Avovaimo vie kaiken, onko oikein?

Voiko_olla?

Olen keskellä myrskyisää avoliiton loppua, nyt olen itse lähellä loppua.

Muutimme avopuolisoni kanssa yhteen kaksi vuotta sitten. Minulla oli silloin ASO-asunto, oma auto ja tyylikkäät huonekalut, jotka olin ostanut myymälästä jossa silloin työskentelin. Matkan varrella avovaimoni sai parikymmentä tuhatta euroa käteistä voittaessaan erään oikeudenkäynnin. Kun rahaa oli, aloimme sisustaa asuntoa uudelleen. Huonekaluni kärrättiin kaatopaikalle ja kavereille yksi kerrallaan, nyt minulla ei ole omia tavaroita jäljellä kuin ehkä pari jakkaraa. Avovaimoni mielestä moka oli minun, olisi kuulemma pitänyt laittaa kaikki omat varastoon, mutta kuka sellaista tulee ajatelleeksi, kun suunta on yhteinen ja yhteistä kotia asutaan?

Tahtoisinkin tietää onko minulla minkäänlaisia oikeuksia saada irtaimistoa edes jonkinlaiseen jakoon, avovaimoni on ehdoton, eikä suostu edes keskustelemaan asiasta.

13

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petettykö

aika tyhjän päällä olet!ehkä nyt opit,ettei suomalaiseen naiseen voi,eikä kannata luottaa!!!!

• ...

Pönttö! Jos sulla on jotain omaa kamaa jonka haluat siirtää sivuun uuden sisustuksen tieltä niin olisit ite jemmannu ne johonkin, ei kukaan sua ole pakottanu heittään niitä roskiin tai jakaan pois. Sen verta pitää munaa olla että pitää puolensa.

Avoliitossa ei kummallakaan ole mitään oikeuksia toisen omaisuuteen erotilanteessa, minkä eukkosi on ostanut, sen hän myös saa pitää. Se lukee laissa, vastaan pullikoimalla et voita mitään, pahimmillaan pääset käräjille ja häviät.

• sjkwerrlk

Mitä jos kysyisit kavereilta, voivatko palauttaa vanhat huonekalusi? Osa ehkä ymmärtäisi ikävän tilanteesi, varsinkin jos olet ne ilmaiseksi aikanaan antanut eteenpäin.

Muuten sanoisin, että erossa jotkut huonekalut on pienin juttu. Sänky, pöytä ja yksi tuoli, sillä pääsee alkuun. Ja esim. huuto.netistä kannattaa etsiä, sieltä voi löytää esim. onnellisten yhteenmuuttavien huonekaluja tosi halvalla, haluavat vain eroon kun ei ole tarvetta. Niin se käy.

• eronnu myös

erossa harmittaa muka joku huonekalu,syy on syvemmällä, harmittaa ero kaikista eniten ja se kun joutuu taas aloittamaan alusta.

• 13+17

Tämä on totta että ei ne huonekalut niin tärkeintä ole vain se että toisaalta menettää ihmisen jota on joskus rakastanut ja usein se jätetty vielä rakastaa ja tuntee tuskaa. Juuri usein se jätetty yrittää pitää pintansa eikä halua antaa jättäjälle mitään. Kostaa edes osan toisen aiheuttamaa pahaa mieltä.

• 7+20

^ ei se nyt ihan noinkaan välttämättä ole. Itseäni ainakin harmitti erossa eniten omaisuuden menetys. Turha kai sanoa että eroamiseen oli aika hyvä syy..

• erkkiantero69

Ei avoerossa menetä omaisuuttaan. Kumpikin pitää kaiken mitä omistaa.

• dfsa

Hetkinen?

Jos kyseessä olisi tilanne toisinpäin, mies olisi ostanut sisustuksen ja nainen vaatisi itselleen asioita mitä mies on omalla rahallaan tehnyt, nainen olisi raha-ahne paska, mutta kun nainen on itse ostanut nämä asiat ja mies vaatii asioita takas, nainen on silti raha-ahne paska?

Eli siis kumpi tahansa tilanne olisi, naisen vika?

Jos nainen on noista maksanut, niin miksi sinun kuuluisi mitään saada? Tilanne toki toinen, jos olette ostaneet ne yhdessä, mutta jos nainen kerta on ostanut ne omilla rahoillaan, miksi sinun kuuluisi mitään saada?

• Mitäs toi

auto liittyy mööpelijupakkanne.
      Vai vaihtoiko siippa rikastuttuaan myös auton istuimet?

• nokka pystyyn

No jäähän sinulle asunto. Vai? Ja auto. Huonekalut kuluvat, mitä noista.

• mk

Jos asunto on sinun niin sarjota lukko uudestaan niin avikki ei enää sinne pääse niin huonekalut jäävät sinne ja pidä puolesi ja jos avokilla ei ole kuittia niin milläs todistaa.

• yks riitelijä

Ei lukkoja noin vain sarjoitella, saatta joutua maksamaan ulos jääneen hotellilaskut. Avoliitossa kumpikin omistaa,mitä on hankkinut. Jos avokillasi on kuitit ostoksistaan, heikoilla olet. Muuten irtaimisto jaetaan tasan.

• kkkhhhhsssbbbxvcn

Toiset naiset ovat niin kiinni tavaroissa että eivät tunne empatiaa toista kohtaan. Anna kusipään ottaa tavaransa ja häipyä, hän on kunnon nolla ja kylmä laskelmoiva ihminen. Ottaa päähän kun ajatteleekin. Ja sitten vielä syyttelee että moka oli sinun , silloinhan puhalsitte samaan hiileen ja kuka olisi arvannut että ahne naisesi haluaa joskus että jäisit puille paljaille. Hullu mikä Hullu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      248
      4078
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      128
      2343
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1491
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      968
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      129
      958
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      949
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      335
      889
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      867
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      790
    Aihe