssa tykkäämme molemmat siisteydestä, mutta inhoamme siivoamista. Ratkaisu on se että siivoamme kumpikin kodin kerran viikossa. Kun jotain isompaa tulee, kuten ikkunanpesut yms, palkkaamme siivoojan.

Sinun on päästävä miehesi kanssa kompromissiin siivousasioista. Yrittäkää kumpikin tulla hieman vastaan. Tee myös selväksi, ettet ole hänen äitinsä. Jos miehesi on mamin lellimä uusavuton, on hänen korkea aika miehistyä ja alkaa huolehtia kodista pitää naisensa tyytyväisenä. Itsekkyyttähän se vain on, jos hän ei halua nähdä sinun puoltasi asiassa.

• Asiaa sivuten.

Vaimoni mentyä kotivuosien jälkeen markettiin iltakassaksi aloitimme esikoulu- / ala-asteikäisten lasten kanssa lauantaisin rytmin jossa yhdessä siivosimme koko talon joten vaimo tuli siivotun huushollin valmiiseen kahvipöytään noin klo 15,15.

Tätä tapaa noudatimme seuraavat vuodet.

Minusta olisi ollut kohtuutonta vaatia että talon siivouksen jälkeen vaimoni olisi ollut "makuuhuoneherkässä" vireessä.
      Nyt oli yksinkertaista laittaa ovi lukkoon punainen päälle.
      Jälkivaikutus tuntui vielä sunnuntainakin.

Oli kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.
      Myös tenavat oppivat ja tottuivat kotitöihin joista, iän kertyessä, heidän vastuulleen siirtyi aina suurempi osa.

En tarkoita että seksillä kiristäminen olisi mikään ratkaisu mutta uskon tämän sortin asioilla olevan vaikutusta yhdessä elämisen tunnelmaan.
      Miehenkin täytyy se huomata!

• ..........

Kyllä molempien pitäisi joustaa tuollaisessa tilanteessa. Meillä poikaystäni on paljon siistimpi ja tarkempi kuin minä. Tulen hieman vastaan ja koitan olla siistimpi, mutta odotan myös poikaystävän tulevan asiassa vähän vastaan ja sietävän pientä sotkua.

• Berlusgoni..

Joo' joo Toki toki' ymmärrätkö sinä palkita Vihtorisi leveällä lavetilla iltaisin?

• siivoa hymyillen

Jokaisessa perheessä omat tavat. Itse olen vuorotyötä tekevä sh. ja siivoan vapaapäivinäni. En halua siihen apua, koska teen kaiken omalla tavallani, l. eri viikoina jotain perusteellisemmin jne. Ylipäätään rakastan pikkukotiani ja sisustelen sitä aina siivotessani vähän erimalliin, virkistää minua, muttei niinkään miestäni ja lapsiani.

En ole puuttunut mieheni siisteyskäsityksiin. Hänellä on oma huoneensa palkintopysteilleen ja "poikamiehen" järjestys.

Olen romanttinen parisuhdeihminen, ja painopiste yhteiselossamme on tunnelmassa ja että kaikilla on hyvät fiilikset kotona. Mies on hyvä kokki ja lapsetkin ihan sisäsiistejä.
      Eli jos vielä siivouksesta. olen nopea siistijä, ja otan sen hyötyliikuntana. Ei siitä ole koskaan tarvinnut riidellä. En ymmärrä Ap:n painopistettä, ei siivous ole elämää suurempi juttu.

• ihantymänen

Kiitos asiallisista vastauksista aiheeseen!

Sain hieman lisää rohkeutta ja voimia jaksaa joskus toivottomalta tuntuvaa siivoustaisteluani :)

Yhteenvetona vastauksistanne päädyin toivomaan, että pystyisin hellittämään niuhottamistani (mikä voi olla mahdollista, sillä olen hellittänyt yhdessäolomme aikana jo aika paljon, eikä lisä ole vielä pahitteeksi, sillä olen SUPERNIUHO)

Täytynee myös keskustella siivousaiheesta positiivisempaan sävyyn, ja sillä linjalla jatkaen osoittaa siisteyden positiiviset vaikutukset mielialaan yms.

Toivo elää vielä, että mies joskus nousisi sohvalta oman ajatuksensa siivittämänä, siihen asti täytyy keksiä keinoja purkaa raivo muualle kuin mieheen, esim. salille, tänne tai nimenomaiseen siivoukseen (mikä saattaa kyseisessä tilanteessa kylläkin olla punainen vaate myös minulle)

Mutta kiitos siis vastanneille :)

• Yualle

Minua ainakin (miehenä) vituttaa suunnattomasti tiski- ja keittiönpöytien pyyhkiminen rätillä. Siinä vaan siirrellään paskoja edes takaisin pöytätasolla ja lopputulos on, että siinä ne edelleen pöydällä vaan lojuvat, pöytäpinta joskus jopa entistä likaisempana!!

Oppimiskysymys kenties siis. Osaako miehesi siivota vai onko se tosiaan vain velttoutta? Vinkkaan, että opettaakin meitä miehiä saa... Jos ne paskat saisin pöydästä pyyhkimällä pois, niin teen sitä oikein mielelläni.

• Yupäälle

Pöytähän luututaan siksi että siitä tulee puhdas. Lattia luututaan siksi, että siitä tulee puhdas. Auto pestään siksi, että siitä tulee puhdas jne. jne.
        Sinä et ole oppinut edes luutulla pyyhkimään, jos siirtelet likaa laidalta toiselle.
        Jos joutusit kaivaan ojaa lapiolla, heittäisit varmaan sen kaivamasi taakesi siihen jo kaivamaasi kohtaan. Osaat tehdä vain tarkoituksetonta tyhjää työtä.
        Minusta on ikävää sanoa ihmiselle että pöljä, mutta Yualle on pöljä.

• Yualle
        Yupäälle kirjoitti:

Pöytähän luututaan siksi että siitä tulee puhdas. Lattia luututaan siksi, että siitä tulee puhdas. Auto pestään siksi, että siitä tulee puhdas jne. jne.
        Sinä et ole oppinut edes luutulla pyyhkimään, jos siirtelet likaa laidalta toiselle.
        Jos joutusit kaivaan ojaa lapiolla, heittäisit varmaan sen kaivamasi taakesi siihen jo kaivamaasi kohtaan. Osaat tehdä vain tarkoituksetonta tyhjää työtä.
        Minusta on ikävää sanoa ihmiselle että pöljä, mutta Yualle on pöljä.

En ole tosiaan oppinut :(

Okei, lattian luuttuamisen kanssa on vähän samoin, mutta aika kaukaa haettua on verrata peräti ojankaivuuta pöydän luuttuamiseen. Ojankaivuu ei ole mitään marjanpoimintaa, kuten voisin (kärjistäen!) luuttuamisen sanovan olevan. Olen nimittäin mestari ojankaivuussa, vaikka sitä ei ole minulle kukaan edes opettanut =)

• hihi.

Minun mielestäni elämisen jäljet täytyy näkyä.. tavallaan kultainen keskitie.. semmoinen vahvasti ilmaistuna, hallittu kaaos. Asun vielä kotona, mutta voinen ottaa silti asiaan kantaan.
      Äidilleni on kauhea rikos jos tiskialtaassa on yksikin likainen astia, jos olohuoneessa kaukosäädin on väärin päin tai reppu on nätisti sivussa rappusten vierssä. Alakertamme on siisteydeltään kuin sisustuslehden keskiaukeamalta!
      Oma huoneeni on yleensä siisti, mutta näkee että huoneessa asutaan. Pöydällä saattaa olla keskeneräset tehtävät "levällään", yöpöydällä vesimuki ja lattialla pesuhuonekuljetusta odottava t-paita ja farkut. Pöydän ja tv-pöydän alla pilkistää pari muovipussia jossa säästän ompelutarvikkeita pölyyntymiseltä, kaappitila kun ei riitä. (äitini "RAKASTAA" tätä.) Huone on kuitenkin pölytön ja sänky pedattu, ns. hallittu kaaos.

En koskaan siivoa huonettani täydelliseen siisteysjärjestykseen, sillä se saa minut ahdistuneeksi. Alakerran olohuoneeseen mennessänikin minun on pakko laittaa joku huppari pikkusohvan käsinojalle luomaan kaaosta.

En koskaan siivoa huonettani ystäviäni varten - siis tiptop kuntoon. Vain sen verran, että ei ole pölyjä ja tilaa on riittävästi sille mitä ikinä olemme päättäneet tehdä. Ystäväni ovatkin tätä kiitelleet että tunnelma huoneessani on "kotoinen".

..heh no tämä nyt ei paljoakaan liity aloitustekstiin, kunhan pääsin kertoilemaan omaa siivous-politiikkaani XD
      Mutta kuitenkin, yrittäkää löytää se kultainen keskitie :D

Tehkää -niin usein noissa tv-ohjelmissa nähty- kotityö-lokero-lista ja se kiinni vaikka jääkaapin oveen ja ruksi aina kun työ on tehty :) Okei, aika raskasta tehdä aina uusi lista, mutta varmasti auttaa alkuun jos siihen jaksaa paneutua =) Ja älä anna periksi, hänen ON tehtävä oma osuutensa. Älä passaa häntä vaikka kuinka "se hänen tehtävänsä laiminlyömisen tuoma lika/epäjärjestys yms" ärsyttäisi.

• ID discovery

Eipä se miinun tuttunikaan itse koskaan siivonnnut eikä kaupassa itse käynyt, ensin luuhasi kymmenen tuntia jossain ja stten vaati ruokaa laittamaan yhdeksälltä ilalla, eilen muuten tuli mielenkiintoinen dokkari ID Discoverystä murhaaja naisista USA:ssa, vaihtavt miestä, pyörätuoli-ihmisen hakkasi pahasti mustelmille ja nauhoitti viesti, pakotti sanomaan ja lopulta tappoi, toisesessa tapauksessa teeskenteli tekohengitystä antavamsa kun mies kuoli, varokaa näitää yhdistysihmisiä , eivät ole terveitä , ja ovat narsistisia.

• surullinen anoppi

Tyttärelläni on juuri tällainen ongelma avomiehensä kanssa ! Riitelevät asiasta säännöllisin väliajoin. Ovat niin rakastuneita toisiinsa mutta tämä siivousjuttu on iso ongelma. Tämäkin poika on äidin passaama ja hänen äitinsä on sen myöntänytkin jo monesti. Mutta myös tyttäreni oli varsinainen suttupytty kun asui kotona! Vasta kun sai oman asunnon niin alkoi normaali siivoaminen. Heillä on koira ja kissa ja karvaa siis riittää! Tyttäreni käy vakituisesti töissä ja kun palaa kotiin niin mies ei yleensä ole tehnyt ruokaa, ei vienyt koiraa jne...eli kaikki nuo jää sen töissäkävijän tehtäväksi, puhumattakaan siitä siivouksesta.

Kysyn nyt teiltä nuoret miehet jotka tunnistatte tästä itsenne että miksi te käyttäydytte näin? Onko kyse siitä että tyttöystävä ei ole se oikea jonka vuoksi haluaa auttaa vai mikä oikein mättää ?? Eikö sydämessä tunnu pahalta jos avovaimo käy töissä ensin 8 tuntia ja sen jälkeen tekee ruuan, hoitaa eläimet ja vielä siivoaa koko yhteisen kodin?!! Tytär itkee välillä minulle , ettei taida jaksaa elää poikaystävänsä kanssa tällaista elämää ja ettei kuitenkaan haluaisi erotakaan.

• Jallivaara
        surullinen anoppi kirjoitti:

Tyttärelläni on juuri tällainen ongelma avomiehensä kanssa ! Riitelevät asiasta säännöllisin väliajoin. Ovat niin rakastuneita toisiinsa mutta tämä siivousjuttu on iso ongelma. Tämäkin poika on äidin passaama ja hänen äitinsä on sen myöntänytkin jo monesti. Mutta myös tyttäreni oli varsinainen suttupytty kun asui kotona! Vasta kun sai oman asunnon niin alkoi normaali siivoaminen. Heillä on koira ja kissa ja karvaa siis riittää! Tyttäreni käy vakituisesti töissä ja kun palaa kotiin niin mies ei yleensä ole tehnyt ruokaa, ei vienyt koiraa jne...eli kaikki nuo jää sen töissäkävijän tehtäväksi, puhumattakaan siitä siivouksesta.

Kysyn nyt teiltä nuoret miehet jotka tunnistatte tästä itsenne että miksi te käyttäydytte näin? Onko kyse siitä että tyttöystävä ei ole se oikea jonka vuoksi haluaa auttaa vai mikä oikein mättää ?? Eikö sydämessä tunnu pahalta jos avovaimo käy töissä ensin 8 tuntia ja sen jälkeen tekee ruuan, hoitaa eläimet ja vielä siivoaa koko yhteisen kodin?!! Tytär itkee välillä minulle , ettei taida jaksaa elää poikaystävänsä kanssa tällaista elämää ja ettei kuitenkaan haluaisi erotakaan.

En ole kyllä mikään nuori enää...mutta mutta. Mahtaisikohan osaa syytä
        olla siinä, että tuomalla tiettäväksi aina se, että kuka tekee mitäkin ja mikä
        rooli kenelläkin parisuhteessa on ja kuinka tärkeää on olla juuri sellainen
        minkälaiseksi toinen toisen haluaa muokata.......siinä se menee persiilleen.

Mitä tulee tyttäreesi ja siihen, kuinka hän AINA tekee kaiken ja sitten
        valittaa siitä taakasta, taitaa olla hommat hakusessa pahemman jälkeen.

Mitä enemmin hän itse sitä siimaa antaa ja pyyteettömästi tekee,
        sitä enemmän saa huhkia....vaikka ei oikealta tunnu, niin siten se menee.

• Yleensä minulla on

ollut päinvastoin, naiset ne vasta sottapyttyjä ovat olleetkin >:(

"Täällä pitää olla eletyn näköistä" tokaisi exäni kerran minulle :D
      Hah, hulluko hän oli? Käsittämätön nipottaja monissa asioissa,
      mutta hirveä sottapytty.

Mistä löytäisi siistin naisystävän?

• Akti-Asko

Munaskuukkelit voi pyyhkiä aktin jälkeen makuuhuoneen verhoon..etenkin isommat..
      Siinähän sitä siisteyttä on.

• ukot tuhoaa kaiken

Pitemmän päälle suhteestane ei tule mitään. Muuta omaan asuntoon ja asukaa kumpikin omassanne. Iso osa avioeroistakin tapahtuu, kun miehet eivät älyä osallistua kodin töihin tasapuolisesti. Monet naiset ovat tosi väsyneitä itsekkäisiin ukkoihin jotak elää kodin kustannuksella, jopa niinkin että omat tulot laitetaan omiin menoihin ja nainen laittaa yhteisiin menoihin.
      Sitten itkevät perään kun akka jättää. LKaavaha non niin että ukost kaljoittelee kun on niin nalkuttava akka joka käskee osallistua kotitöihin. Sitten se nalkuttava akka saa tarpeekssen ja lähtee. Ukko kaljoittelee edelleen ja sanoo sen johtuvan siit äkun akka lähti on niin yksin...

• Jallivaara

Tuoko on sitten oikea ongelma....voi hellanlettas kun kodin leikkiminen
      ei toimikaan emännyksen johdolla, niin kaikki on niin vaikeaa :))

• Maria-Tia

Ongelma ei tunnu olevan siivouksessa, vaan kumppaninsa arvostamisessa. Lopeta sä liiallinen niuhotus siivouksesta, sillä parisuhde vaatii aina kompromisseja. Sain kuitenkin susta viestisi perusteella kuvan, että mietit tosissaan teidän kummankin käytöstä,etkä vähiten oman itsesi käytöstä. Näytät osaavan olla itsekriittinenkin. Ukkoasi en tajua... Vaikuttaa tosi itsekkäältä. Ei ole häneltä paljoa pyydetty, jos kerran viikossa osallistuisi kunnolla kodin siivoukseen. Imurointiin ja roskien viemiseen... Vaikuttaa tosi nynnyltä ukolta, joka ei arvosta tuntemuksiasi pätkääkään. Jos kodin siisteys aiheuttaa sulle melkeinpä mielen tasapainoa horjuttavia ongelmia, tulis sun kumppanin kiireesti tarttua imurin varteen ja kerran viikossa imuroida, vaikka vain pelkästään sun hyvinvoinnin vuoksi. Ei pitäisi olla kyse siitä, onko itselleen sama tykkääkö asua sikolätissä tai ei, joskus voi tehdä asioita vain pelkästään toisen hyvinvointia ajatellen. Ja kerran viikossa imuroiminen...!? Eipä oo paljoa pyydetty!
      KAi sinäkin muistat huomioida miestäsi asioilla, jotka häntä ilahduttaa?
      Et kyllä nalkuttamalla saa miehesi mieltä muuttumaan. Usein se vain pahentaa tilannetta. Sun miehesi pitäisi itse hoksata muuttaa ajatusmalliaan. Kerro hälle,samoin kuin meille näiden viestien lukijoille,millaista mielen stressiä sotkuisuus sulle aiheuttaa ja että se on sulle oikeasti kova paikka. Jos miehesi ei kuitenkaan ota kuuleviin korviinsakaan syvimpiä ajatuksiasi, on silloin kyllä ongelma paljon syvemmissä asioissa kuin vain pelkästään siivouksessa.
      Teidän pitäisi löytää se hieno kultainen keskitie! Koita sä päästä pois sairaalloisesta siivouksesta ja sun miehesi tulisi opetella pois liiallisesta sotkuisuudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe