Miksi sen pitää olla niin vaikeaa? Itellä on kulunut erosta nyt useampia kuukausia ja yhä on välillä todella vaikeita hetkiä. Seurustelin erään naisen kanssa ja seurusteluaika oli todella mahtavaa. Kuitenkin ehkäpä viiden vuoden ikäero, etäisyys ja hieman erilaiset elämäntilanteet aiheutti sen, että tunteet jossain määrin hiipui ja loppupeleissä oli ehkä parempi ratkaisu molempien kannalta, että päätimme lopettaa suhteen. Olimme kuitenkin yhteydessä sen jälkeen yhä silloin tällöin, kunnes jossain välissä päätimme, että meidän on pakko ottaa kunnolla etäisyyttä, koska muuten koko hommasta ei tule mitään. Yksinkertaisesti tosielämän realiteetit olisi tehnyt koko suhteen ylläpitämisen erittäin raskaaksi. Siksi oli ehkäpä parempi ratkaisu lopettaa se homma ennen kuin se kaatuu riitoihin yms. Nyt emme ole tietoisesti jutelleet pitkään pitkään aikaan emmekä olleet yhteyksissä. Silti ajattelen häntä ehkä jopa liiankin usein. Mietin, mitä hänelle kuuluu ja miten menee. Monta kertaa, kun on pidempiä vapaita, mietin kuinka mukavaa olisikaan jälleen hänen kanssaan viettää aikaa. Omien kavereitteni kanssa on kans mukavaa, mutta ajattelen todella usein tuota naista. Välillä kaipuu tekee todella kipeää, kun taas välillä pystyy järellä ajatteleen, että kyllä tämä ratkaisu taisi olla kuitenkin jossain määrin oikea ratkaisu. Toisaalta välillä mietin ja haaveilen, että kunpa aika vaan kuluisi ja voisimme uudessa elämäntilanteessa kokeilla uudelleen ja että ne tunteet olisi edelleen tallella. Tuntuu niin pahalta :(
Miksi ylipääseminen on niin vaikeaa?
16
2156
Vastaukset
- Parantaako aika
Ylipääseminen on todellakin vaikeata, vaikka minulla on aivan eri tilanne. Avioliitosta erosimme vuoden vaihteessa. Olimme yhdessä vain 5 vuotta.
Mies löysi uuden. Uusi suhde kesti joitakin kuukausia. Koko tämän ajan olin mustasukkainen ja ikävöin häntä todella paljon. Uutta en pystynyt etsimään.
Nyt tapailemme silloin tällöin seksinkin merkeissä. Tapaamiset ovat riitaisia, mutta välillä aivan ihania. Helpommalla pääsisin, jos osaisin irrottautua. Vaan kun en osaa. Nyt pelkään, milloin sydämeni taas revitään juuriltaan. - normalisoi tilannett
Ottaa luurin käteen ja soittaa kysymään kuulumisia. Menee käymään ja tapaamaan, mikäs sen mukavampaa kesän kuluessa. Käypi kulkeissansa vaihtamassa kuulumiset, sillähän se helpottuu. Tarviiko tuota nyt niin miettiä.
Paras tapa päästä miettimästä on juuri silloin ottaa yhteyttä kun toinen tulee mieleen. Sitten pystyykin keskittymään taas omiinkin asioihin.
Eikä tarvi ajatella niin pitkälle, et siinä sen enempiä tarvis heti selvitä. Mietit jotain suhteen etenemisiä kun et ole vielä edes niitänäitä jutellut. Asia kerrallaan, ei Roomaa rakenneta päivässä. Niiden omienkaan kaverien kanssa et paljon mieti, että mihin nämä ihmissuhteet tästä ajautuvat, vaan elät hetkessä. Elä siis hetkessä kaikkien ihmisten kanssa.
Konkretisoi ja normalisoi tilanne tekojen tasalle, ei ajatusten.- AP. envoiunohtaa
Se kait varmaan luulis et oon joku psyko ja roikkuja jos noin tekisin. Hän kun on mielessäni niin käsittämättömän usein. Niitä näitä ei pysty luontevasti juttelemaan, kun koko ajan takaraivossa hakkaa ajatus, että hommasta ei välttämättä tule enää koskaan mitään, mitä jos hän ei enää välitäkkään, mitä jos hänellä on uusi mies... Siinä on sellaista tiettyä jännitettä, ainakin minun puolelta. Konkretisoisin jos pystyisin tai osaisin. Luonne on vaan niin vahva, että ei sitä jotenkin järellä pysty tässä tilanteessa hallitsemaan, vaikka kuin haluaisin. Koko ajan haluaisin, että tilanne olisi normaalisti niin kuin ennen ja sitten kun se ei ole sitä, petyn ja voin jopa pahoin. Mielikuvitus alkaa juoksemaan ja kuvittelen ties mitä. Haluaisin pystyä olemaan normaalisit, olemaan ystävä ja kaveri, mutta en vain pysty siihen. Haluaisin osoittaa hänelle jatkuvasti hellyyttä ja rakkautta, mutta en edes tiedä miten hän siihenkin suhtautuisi. Hän oli suhteessa se, joka enemmän pystyi järjellä hallitsemaan tunteita. Minä olin toisinaan rakkaudesta sokea. Oli maailman parasta mennä nukkumaan, kun hän tuli ja käpertyi siihen viereen ja oli niin onnellinen. Nuina hetkinä en edes malttanut silmiä ummistaa. Käärin hänet syliini, piirsin hänen selkään ja katsoin kun hän hiljaa tyytyväisenä siihen nukahti. Tästä johtuen hän sitten monet kerrat herätti minut vastaavalla tavalla aamuisin. Nyt nukkumaan mennessä ja herätessä vieressä ei ole kuin eloton tyyny. Kaikki tällaiset muistot tulisivat ihan varmasti todella voimakkaina mieleeni, jos häneen jälleen olisin yhteydessä. Ja kai sen nyt ymmärtää jokainen, kuin hankalaa se on siinä tilanteessa sitten yrittää olla jotenkin normaalisti. Sielu kun haluaa huutaa hänelle rakkautta ja toivoa paluusta ja kaiken raiteille saamisesta. Miten sitä voikaan olla näin sekaisin. Tuntuu ettei ajatus edes aina juokse kunnolla, kun nämä asiat pyörii mielessä.
- MrJussijuu
AP. envoiunohtaa kirjoitti:
Se kait varmaan luulis et oon joku psyko ja roikkuja jos noin tekisin. Hän kun on mielessäni niin käsittämättömän usein. Niitä näitä ei pysty luontevasti juttelemaan, kun koko ajan takaraivossa hakkaa ajatus, että hommasta ei välttämättä tule enää koskaan mitään, mitä jos hän ei enää välitäkkään, mitä jos hänellä on uusi mies... Siinä on sellaista tiettyä jännitettä, ainakin minun puolelta. Konkretisoisin jos pystyisin tai osaisin. Luonne on vaan niin vahva, että ei sitä jotenkin järellä pysty tässä tilanteessa hallitsemaan, vaikka kuin haluaisin. Koko ajan haluaisin, että tilanne olisi normaalisti niin kuin ennen ja sitten kun se ei ole sitä, petyn ja voin jopa pahoin. Mielikuvitus alkaa juoksemaan ja kuvittelen ties mitä. Haluaisin pystyä olemaan normaalisit, olemaan ystävä ja kaveri, mutta en vain pysty siihen. Haluaisin osoittaa hänelle jatkuvasti hellyyttä ja rakkautta, mutta en edes tiedä miten hän siihenkin suhtautuisi. Hän oli suhteessa se, joka enemmän pystyi järjellä hallitsemaan tunteita. Minä olin toisinaan rakkaudesta sokea. Oli maailman parasta mennä nukkumaan, kun hän tuli ja käpertyi siihen viereen ja oli niin onnellinen. Nuina hetkinä en edes malttanut silmiä ummistaa. Käärin hänet syliini, piirsin hänen selkään ja katsoin kun hän hiljaa tyytyväisenä siihen nukahti. Tästä johtuen hän sitten monet kerrat herätti minut vastaavalla tavalla aamuisin. Nyt nukkumaan mennessä ja herätessä vieressä ei ole kuin eloton tyyny. Kaikki tällaiset muistot tulisivat ihan varmasti todella voimakkaina mieleeni, jos häneen jälleen olisin yhteydessä. Ja kai sen nyt ymmärtää jokainen, kuin hankalaa se on siinä tilanteessa sitten yrittää olla jotenkin normaalisti. Sielu kun haluaa huutaa hänelle rakkautta ja toivoa paluusta ja kaiken raiteille saamisesta. Miten sitä voikaan olla näin sekaisin. Tuntuu ettei ajatus edes aina juokse kunnolla, kun nämä asiat pyörii mielessä.
Itsellä kestänyt ikävöinti aika tarkkaan 30 vuotta. Suhde oli lyhyt, vain n. puoli vuotta, mutta yhä edelleen HÄN on mielessäni lähes päivittäin.
Olen ollut toisen naisen kanssa avioliitossa yli 27 v. mutta ei tunnu tuska hel-
littävän.
En voi soittaa, koska tiedän, että siinä tasan kaikki haavat avautuvat. Mutta päi-
vä kerrallaan. - 18+17
MrJussijuu kirjoitti:
Itsellä kestänyt ikävöinti aika tarkkaan 30 vuotta. Suhde oli lyhyt, vain n. puoli vuotta, mutta yhä edelleen HÄN on mielessäni lähes päivittäin.
Olen ollut toisen naisen kanssa avioliitossa yli 27 v. mutta ei tunnu tuska hel-
littävän.
En voi soittaa, koska tiedän, että siinä tasan kaikki haavat avautuvat. Mutta päi-
vä kerrallaan.Miksi mennä naimisiin ihmisen kanssa joka ei herätä vahvoja tunteita??
Tuntuu vähän hassulta, että oot porannut saman akan perään jo 30 vuotta. Pikkasen epäreilua vaimoa kohtaan. - MrJussijuu
18+17 kirjoitti:
Miksi mennä naimisiin ihmisen kanssa joka ei herätä vahvoja tunteita??
Tuntuu vähän hassulta, että oot porannut saman akan perään jo 30 vuotta. Pikkasen epäreilua vaimoa kohtaan.Meillä ollut tosi hyvä avioliitto. Kolme ihanaa lasta, nyt jo kaikki maailmalla.
Meidän elämässä ei kukaan näe mitään epätavallista.
Mutta aikanaan se mitä koin ja tunsin oli jotain yliluonnollisen ihanaa. Sitä
ei vaan saa pois mielestään. Tämä tarkennuksena edelliseen. - tiedäthän sen
AP. envoiunohtaa kirjoitti:
välittää, ei oo uutta miestä. Ei tarvi osata mitään, olet vain luona. Se riittää.
- viistoist
18+17 kirjoitti:
Miksi mennä naimisiin ihmisen kanssa joka ei herätä vahvoja tunteita??
Tuntuu vähän hassulta, että oot porannut saman akan perään jo 30 vuotta. Pikkasen epäreilua vaimoa kohtaan.Paskapuhetta tuollainen pitkä itku jonkuin perään. Leskikin selviytyyylyhyemmässä ajassa. Petät sekä itseäsi että perhettäsi. Sinut sietäisi jättää. Ressukka.
- Jallivaara
Sen siitä saa kun liikaa sitoutuu ja kuvittelee saavuttavansa jotakin
tässä elämässä jonkun kanssa. Laskuja ja sydänsuruja, ei muuta.
Ihminen syntymänsä jälkeen on ja kulkee aina yksin, joten turha
murehtia asioita joille ei mitään voi. Reilua tässä elämässä ei ole
mikään, koskaan ollutkaan. - kai 53
Mistäpä tiedät vaikka siellä toisessa osoitteessa olisi yhtä vaikeaa , luuri käteen ja soita kerro tunteesi ja keskustelkaa . Jos ei ole vastakaikua niin asia ainakin selvä ja sitten vaan uutta etsimään kyllä se siitä , mutta selvitä asia ennen .
- tilda567
itselläni on melko samanlainen tilanne entisen kanssa. tosin me ollaan eron jälkeen koko ajan pidetty yhteyksiä ja pidetään edelleen. itse olisin valmis vielä kokeilemaan, mutta hän ei uskalla tehdä päätöstä mihinkään suuntaan. turhauttavaa. Sinuna pyytäisin naista treffeille ;) Sen ei tarvitse tarkoittaa mitään sen kummempaa, kuin käytte vaikka syömässä ja vaihdatte kuulumiset. Miten kauan olette nyt olleet tietoisesti erillänne? Voihan olla ettet itse enää halua tapaamisen jälkeen mitään ja se voisi olla piste mietiskelyille. Tai sitten huomaatte kummatkin ikävöineenne toisianne. Miettimällä asia ei selviä.
- UKI.!
Harri Nykäsen kirjassa "Kilikalikeikka" on miehestä muutamakin eri tarina. Erittäin mielenkiintoinen persoona. Lainaan tähän yhden kohdan ao. opuksesta:
"Syksyllä 2000 Uki kuoli keuhkokuumeeseen, joka iski sydämen ohituslaikkauksen jälkitautina. Hän laiminlöi leikkauksen jälkihoidon ja rikkoi kaikkia lääkärin ohjeita vastaan.
Ruumiinavauksessa todettiin, että Ukin keuhkot olivat täynnä tulehdusnestettä. Lisäksi Ukin vartalossa oli useita ruhjeita ja kylkiluita oli murtunut. Yllättävin löytö tehtiin ruokatorvesta, missä oli olutpullon kruunukorkki. Miten korkki oli sine joutunut, jäi ikuiseksi arvoitukseksi. Keuhkokuume voi aiheuttaa potilaan täyden sekoamisen, ja eräänä mahdollisuutena pidettiin sitä, että korkki on joutunut ruokatorveen Ukin riehuessa sekavana.
Tutkinnassa päädyttiin siihen, ettei tapaukseen liity rikosta, vaikka kuolemantapaus tarjoaa mahdollisuuksia monenlaisille teorioille. Huhuttiin, että Ukilla oli vielä kätköissään vanhoja keikkojensa kultasaalista. Ukin ollessa leikkauksen jäljiltä heikkona häntä olisi ollut helppo kovistella kertomaan kullasta. Ukista oltiin lisäksi tekemässä dokumenttielokuvaa. Pelkäsikö joku, että hän paljastaa liikaa?
Ukin elämää ajatellen luonnollinen kuolema olisi ollut hänelle luonnoton." - mk
Käy vaikka maksullisissa ja seksteilet sen vitutuksen pois.
Olen samankaltaisessa tilanteessa, erottiin tyttöystävän kanssa viime kesänä, mutta yhteyksiä ollaan pidetty hyvin aktiivisesti. Nyt hän seurustelee uuden miehen kanssa ja se aiheuttaa välillä todella pahaa ahdistusta. Olin jo pääsemässä pahimmasta ahdistuksesta yli, kun soittelimme tuossa eräs päivä ja hän(normaalisti ei kerro uudesta suhteestaan juuri mitään) vahingossa lipsautti että he ovat aloittaneet seksielämän. Kun ei tiedä uudesta suhteesta mitään, sitä muuttuu helposti naiiviksi ja ajattelee että uudessa suhteessa ei ole ehtinyt vielä tapahtua mitään 'kriittistä' ja kun edelleen on tunteita häntä kohtaan, on nyt ajoittain taas todella paha ahdistus.
Itseäänhän tässä kiduttaa näitä asioita miettimällä, varsinkin kun asialle ei mitään voi, mutta kun ei itsellään ole vielä kiinnostusta ryhtyä tapailemaan tai hakemaan uutta suhdetta, tulee pakostikin mietittyä sitä entistä. Hankalaksi asian tekee vielä sen, että ei vielä kauankaan aikaaa sitten, vähän ennen kuin hän rupesi seurustelemaan uuden kanssa, puhuimme että voisimme mahdollisesti palata vielä yhteen uudestaan.- kohtalotoveri
On meitä myös naisia joille ikävä on niin suuri ettei pääse yli, eikä pysty aloittamaan uuttaa suhdetta kenenkään kanssa. Itse kävin keskustelemasssa asista psykologin kanssa joka totesi että hänellä on tarpeeksi asiakkaista joilla on myös oikeista ongelmia :( Tiedän kokemuksesta että aina ei vaihtoehtona soittaa tai treffata... kirjeenkin kirjoittamista olen koittanut.
Tsemppiä sinulle, ja muille saman asian kanssa taisteleville... - ssnn
Tämä kirjoitus kolahti. Tunnistan kokemuksiani noilta riveiltä. Mä roikuin yhdessä ihmisessä eron jälkeen yli vuoden ja yritin kovasti olla sen kaveri. Koko ajan eli toive että joku päivä löydettäis joku tapa olla yhdessä. Sitä tapaa ei ikinä löytynyt vaikka yritin miellyttää enemmän kuin ikinä seurusteluaikana. Yritin mennä samoihin harrastuksiin, innostua samoista asioista. Keskusteluvälit oli koko ajan hyvät niin kauan kuin ei puhuttu tunteista. Lopulta mun oli pakko laittaa välit poikki. Se olisi halunnut hintaan mihin hyvänsä jatkaa kaveruutta, mutta mä en enää pystynyt. Mikään ei ole niin raskasta kuin peitellä tunteitaan. Siinä yrittää kieltää itseltään kaiken ja sen vuoksi tunne vahvistuu. Lopulta puolen vuoden välirikko teki terää. Mä pystyin pitämään lupaukseni sille etten katkaise välejä kokonaan. Otin yhteyttä, puhuttiin neljä tuntia niitä näitä. Kun mä tajusin että kaikki on annettu anteeksi, mä pääsin vapaaksi. Itkin ilosta sinä päivänä. Nykyään voidaan jutella ihan vapaasti eikä tunnu pahalta.
Mitä mä siis neuvoisin tekemään; ota yhteyttä siihen naiseen. Tee se omana itsenäsi. Älä yritä miellyttää. Selvitä asia. Ota vastuu siitä, mitä olet tehnyt, mutta älä ota vastuuta enemmästä. Siitä se lähtee. Jos todella vielä haluat sen naisen, tee mitä täytyy, että hän tietää mitä sinä haluat. Rehellisyys, aitous ja läsnäolo. Niillä minä lähtisin. Pahimmassa tapauksessa saat itsellesi ystävän. Niin kävi minulle.
Unohda muut niin kauan kuin haaveilet siitä naisesta. Älä tee kenellekään sitä, että lähdet uuteen suhteeseen niin ettet ole saatavilla. Tai jos lähdet tee selväksi mitä teet. Sillä ei ehkä naista saa, mutta itsekunnioitus säilyy. Mulle kävi niin, että roikuin miehessä joka ei ollut saatavilla, koska sydän oli varattu. Se tarjos kaikkia muita verukkeita paitsi totuutta. Älä sä tee kenellekään niin. Tää on helppo monivalintatehtävä. Kysyttäessä oletko sinä valmis suhteeseen, vastaus ei ole kaveruus tai ystävyys tai seksisuhde. (Paitsi jos aikuisten kesken niin sovitaan.) Oikea vastaus on :
a) en ole kiinnostunut suhteesta,
b) en ole kiinnostunut sinusta,
c) en tosiaankaan ole kiinnostunut sinusta.
Noilla pärjää.
Jatkossa jos suhde päättyy, mä teen kohteliaan pesäeron eli pidän teoriassa puhevälit. Samalla otan etäisyyttä ja palaan selvittämään asian kun riittävästi aikaa on kulunut. Jos mies sanoo mulle, että kokeillaan kavereina tulisko tästä jotakin, mä poistun välittömästi paikalta. Ei ole mua varten. Ehkä jos olen tullut vedätetyksi, voin myös kertoa mihin se voi laittaa kaveruutensa. Näillä mennään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37940- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780