Naiset -yrittäkää vähän

Voi että taas

Yritän kovasti ymmärtää suomalaisia sinkkunaisia ja ajatella että kaikki on oman pään sisällä olevaa harhaa tai olen niin sairaan ruma ettei ketään kiinnosta, mutta kun samaa kuulee myös muilta tutuilta niin on pakko avautua.

Mikä siinä on naiset että moni teistä valittaa sinkkuutta tai ainakin haluaisi löytää jonkun, mutta kun lähdette kaupungille tai minne tahansa niin osaatte kyllä kauempaa katsella miehiä jne. mutta sitten muulloin kuljette ns. laput silmillä ja vielä ilme on sellainen vakavan yrmeä ettei oikeasti viitsi itseään kunnioittava mies lähestyä.

Eräskin nuori nainen jonka näen aina liikkuvan yksin ja tiesin hänet opiskelukavereiden kautta on kokonaiset yhden kerran kattonut silmiin ja sekin lenkillä hänen ohitse kiitäessä. Muulloin hän ei ole huomaavinaan minua eikä ketään muutakaan koko maapallolla. Ilme on myös kovin tosikko.

Sitten on näitä naisia esimerkiksi kaupassa jotka tuntuu hivuttauvan lähelle, mutta eivät vilkuile tai katso silmiin. Eivät siis oikeasti osaa flirtata.

Hei, nyt on kesä. Kattokaa silmiin, hymyilkää, flirtatkaa jne. ja joku mies voi silloin rohkaistua iskemään.
Vaikea on miehen tyhjästä nyhjästä.

(ja jätetään ne "no noi naiset selkeesti ei tykännyt susta mistä sää kuvittele et sää oot niin erikoinen et ne ois susta kiinnostunu" puheet pois. Puhun yleisesti koska ei ole pelkästään mun oma henkilökohtainen ongelma)

Teen aloitteen jos vain nainen osoittaa sitä ennen omaa naisellisuuttaa johon kuuluu myös oman osansa kantaminen eikä vain passiivinen seinien tuijottelu tai omassa maailmassa eläminen.

56

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reipas Poikamies

      Kulttuurimme. Siinä se vika lähinnä on-ei meillä ole tapana aloittaa tutustumista kaupassa, lenkillä tai vastaavassa tilanteessa. Ymmärrän täysin nämä tilanteet miehenä jos naista koettaa sillä silmällä katsella. Ei normi ihmiset halua casual datingia arkenaan, tämä homma meillä viedään baariin ja siellä homma menee tuttujen ympyröiden mukaan.

      Minun jakeluun ei mene että nainen ei uskalla muka kahville lähteä selvin päin sitä kysyvän miehen kanssa, mutta voi lähteä kännisen jampan parin tunnin let's jo jutskailun tuotoksena makkari-reissulle.

      Yleensä pitää olla joko bekcham tai helkkarin kova puhemies, mieluiten molemmat.

      Onko se joku testi naiselta?

      • Voi että taas

        Joo, minä tiedän että se on kulttuuri ongelma.
        Itse tukehdun ja huomaan tukahduttavani oman avoimuuteni sen vuoksi kun naiset ovat niin helvetin kankeita, ankeita ja passiivisia.

        Koskee myös joitakin naisia joita tunnen noin muuten tuttavina. Kertovat miten haluavat suhteeseen ja löytää jonkun, mutta kun heidän käytöstään katsoo niin eiväthän he kuin haikaile miesten perään. Sitten mennään baariin otetaan vähän kaljaa, päädytään sänkyyn ja valitetaan kun sika otti, lähti ja/tai petti.

        Kun nörttimiehille aina sanotaan että "kukaan ei tule kotoa hakemaan" niin suomalaisille naisilel se olisi "kukaan ei tule sinun pakastin altaalta iskemään tai jos käyttäydyt joka paikassa kuin seisoisit sellaisen vieressä katsellen seiti-tarjontaa".


      • Kertakäyttönikki

        Aika nihkeähän tämä kotoinen kulttuurimme on spontaanin tutustumisen rohkaisemisen suhteen.
        Tuota kuinka asetelma sitten saattaa kääntyä aivan toiseen ääripäähän muutaman tunnin ja riittävän monen juomalitran jälkeen, olen jokusen kerran itsekin ihmetellyt.


      • Voi että taas kirjoitti:

        Joo, minä tiedän että se on kulttuuri ongelma.
        Itse tukehdun ja huomaan tukahduttavani oman avoimuuteni sen vuoksi kun naiset ovat niin helvetin kankeita, ankeita ja passiivisia.

        Koskee myös joitakin naisia joita tunnen noin muuten tuttavina. Kertovat miten haluavat suhteeseen ja löytää jonkun, mutta kun heidän käytöstään katsoo niin eiväthän he kuin haikaile miesten perään. Sitten mennään baariin otetaan vähän kaljaa, päädytään sänkyyn ja valitetaan kun sika otti, lähti ja/tai petti.

        Kun nörttimiehille aina sanotaan että "kukaan ei tule kotoa hakemaan" niin suomalaisille naisilel se olisi "kukaan ei tule sinun pakastin altaalta iskemään tai jos käyttäydyt joka paikassa kuin seisoisit sellaisen vieressä katsellen seiti-tarjontaa".

        Miestä ei tule kukaan kotoa hakemaan, mutta nainen joskus haetaan jopa kotoakin.

        Esim. minun veljeni "haki kotoa" nykyisen naisystävänsä.


      • Mä lähden paljon mielummin kahville ihan selvinpäin. Baarissakin kun olen selvinpäin ni on tosi kiva jos joku vähempi känninen tulee jutteleen.

        Jaa kyl mä hymyilen kesken kauppareissun jos huomaan jonkun kattelevan. En vaan aina huomaa kun olen puusilmä.(


    • ei oo helppoa

      Aamen. Naiset on tottuneet saamaan niin helpolla kun panoeinot ei paljon välitä siitä mitä merkkejä nainen on ehtinyt antaa.

      Nykyään olen kyllä huomaavinani baarissakin yrmeää ja epäileväistä ilmettä melkein kaikilla naisilla, ikään kuin pelkästään se että olet mies, on jotenkin epäilyttävää ja pistetään hirveät panssarit päälle joiden läpi pitäisi osata puskea lannistumatta ensimmäisistä torjunnoista jotka onkin ollut vain jotain testiä.

    • FF

      Harvinaista kyllä, olen samaa mieltä palstan mieskirjoittajan kanssa. En voi tietää mistä hän puhuu, kun en itse sillä silmällä naisia katsele, mutta ehdottomasti soisin että molemmilla sukupuolilla olisi enemmän pilkettä silmäkulmassa ja rohkeutta katsoa silmiin, hymyillä, moikata, jutella sopivan (sic!) tilaisuuden tullen.

      • Voi että taas

        Hyvä että kerrankin? oot.
        Eihän sen tarvitse haudan vakavaa kiinnostusta olla heti alussa, ihastumista tai seksiseuran etsimistä vaan sitä että ollaan avoimia toisia kohtaan.

        Näin miehenä sanon että se tulitikku kourassa on aika turha siinä seistä ja yrittää saada kipinää aikaiseksi jos se raaputuspinta puuttuu naiselta.

        Mikä siinä on että Suomessa pitää erikseen mennä vaikkapa terassille, jossa sielläkin ollaan vähän nyhreitä asian suhteen.

        Onko ihmiset Suomessa niin lokeroituneita ja on/off ihmisiä että normaalisti ei kiinnosta toinen sukupuoli lainkaan mutta sitten tarvitaan joku tietty tilanne että on sopivaa flirtata tai lähestyä.


      • 30v.
        Voi että taas kirjoitti:

        Hyvä että kerrankin? oot.
        Eihän sen tarvitse haudan vakavaa kiinnostusta olla heti alussa, ihastumista tai seksiseuran etsimistä vaan sitä että ollaan avoimia toisia kohtaan.

        Näin miehenä sanon että se tulitikku kourassa on aika turha siinä seistä ja yrittää saada kipinää aikaiseksi jos se raaputuspinta puuttuu naiselta.

        Mikä siinä on että Suomessa pitää erikseen mennä vaikkapa terassille, jossa sielläkin ollaan vähän nyhreitä asian suhteen.

        Onko ihmiset Suomessa niin lokeroituneita ja on/off ihmisiä että normaalisti ei kiinnosta toinen sukupuoli lainkaan mutta sitten tarvitaan joku tietty tilanne että on sopivaa flirtata tai lähestyä.

        Olen avoin ja ystävällinen (muidenkin kuin omasta mielestäni). Olen miehiltäkin tälläistä palautetta saanut. MUTTA jos mies on kiinnostava/mieluinen, niin menen aivan lukkoon ja ei onnistu kiinnostuksen viestittäminen eis itten mitenkään. Osittain se on tämä reaktio ja osittain varmaan ajatus, että kun hän on noin sitä-sun-tätä niin miksi hän nyt sitten minusta kiinnostuisi ja on varmaan varattukin... ja tilanne meni jo!


    • "Vaikea on miehen tyhjästä nyhjästä."
      Puhut asiaa näin se on.

      "Teen aloitteen jos vain nainen osoittaa sitä ennen omaa naisellisuuttaa johon kuuluu myös oman osansa kantaminen eikä vain passiivinen seinien tuijottelu tai omassa maailmassa eläminen."
      Sama juttu mulla, en todellakaan tee mitään jos ei nainen osoita minkäänlaista kiinnostusta ensin (katselua, flirttiä, jne.).

      • twetwetqtwet

        itmiehen hautakivessä lukee "En todellakaan tehnyt mitään"


      • twetwetqtwet kirjoitti:

        itmiehen hautakivessä lukee "En todellakaan tehnyt mitään"

        Näin on :)


    • elämä on

      Luuletteko te muutamat miehet että tuolla _minä_en_varmasti_mitään_ensimmäisenä_asenne olisi hirveäkin menetys naisille?

      Ei todellakaan tee mieli flirttailla kaikille kadula vastaan tuleville juipeille, ei. Näytän sen kiinnostukseni sitten kun sen aika on.

      • Hupsista rallakkaa

        Luuletko sinä hippiäinen että ketään oikeaa miestä kiinnostaa joku "mä en uskalla edes hymyillä ettei tuo vaa luule mitään" asenne?

        Kaikessa on kyse vastavuoroisuudesta.

        "Ei todellakaan tee mieli flirttailla kaikille kadula vastaan tuleville juipeille, ei. Näytän sen kiinnostukseni sitten kun sen aika on. "

        Sitten sä olet vain typerä ämmä ja KUKAAN MIES EI MENETÄ MITÄÄN KOHDALLASI.


    • mää en ossaa tätä

      Oletteko te miehet ajatelleet myös sitä seikkaa, että nainen saattaa tuntea olonsa hieman turvattomaksi? Jos nainen hymyilee ja flirttailee vähän joka jampalle, niin ei ole ollenkaan tavatonta, että joku mielenterveysongelmainen tai tosissaan ihastuva alkaa seurailla, selvittää asuinpaikan ja siitä saa riesan, josta on vaikea päästä eroon. Ei tarvitse kuin olla täällä keskustelupalstoilla niin huomaa, että osa miehistä on naisvihaajia ja ihan kirjaimellisesti päästään sekaisin. Sellaista kun ei päällepäin huomaa.

      Jos minä esimerkiksi pururadalla lenkkeillessä hymyilisin miehille, niin säikähtäisin taatusti ihan mielettömästi, jos joku juoksisi minut kiinni ja koputtaisi olkapäähän.

      Toinen seikka, miksi naiset eivät välttämättä hymyile johtuu ihan siitä, että moni nainen on ujo. On helpompaa katsoa kengänkärkiin tai jonnekin muualle kuin vastaantulijaa silmiin.

      Kolmas seikka on se, että jos mietitte omia vanhempianne, niin kuinka monella pariskunnalla on yhä lämpimät välit, jossa mies huomioi naista ja nainen miestä edelleenkin? Kun ei kotioloista saa esimerkkiä siitä, että nainen saa olla naisellinen ja mies miehekäs ja että yhä halaillaan, suukotellaan ja luodaan rakastavia katseita, niin eihän se ole ihme, ettei uudetkaan sukupolvet opi sitä, että parisuhde voi oikeasti olla myös sitä välittämistä ja flirttiä.

      Neljäs esimerkikkini pohjautuu työkaveriini, joka on todella flirtti nainen. Hän on monta kertaa joutunut tilanteeseen, jossa mies ihastuu ja alkaa heti ehdotella seksiä, vaikka tämä työkaverini on jo yli 20-v ollut uskollisesti saman miehen kanssa. Hän on välillä saanut pahasti nenilleen, kun eräskin mies huoritteli ja syytti, kun nainen oli mukamas antanut väärää informaatiota ja antanut ymmärtää flirttailulla, että olisi tavaraa tarjolla. Minä ja työkaverimme totesimme molemmat, että Suomesta todellakin puuttuu flirttailukulttuuri.

      Tähän flirttihommaan liittyy se, että monissa Etelä-Euroopan maissa on vahva flirttailukulttuuri. Voisko sitä kutsua suomenkielisellä sanalla 'liehittely'. Siellä perinteisesti mies liehittelee naista, mutta nainen ei antaudu seksiin tms. Olen kuullut, että eteläeurooppalaiset eivät arvosta skandinaavinaisia, koska he vievät metsästämisen ja valloittamisen ilon mieheltä. Tottahan se on, että baarissa juuri ennen valomerkkiä joissakin tapauksissa riittää, kun mies kysyy tuntemattomalta naiselta, että "Lähetääks sulle vai mulle?" ja siinä on se koko pokaus kaikessa karuudessaan.

      Summa summarum - flirttailu on taitolaji, jota Suomessa vain harva mies ja nainen osaavat. Täällä meillä puhe-etäisyydelle päästään enemmän asialinjalla kuin silmäpelillä. Helpompaa on päästä juttusille kysymällä kelloa, saapuvan bussin aikataulua tai vaikka pyytämällä samalla osastolla asioivaa naista makutuomariksi äitienpäiväostoksilla kuin että saisi pokattua ohikävelevän ihmisen.

      • kdjgdkgjld

        Pojat eivät suomessa opi yleensä flrittailua isältään tai isoveljiltäkään (kai). Suomi on aika suoraviivaisen meiningin maa. Joko seksiä tulee kun urahtelee muutaman kerran, tai sitten sitä tulee harvoin.


      • Uskotko itsekään?

        SELISELISELISELISELISELISELISELSELI...SELI.

        "Voisko sitä kutsua suomenkielisellä sanalla 'liehittely'. Siellä perinteisesti mies liehittelee naista, mutta nainen ei antaudu seksiin tms. Olen kuullut, että eteläeurooppalaiset eivät arvosta skandinaavinaisia, koska he vievät metsästämisen ja valloittamisen ilon mieheltä. "

        Niin, erona Suomeen on se että miesten on nykyään opeteltava noita liehittely taitoja mutta naiset eivät edelleenkään osaa yhtään mitään verrattuna kanssasisariinsa noissa maissa.

        Paljonpa kiinnostaa alkaa liehittelemään tai edes kysymään kelloa yms. naisilta jotka näyttävät helvetin passiivisilta, kylmiltä, ylpeiltä ja vain hoitavat omat juttunsa.

        "Helpompaa on päästä juttusille kysymällä kelloa, saapuvan bussin aikataulua tai vaikka pyytämällä samalla osastolla asioivaa naista makutuomariksi äitienpäiväostoksilla kuin että saisi pokattua ohikävelevän ihmisen."

        Kerroppas nyt että miksi alkaisin tekemään tuota naisille jotka ovat suurimman osan miesten kera valmiiksi kuin eivät huomaisi heitä laisinkaan?

        Miksi aloittaa small talkia jonkun kanssa joka todennäköisesti sen kellonkin kysymisen ottaa kellon kysymisenä eikä flirttinä?

        Mitä tulee tuohon Etelä-Euroopan flirttailukulttuuriin niin sielläkö ei ole ihailijoita, miehet eivät ole päällekäyviä ja ole tyrkyttämässä itteään tai etsimässä vain seksiä? :D

        Aivan varmasti ovat.

        Tässä taas tarkoitusena olisi se että edes pikkaisen naisetkin avautuisivat. Ei se tarkoita että jokaiselle ohikulkijalle pitää iskeä silmää jne.

        Onhan se vain huvittavaa että enemmän saa flirttiä kassaneideiltä ja heidän kanssa tulee jutellessa hyvä olo vaikka he hoitavat vain työtään kuin verrattuna muihin naisiin.

        Suomalaiset naiset ovat flirttailun osalta kuin jäähileessä olevat lahnat. Ei missään nimessä hymyä tai flirttiä, mieshän saattaa kuvitella että seksiä olisi tarjolla!
        No otanpa tuosta vähän bisseä tai siideriä niin oho nyt avaan sitten itseni kelle tahansa.

        Tämä on se meininkin Suomessa.


      • Uskotko itsekään?
        kdjgdkgjld kirjoitti:

        Pojat eivät suomessa opi yleensä flrittailua isältään tai isoveljiltäkään (kai). Suomi on aika suoraviivaisen meiningin maa. Joko seksiä tulee kun urahtelee muutaman kerran, tai sitten sitä tulee harvoin.

        Miksi tehdä muuta kuin urahdellla jos vastapuoleltakaan ei ole tarjolla mitään muuta?


      • kdjgdkgjld
        Uskotko itsekään? kirjoitti:

        Miksi tehdä muuta kuin urahdellla jos vastapuoleltakaan ei ole tarjolla mitään muuta?

        No vähän siihen suuntaan, joo. Ei se oikein motivoi.


      • Real life
        Uskotko itsekään? kirjoitti:

        SELISELISELISELISELISELISELISELSELI...SELI.

        "Voisko sitä kutsua suomenkielisellä sanalla 'liehittely'. Siellä perinteisesti mies liehittelee naista, mutta nainen ei antaudu seksiin tms. Olen kuullut, että eteläeurooppalaiset eivät arvosta skandinaavinaisia, koska he vievät metsästämisen ja valloittamisen ilon mieheltä. "

        Niin, erona Suomeen on se että miesten on nykyään opeteltava noita liehittely taitoja mutta naiset eivät edelleenkään osaa yhtään mitään verrattuna kanssasisariinsa noissa maissa.

        Paljonpa kiinnostaa alkaa liehittelemään tai edes kysymään kelloa yms. naisilta jotka näyttävät helvetin passiivisilta, kylmiltä, ylpeiltä ja vain hoitavat omat juttunsa.

        "Helpompaa on päästä juttusille kysymällä kelloa, saapuvan bussin aikataulua tai vaikka pyytämällä samalla osastolla asioivaa naista makutuomariksi äitienpäiväostoksilla kuin että saisi pokattua ohikävelevän ihmisen."

        Kerroppas nyt että miksi alkaisin tekemään tuota naisille jotka ovat suurimman osan miesten kera valmiiksi kuin eivät huomaisi heitä laisinkaan?

        Miksi aloittaa small talkia jonkun kanssa joka todennäköisesti sen kellonkin kysymisen ottaa kellon kysymisenä eikä flirttinä?

        Mitä tulee tuohon Etelä-Euroopan flirttailukulttuuriin niin sielläkö ei ole ihailijoita, miehet eivät ole päällekäyviä ja ole tyrkyttämässä itteään tai etsimässä vain seksiä? :D

        Aivan varmasti ovat.

        Tässä taas tarkoitusena olisi se että edes pikkaisen naisetkin avautuisivat. Ei se tarkoita että jokaiselle ohikulkijalle pitää iskeä silmää jne.

        Onhan se vain huvittavaa että enemmän saa flirttiä kassaneideiltä ja heidän kanssa tulee jutellessa hyvä olo vaikka he hoitavat vain työtään kuin verrattuna muihin naisiin.

        Suomalaiset naiset ovat flirttailun osalta kuin jäähileessä olevat lahnat. Ei missään nimessä hymyä tai flirttiä, mieshän saattaa kuvitella että seksiä olisi tarjolla!
        No otanpa tuosta vähän bisseä tai siideriä niin oho nyt avaan sitten itseni kelle tahansa.

        Tämä on se meininkin Suomessa.

        Herätkää, pahvit, tämä ei ole elokuvaa. Me siirrytään koko ajan lähemmäs 24/7-yhteiskuntaa, ihmiset on kiireisiä, väsyneitä, stressaantuneita. Siinäkö sitten pitäisi vielä olla hehkeänä miesten edessä koko ajan?


      • indeed...
        Real life kirjoitti:

        Herätkää, pahvit, tämä ei ole elokuvaa. Me siirrytään koko ajan lähemmäs 24/7-yhteiskuntaa, ihmiset on kiireisiä, väsyneitä, stressaantuneita. Siinäkö sitten pitäisi vielä olla hehkeänä miesten edessä koko ajan?

        No jos tolla asenteella mennää, niin pitäskö miesten jaksaa ja ehtiä leikkiä "pelimiestä" kaiken tän kiireen keskellä...


    • _tarkkailija_

      Se on valitettavaa, että täällä Suomessa ei ole luontevaa jutella tuntemattomille. En näkisi, että tästä juurikaan voisi syyttää kumpaakaan sukupuolta, asia nyt vaan on kehittynyt tällaiseksi kenties syystä, että olemme varautuneita ja omiin oloihimme vetäytyviä.

      Näin naisena voin kertoa, että lähes poikkeuksetta mies joka lähestyy julkisilla paikoilla ilmaistakseen kiinnostuksensa haisee jo metrien päähän alkoholille ja ilman hajuaistiakin ulkoinen habitus kielii humalatilaa. Näitä kun vuosien varrella on torjunut useamman, sitä alkaa varoa tuijottamasta liian pitkään ketään, ettei vaan joku eitoivottu päihtynyt liimautuisi seuraan. Niin tai jo edellä mainittu mieleltään väärään suuntaan kanavoitunut, josta ei välttämättä pääse eroon.

    • luonto opettaa

      AP on kyllä käsittänyt jotain totaalisen VÄÄRIN. Aloita luonto-ohjelmien katseleminen, niin opit kuinka luonto on asian (pariutumisen) järjestänyt. Niin voit ottaa siitä oppia elämääsi. Uros on se joka jahtaa naarasta ja naaras on antava,( jopa joskus pakeneva) osapuoli. Naaras tuskin koskaan lähtee uroksen perään iskemään sitä, vaan esim. riikinkukoillakin uros tekee kaikkensa iskeäkseen naaraan, se esittelee upeaa höyhenhäntäänsä ja ääntelee kiekuen. Tämä johtuu siitä että naarailla on vähäisempi tarve löytää "pari". Se on aina uros joka hoitaa naaraan liehittelyn, ensin rakentaa pesän ja sitten iskee sen. Uroksilla on voimakkampi s.vietti. Pariutumisesta ja lisääntymisestä naaraalle ei ole paljoa mitään hyötyä koska se tulee raskaaksi ja joutuu hoivaamaan jälkeläisiään. Älä odottele että joku nainen alkaa sinulle flirttailemaan, voit joutua odottamaan koko loppuelämäsi. Nopeat syövät hitaat ja jäät yksin.

      • asrt

        mut kato hei mitä sä ny hei katos ny ku selityksii
        luonto
        ihminene
        ei ole


      • Epäidiootti

        Olet idiootti.

        Jos naaras ei tarjoa uroolle peräpäätä niin tuskin uros kovin montaa naarasta väkisin saa.

        Sinä olet tajunnut koko homman väärin.

        Uros tekee aloitteen, mutta naaras ON AIANA MUKANA LEIKISSÄ.

        Paitsi Suomessa ihmissuvussa.


      • niin mutta kun

        Uros ei kiinnostu naaraasta ennen kuin se on kiimassa. Elikkä uros tietää, että naaras on halukas parittelemaan. Siinä on vissi ero siihen jos uros tietää, että naaras itse haluaa paritella kuin siihen, että on epätietoisuudessa. Jos itsekin tietäisin, että joku nainen haluaisi olla minun kanssani niin varmasti lähestyisin häntä.


    • alli manninen

      Naisena tässä raapustan: en tohdi kyllä miehiä silmiin katsella ja heille hymyillä ihan noin vain kadulla. Sen verran on huonoa itsetuntoa ("mitäs minä nyt hymyilemään"), ja toisaalta: miten sitä nyt pelkän ulkokuoren perusteella mitään iskemisen suuntaan tähtäävää yrittäisi? En kyllä myöskään ikinä lähde baarista kenenkään makkariin eikä kukaan tule mulle, ei ole minun juttuni. Olen myöskin itse hyvin epäsensitiivinen flirteille. Olen ajatellut jonkun juttelun ihan tavallisena jutteluna, ja kaveri on ollut sitä mieltä, että toinen yritti iskeä. Näillä mennään. Kiitoradat eivät taida kohdata.

      • Epäidiootti

        "en tohdi kyllä miehiä silmiin katsella ja heille hymyillä ihan noin vain kadulla. Sen verran on huonoa itsetuntoa ("mitäs minä nyt hymyilemään"), ja toisaalta: miten sitä nyt pelkän ulkokuoren perusteella mitään iskemisen suuntaan tähtäävää yrittäisi?"

        No mitenkäs kuvittelet sitten miehen yrittävän iskeä sinut?
        Pelkän ulkokuoren perusteellako jos käytös on sellaista ettei edes hymyä suoda?

        Ihmettelen suuresti miten ihmissuku edes jatkuu Suomessa. Ehkä syynä on viina joka helpottaa luonnonvalintaa täällä.

        Ehkä se on suomalaaisten naisten huono itsetunto ja yksinkertainen kyvyttömyys ottaa kontaktia miehiin ja plussana tietysti feministiset ajatukset jossa miehet ovat vain ihmisiä ilman sukupuoliaelimiä arkisissa tilanteissa paitsi silloin kun miehen tulee tehdä aloite. Silloin odotetaan sitä "miehisyyttä" kunhan naiselta ei odoteta naisellisuutta.

        Tällainen raittiimpi ja aloitekykyinen reipas uros naaraansa jostain toisesta maasta jossa naaraatkin osaa teerenpelin.

        Sitten ei kannata ehkä itkeä sinkkuuttaan jos ei ole kykyä olla myös naisena aktiivinen.
        Eihän sellainen nainen osaa hoitaa suhdetta tai edes sänkyssäkään muuta kuin maata lahnana odotellen huomiota. Lapsista tulee laiskoja ja lihavia välkkyvän ruudun tuijottajia.


    • gkjdlfgd

      Kaikille naisille, jotka eivät pysty katsomaan miestä silmiin ja hymyilemään yhtään: älkää ainakaan haukkuko miestä enää místään.

    • Hmm. Koitan tässä miettiä omaa käytöstä. Mä hymyilen hyvin herkästi tuntemattomillekin ihmisille mm. kaupassa ja saatan jutellakin. Se on osa mun luonnettani ja tulee luonnostaan. En mä sitä koskaan erikseen ala miettimään, että hei tolle mä hymyilen tms. Se tulee spontaanisti. Harvemmin itse alan puhumaan (toki joskus), mutta jos toinen alkaa juttelemaan, niin kyllä mä takaisin juttelen.

      Mut jos tietoisesti haluisin johonkin tutustua, niin kyllä mä silloin tekisin ihan tietoisesti tuttavuutta. Keksisin konstin millä tulla lähemmäs ja päästä puhekontaktiin. Hymyilisin ja ottaisin katsekontaktia. Joten mulle tulee mieleen, ettei nuo naiset ole kiinnostuneita tai riittävän rohkeita, jos välttelee.

      Hymyilynkin voi tulkita väärin. Esimerkiksi mun ulospäinsuuntautuneisuuteni on joskus aiheuttanut vääriä luuloja. Sekin on aika kiusallista sitten, kun toinen ajattelee sun hymyilevän siksi, että on susta kiinnostunut enemmänkin, kuin vaan ystävällisessä mielessä.

      Jospa siksi pidetään ns. naamakuria ja katsetta lattiassa? Jos itseä kiinnostaa, niin eikun rohkeesti tykö. Ainahan siinä on se riski ettei ota jos ei annakkaan tai ottaa muttei anna.

      Muita kun jää oottelemaan, niin voi joutua oottelemaan loppu elämänsä.

      • Toki muistan senkin ajan, kun olin tavattoman ujo. Kipsissä näissä lähestymisissä. Pelotti aina sen tilaisuuden kämmääminen omalla olemuksella tai etukäteen jo tulin miettineeksi, mitä jos se toinen ajattelee minusta huonoa. Jos se pitääkin mua pöljänä, kun teen niin tai näin. Mutta onhan joskus pidettykin pöljänä, vaan siitäkin aina selvii.

        Kaikki ei tykkää kaikista. Ei kannata liikaa miettiä, mitähän jos ja jos ja jos. Tehdä omassa päässä niitä muuria joiden yli ei pääse kukaan. Kun aina ne siellä omassa päässä ne esteet on, jos ei ihmisiä pääse lähelle. Ei kaikki ihmiset ole niitä jotka automaattisesti dissaa sut, vaikka oisit miten kummajainen omasta mielestäs tai joidenkin muiden.

        Mut toki äkkiä sitä ihminen alkaa niin luulemaan, jos lannistuu heti pian, kun joku tuuppaa menemään. Oon kyllä käyny nää täälläkin usein nähdyt emmä kelpaa ajatukset itekin satoja kertoja läpi. Eli emmä nyt ihan omasta päästä satuile tässä, vaan paskaa muille jauhaakseni.

        Mitä se edes hyödyttäs? Mut anyway. Joku tossa jo väläyttelikin kulttuurista, mut hei kulttuuriahan voi jokainen osaltaan muuttaa. Eihän kenekään ole pakko olla kulttuurin vanki. Miten ikinä mikään asia muuttuu, jos kukaan ei koskaan edes yritä tehdä toisin? ja jos joku tilanne ei ole mukava ja tuntuu epätyydyttävältä, niin kyllä se kannattaa vaan ite ottaa ohjakset käsiin ja alkaa toimimaan miellyttävämpään suuntaan. Nopsaan huomaa et hei meitähän on muitakin ja ihmiset innostuu tulemaan mukaan. Kun aina on muitakin jotka kaipaa jotain muutosta.

        Tää myös siis tähän naamakuriin ja kulttuurin tuomiin ennakkoluuloihin.


    • 13131313131313

      Minä tiedän mikä siinä on. Useimmat naiset ovat epävarmoja omasta ulkonäöstään ja flirttailu pelottaa siksi, että jos ruma tai edes tavisnainen yrittää tehdä aloitteen niin mies nauraa tai ärsyyntyy. Vain pieni osa naisista tietää olevansa niin kauniita, että heillä on varaa tehdä aloitteita. Tälläkin palstalla on moneen kertaan kuultu ettei suomalaisen naisen kannattaisi kuvitella suuria itsestään, ja jos on taviksen näköinen saati ruma/ylipainoinen, niin parasta on kulkea kengänkärkiä katsellen.

      Myöntäkää pois, ette te niitä hymyjä ja flirttejä halua muilta kuin kauniilta naisilta.

      Toinen syy on flirtin seuraus. Jos se johonkin johtaa niin ennemmin tai myöhemmin mies toteaa, että "varmaan kaikille hymyilit/flirttailit samalla tavalla". Ja sitten tulee riita.

      Eli helpommalla pääsee kun ei yritä mitään vaan tyytyy yksinäisyyteensä.

      • Jaa no. Mä olen aina tiennyt etten ole kaunis. En missityyppinen enkä mitenkään sensuelli ja satumainen. Alipainoa ja ylipainoakin on ollu, enkä nytkään ole takuulla monen silmään tavallista palleroa kummoisempi. Uskoakseni järin moni mies ohittas mut mielummin, kun pysähtys mun kohdalle leperteleen. Mut emmä silti alkas tohon.

        Eihän nyt mitenkään kaikki voi olla kaikkien mieleen ja kaikki kaikkien mielestä rumiluksia. Jos et sä saa kuvan komeaa/naista miestä tai naista, niin ota se joka tykkää susta. Se on aina parempi, kun ne joille mikään ei riitä.


      • tinka_tiger kirjoitti:

        Jaa no. Mä olen aina tiennyt etten ole kaunis. En missityyppinen enkä mitenkään sensuelli ja satumainen. Alipainoa ja ylipainoakin on ollu, enkä nytkään ole takuulla monen silmään tavallista palleroa kummoisempi. Uskoakseni järin moni mies ohittas mut mielummin, kun pysähtys mun kohdalle leperteleen. Mut emmä silti alkas tohon.

        Eihän nyt mitenkään kaikki voi olla kaikkien mieleen ja kaikki kaikkien mielestä rumiluksia. Jos et sä saa kuvan komeaa/naista miestä tai naista, niin ota se joka tykkää susta. Se on aina parempi, kun ne joille mikään ei riitä.

        Siis kuvan komeaa/kaunista naista tai miestä. Heh..


      • bvmxcbmx

        "Tälläkin palstalla on moneen kertaan kuultu ettei suomalaisen naisen kannattaisi kuvitella suuria itsestään, ja jos on taviksen näköinen saati ruma/ylipainoinen, niin parasta on kulkea kengänkärkiä katsellen."

        Kengänkärkiä ei kannata katsella kenenkään. Se suuria kuvittelu, mikä miehenä ärsyttää on lähinnä se, että ollaan suoraan ylimielisiä ja törkeitä ihan ok miehiä kohtaan, ilman mitään erityistä syytä.

        Nämä "rumalla naisella ei tee mitään" -jutut on vain yritystä painaa muita alaspäin että itsestä tuntuu vähän paremmalta.


      • just joooo

        Et jää naisena yksin, sillä järvensoutaja panoeino kyllä tulee, puskee kiinni ja pääset ehkä joksikin aikaa hänen vakipantavakseenkin.


      • ??
        just joooo kirjoitti:

        Et jää naisena yksin, sillä järvensoutaja panoeino kyllä tulee, puskee kiinni ja pääset ehkä joksikin aikaa hänen vakipantavakseenkin.

        Ai pääsen? Sekö olisi suurikin kunnia? :D


      • rterertre
        ?? kirjoitti:

        Ai pääsen? Sekö olisi suurikin kunnia? :D

        On se parempi kuin ei mitään.


      • ??
        rterertre kirjoitti:

        On se parempi kuin ei mitään.

        Miten niin "ei mitään"? Nainenkin voi valita antajansa....tähän asti ainakin olen itse valinnut.


      • Blooooot
        ?? kirjoitti:

        Miten niin "ei mitään"? Nainenkin voi valita antajansa....tähän asti ainakin olen itse valinnut.

        Valitset kaikista mahdollisista miehistä? Kaikkihan valitsee niistä jotka ovat tarjolla.


      • ??
        Blooooot kirjoitti:

        Valitset kaikista mahdollisista miehistä? Kaikkihan valitsee niistä jotka ovat tarjolla.

        Joo.. täällä sanottiin että PÄÄSEE jonkin vakipantavaksi. Siis itse valitsen kenet otan enkä odota että joku ottaa.
        Vakipantavasta puhutaan vähän niinkuin alentuvaan sävyyn. Kuitenkin avioliitossakin ollaan vakipantavana. Tuo ei kuulunut asiaan, mutta kuitenkin...


    • mr_groove

      Tätä ketjua lukiessani en voi välttyä ajatukselta, että asun varmaan eri maassa kuin muut palstalaiset tai sitten muut miehet vaativat enemmän. Eihän nyt jokaisen vastaantulevan tarvitse hymyillä, onhan ihmisellä oikeus olla naama mykkyrällä, jos siltä tuntuu. Itse tyydyn vähempään. Päiväni alkoi todella hyvin kahden herttaisen hymyn saattelemana.

      • Ällistynyt

        Siis minkä kahden hymyn?

        Jos et tajua mistä puhutaan niin mitä ihmettä teet tässä ketjussa?


      • mr_groove
        Ällistynyt kirjoitti:

        Siis minkä kahden hymyn?

        Jos et tajua mistä puhutaan niin mitä ihmettä teet tässä ketjussa?

        En kommentoi jos en tajua, mutta saanen olla eri mieltä enemmistön kanssa.

        No ne kaksi hymyä olivat työmatkalla; toinen puolitutulta (tiedän vain etunimen) naiselta ja toinen täysin tuntemattomalta. Oman tulkintani mukaan juuri sellaisia, mitä aloittaja kaipaa. Puolitutun kanssa vaihdettiin muutama mukava sana ja hän jopa esitteli söpösti lakatut varpaankyntensä. Tuntemattoman kansssa vaihdettiin vain piitkät hymyt ;) Hyvä mieli jäi molemmista. En edes halua, että jokainen vastaantuleva nainen hymyilisi kutsuvasti tai tekisi itseään tykö. Mulle Etelä-Suomen hymytarjonta riittää aivan mainiosti. Ei sen tarvitse johtaa mihinkään, tai minun tapauksessa ei saa, kun tuo sinkkuus on omalta kohdaltani mennyttä. Kyllä miehellä pitää olla sen verran itsetuntoa, että kestää hyvän hymyn jälkeen tuhat seuraavaa myrtsinaamaa.

        Ei ne sulle murjota!

        Sitte vielä yks salaisuus, nuo mystiset naiset osaa joskus jopa vastaa hymyyn!!! Koitas tilaisuuden tullen repäistä jotain hymyn tapaista naamalles ja kato, miten vastapuoli reagoi...


    • just joooo

      Meillä on tosiaankin sellainen kulttuuri jossa naisa ei ole soveliasta lähestyä ja naiset ovat jo valmiiksi niin torjuvia kuin olla voi. Ja tämä siis naisten taholta ihan riippumatta siitä vaikka naista mies kiinnostaisikin. Vain kehitysvammaisen tasolla olevat sekä monikulttuuriset ulkomaalaiset ja jotkut häikäilemättä naisia alati iskemään pyrkivät panomiehet lähestyvät naisiamme.
      Vasta kun naiset alkavat meillä olla lähempänä kuutta kymppiä voi heitä luontevasti lähestyä eivätkä he ole ainakaan aina niin torjuvia.

      • Niiinjuuuu

        Väärin. Naiset eivät pidä lähestymistäsi, koska olet huonotapainen ja sovinistinen juoppomies.


      • just jooooo
        Niiinjuuuu kirjoitti:

        Väärin. Naiset eivät pidä lähestymistäsi, koska olet huonotapainen ja sovinistinen juoppomies.

        Jaapa. Sitä en tosiaankaan varmuudella tiedä miten naiset suhtautuisivat jos heitä lähestyisin sillä en ole milloinkaan tällaista tehnyt(paitsi ihan nuorena jossain tanssipaikoilla). Tuossa puhuin siitä että siksi ei tällaista niin vain edes alkuunkaan tule lähdettyä tekemään kun naiset ovat aika torjuvan näköisiä. Kyllähän minullekkin jotkut naiset aina joskus hymyilevätkin, mutta en minä sellaista tarkoita vaan vähän enemmän.

        Siis minä olen aina ollut ihan jotain muuta kuin sovinisti, ja uskon että juuri siksi olenkin jäänyt ilman itselleni vähänkään sopivaa naista.


    • yksin yleensä aina

      Heh! Missäs luulet aloitteen tekeväs? Jokaista vastaantulevaa eukkoako lirttaat..

    • m35+

      "Mikä siinä on naiset että moni teistä valittaa sinkkuutta tai ainakin haluaisi löytää jonkun, mutta kun lähdette kaupungille tai minne tahansa niin osaatte kyllä kauempaa katsella miehiä jne. mutta sitten muulloin kuljette ns. laput silmillä ja vielä ilme on sellainen vakavan yrmeä ettei oikeasti viitsi itseään kunnioittava mies lähestyä."

      Kaupungilla tehtyjä havaintoja naisista:

      - käytetään aurinkolaseja jopa pilvisellä säällä, kun pelätään niin maan ... keleesti katsekontaktin ottamista kanssaihmisiin
      - katsellaan ohimennessä omiin jalkoihin tai eleettömästi ja lasittuneesti jonnekin kaukaisuuteen
      - kuljetaan ohitse naama jo valmiiksi mutrulla

      Niin, on se ihme etteivät miehet tee aloitteita !

      T: Ujompi mies, joka sentään uskaltaa ottaa katsekontakteja, ja joka ei naamioudu aurinkolasien taakse

      • mr_groove

        Voi hellan lettas ... sanonko mitä?

        Jos juutut yhteen aurinkolasinaiseen tai toiseen varpaitaan tuijottavaan naiseen, olet sinkku lopun ikäsi. Maailma on täynnä... puolillaan ... tai ehkä vartti ... no ... vähintään viisprosenttisesti täynnä miestä etsiviä naisia. Ohita mutrunaamat, ne kuuluu siihen hen häviävän pieneen osuuteen, jotka eivät etsi kaltaistasi miestä.

        Etsi kutsuvalla katseella ja hymyllä niistä lopuista valittusi! Aurinkolasinaiselle voi titeysti heittää: Sulla on varmaan kauniin silmät piilossa tuolla lasien takana. Varmasti näet ainakin joka toisen silmät hymyn kera ;)

        Just go for it!


    • Eewulin haamu

      No minun ei tartte nyt yrittää lainkaan, on unohdettava entiset tunteeni ennen kuin pystyn ajattelemaankaan uusia tuttavuuksia.

      • mr_groove

        Laita sitten tuulipuku, aurinkolasit ja katsele varpaitasi, ettet aiheuta väärinkäsityksiä. Take your time!


      • Eewuli
        mr_groove kirjoitti:

        Laita sitten tuulipuku, aurinkolasit ja katsele varpaitasi, ettet aiheuta väärinkäsityksiä. Take your time!

        Höh, ei minun silti tartte mihinkhän säkkiin pukeutua vaikka toivunkin. Läkähyttääkö minun pitäis itteni näillä säillä.

        Hymyillä kyllä aion mutten miehille ja uudet tuttavuuet jätän välhin.


    • marmeladi20+7

      Sama pätee kyllä teihin miehiin. Olin 5 vuotta sinkkuna ja oikeasti yritin flirtata, mutta kun suomalainen mies ei vaan uskalla lähestyä. Minussa ei omasta mielestäni ole niin pahasti mikään pielessä ettteikö ketään näistä miehistä olisi voinut olla kiinnostunut. Tuntuu todella ettei ketään USKALLA lähestyä jostain kumman syystä.

      Että ei se nyt pelkästään meidän naisten vika ole ;)

      Tosin kait se riippuu iäkin??? itse 28.

      • Et sitten itse lähestynyt. En kyllä minäkään uskaltaisi, jos en olisi aivan 100% varma että mulle flirttaillaan. Tosin ei ole pelkoa että sellainen tilaisuus tulisi vastaan.


    • NO

      itelläni kävi yhes kaupas kerran ni et ku menin kassalle maksaan valitsemaani tuotetta ni jotenkin vain tunsin kassalla olleen myyjän katsovan mua eikä tuntunut siis normikatseelta vaan siin oli jotain muuta mielestäni (tietty olen voinut aistia asian väärinkin) ja menin ihan hämilleni...muutaman kerran olen kyseisen miehen sitten nähnyt ja katseemmekin kohdanneet...mut miten uskaltaa tehdä aloitetta että haluaisin tutustua häneen ? Kyseessä on itseäni nuorempi henkilö (näin ainakin veikkaan ulkonäön perusteella). Toisaaltaan rohkea rokan syö mut siltikin pelkkä ajatuskin alkaa jännittään et jos se meneekin puihin koko kontaktin saanti et kysyis kahville tai antas lapulla puh.nron et soittelee jos on kiinnostunut...ei tää oo helppoo tämmöselle 40 ikäisellekkään aina...toisaaltaan olen salaa oottanut että josko hän ottaisi kontaktia kun kohdataan jossain....Flirttailla kuulemma osaan...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1685
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      283
      1237
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      917
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      865
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      229
      824
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      20
      749
    9. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    10. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      39
      722
    Aihe