Nykyään niin muodikas tasa-arvo on minulle suuri mysteeri. Itse kuvittelisin tasa-arvon olevan vastavuoroisuutta monillakin alueilla. Niin se ei kuitenkaan mene. En edes kuvittele sitä, ettenkö minä miehenä olisi maksajana treffeillä, mutta yhteydenpidon aktiivisuudesta olen sitä kyllä kuvitellut.
Jos ilmaisen itse olevani kiinnostunut jatkamaan mielestäni hyvin alkanutta juttua, odotan sitä tasa-arvon pyhässä nimessä myös naiselta. Olen sen takia päätynyt toimimaan niin, että oman yhteydenottoni jälkeen jään odottamaan naisen yhteydenottoa. Monta kertaa olen saanut silti pyyhkeitä siitä, että minusta ei ole kuulunut mitään. WTF?
Mielestäni kuvio on yksinkertainen. Jos ilmaisen kiinnostukseni olla yhteydessä sähköpostilla, puhelinsoitolla, tai tekstiviestillä, niin mielestäni pallo on silloin toisella osapuolella. Mikä tässä ei sovi emansipoituneen nykynaisen kuvioon? Odotatteko edelleen, että mies on saalistaja, joka käyttää kaiken vapaa-aikansa naisen jahtaamiseen?
Jos niin, niin silloin en todellakaan ole ymmärtänyt kaipaamastanne tasa-arvosta yhtään mitään. Olkaa kilttejä ja valaiskaa minua, kehityksestä jäkeenjäänyttä miestä?
Tasa-arvo ja naiset
9
172
Vastaukset
- Yksilökysymys
Höh. Kiinnitä huomiosi niihin, jotka vastaavat sinulle haluamallasi tavalla, äläkä niihin, joista ei kuulu mitään. Siinä sinulla on oiva mahdollisuus esikarsintaan.
- Customer service
Tasa-arvon ei voi olettaa ulottuvan ihan joka alueelle. Tutustumisen alkumetreillä miehen on vaan hyväksyttävä roolinsa ihmissuhdepalvelijana ja nainen on asiakkaana. Naiset vaan ovat niin epävarmoja itsestään, että aika harva nainen uskaltaa asettua samalle viivalle miehen kanssa, jutun eteenpäinviemisestä puhumattakaan.
- et ymmärräkään
joten älä vaivaudu. Asiat on hiukan syvemmällä kuin ensitreffeissä.
- Goneptheryx
Tässäpä varsinainen aivolinko... kiitos valaisevasta vastauksestasi, et siis itsekään ymmärrä mistään mitään?
- Arvotartar
Tarkoittaisikohan tasa-arvo mm. sitä, että sovitaan yhdessä, puhutaan, jutellaan, keskustellaan ... vai miksi sitä toimintaa sanotaan miesten muolimassa. Toisen tavoista, haluista, toiveista, mieltymyksistä, ajatuksista ... ei voi tietää, jos ei ota selville, molemmin puolin.
Olen kanssasi samaa mieltä, esim. yhteydenottojen tulisi tapahtua tasapuolisesti vuorotellen, yhdessä sovittujen aikojen puitteissa, yhdessä sovitulla mallilla ja tavalla. Kun tällaiset asiat näyttävä ja kuuluvat olevan niin kovin epäselviä, niin ei ole muuta konstia kuin avata suu, ihmetellä ääneen ja sopia pelisäännöt. - Kiva ajatus
Juu, naisnäkökulmastakin kävisi hyvin ottaa kontaktia mieheen, kun sen voisi tehdä silloin kun se itselle sopii jne, mutta kyllä tuolla takaraivossa monilla on muistijäljet ohjeista että pitää leikkiä vaikeasti tavoitettavaa, miehet ei arvosta "tyrkkyjä" jne.
- nainen vastaa
Tasa-ARVOhan siis tarkoittaa sitä, että ollaan tasa-arvoisia. Että mies ja nainen ovat saman arvoisia ihmisiä, sukupuolestaan riippumatta. Tasa-arvo ei tarkoita suinkaan sitä, että kaikki on ja tekee kaiken tasan samoin ja yhtä monta kertaa jne. Miehet on miehiä ja naiset on naisia tasa-arvosta huolimatta.
Aktiivisempia naisiakin löytyy (samoin kuin passiivisia miehiä) joten mitä jos keskityt vaikka heihin? - Cloetta...
En osaa sanoa tasa-arvon muodikkkuudesta, tai ehkä se on muodikasta, jos se käsitetään tavallasi. Muutoinhan tasa-arvo on yksi tärkeä arvo yhteiskunnassa ja yli päätään meidän ihmisten elämän arvoissa.
Käsitän tasa-arvon yhtäläisiksi mahdollisuuksiksi esim. koulutukseen, olipa ikä, kansallisuus, sukupuoli, terveydentila jne. mikä tahansa. Tasa-arvo ei siis tarkoita, että olisimme samanlaisia tai että käyttäytyisimme samalla lailla vaan nimen omaan sitä, että tunnustetaan ja tiedetään ihmisten erilaisuus ja siitä huolimatta on MAHDOLLISUUS oman yhteiskunnan keskimääräiseen elämäntyyliin ymv.
Moni mies (ja nainenkin) olettaa tasa-arvo olevan juuri sitä, että nyt kun minä teen tätä, sinunkin pitää. Tai aloitteiden suhteen tai sen tarjottavan suhteen tai minkä' tahansa muun; kaikki pitäisi olla fifty-fifty ja samalla lailla.
TUnnen olevani erittäin tasa-arvoinen mieheni kanssa vaikka mieheni on hyvin perinteinen mies eli avaa ovat minulle, tarjoaa takin päälle, tarjoaa ravintolaillat, hoitaa autohuollot ym. perinteiset miesten työt kun taas minä ole perinteinen nainen ja tykkään kokata, pyykätä ja siivota sekä muutoinkin laittaa kotia. Ja tykkään olla huoliteltu ja mieheni silmissä kaunis. Tämä on mielestäni tasa-arvoa eli kumpikin voi olla oma itsensä ja meillä on kummallaki samanlainen "sananvalta" avioliitossamme. - Edellä...
oletkin jo saanut sananselitystä useammalta taholta, eli se ei tarkoita siten yhdenmukaisuutta ja samanlaisuutta ja käyttäytymistä kuin kommunistivaltioiden rivisotilailla aikanaan. Se tarkoittaa yhteiskunnallisesti mahdollisuutta samoihin asioihin riippumatta sukupuolesta (kuten edelläkin todettu).
Se, että palkka-asioissa saattaa olla eroja vieläkin, ei suoraan tarkoita etteikö samasta työstä maksettaisi samaa palkkaa, vaan historiasta ja kulttuuristakin:
ammatit eivät jakaannu ainakaan vielä tasan mies-,naissukupuolen kesken eli syyt on syvemmällä (aivolinkous taas:)
Henk.koht.asioissa on lupa olla edelleen ihan oma itsensä (ja olla itsekäskin) jos niin haluaa. Tasa-arvon nimissä ei ole pakko ylläpitää palvelumielialaa ja harjoittaa nöyryyttä, kuten esim. Maon ajan Kiinassa piti pukeutua kaikkien samanlaiseen pukuun ja palvella kansaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862