Olen kohta kaksi vuotta yrittänyt opetella Suomi24 kieltä.
Tähän saakka olen oppinut seuraavat perusteet:
-Olen eri mieltä kanssasi: "olet sairas", "mene hoitoon", "pillerit tainnut jäädä ottamatta"
-Olen vahvasti eri mieltä kanssasi: "olet datsun sivunikki" "katsokaa mitä tuo on kirjoittanut [ suomi24/allpostings{temppuilija ] se on skitsofreenikko/narsisti/ateisti/sovinisti älkää missään tapauksessa uskoko sitä"
Voisko joku kielitaitoinen opastaa minua pidemmälle, kun olen vasta alkutekijöissä tämän kielen opiskelussa?
Suomi24 sanakirja
7
62
Vastaukset
- datsu = särpiko
Mitä tarkoitat - pitemmälle?
Kiitos, datsu = särpiko, tuo on hyvä. Mitä sillä pitäisi ymmärtää?
Kun oikeasti minulla on välillä vähän vaikeuksia suhtautua tiettyihin kommentteihin, joten skippaan ne ... ja täällä kun luen juttuja, olen havainnut skippaavani 80%. Jotenkin sitä haluaisi oppia ymmärtämään näitä juttuja, joten olen tullut siihen tulokseen, että jonkinlainen yhteinen 'nykysuomi24-sanakirjaä' voisi olla paikallaan.
- temppuilia = yb
Ymmärtää? Ootko snobi vai joku stallari?
Kiitos.
Kyllä.
http://urbaanisanakirja.com/word/stallari/
Olen vähemmistökommunisti, anallyyttinen marxismi on lähellä sydäntäni, joka on vasemmalla, joka uskoo ihmisen perustavaa laatua olevaan sisäsyntyiseen tuottavuuteen ilman mitään turhia dogmeja tai propagandaa.
Ei.
Yksinkertainen blondikin olen, mutten se nimimerkki, joka täällä kirjoittelee.
Sanalla ymmärtää ilmeisesti on jokin erityinen merkitys täällä S24:ssä ... mikähän se mahtaa olla? Voitko selventää vielä?
- temppuila = snobi
NIIN!!
Hähä! - tässä muutama
-Sinulla ei voi olla normaalia suhde-elämää kun minullakaan ei ole= vaimosi/miehesi on kuminukke
-koska olen työtön/sairaseläkkeellä, niin olet sinäkin= Missä muka olet töissä, miten voit kirjoittaa palstalle?
- Minulla on onneton suhde tai ei suhdetta ollenkaan=koska kirjoitat palstalle, olet onneton ihminen ja vähintään eroamassa
- Olet laittanut kuvan palstalle, kuvittelet olevasi kingi/gueen= olet sikanenäinen, paksujalkainen, läskiperseinen leuhka paska
-Et ole laittanut kuvaasi galleriaan tai mihinkään ja en kestä tätä uteliaisuutta= Olet tukinikki, eri sukupuolta mitä olet tai helvetin ruma
-olet laittanut kuvan itsestäsi ja vauvastasi ja naiset lepertelevät vauvan suloisuudesta, ja se vituttaa armottomasti= olet lainannnut naapurinvauvaa ja taidat tykätä muutenkin liikaa lapsista- :DDD
TÄÄ OLI HYVÄ, NAULAN KANTAAN:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770