Minkä olisi sellainen taho jolle voisi jonkinlaisen kantelun tehdä asiassa?
Eli otettuani lopputilin ja oltuani irtisanomisajan työsuhteessa, ei työnantaja
suostukaan maksamaan lopputiliä vedoten johonkin epäselvyyteen ja
palkanlaskijan vuosilomaan yms tosi sekavaan paskaan.
Näinollen ei suostu myöskään palauttamaan verokorttia eikä kirjoittamaan
työtodistusta.
Luottamusmies asiaa selvittelee ja erilaisia takarajoja on aseteltu kohta
kolmisen viikkoa, mutta aina vaan venyy...
Alkaa jo kärsivällisyys loppua ja haluaisin tietää onko joku virallinen taho
joka ottaisi asian hoitoonsa. Liiton mielenkiinto saattaa loppua, koska
vaihdoin samantien alaa ja liittoakin.
Oikeutta lopputilin ottaneelle?
5
324
Vastaukset
- Aina ay
Ota vaan yhteys liittoon johon lopputilistä menee jäsenmaksu.
- ....................
Työnantaja rikkoo selvästi lakia, ilmoita poliisille. Luulisi sillä tokenevan, eikä tarvita pitkiä neuvotteluja liiton yms. tahojen kanssa.
- dfejog
onko kyseessä joku vuokrafirma? Mietin tai lähinnä pelkään miten itselleni käy myös.. Otin lopputilin ja tämä kyseinen työnantaja oli todella vihainen ja epäammattimainen. Pelkään että hän nyt tahallaan tekee jtn just työtodistuksiin ja näihin juttuihin... Mut saa nähä.
Hän saarnasi minulle pitkän saarnan siitä miten töitä on pakko tehdä, tykkää siitä tai ei, ja miten minun on kannettava korteni kekoon yhteiskunnassa jne..
Hoidin asiani mielestäni tyylikkäästi kun ilmoitin irtisanoutuvani. ja syyksi siis tämä; en vaan viihdy työssäni, ei ollut minun mieleeni työkaveri ja ympäristö. Ei voi mitään, kohti uusia polkuja!! :)- uusi uraputki
Valitettavasti työnantajallasi on oikeus pitää verokorttisi siihen asti, kun loppupalkka on maksussa. Vie uuteen työpaikkaasi sivuverotulokortti siihen asti, kunnes saat pääverokortin, niin ei tarvitse maksaa 60%:lla veroja. Työntekijällä ei voi olla kahta päätoimea samaan aikaan.
Palkanlaskijan lomat tms ei ole peruste olla maksamatta loppupalkkaa. Tosin suosittelen sinua tsekkaamaan työsopimuksesi, mitä siellä on sanottu loppupalkan maksusta? Itse olen palkanlaskija ja meillä kirjataan työsopimukseen aina "loppupalkka maksetaan 3 vk kuluessa työsuhteen
päättymisestä", jonka siis työntekijä hyväksyy allekirjoittamalla sopimuksen.
P.S. Ei sinun tarvitse irtisanoutuessasi ilmoittaa irtisanoutumisen syytä. Se ei kuulu työnantajallesi.
- mmmmhhhhhhhhh
Lain mukaanhan työnantajan on annettava työtodistus mukisematta, eikä työtodistuksiin saa laittaa mitään töykeää työntekijästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756