Mikä olisi paras minipaku?

kellään kokemusta?

Tarvitsisi ehkä työjuttujen takia ostaa tuollainen minipaku tyyliin Ford Transit Connect tai Opel Combo tms. Semmoista vm. 2000-2005 oon aatellut, ehkä max. kuus tonnia voisin sijoittaa.

Mikä mahtaisi olla paras ja kestävin? Niin ja paras ajaa?

Tavaratilaa tarvis olla pituussuuntaan vajaa pari metriä ja korkeutta mahdollisimman paljon. Missä minipakussa on korkein tavaratilan sisämitta?

7

1515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TT

Itse ajellut nyt pauttiarallaa 100000km Transit Connectilla vm- 03 (220). eli korkealla ja pitkällä versiolla. Muuta ei ole tehty kuin määräaikaishuollot eli hyvin on mennyt ja ajanut asiansa. Ajettavuus on vakaa, tosin tehoja saisi olla enemmän (itselläni 75hp).

• HaKe

Mulla on myös Connect vm.2003 pitkänä & korkeana. Se on senverran suurempi kuin muut, että mulle kelpas, Combot sunmuut on liian pieniä.

Sama juttu kuin edellä, tehoja vois olla enempi, muuten oon tyytyväinen.
      Ostin sen 5 vanhana oli ollut jollain tietsikkafirmalla ja siinä oli ilmavebasto tavaratilassa. Mahtava talvella.

Yks vaihtoehto vähän suuremmaksi on Fiat/Citroen/Pesö paku. Mallinimeä en muista mutta se on vähän pikkutransiittia suurempi ja 3 hengen koppi. Se oli mulla ensin mieles, mutkun toi Transiitti tuli eteen ja siinä oli 38 000 km mittaris niin päädyin siihen. Nyt on yli 80 000 mittaris ja vain huoltoja on tehty.

• MinipakuttiVerso

Toyota Yaris Verso on itellä ja oon ollu tyytyväinen. On tilaa mummolle ja vaarille ja vaimolle ja anopille ja apelle ja kälylle ja natolle ja meitin karkeakarvaselle persialaiskissalle. Tehoja sais tossakin olla karvan verran enempi, ku siinä on tommonen 60hp. Mutta muuten luja ja tilava peli ja hyvät kyytit.

• Äläturise

"Työjuttuja" varten heh heh hee.

• SnadiPaku

Itsellä harkinnassa jokin pieni paku siviili-arkiajoon, jossa olisi takatilassa kuitenkin nukkumapituus satunnaista tarveta varten. Kuorman kuljetus todella satunnaista / harvinaista, useimmiten tyhjänä ajoa.

Pikkupaku on yhtenä vaihttoehtona harkinnassa koska tarvitsen lähinnä vain kakispaikakisen auton ja kaipaisin hieman korkeampaa istuimen tasoa kuin hekilöautoissa, jotta ei aina tarvitsisi kaivautua "kuopasta" ylös.

Lomareissuilla ja viikonloppureissuilla pikkupaku olisi monipuolisempi kuin henkilöauto, helmpompi viskata kamat kyytiin ja saisi vaikka polkupyöräkin kyytiin ja / tai satunnaisesti nukkuakin siinä.

Mutta jos enempikin / usammin sitä teltan korvikkeena käyttäisi, niin en tiedä josko tarvitsisi jotenkin parannella, eristyskiä, paneeleja, tulo-poisto ilma-aukkoja jne.. Sitten ruokahalu riskeeraa kasvaa syödessä, eli tilantarve ...

Pikkupakun saisi ilemisesti myös kohtuullisemmalla hinnalla, uutta en toki tarvitse.

En sitten tiedä miten melukkaita nuo pikkupakut ovat matka-ajossa ja mahdollisella automaattilaatikolla olisi eri mukava varsinkin kaupungeissa ja ruuhka-alueilla. Seuravaksi en kovin mieluusti keppivaihteista haluaisi.

Ford S-max oli hyvin kiinnostava ja monipuolinen laite, mutta varsin arvokas. Fordin Powr Shift on imeisemminkin ollut varsin kestävä ja huoleton automaatti.

Harmi kun Fordin sivustolla eivät ede kerro selkeästi ( en löytänyt) itse tavaratilan pituutta takaovista väliseinään, vaan mainostavat maksimipituutta väliseinäluukulla tai taittuvalla verkkoseinällä.

Uuusi Courier vaikuttaisi mukavan kompaktilta paketilta ja ulkoisesti mielyttää silmää, mutta valiettavasti takatila taitaa olla liian lyhyt kerrottuun tarkoitukseen. Sitä ei valitettavasti taida saada automaatilla (?), ainakaan infoa sen suhteen ei lötynyt Fordin sivustolta.

Tuossa Transit Connect L1:ssä taitaa jo olla riitävä tavaratilanpituus.

"UUSI FORD TRANSIT COURIER"

- http://www.ford.fi/Hyotyajoneuvot/Transit-Courier/Esittely

"TÄYSIN UUSI TRANSIT CONNECT"

"Transit Connect on saatavissa bensiini- tai dieselmoottorilla, ja moottorista riippuen vaihteistona on viisi- tai kuusivaihteinan manuaalivaihteisto tai kuusivaihteinen automaattivaihteisto."

- http://www.ford.fi/Hyotyajoneuvot/Taysin-Uusi-Transit-Connect

• korkea-paku

Onhan noita riittävän pituuden omaavia pakumalleja eli pidempi L2 ,niinkuin Fiat Doblo/Opel Combo ; Rellu Kangoo/ MB Citan, Pösö/Sitikka ja VW Caddy, mikä tosin on jo isomman pakun hintainen . Tai mersun vanhempi Vaneo (ei vito).
        luulisi tuosta valikoimasta löytyvän sopiva, kun pidempi malli on n. 190-210 cm.

• SnadiPaku

Dokkerissa on vastaaviin pikkupakuihin nähden varsin hyvä tavaratilan pituus, eli noin 1,9m, mutta valitettavasti se on saatavilla melko onnettoman oloisilla moottorivaihtoehdoilla ja automaattivaihteistoa ei näkynyt olevan tarjolla, vaikka Renaultillahan niitä on aivan asiallisia.

Nuo nykyiset pikkukoneet joista on revitty liikaa tehoja irti eivät oikein herätä luottamusta ja tämä merkistä riippumatta.

Dacia Dokker Van: http://www.dacia.fi/mallisto/dokker-van/

Jokin tuon Dokkeri mitoilla oleva kiinnostaisi, mutta pitäisi olla kone joka sitä jaskaa kuljettaa ja (huolletuna kestävät) automaattivaihteet.

Sitten vain vuoraisi ja eristäisi takatilan siviilikäyttöön teltan korvikkeeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      35
      3632
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3100
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3016
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      448
      2656
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      178
      1958
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      144
      1873
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      27
      1483
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      38
      1335
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1261
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1192
    Aihe