kelpuuttaisitko yh:n?

sinkku yh

Tuli mietittyä taas tätäkin,kelpuuttaisitko kivan näköisen ja mukavan vaimoehdokkaan jolla on ennestään yksi lapsi?
Kuinka suuri turnoff tämä lapsi on?
Tarkoitushan ei olisi tehdä sinusta lapselle toista vanhempaa,riittää että hyväksyisit lapsen olemassaolon ja ymmärtäisit mitä se tarkoittaa jos ajatellaan tulevaisuutta.

196

4458

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo

      • Siis jos lisää lapsia, ei kuulostaisi neidille ongelmalta.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Siis jos lisää lapsia, ei kuulostaisi neidille ongelmalta.

        Jos ne on jo tehty, niin sopii kävellä toiseen suuntaan.

        Voisin kirjoittaa kaiken tietysti yhteenkin vastaukseen.


      • Niin ja...

        Tässä ryhmässä on vain se ongelma, että noiden muiden juttujen osuminen yksiin on niin kovin epätodennäköistä.

        Kuinka moni jolla on jo lapsia, onkaan valmis edes käsittälemään ajatusta kahdesta tai kolmesta lisää. Hyvin harva. EHKÄ yks lisää, jos oikea ihminen löytyy, tapaa olla kanta.
        Tällä tosin ei siis ole mitään tekemistä sen kanssa, että he eivät olisi kelvollisia koska ovat yksinhuoltajia, mutta siis suurin osa heistä ei vain täytä vaatimuksia... tuota vaatimusta. Vaan ei täytä moni lapsetonkaan. Nykyään taidetaan haluat 1... EHKÄ 2 lasta.


      • Nimenomaan, jos lastensa kanss aon hyvin pärjännyt, niin miksei toista settiä vielä tekisi pitkässä ja turvallisessa suhteessa?


      • Poikkeukset lienevät sääntöjen vahvistamista varten. Vai miten se oli.


    • sinkku yh

      Jotenkin tuntuu että se on aina ongelma..lapsi on kuitenkin jo siis päiväkoti ikäinen ja omatoiminen jne.
      Harva ymmärtää sen että olemme "paketti",joku joskus sanonut että haluaa minut muttei lasta!miten siihen voi edes vastata.eikö olisi silloin parempi olla tutustumatta kokonaan

      • 12+9

        Haistas urosleijonaM VIT-TU!

        Tuollaisia puhuva saisi tosielämässä turpaan.


      • ex sinkku isi

        Kannattaa ehkä sinkku yh:n katsella sinkkuisiä.. Sinkkumiehet joilla on lapsia, ja jotka osallistuvat lapsensa elämään, kaipaavat juuri tommoisia yh-äitejä mitkä ymmärtävät minkälaista on olla sinkkuna ja vanhempana. Itse seurustelen naisen kanssa jolla lapsi, ja itsellänikin lapsia edellisestä liitosta. Hyväksyn täysin tämän naisen lapsen, ja haluan tätä kohdella tasavertaisesti omiini nähden. Jos molemmilla lapsia, niin usein molemmat ovat kypsiä hyväksymään toisiensa lapset edellisistä liitoista, ilman mitään mustasukkaisuuksia lapsen toista vanhempaa kohtaan, vaikka hän tottakai kuuluukin elämään.


      • hoopopoika

        juuri näin... sama pätee toisinpäin... ei muuten oo helppoo kun on yh iskä...


      • crazycyborg

        Myönnän ajatelleeni erään yh-naisen kanssa uuri noin :(


      • KaikenNähnytJaKokenu
        ex sinkku isi kirjoitti:

        Kannattaa ehkä sinkku yh:n katsella sinkkuisiä.. Sinkkumiehet joilla on lapsia, ja jotka osallistuvat lapsensa elämään, kaipaavat juuri tommoisia yh-äitejä mitkä ymmärtävät minkälaista on olla sinkkuna ja vanhempana. Itse seurustelen naisen kanssa jolla lapsi, ja itsellänikin lapsia edellisestä liitosta. Hyväksyn täysin tämän naisen lapsen, ja haluan tätä kohdella tasavertaisesti omiini nähden. Jos molemmilla lapsia, niin usein molemmat ovat kypsiä hyväksymään toisiensa lapset edellisistä liitoista, ilman mitään mustasukkaisuuksia lapsen toista vanhempaa kohtaan, vaikka hän tottakai kuuluukin elämään.

        Tosin tämäkään ei ole sääntö... nimim. exäni ei paljon osoita välittämistä meiän yhteisistä lapsista, sen uuden psykon emännän entiset lapset on sijaiskodissa ja niitten yhteinen lapsi on vammautunut emännän alkoholin käytön takia =/ Olisi ollut ihanaa, kun lapsemme olisivat saaneet pitää meidät molemmat vanhemmat, mutta silloin harvoinkaan, kun pienempänä kävivät isänsä luona, sain olla huolesta kipeänä tai haettiin kesken pois ja siten eivät ole käyneetkään kuin pari-kolme kertaa vuodessa isänsä luona. Nyt, kasvettuaan vielä lisää, on onnistunut olla siellä jo välillä ilman ihmevälikohtauksia.
        Onneksi MINULLA on ihanat lapset, entisestä ja nykyisestä liitostani ♥ ja rakastan heitä kaikkia yli kaiken.


    • &sws

      Kyllä,mutta jos et halua enää lapsia,silloin en ehkä haluaisi kiinnostua.
      Mitkä syyt johti sinkkuuteen?

      • sinkku yh

        Lapsen isäsästä erosin lapsen ollessa vuoden vanha,lähti kun ei omien sanojensa mukaan jaksanut vauvarumbaa jne..
        Tämän jälkeen ollut yksi pidempi suhde joka päättyi kun mies ei pystynyt kuukausienkaan jälkeen hyväksymään lastani.
        Aktiivisesti en ole seuraa etsinyt aikoihin..tuntuu että pitäisi laittaa aina otsaan lappu jossa lukee isolla "YH" jottei tule kellekkään yllärinä.


      • sinkku yh

        Toivottavasti itse osaat ennustaa oman elämäsi ja tehdä valinnat sen mukaan mitä se kristallipallo näyttää.
        Lastani en kadu ja isänsäkkin on nyttemmin hyvin kantanut vastuunsa.
        Kukaan ei munanpuutteesta puhunut,ainahan nyt sitä saa jos haluaa.kumppani olis joskus kiva löytää.


      • ................
        sinkku yh kirjoitti:

        Toivottavasti itse osaat ennustaa oman elämäsi ja tehdä valinnat sen mukaan mitä se kristallipallo näyttää.
        Lastani en kadu ja isänsäkkin on nyttemmin hyvin kantanut vastuunsa.
        Kukaan ei munanpuutteesta puhunut,ainahan nyt sitä saa jos haluaa.kumppani olis joskus kiva löytää.

        Mies kantaa vastuunsa = maksaa, maksaa, maksaa


      • &sws
        sinkku yh kirjoitti:

        Lapsen isäsästä erosin lapsen ollessa vuoden vanha,lähti kun ei omien sanojensa mukaan jaksanut vauvarumbaa jne..
        Tämän jälkeen ollut yksi pidempi suhde joka päättyi kun mies ei pystynyt kuukausienkaan jälkeen hyväksymään lastani.
        Aktiivisesti en ole seuraa etsinyt aikoihin..tuntuu että pitäisi laittaa aina otsaan lappu jossa lukee isolla "YH" jottei tule kellekkään yllärinä.

        Ole ylpeä lapsestasi,osaathan kertoa että sinulla on lapsi kun sellainen tilanne tulee.


      • sinkku yh
        ................ kirjoitti:

        Mies kantaa vastuunsa = maksaa, maksaa, maksaa

        Itseasiassa mies ei maksa mulle penninjeniä ja siitä ihan sopimus.vastaa lapsen menoista tämän ollessa hänen luona jne.
        Ihan turhaan vetoat tuohonkaan


      • YH
        ................ kirjoitti:

        Mies kantaa vastuunsa = maksaa, maksaa, maksaa

        Mies ei maksa sen enempää kuin ,onko töis tai työtön. Äiti saa lapsista kelan maksama minimi maksun ja se surkein. Ei se raha 142€ aina riitä kun on vaatteiden ostot, eikä aina sitä kirppikseltä viitti hakea. Nyt alatte taas miettii onko toi joka laittaa meikkeihin ja omiiin tarpeissiin oleva äiti, mutta kun en itse ole hankkinut vaatteita tai sukkia monmeen aikaan. Yksin huoltajana kun saan muutama euro ylimääräistä ja pääsen yksin kokeilee niitä vaatteita ,silloin olisin kuin lomilla. Suokaa yksinhuoltajille jokin vapaus ja muutama euro lisää että saavat kohentaa itseään ja omaantuntoaan.


      • hyvää kesää
        YH kirjoitti:

        Mies ei maksa sen enempää kuin ,onko töis tai työtön. Äiti saa lapsista kelan maksama minimi maksun ja se surkein. Ei se raha 142€ aina riitä kun on vaatteiden ostot, eikä aina sitä kirppikseltä viitti hakea. Nyt alatte taas miettii onko toi joka laittaa meikkeihin ja omiiin tarpeissiin oleva äiti, mutta kun en itse ole hankkinut vaatteita tai sukkia monmeen aikaan. Yksin huoltajana kun saan muutama euro ylimääräistä ja pääsen yksin kokeilee niitä vaatteita ,silloin olisin kuin lomilla. Suokaa yksinhuoltajille jokin vapaus ja muutama euro lisää että saavat kohentaa itseään ja omaantuntoaan.

        Niin mulla ainakin meikit kestää pitkään,tietysti jos jotkut tekee sotamaalauksia niin se on eri asia.Huluipunat kaivetaan pohjaa nyöten.samaten luomiväri.Ryppyvoiteita ei tarvise ,kun ne on ihan humpuukia mitä mainostetaan,jokaiselle tulee ryppyjä kasvoihin niin miehillekkin.ei ne millään voiteella lähde pios.moni sanoo että pukeudun tyylikkästi,muutta osaan ostaa ha lpoja vaatteita nekin voi olla tyylikkäitä .kun on silmää.väreille myös.musta valkoinen on aina tyylikäs,muuta jos laittaa papukaija kuosin päälle se onhalvan näköinen vaikka olisikin kallis.Kirpputoreilta löytää nykyisin ihan käyttämättömiäkin vaatteita ja nättejä aikuisille sekä lapsille.


      • kai 53
        sinkku yh kirjoitti:

        Lapsen isäsästä erosin lapsen ollessa vuoden vanha,lähti kun ei omien sanojensa mukaan jaksanut vauvarumbaa jne..
        Tämän jälkeen ollut yksi pidempi suhde joka päättyi kun mies ei pystynyt kuukausienkaan jälkeen hyväksymään lastani.
        Aktiivisesti en ole seuraa etsinyt aikoihin..tuntuu että pitäisi laittaa aina otsaan lappu jossa lukee isolla "YH" jottei tule kellekkään yllärinä.

        Tee jo tutustumisvaiheessa selväksi että teitä on kaksi ja jos ei kelpaa niin anna olla . Kyllä tänäpäivänä erot ovat niin yleisiä jotta pitäisi ymmärtää .
        Tietysti on niitä joille pitäisi vaimon olla kokematon ja koskematon , mutta eikö nämä liitot päädykkiin eroihin kun kasvetaan erilleen .


      • Tahtoisin minäkin
        ................ kirjoitti:

        Mies kantaa vastuunsa = maksaa, maksaa, maksaa

        Miksi ei kelpais, eihän lapsi mikään este ole ? Itse olen seurustellut yh äidin kanssa ja kyllä se lapsi sinne sopii kun sovittelee :) Hassua kun aina puhutaan maksuista, eihän kukaan lasta yksin tee ( vai tekeekö). Miehet täällä aina itkee kun pitää maksaa, minä ainakin maksaisin mielelläni jos minulla lapsi olis .
        Monikohan mies on laskenut missä itse säästää kun vaimo ja lapset muuttavat?.
        Vesilasku pienenee, sähkölaskut pienevät ja ne lapsen ylimääräiset menot yleensä maksaa SE yh äiti. Mitä ihmettä miehet parkuu, halvempaa se meille on.
        Monesti tulee mieleen , kun lukee näitä juttuja ettei monikaan mies ole kulkenut sitä "kansakoulua oikein päin. Sorry oli asin vierestä.. mutta yh-äidille.. kelpaat sinä :)))


      • Nisni-72
        Tahtoisin minäkin kirjoitti:

        Miksi ei kelpais, eihän lapsi mikään este ole ? Itse olen seurustellut yh äidin kanssa ja kyllä se lapsi sinne sopii kun sovittelee :) Hassua kun aina puhutaan maksuista, eihän kukaan lasta yksin tee ( vai tekeekö). Miehet täällä aina itkee kun pitää maksaa, minä ainakin maksaisin mielelläni jos minulla lapsi olis .
        Monikohan mies on laskenut missä itse säästää kun vaimo ja lapset muuttavat?.
        Vesilasku pienenee, sähkölaskut pienevät ja ne lapsen ylimääräiset menot yleensä maksaa SE yh äiti. Mitä ihmettä miehet parkuu, halvempaa se meille on.
        Monesti tulee mieleen , kun lukee näitä juttuja ettei monikaan mies ole kulkenut sitä "kansakoulua oikein päin. Sorry oli asin vierestä.. mutta yh-äidille.. kelpaat sinä :)))

        Ihanaa luettavaa, ihan tuli kyyneleet silmiin!!! Aina saa kuulla ja lukea, että hyväks käyttää ex-miestä,yhteiskuntaa yms. , ite maksan laksut joka kuukaus ilman mitään tukia!! Töitä teen tunnollisesti ja lapselta ei puutu mitään tärkeää, kaikki saan hankittua mitä tarvii..Tärkein mitä koen lapseni tarvitsevan, on AIKAA isältään!! Ihan yhdessäoloa vaan, ilman suuria ihmeellisiä asioita!!! Katkeruuden siemen itää hiukan aina, kun joku sanoo että yh-äipät on pohjasakkaa ja helppoja nakkeja! Itse en ole tilaani valinnut,Moneen vuoteen en ole juuri omannut mitään suhdetoimintaa, sillä se vähäinen oma aika menee lepäämiseen ja niiden asioiden hoitamiseen mitä ei kerkeä arjen pyörityksessä hoitamaan. Silti päivääkään en vaihtaisi pois ja eniten säälin lapsen ja isän suhdetta, jonka pitäisi olla yksi kantavista voimista läpi elämän. Raha ei voi olla este isyydelle tai sen puuttumiselle. Muistakaa kaikki, että mikäli lapsesta tehdään pelinappula, eniten kärsii se ihana ja rakas oma lapsi!!


      • sinkku yh kirjoitti:

        Lapsen isäsästä erosin lapsen ollessa vuoden vanha,lähti kun ei omien sanojensa mukaan jaksanut vauvarumbaa jne..
        Tämän jälkeen ollut yksi pidempi suhde joka päättyi kun mies ei pystynyt kuukausienkaan jälkeen hyväksymään lastani.
        Aktiivisesti en ole seuraa etsinyt aikoihin..tuntuu että pitäisi laittaa aina otsaan lappu jossa lukee isolla "YH" jottei tule kellekkään yllärinä.

        Perhe-elämän rajoitukset eivät monille miehille maistu ja viikonloppuisyys on heille aika helppo ja hyväksytty vaihtoehto...


      • ................ kirjoitti:

        Mies kantaa vastuunsa = maksaa, maksaa, maksaa

        Ei se pelkkä maksaminen paljon lapsen ja isän suhdetta lähennä...


    • sinkku yh

      Näyttääpäs herra hahmotelma hyvältä!
      Pitäsköhän tän yh:n hypätä autoon ja lähtee orimattilaan :D
      tai jos vaikka ensin rekkautuis.

      Mitäs sitä nyt yhdelläkertaa kaikkee kertomaan!!

    • Älyn haamu

      Ei kiitos. Se lapsi ei kuitenkaan olisi näkymätön vaan olisi väistämättä osa elämää. Onko lapsesi muuten puoliksi ulkomaalainen?

      • sinkku yh

        Ei..lapsi on ihan suomalainen.
        Tuo on ihan totta että lapsi ei ole näkymätön..ja tää kytkykauppa vertaus oli ihan hyvä :D
        niinhän se menee,minunkin pitäis vaan löytää se mies joka tälläseen kytkyyn lähtis mukaan.
        Ja jokaisellahan on tottakai oikeus valita kumppaninsa jne mutta itse haluaisin uskoa etten jää lapseni vuoksi täysin yksin ja vaille aikusten välistä rakkautta


      • nir-
        sinkku yh kirjoitti:

        Ei..lapsi on ihan suomalainen.
        Tuo on ihan totta että lapsi ei ole näkymätön..ja tää kytkykauppa vertaus oli ihan hyvä :D
        niinhän se menee,minunkin pitäis vaan löytää se mies joka tälläseen kytkyyn lähtis mukaan.
        Ja jokaisellahan on tottakai oikeus valita kumppaninsa jne mutta itse haluaisin uskoa etten jää lapseni vuoksi täysin yksin ja vaille aikusten välistä rakkautta

        Tosiaan itse lapset tehneenä miehenä ottaisin mieluummin yh:n kun lapsettoman naisen - lisää omia lapsia en nimittäin aio hankkia (kouluikäisiä nykyiset).

        Eli ainakaan välttämättä ei ole mikään este :)


    • vapaus on parasta

      En, tosin en naista ottaisi muutenkaan olisipa sillä pentua tai ei. Mutta se, että on pennun jo tehnyt niin sillä on sitten toisen miehen kanssa tehty lapsi ja mulla ei ole sellaisissa kuvioissa tulevaa osaa teoriassakaan.

      Huonoa kumppanivalintaa jos tekee lapsen sellaisen kanssa, josta tulee eronneeksi ensihuuman jälkeen.

    • sinkku yh

      Meillä oli lapsen isän kanssa 5vuotta kestänyt suhde eli olimme olleet yhdessä 4v ennen lasta.
      Että siinä ajassa luulin oppineeni tuntemaan hänet jo tarpeeksi hyvin..en sitten ollutkaan.

      • Tuskin miehen idis

        Pakkoko se kakara oli ylipäänsä tehdä?


      • Kenen sitten?
        Tuskin miehen idis kirjoitti:

        Pakkoko se kakara oli ylipäänsä tehdä?

        Etkö sinä halua lapsia?


    • Tällä hetkellä en. Mutta tilanne voi muuttua jos ja kun pääsee duuniin, silloinkin vain tietyin ehdoin.
      Kyllä totuus on kuitenkin se että lapseton mieluummin, kun itsekin olen. Ennen lasten hankkimista kun olen ajatellut että tekee paljon muuta siis yhdessä kumppanin kanssa, joihon ei oikein lapsi sovi.

    • Mies1985

      En.

      En vain pysty suhtautumaan seksuaalisesti naiseen kun ajattelen että hänen sisältään on tullut lapsi. Eikä tämä ole mikään madonna/huora juttu tai mitä onkin keksitty. Minulla ei siis ole mitään yh-naisia vastaan ihmisinä.

      • ...

        Että kun löydät itelles morsiamen ja perustatte perheen niin ekan tenavan jälkeen ei enää kelpaa?


      • Mies1985
        ... kirjoitti:

        Että kun löydät itelles morsiamen ja perustatte perheen niin ekan tenavan jälkeen ei enää kelpaa?

        No kai se oma lapsi olisi vähän eri asia mutta tässähän puhuttiin eri tilanteesta. On kuitenkin aika kaukainen ajatus tuo oma lapsi että siihen kerkeää kypsyä jos kypsyy.


      • Enpä usko

        Osaatko sinä muka suhtautua seksuaalisesti mihinkään muuhun kuin omiisi ja muiden kiveksiin?


      • 30v.
        Mies1985 kirjoitti:

        No kai se oma lapsi olisi vähän eri asia mutta tässähän puhuttiin eri tilanteesta. On kuitenkin aika kaukainen ajatus tuo oma lapsi että siihen kerkeää kypsyä jos kypsyy.

        Ei se varmaan olisi eri asia. Onhan näitä miehiä, joilla ei juuri libidoa ole...


    • Y

      Joo

    • Täällä kanssa yksi sinkku yh joka miettii että onko se todella niin et olen yksin liki koko loppuelämän kun on tosiaan itsellä yksi lapsi. Ja tuo kytkykauppa oli hyvä :D täytyy ruveta käyttään sitä varmaan. Itse ainakin heti mukavan ihmisen tavattuani kerron lapsestani joka tietysti kuuluu elämääni. Mitään vakavempaa suhdetta ei ole ollut eron jälkeen (erosta n. 9kk) ja eron syitä en lähde tänne avaamaan vaan kuten ap sanoi että kukapa sitä omaa elämäänsä pystyy ennustamaan.

      Seuraa en ole kyllä vielä edes aktiivisesti etsinytkään.

    • Jeeeeeeepppp

      Toivottavasti kukaan yh-nainen ei koskaan saa uutta miestä.

      Erot ovat 75% naisten alulle panemia, joten kantsis ehkä vähän miettiä.

      • mustatuntuu

        En kyllä allekirjoita sitä, että yh-nainen ei saisi löytää uutta miestä.

        Mutta erot lähtevät kyllä yleensä naisesta liikkeelle. Omista parisuhteistani noin 80 % on päätynyt eroon neidin tahdosta. Itse olen jättänyt vain silloin, kun on pettänyt.

        Ja kun näitä nykynaisia tapailee niin aika nopeesti tulee mieleen, että ei tässä kukaan hullukaan kauan selviäis.


      • osuvia kommentteja

        Tuo oli hyvä kommentti, sillä se selittää melko tyhjentävästi miksi miehet haukkuvat yksinhuoltajia. Tuntevat, että eivät kelpaa naisille, jotka ovat heidät jättäneet. Taitaa olla joukossa myös jonkinasteista vihamielisyyttä saavuttamattomilta tuntuvia naisia kohtaan.

        Tosin eivät kaikki miehet ole asennevammaisia, tunnen monta fiksua ja itsevarmaa miestä, joista osa on jopa mennyt naimisiinkin yh-äidin kanssa. Ehkä huonomman itsetunnon omaavat ja jäteytyksi tulleet miehet ovat noita katrkeria.


    • Nähnyt ja kokenut

      Ei haittaa, kunhan suhde rakentuu tasavertaiselle pohjalle ja molempien lähtökohtia arvostaen.

      Lapsi on äidilleen ehdoton ykkönen ja niin pitää ollakin. Mies, jos sen ansaitsee, voi olla hyvä kakkonen. Liian usein nämä suhteet kariutuvat siihen, että nainen edellyttää mieheltäkin lapsen asettamista ykköseksi.

      Tasavertainen kahden aikuisen suhde ei rakennu niin. On parasta, että miehellä on joku ykkösasia. Esim. hyvä harrastus, miksei työkin, tai joku muu arvokas ja miehelle itselleen tärkeä juttu. Nainen tulee sitten hyvänä kakkosena. Silloin lähtökohdat ovat tasa-arvoiset eikä kumpikaan pakota toista omiin prefereisseihinsä.

      Kahden aikuisen parisuhde ja rakkaus ei vaadi jokaisen hetken jakamista. Se antaa voimaa arkeen, mutta ei välttämättä ole päivittäistä arkea.

    • Eräs mies vain

      Kuten sanoit niin samassa paketissa ja kytkykauppana tulee lapsi.
      Tahdon parisuhteen, enkä aloittaa heti vähintään puolittaista perhe-elämää naisen ja jonkun toisen miehen lapsen kanssa.

      Olen 31-vuotias ja monesta asiasta voin tinkiä mutten tuosta ennen kuin on omia lapsia.
      Itse kaipaan jo muutenkin aivan toisenlaista suhdetta kuin jossa lapsia on heti läsnä tai niitä ollaan heti hankkimassa.

      Lapsi kuuluu niin kiinteästi sen äidin elämään jatkossa niin monta vuotta että ajatus että tulen siihen kolmanneksi pyöräksi on vain mahdoton. Anteeksi.

      • mustatuntuu

        You got it right. Itsekin olin ilman YH-juttuja 35-vuotiaaksi.

        Eikä siinä vielä kaikki, että lapsi on äidin elämässä monta vuotta. Vaan lapsi tulee vaikuttamaan ihan kaikkeen, parisuhteeseen, sun menoihin, seksiin yms. Lisäksi jotkin YH:t käyttävät myös törkeästi taloudellisesti hyväkseen. Maksat omat, muijan ja sen skidin menot ja päädyt vielä lastenvahdiks, kun muija lähtee elatusmaksuilla viettämään baari-iltaa;-)


      • lapset jo maailmalla
        mustatuntuu kirjoitti:

        You got it right. Itsekin olin ilman YH-juttuja 35-vuotiaaksi.

        Eikä siinä vielä kaikki, että lapsi on äidin elämässä monta vuotta. Vaan lapsi tulee vaikuttamaan ihan kaikkeen, parisuhteeseen, sun menoihin, seksiin yms. Lisäksi jotkin YH:t käyttävät myös törkeästi taloudellisesti hyväkseen. Maksat omat, muijan ja sen skidin menot ja päädyt vielä lastenvahdiks, kun muija lähtee elatusmaksuilla viettämään baari-iltaa;-)

        Yksinhuoltajat eivät saa mitään etuja mitä eivät muutkaan saa, mikäli täyttävät kriteerit. Esim. asumistuki. Lapsilisä on samanlainen perheissä jossa on isä ja äiti. Elatusmaksu tietenkin on yksinhuoltajille, mutta toivon mukaan silloinkin kun vanhemmat asuvat yhdessä, toinenkin osallistuu lasten menoihin. Elatusmaksut ovat aina iso menoerä maksajalle, mutta pieni sen kuluttajalle. Harvoin niillä pääsee äidit tai isät iloista elämää viettämään. Menevät lasten tarpeisiin, asumiseen, syömiseen, harrastuksiin jne. Eikö kuitenkin pitäsi olla niin, että omien lasten elatuksen maksaa mielellään, ovathan he omia tekeleitä ja pitäsi olla myös rakkaita. Elleivät ole, on asenteissa korjaamista.


    • m.74.lap,

      mulle kävis yh aivan yhtälailla kuin lapsetonkin, kyllä se aivan muusta asiasta olisi kiinni kuin lapsesta. helpomalahan sitä pääsisi kun ei tarvisi omia tehdäkkään kun kytkykaupassa sais samaan hintaan koko paketin ja toivottavasti pidemmällä kuin 2vuoden sopimuksella. varmasti/toivoakseni löydät miehen jolle kelpaat lapsesi kans.

    • M 20

      Kyllä kelpuuttaisin. Asiaa ei yhtään haittaisi, vaikka ipana olisikin jo entuudestaan. Tottakai, jos ruvetaan ihan ihannoimaan niin tottakai sitä lasta ei olisi, mutten näe asiassa mitään ongelmaa jos sellainen on.

    • m35+

      Merkittävä turn-off. Jokainen mies osaa tehdän lapsensa itse ja oma perhe on aina oma. Uusioperheessa ei koskaan toteudu todellinen tasa arvo mitä tulee lapsettomaan osapuoleen ja siihen, ettei ole biologista sen paremmin kuin muutakaan luonnollista tunnesidettä lapsiin. Yh:t toki lässyttävät muuta, koska ovat yksinkertaisesti vääriä ihmisiä asettumaan lapsettoman ihmisen asemaan. Sitä paitsi, vanhemmuuteen kasvetaan luonnollista kautta jo paljon ennen lapsen syntymää.

      Nykyisille ja tuleville yh:lle viiden pisteen vinkki: erotkaa vähemmän, niin ei tarvitse valittaa ettei kumppania löydy. Ne ongelmat ja arjen pakoilu ei helpota sillä, että vaihdetaan kumppania kuin sukkia, ja lisäännytään holtittomasti kaikkien "jännittävien" miesten kanssa, jotka lupailevat kuuta taivaalta.

      • eläkeläinen 2

        Minullapa sattui sitten käymään tuuri kun kun entinen mieheni jonotti minua kolmen lapsen äitiä 6v. Ei hän tiennyt eroanko koskaan mutta oli oven takana kun mieheni muutti pois. Olimme yhdessä 30v. ihanasti!


      • onneksi on sukat

        Tuolla periaatteella voi käydä vaikka niin, että on jo 35v. ja edelleen lapseton...


    • sinkkumies35

      Joo, mulle kelpais yksinhuoltaja kanssa. Eipä siinä mitään.

    • Elämässä sattuu

      "Nykyisille ja tuleville yh:lle viiden pisteen vinkki: erotkaa vähemmän, niin ei tarvitse valittaa ettei kumppania löydy. Ne ongelmat ja arjen pakoilu ei helpota sillä, että vaihdetaan kumppania kuin sukkia, ja lisäännytään holtittomasti kaikkien "jännittävien" miesten kanssa, jotka lupailevat kuuta taivaalta."

      Kuvitteletko tosiaan, että yh:t on yksin esittämiesi syiden takia? Kukaan TÄYSjärkinen ja muitakin kuin itseään ajatteleva ihminen ei lähde suhteesta lasten ollessa ihan ihan pieniä ellei siihen ole todella isoja syitä. Ja monet ovat eroon päätyessään jo käyneet pari/perheterapiassa, hakeneet muuten apua ja yrittäneet sen mikä on kohtuullista. Aina elämä ei vaan mene niin kuin suunnittelee eikä elämä ole mustavalkoista.

      Monella tuntemallani yh:lla myös itsellä mies on saanut vakavia henkisiä oireita lasten jälkeen. Tiedän tapauksia, joissa kuvaan on em. syistä tullut päihteitä, pettämisiä, ongelmia työelämässä ja raha-asioissa. On alistamista ja henkistä vakivaltaa, joillain myös fyysistä. Kukaan tuntemistani yh:sta ei ole tehnyt vauvoja holtittomasti vaan pitkään parisuhteeseen, rakkaudesta.

      Moni mies ei ole jaksanut osallistua arkeen, vaan odottavat että äiti hoitaa vauvan ja lapsen lisäksi miehen asiat ja kaiken arjen pyörityksen yksin (on aika rankkaa). Ja kun äiti ei jaksa hoitaa ja ihailla toista tai kolmatta "vauvaansa", kaikki isät ei kestäkään sitä.

      Onneksi myös hyviä isiä ja kumppaneita on olemassa.

      • sinkku yh

        Tänneppä on tullut monen monta hyvää vastausta..tämähän nyt on ihan jokaisen oma mielipide että miten näkee asian..kenekään kanta ei ole parempi kuin jonkun toisen.
        Ylläoleva kirjoittaja on oikeassa..kirjoittamasi sai hyvälle tuulelle!

        Tietysti jos on itse siinä asemassa kuin minä niin toivoo että löytäisi kumppanin jota lapsi ei haittaa..toisaalta ymmärrän myös heidän näkökulmaansa joiden mielestä lapsi on todellinen turnoff.
        Mitä mieltä "lapsellisesta" ihmisestä joka ei halua että tulevalla kumppanilla on lapsi?ristiriitaista?sanotaan vaikka että hakisin seuraa ehdottomasti lapsettomasta miehestä ja olettaisin että toinen hyväksyy lapseni?tämä siis ihan esimerkki.


      • Jaahas taass

        "Kukaan TÄYSjärkinen ja muitakin kuin itseään ajatteleva ihminen ei lähde suhteesta lasten ollessa ihan ihan pieniä ellei siihen ole todella isoja syitä.2

        Harvat naiset ovat täysjärkisiä.

        "Monella tuntemallani yh:lla myös itsellä mies on saanut vakavia henkisiä oireita lasten jälkeen."

        Olisiko jotain tekemistä hyvin tavanomaisella naisen pihtaamisella ja miehen täysin huomiotta jättämisellä?

        Moni mies ei ole jaksanut osallistua arkeen, vaan odottavat että äiti hoitaa vauvan ja lapsen lisäksi miehen asiat ja kaiken arjen pyörityksen yksin

        "Kukaan tuntemistani"

        Naisen maailmankuvaa tyypillisimmillään: minä, minun sukulaiseni ja minun ystäväni. Jos jotakin asiaa tai ilmiötä ei tapahdu tai esiinny tässä piirissä,sitä ei ole olemassa tai se ei ole edes mahdollista.

        "yh:sta ei ole tehnyt vauvoja holtittomasti vaan pitkään parisuhteeseen, rakkaudesta."

        = itsekkyydestä. Lapsen hankinta on aina itsekäs päätös.

        "Moni mies ei ole jaksanut osallistua arkeen, vaan odottavat että äiti hoitaa vauvan ja lapsen lisäksi miehen asiat ja kaiken arjen pyörityksen yksin"

        Yhtä lailla äityli varmastikin odottaa miehen käyvän töissä ansaitsemassa rahaa? Jos äiti on päivät lapsen kanssa kotona, niin johan se on hävytöntä, että miehen pitäisi työpäivän päälle jaksaa raataa vielä kotityötkin.


      • sossu maksaa

        jännittävä panomies-eino alkoholi-ongelmineen ja tatuointineen ei ole enää niin jännittävä kun pitäisikin elää arki-elämää.


      • m35+

        "Kuvitteletko tosiaan, että yh:t on yksin esittämiesi syiden takia? Kukaan TÄYSjärkinen ja muitakin kuin itseään ajatteleva ihminen ei lähde suhteesta lasten ollessa ihan ihan pieniä ellei siihen ole todella isoja syitä. Ja monet ovat eroon päätyessään jo käyneet pari/perheterapiassa, hakeneet muuten apua ja yrittäneet sen mikä on kohtuullista. Aina elämä ei vaan mene niin kuin suunnittelee eikä elämä ole mustavalkoista. "

        Kuule, nykyisin suhteista lähdetään mitä erikoisimmilla syillä. Syyksi riittää jo esimerkiksi se, kun nainen (tai mies) ei kestä normaalia arkea kun se on niin "ahdistavaa". Toinen klassinen mantra on tämä "me kasvettiin erilleen". Monessa tapauksessa todellinen syy taitaa olla se, että suhteeseen on menty vähän juostenkustuna ja tietysti kotiläksyt tekemättä. Kolmas tyypillinen mantra on juuri tämä "aina kaikki ei mene niinkuin suunnittelee".

        Sinkkumiehenä voin sanoa, että ei mene ei, mutta kuka on käskenyt tekemään elämästä yhtä projektia ja kymmenvuotissuunnitelmaa ? Miksi myös naiset eivät voi myöntää sitä ikävää tosiasiaa, että monella elämästä on tullut itse tehtynä alituista suorittamista, kun pitää olla sitä ja tätä. Kaiken suorituskeskeisyyden lomassa myös lasten hankinnasta on tullut ikäänkuin "projekteja". Niiden tapausten lopputulos tiedetään yleensä etukäteen, jos lapsi on vain naisen "projekti". Homma alkaa tyypillisesti siitä, kun naiselle iskee vauvakuume, ja se käärö on sitten ääritapauksessa hankittava hinnalla millä hyvänsä - jopa kepulikonsteilla. Jos mies ei ole ollut asiassa täysin mukana, käy yleensä niin että nainen saa todellakin ikioman "projektin" ilman miestä.

        "Monella tuntemallani yh:lla myös itsellä mies on saanut vakavia henkisiä oireita lasten jälkeen. Tiedän tapauksia, joissa kuvaan on em. syistä tullut päihteitä, pettämisiä, ongelmia työelämässä ja raha-asioissa. On alistamista ja henkistä vakivaltaa, joillain myös fyysistä. Kukaan tuntemistani yh:sta ei ole tehnyt vauvoja holtittomasti vaan pitkään parisuhteeseen, rakkaudesta."

        Vakavia henkisiä oireita. MITVIT ?! Olisiko vastuunpakoilu kuvaavampi termi ? Ei hellanlettas. Kyllä aikuiselta ihmiseltä voi jo odottaa hieman harkintakykyä ja vastuuta. Kaikessa ei voi aina lähteä siitä, että joku muu tulee ja pelastaa sekä hoitaa homman kotiin. Tuo nyt oli naurettavin selitys, minkä ikinä on kuullut.

        Mitä tulee alistamiseen, alkoholinkäyttöön ja raha-asioihin, nämä asiat eivät yleensä tule yllätyksenä, paitsi tietysti täysin laput silmillä kulkeville ihmisille. Alistaminen on luonteenpiirre, joka ilmenee hyvin helposti. Sama koskee alkoholin kanssa läträämistä, kun joka päivä tai viikko on pakko saada kiintiö ja pää täyteen. Raha-asioissa klassisia merkkejä ovat jatkuva persaukisuus ja rahan vippailu ja se, että kun rahaa saadaan, se polttelee heti käsissä.

        "Moni mies ei ole jaksanut osallistua arkeen, vaan odottavat että äiti hoitaa vauvan ja lapsen lisäksi miehen asiat ja kaiken arjen pyörityksen yksin (on aika rankkaa). Ja kun äiti ei jaksa hoitaa ja ihailla toista tai kolmatta "vauvaansa", kaikki isät ei kestäkään sitä."

        Totta vain toinen puoli. Valitettavasti on myös niitä tapauksia, jossa lapsen saamisen jälkeen naisen asenne miestä kohtaan muuttuu hyvinkin radikaalisti. Tästä hyvä esimerkki on se, kun miehen kykyä hoitaa lasta vähätellään tai ylipäätänsä nainen ei anna miehelle edes mahdollisuutta hoitaa lasta. Kyse on siis naisen omistushalusta. Tuossa tilanteessa mies voi oikeutetusti tulkita tilanteen niin, että hoitakoon nainen lapsen, jos kerran apu ei kelpaa. Eihän miehelle jää tuossa tilanteessa edes vaihtoehtoja...

        Asioilla tuppaa olemaan aina vähintään kaksi eri puolta. Hyvin usein yh:n päälle ollaan pukemassa uhrin viittaa, vaikka suhteen loppuminen olisi omaa syytä. Esimerkiksi suhteessa pettäminen ei ole ollut aikoihin vain miesten etuoikeus, vaan kyllä myös naiset ovat yhtä helposti valmiita hyppäämään vieraan kelkkaan ja vielä jopa täysin viatonta leikkien...


      • Nähnyt ja kokenut
        sinkku yh kirjoitti:

        Tänneppä on tullut monen monta hyvää vastausta..tämähän nyt on ihan jokaisen oma mielipide että miten näkee asian..kenekään kanta ei ole parempi kuin jonkun toisen.
        Ylläoleva kirjoittaja on oikeassa..kirjoittamasi sai hyvälle tuulelle!

        Tietysti jos on itse siinä asemassa kuin minä niin toivoo että löytäisi kumppanin jota lapsi ei haittaa..toisaalta ymmärrän myös heidän näkökulmaansa joiden mielestä lapsi on todellinen turnoff.
        Mitä mieltä "lapsellisesta" ihmisestä joka ei halua että tulevalla kumppanilla on lapsi?ristiriitaista?sanotaan vaikka että hakisin seuraa ehdottomasti lapsettomasta miehestä ja olettaisin että toinen hyväksyy lapseni?tämä siis ihan esimerkki.

        "Mitä mieltä "lapsellisesta" ihmisestä joka ei halua että tulevalla kumppanilla on lapsi?ristiriitaista?sanotaan vaikka että hakisin seuraa ehdottomasti lapsettomasta miehestä ja olettaisin että toinen hyväksyy lapseni?tämä siis ihan esimerkki."

        Kuten tuossa edellä kirjoitin, niin asiassa ei ole ongelmaa, kunhan toimitaan tasavertaisella pohjalla. Normaalille miehelle tuskin on mikään ongelma hyväksyä lapsi. Kunhan itse muistat, että hyväksyminen ei tarkoita sitä, että mies asettaa lapsesi preferensseissään samaan asemaan kuin itse asetat.

        Normaali ihminen suvaitsee ja hyväksyy monenlaisia asioita. Vain sosiaalisesti tai henkisesti rajoittuneet linnoittautuvat suvaitsematomuuteensa. Mutta hyväksyminen ei tarkoita aina aktiivista toimintaa. Esim. moni hyväksyy elämäntavoiltaan, ulkonäöltään, sosiaaliselta asemaltaan itsestään poikkeavat ihmiset, mutta ei kuitenkaan olisi valmis parisuhteeseen heidän kanssaan.

        Minusta ei ole mitään ristiriitaa siinä, että haluat lapsettoman kumppanin. Toivottavasti ymmärrät, että lapseton mies voi aivan hyvin hyväksyä lapsesi, mutta haluta aktiivisesti suhteen nimenomaan sinun kanssasi. Voit aivan hyvin löytää upean lapsettoman miehen, jonka kanssa viettää upeaa aikaa aikuisten kesken. Arkea vietätte sitten omilla tahoillanne, sinä lapsesi kanssa ja mies oman ykkösjuttunsa parissa. Seuraavasta yhteisestä ajastanne haaveillen... :)


      • Katkeria kokemuksia?
        Jaahas taass kirjoitti:

        "Kukaan TÄYSjärkinen ja muitakin kuin itseään ajatteleva ihminen ei lähde suhteesta lasten ollessa ihan ihan pieniä ellei siihen ole todella isoja syitä.2

        Harvat naiset ovat täysjärkisiä.

        "Monella tuntemallani yh:lla myös itsellä mies on saanut vakavia henkisiä oireita lasten jälkeen."

        Olisiko jotain tekemistä hyvin tavanomaisella naisen pihtaamisella ja miehen täysin huomiotta jättämisellä?

        Moni mies ei ole jaksanut osallistua arkeen, vaan odottavat että äiti hoitaa vauvan ja lapsen lisäksi miehen asiat ja kaiken arjen pyörityksen yksin

        "Kukaan tuntemistani"

        Naisen maailmankuvaa tyypillisimmillään: minä, minun sukulaiseni ja minun ystäväni. Jos jotakin asiaa tai ilmiötä ei tapahdu tai esiinny tässä piirissä,sitä ei ole olemassa tai se ei ole edes mahdollista.

        "yh:sta ei ole tehnyt vauvoja holtittomasti vaan pitkään parisuhteeseen, rakkaudesta."

        = itsekkyydestä. Lapsen hankinta on aina itsekäs päätös.

        "Moni mies ei ole jaksanut osallistua arkeen, vaan odottavat että äiti hoitaa vauvan ja lapsen lisäksi miehen asiat ja kaiken arjen pyörityksen yksin"

        Yhtä lailla äityli varmastikin odottaa miehen käyvän töissä ansaitsemassa rahaa? Jos äiti on päivät lapsen kanssa kotona, niin johan se on hävytöntä, että miehen pitäisi työpäivän päälle jaksaa raataa vielä kotityötkin.

        Sorrut itse ihan samaan mistä syytät minua... Pääpointtini oli se, ettei KAIKKI yh:t ole tilanteessaan vastuuttoman käytöksensä takia. Meitä ihmisiä ja tilanteita on vaan moneen junaan.

        Itse maksoin puolet äitiysloma-ajan asunnonlainoista ja muista kuluista puolet. Puolet ajasta mies maksoi osuuteni ruokakuluista ja muuten jatkoin omien laskujen maksamista (tulot tippui enemmän mitä mies maksoi puolestani). Jos lapsi tehdään yhteisestä päätöksestä, minusta on luonnollista, että myös mies osallistuu enemmän kuin tavallisesti. Yhteisesti hankittu lapsi ei ole vain naisen "projekti".

        Jos olisit ollut yksin kotona vauvan kanssa, tietäisit että se on kovaa työtä. Taukoja ei ole ja työ ei lopu. Itse olen kokenut molemmat ja töissä kyllä pääsee PALJON helpommalla mm. saa ruokatauot, kahvin saa juoda kuumana, pääsee WC:aan yksin ja joskus saa ajatella omiaankin (edes hetken). Kumpikin on taatusti väsynyt päivästä ihan samalla tavalla, miksi olisi vain toisen etuoikeus levätä. Molempien pitäisi saada välillä levätä ja molempien pitäisi välillä osallistua ja jos jotain kotitöitä voi jättää hetkeksi hieman vähemmälle niin se helpottaisi molempia.

        Ex:ni jäi kotiin 1.lapsen kanssa kuukaudeksi. Uhosi, että koti kiiltää nyt kun on hänen vuoronsa. Sanoin, että hoida lapsi ja tee muuta jos ehdit ja jaksat. Ekana päivänä astianpesukone oli pistetty päälle ja tyhjennetty, sen jälkeen kaikki kotityöt jäi minulle klo 22-23 vauvan mentyä nukkumaan. Uho loppui ja lopun aikaa alkoi klo 12 lähtien tulla tekstiviestejä koska tuut kotiin. Meillä mies ei ollut juuri osallistunut ja työnmäärä oli siksi yllätys. Kyllähän se helpolta näyttää, jos kaikki hoituu itsestään. Isompien lasten (esim. hoitavapaa) kanssa on jo helpompaa ja silloin ehtii ja voi odottaa enemmän.

        Jos jonkun miehen tai naisen pää sekoaa seksin puutteesta ja sen seurauksesta sairastuu niin, että viettää pitkiä aikoja psykiatrisessa sairaalassa tai mania iskee päälle, tai alkaa sekakäyttäjäksi ja menettää työkykynsä, niin aika rajalla se mielenterveys oli alunperinkin....

        Mies saa taastusti enemmän huomiota jos auttaa kotona niin ettei äiti ole jaksamisen äärirajoilla. Jos äiti herää 4-10krt/yö ja koko ajan antaa itsestään paljon ja sysää vauvan takia omia tarpeita jonon viimeiseksi, ei jaksa yhtä ylimääräistä hoivattavaa. Sekä äidin, että isän pitää muista hoivata toisiaan yhtälailla ja myös ymmärtää molemmin puolin, että vauva-arki on vaan hetki.

        Huom: kyllä äiditkin seksiä ja läheisyyttä kaipaa ja haluaa. Jos väsymys on este, niin antamalla äidin nukkua yhdenyön tai pidemmät päiväunet, esteet on voitettu.Ja tottakai niitä yhteisiä hetkiä kannattaa järjestää vaikka pyytämällä mummi hoitoapuun. Sotkuista syyllistämien sohvalla maaten taas ei varmasti tuota kovin kiimaista lopputulosta.

        Taisi mennä vähän alkuperäisen aiheen ohi, mutta menköön.


      • EiVälttämättäNoin
        sossu maksaa kirjoitti:

        jännittävä panomies-eino alkoholi-ongelmineen ja tatuointineen ei ole enää niin jännittävä kun pitäisikin elää arki-elämää.

        Eipä ollut. Pikemminkin oli ihan tavallinen mies enemmän nörtti kuin jännittävä. Minut tavatessani aika kokematon eli panoliitekään ei sovi.


      • Ei kolmas pyörä

        Tähän on pakko hiukan tarttua....Monessa monessa suhteessa se on vaan niin että se mies on se joka jää sinne taustalle siksi että häntä ei päästetä tasavertaiseksi vanhemmaksi....Eli äiti lapsi yhdistelmä sulkee miehen ulos..pn se"kolmas pyörä"...Itseäni asia ei koske vaan olen itse ollut se joka hoiti ja paapo...tämä kommentti siksi että ajateltaisiin myös asiaa tältä kantilta eikä aina mustamaalata sitä isää


      • yhteinen projekti
        Katkeria kokemuksia? kirjoitti:

        Sorrut itse ihan samaan mistä syytät minua... Pääpointtini oli se, ettei KAIKKI yh:t ole tilanteessaan vastuuttoman käytöksensä takia. Meitä ihmisiä ja tilanteita on vaan moneen junaan.

        Itse maksoin puolet äitiysloma-ajan asunnonlainoista ja muista kuluista puolet. Puolet ajasta mies maksoi osuuteni ruokakuluista ja muuten jatkoin omien laskujen maksamista (tulot tippui enemmän mitä mies maksoi puolestani). Jos lapsi tehdään yhteisestä päätöksestä, minusta on luonnollista, että myös mies osallistuu enemmän kuin tavallisesti. Yhteisesti hankittu lapsi ei ole vain naisen "projekti".

        Jos olisit ollut yksin kotona vauvan kanssa, tietäisit että se on kovaa työtä. Taukoja ei ole ja työ ei lopu. Itse olen kokenut molemmat ja töissä kyllä pääsee PALJON helpommalla mm. saa ruokatauot, kahvin saa juoda kuumana, pääsee WC:aan yksin ja joskus saa ajatella omiaankin (edes hetken). Kumpikin on taatusti väsynyt päivästä ihan samalla tavalla, miksi olisi vain toisen etuoikeus levätä. Molempien pitäisi saada välillä levätä ja molempien pitäisi välillä osallistua ja jos jotain kotitöitä voi jättää hetkeksi hieman vähemmälle niin se helpottaisi molempia.

        Ex:ni jäi kotiin 1.lapsen kanssa kuukaudeksi. Uhosi, että koti kiiltää nyt kun on hänen vuoronsa. Sanoin, että hoida lapsi ja tee muuta jos ehdit ja jaksat. Ekana päivänä astianpesukone oli pistetty päälle ja tyhjennetty, sen jälkeen kaikki kotityöt jäi minulle klo 22-23 vauvan mentyä nukkumaan. Uho loppui ja lopun aikaa alkoi klo 12 lähtien tulla tekstiviestejä koska tuut kotiin. Meillä mies ei ollut juuri osallistunut ja työnmäärä oli siksi yllätys. Kyllähän se helpolta näyttää, jos kaikki hoituu itsestään. Isompien lasten (esim. hoitavapaa) kanssa on jo helpompaa ja silloin ehtii ja voi odottaa enemmän.

        Jos jonkun miehen tai naisen pää sekoaa seksin puutteesta ja sen seurauksesta sairastuu niin, että viettää pitkiä aikoja psykiatrisessa sairaalassa tai mania iskee päälle, tai alkaa sekakäyttäjäksi ja menettää työkykynsä, niin aika rajalla se mielenterveys oli alunperinkin....

        Mies saa taastusti enemmän huomiota jos auttaa kotona niin ettei äiti ole jaksamisen äärirajoilla. Jos äiti herää 4-10krt/yö ja koko ajan antaa itsestään paljon ja sysää vauvan takia omia tarpeita jonon viimeiseksi, ei jaksa yhtä ylimääräistä hoivattavaa. Sekä äidin, että isän pitää muista hoivata toisiaan yhtälailla ja myös ymmärtää molemmin puolin, että vauva-arki on vaan hetki.

        Huom: kyllä äiditkin seksiä ja läheisyyttä kaipaa ja haluaa. Jos väsymys on este, niin antamalla äidin nukkua yhdenyön tai pidemmät päiväunet, esteet on voitettu.Ja tottakai niitä yhteisiä hetkiä kannattaa järjestää vaikka pyytämällä mummi hoitoapuun. Sotkuista syyllistämien sohvalla maaten taas ei varmasti tuota kovin kiimaista lopputulosta.

        Taisi mennä vähän alkuperäisen aiheen ohi, mutta menköön.

        Katkeria kokemuksia kirjoittaa niin asiaa. Jokaisen miehen kannattaisi sisäistää edellä oleva sanoma huolellisesti, jos aikoo olla itse päätymättä eroisäksi.


    • M ~30

      Miksen kelpuuttaisi, mutta mikä ihme on siinä, että kun nainen, myös yh, kuulee että miehellä on jo ennestään lapsi, niin seuraava ääni jonka kuulee, tulee ulko-oven sulkeutumisesta naisen rynnättyä pihalle?

      • näitänäitä

        Tästä tulikin mieleen että tien yhden parin joilla molemmilla on lapset mutta tää mies ei hyväksy naisen lasta..se oma lapsi pitäs sit kuitenkin hyväksyä.


      • 30v.

        En juokse siinä kohtaa, vaan siinä kohtaa kun tajuan, että mies ei osallistu lapsensa arkeen millään tavalla, vaanon jättänyt kaiken vastuun lapsen äidille. Miksei tekisi niin muidenkin (potentiaalisten) lastensa kohdalla? Mun mielenkiinnon herättää parhainen yh-sä tai etä-isä, joka kuitenkin osallistuu niiden kahden viikonlopun ulkopuolellakin tarpeen mukaan lapsen elämään.


      • Ihmisiä on erilaisia

        Tämä ei koske kaikkia. Minulle olisi jopa plussa, jos mies olisi isä ja näkisin omin silmin että mies huolehtii lapsistaan hyvin. Jos isä ei osallistuisi juuri lasten hoitoon, miettisin kyllä aika pitkään suhdetta ja pistäisi luultavasti lapseni oman onneni edelle.

        Myöskään ennen omia lapsia, miehen lapset eivät olisi olleet ongelma. LÄhinnä silloin kynnyskysysmys olisi ollut haluaako mies lisää lapsia.


      • ...
        näitänäitä kirjoitti:

        Tästä tulikin mieleen että tien yhden parin joilla molemmilla on lapset mutta tää mies ei hyväksy naisen lasta..se oma lapsi pitäs sit kuitenkin hyväksyä.

        Minäkin tiedän yhden parin, joilla molemmilla lapset edel. liitoistaan ja kumpikaan eivät hyväksy toistensa lapsia.


    • 15 miehen nussima

      Ehkä joku yh:ksi naisen nussinut mies voisi ottaa toisen naisen tilalle?

      En kyllä usko, johan mies on lapsen(sa) tehnyt joten miksi alkaisi uudestaan ja vieraiden lapsien kanssa perhettä leikkimään. Ehkä jos mies on vanhempi 10-30v ja saa tätä kautta nuoremman naisen.

      Tämän siitä naiset saa kun jakavat vittuaan ympäriinsä.

    • En, kun en omiakaan lapsia halua.

      • sinkkuäippä

        Tämä on ehdottomasti hyvä syy, ei jätä kysymyksiä


    • YT-mies siementää

      tiedän erään yh-miehen (rikas) jolla on lapsi edellisetsä liitosta ja nyt nuorempi uusi vaimo joka hoitaa lasta.

    • Yksi sinkkuäiti lisä

      Ärsyttipä tuo viiden pisteen vihje että pitäisi erota vähemmän...

      Oletitko että keskiverto pikkulapsiarkea pyörittävä (se vanhempi joka tulee jäämään lasten kanssa) eroaa huvin tai kyllästymisen vuoksi? Ja tekisi elämästään tahallaan vaikeampaa? Taitaa olla niin että joka lähtee pikkulapsiperheestä hauskemman elämän toivosta lähtee siitä ilman lapsia. Eli ei tule koskaan kuulumaankaan kastiin "yh:t". (Ilmeisesti kuulun kastiin kun olen sinkku ja äiti vaikken yh olekaan vaan meillä on exän kanssa yhteishuoltajuus)

      AP:lle se lohdutukseksi että vaikka koko loppuelämä ilman miestä on parempi kuin elää todella huonossa suhteessa. Minä olen ollut kohta vuoden eronneena enkä kertaakaan tapaillut ketään saati seurustellut. Joskus seksin puuttuminen saa vetämään pari kierrosta turhan kireällä mutta muutoin keskityn olemaan onnellinen siitä että saan elää täysipainoista elämää pelkäämättä ketään.

      Heh, niinhän se menee että kun kirjoittaa parisuhteestaan käsketään eroamaan ja äkkiä mutta kun eroaa, haukutaan leväperäisesti pilluaan jakavaksi typerykseksi tai tuttavallisemmin huoraksi joka panee perheellisiä miehiä (ja tähän diagnoosiin ei tarvita mitään muuta taustatietoa kuin että on kyse naisesta joka ei ole parisuhteessa lastensa isän kanssa). Ihmisten jotka eivät ole koskaan tonkineet puolison kaappeja selvittääkseen paljonko tämä on taas juonut viikon aikana tai jättäneet laittamatta reikeliä kiinni jotta ulko-ovi olisi nopeampi avata on helppo räksyttää siitä miten naiset ovat niitä jotka hakevat eroa. Niin olin minäkin, siis se aktiivinen eroaja. Ja arvatkaapas jaksaako minun elämääni enää heilauttaa jos olen jonkun mielestä ollut heikko lenkki ja luovuttaja? Sama jos olisi puolisonsa jättämä, hyvä siinä lähteä toisten haukkumaan luovuttamisesta, eivät ne yksin käydyt pariterapiat auta liiton pelastamisessa.

      Se mitä ajan takaa ap:lle on ettei minusta kannata jäädä märehtimään kelpaako enää koskaan kellekään. Nauti siitä ihanasta mitä sinulla on: rakas lapsi, oma vapaus eikä ainakaan huonoa parisuhdetta. Hyvä mies tulee vastaan jos tulee mutta ei sen etsimisestä kannata ottaa surua, tai ainakaan laittaa lasta joustamaan jotta kelpaisi paremmin miehelle. Ja asiaa suremalla menetät sekä ilon sinkkuuden hyvistä puolista että muutut miehistä huolestuttavan epätoivoiseksi. Ei kannata. Eikä sitä kannata suostua häpeämään että on elänyt elämänsä vaikkei se olisikaan mennyt ihan lukio-iän suunnitelmien mukaan.

      • Ihmetteleeee

        Miksi alunperinkään menit avioon ja lisäännyit kelvottoman miehen kanssa?

        Eikö olisi kannattanut vähän harkita?

        Vai olikohan se sittemmin pelottavaksi muuttunut mies aluksi niin pimppiä kutkuttavan jännittävä ja arvaamaton?


      • Yksi sinkkuäiti lisä

        En ole yh=yksinhuoltaja koska minulla ei ole lasteni yksinhuoltajuutta. Yksinhuoltajuus tarkoittaa lapsen huoltajuussuhdetta ei vatsanahan tai pillun löysyyttä.


      • Yksi sinkkuäiti lisä
        Yksi sinkkuäiti lisä kirjoitti:

        En ole yh=yksinhuoltaja koska minulla ei ole lasteni yksinhuoltajuutta. Yksinhuoltajuus tarkoittaa lapsen huoltajuussuhdetta ei vatsanahan tai pillun löysyyttä.

        Plus ettei minua kauhean helpoksi pilluksi voi kutsua kun en eläissäni ole harrastanut seksiä kuin yhden miehen kanssa. Kohtuu suurella todennäköisyydellä sinä olet ollut helpompi ;)


      • yksi sinkkuäiti lisä
        Ihmetteleeee kirjoitti:

        Miksi alunperinkään menit avioon ja lisäännyit kelvottoman miehen kanssa?

        Eikö olisi kannattanut vähän harkita?

        Vai olikohan se sittemmin pelottavaksi muuttunut mies aluksi niin pimppiä kutkuttavan jännittävä ja arvaamaton?

        Ei ollut jännittävä eikä arvaamaton vaan hyvinkin kiltti ja ujo poika. Ja tyhmä ja naiivi tyttö, sitä lienee turha kieltää. Sentään elämästä voi oppia, tyhmä voin olla vieläkin mutta en enää naiivi ;)


      • yksi sinkkuäiti lisä

        Tätä ei enää jaksa ottaa hyväntuulisesti. Millähän saisit perusteltua edes yhden lauseessasi esittämistäsi olettamuksistasi?


      • harkitaan vähän
        Ihmetteleeee kirjoitti:

        Miksi alunperinkään menit avioon ja lisäännyit kelvottoman miehen kanssa?

        Eikö olisi kannattanut vähän harkita?

        Vai olikohan se sittemmin pelottavaksi muuttunut mies aluksi niin pimppiä kutkuttavan jännittävä ja arvaamaton?

        Luulen, että se valta, mustasukkaisuus ja perhe-elämän rajoitukset nostavat miehissä sitä väkivaltaisuutta pintaan. Kun mies kokee että nainen ei voi siitä mihinkään lähteä, niin on helppo alkaa purkaa omaa turhautumista lasten äitiin. Nainen sitten sietää kaiken tai ei ja osa miehistä kasvaa aikuisiksi siinä kohtaa viimeistään. Kaikki eivät, mutta ei kai se heistä kelvottomia tee. Kuka teistä lapsettomista miehistä on mielestään kelvoton perhe-elämään? Ei kukaan?


    • yhteishuoltaja-YH

      Ensinnäkin yksi terminologinen selvennys. YH = yksinhuoltaja eli sellainen aikuinen, jonka perheessä on vain yksi aikuinen ja vähintään 1 lapsi. Yksinhuoltaja on perinteisesti ollut sellainen nainen, joka on eronnut/leskeytynyt syystä tai toisesta ja lasten isä on poistunut kuvioista (lähes) kokonaan.

      Nykyään YH on yleensä aina sellainen, jolla on lasten huoltajuudesta ex-puolison kanssa YHTEISHUOLTAJUUSSOPIMUS. Se tarkoittaa sitä, että erittäin usein erontilanteessa isä ei halua katkaista suhdetta lapseen, vaikka suhde lapsen äitiin katkeaisikin. Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että todella usein yhteishuoltajuus tarkoittaa sitä, että jos vanhemmat jäävät asumaan samalle paikkakunnalle, niin huoltajuus jaetaan puoliksi esim. niin, että lapsi on äidillään parittomat viikot, isällään parilliset ja lomat jaetaan puoliksi. Tällöin ei yleensä makseta elatusapua, mutta koska lapsella ei voi olla kuin yksi osoite, niin toinen vanhemmista on lähihuoltaja, joka saa lapsilisät ja toinen on etähuoltaja. Jollei ole leskeytynyt, niin aika harva on perinteinen yksinhuoltaja, jolla lapset ovat kotona 24 / 7 / 365.

      Minua ihmetyttää, että miksi tässä puhutaan koko ajan YH-ÄIDEISTÄ. On todella paljon myös YH-ISIÄ, jotka etsivät uutta kumppania. Mitä lähemmäs 40 ikävuotta mennään, niin sitä enemmän on niitä, joilla lapsia on. Eikö se vanhemmuus ole ihan yhtä lailla kummankin juttu? Jos tapaisin kivan miehen, jolla olisi lapsi, jota hän ei tapaa, niin minulle tulisi heti tunne, että tuo mies ei osaa kiintyä eikä halua hoitaa velvollisuuksiaan, mikä on tosi negatiivista.

      Ihminen muuttuu vuosien kuluessa. Vaikka haluaa lasta kovasti, niin sitä ei voi kukaan tietää, että millaista on olla äiti tai isä ennen kuin vasta se oma lapsi syntyy. On ihan tutkittu juttu, että parisuhteessa kaikista isoin riski hajota on silloin, kun lapsi on alle vuoden ikäinen. Lapsi vaatii koko ajan huomiota, vauvaa ei voi jättää hetkeksikään yksin ja jos lapsi valvottaa, niin univelka tekee mukavastakin naisesta hermoheikon hyvin nopeasti. Jos esimerkiksi mies jatkaa kavereittensa tapaamista, viipyy tahalleen ylitöissä ja välttelee kotiintuloa, kun ei jaksa hoitaa vauvaa, niin totta hemmetissä sellainen rasittaa parisuhdetta ja aiheuttaa ison todennäköisyyden sille, että ero on lähellä.

      Kukin miettiköön itse, että millaista kumppania haluaa. Minä voisin vallan mainiosti ottaa itselleni kivan YH-iskän aluksi seurustelumielessä ja jos lapset on kasvatettu samalla tyylillä, niin jopa yhteenmuuttoa voisi harkita.

      • Selvennys

        Niin siis sinulla on jo omia lapsia?

        Sen takia sinulle onkin helppo valita toinen jolla on jo lapsia, mutta mietippä jos olisit lapseton että miltä tuntuisi astua sijaisäidin asemaan sekä ajatella että tässä sitä nyt ollaan.

        Lisäksi yhteishuoltajuudessa on vielä se puoli että se exä on mukana kuvioissa pyörimässä halusi tai ei.


      • yksinhuoltaja-YH
        Selvennys kirjoitti:

        Niin siis sinulla on jo omia lapsia?

        Sen takia sinulle onkin helppo valita toinen jolla on jo lapsia, mutta mietippä jos olisit lapseton että miltä tuntuisi astua sijaisäidin asemaan sekä ajatella että tässä sitä nyt ollaan.

        Lisäksi yhteishuoltajuudessa on vielä se puoli että se exä on mukana kuvioissa pyörimässä halusi tai ei.

        No selvennyksenä sen verran, että omat lapseni ovat jo niin isoja, että ovat lähivuosina muuttamassa pois kodista. Sen jälkeen en ole enää YH, vaan sinkku, jolla on aikuisia kodista poismuuttaneita lapsia.

        Tämä asia koskettaa minua sikäli, että viimeisin avomieheni oli minua 6-v nuorempi kuten myös sitä edellinen. Jos siis minä alkaisin seurustella parin vuoden päästä miehen kanssa, jolla on edellisestä liitosta lapsi, niin silloinhan asuisimme yhdessä ja kanssamme asuisi vain miehen lapsi, ei enää minun lapsiani.

        Totta kai suhde exään vaikuttaa siihen, että voiko seurustelusuhdetta jatkaa pidemmälle. Jos ex tai tämä seurustelukumppani ei ole päässyt yli suhteesta tai esimerkiksi asutaan vielä exän luona uutta asuntoa odotellessa, niin en taatusti ryhtyisi sellaiseen suhteeseen. Omassa tapauksessani välit lasteni isään ovat yhä viileän asialliset ja keskinäinen kommunikointimme on minimissään. Kommunikointi tarkoittaa lähinnä tekstareita tai sähköpostiviestejä koulunkäyntiin, kesätyöpaikkaan, passin hakemiseen, kallimpaan ostokseen liittyen (esim. ostetaan puoliksi nuorelle uusi läppäri) tms. Tätä kommunikointia minulla ja exällä on noin 1 tekstari/sähköposti viikossa.


      • Et silleen
        yksinhuoltaja-YH kirjoitti:

        No selvennyksenä sen verran, että omat lapseni ovat jo niin isoja, että ovat lähivuosina muuttamassa pois kodista. Sen jälkeen en ole enää YH, vaan sinkku, jolla on aikuisia kodista poismuuttaneita lapsia.

        Tämä asia koskettaa minua sikäli, että viimeisin avomieheni oli minua 6-v nuorempi kuten myös sitä edellinen. Jos siis minä alkaisin seurustella parin vuoden päästä miehen kanssa, jolla on edellisestä liitosta lapsi, niin silloinhan asuisimme yhdessä ja kanssamme asuisi vain miehen lapsi, ei enää minun lapsiani.

        Totta kai suhde exään vaikuttaa siihen, että voiko seurustelusuhdetta jatkaa pidemmälle. Jos ex tai tämä seurustelukumppani ei ole päässyt yli suhteesta tai esimerkiksi asutaan vielä exän luona uutta asuntoa odotellessa, niin en taatusti ryhtyisi sellaiseen suhteeseen. Omassa tapauksessani välit lasteni isään ovat yhä viileän asialliset ja keskinäinen kommunikointimme on minimissään. Kommunikointi tarkoittaa lähinnä tekstareita tai sähköpostiviestejä koulunkäyntiin, kesätyöpaikkaan, passin hakemiseen, kallimpaan ostokseen liittyen (esim. ostetaan puoliksi nuorelle uusi läppäri) tms. Tätä kommunikointia minulla ja exällä on noin 1 tekstari/sähköposti viikossa.

        Viiden pisteen vihje: Sinkku, Sink = Single Income No Kids.


      • toinenkin jo menossa
        Et silleen kirjoitti:

        Viiden pisteen vihje: Sinkku, Sink = Single Income No Kids.

        Jos lapset muuttavat pois kodista, niin eihän mies tai nainen ole sen jälkeen enää yksinhuoltaja. Minä en tiedä, että mitä termiä käytetään ihmisestä, jonka luota aikuiset lapset ovat jo muuttaneet pois. Tiedätkö sinä?


      • yh-isä vastuullinen
        Selvennys kirjoitti:

        Niin siis sinulla on jo omia lapsia?

        Sen takia sinulle onkin helppo valita toinen jolla on jo lapsia, mutta mietippä jos olisit lapseton että miltä tuntuisi astua sijaisäidin asemaan sekä ajatella että tässä sitä nyt ollaan.

        Lisäksi yhteishuoltajuudessa on vielä se puoli että se exä on mukana kuvioissa pyörimässä halusi tai ei.

        Oikeasti lapsettomallekinnaiselle lapsistaan huolehtiva isä on hyvä vaihtoehto, sillä siinä näkee jo etukäteen, mitä olisi luvassa.


    • riesa...

      Riippuu lapsesta. Jos se kakara on joku ADHD häirikkö, ns. "kettumainen teini", nuorisokriminaali, kotona luuhaava aikamiesvätys tai muuten vaan kusipäinen kersa niin ei kiitos.

      • Joku miinustanut tätäkin...

        Täällä olisi läjäpäin oikeasti asiattomiakin kommentteja joita miinustella. En nyt ihan riesan...n kommenttia suoraan allekirjoita, mutta totta se on, että kun ekan kerran tapaisi naisen lapsen, ja se olisi joku pikku ihmishirviö, siis selkeästi jotain muuta kuin tavallinen lapsi...

        En tapaisi sitä naista enää uudelleen.


      • Elämän kevät!
        hahmotelma kirjoitti:

        Joku miinustanut tätäkin...

        Täällä olisi läjäpäin oikeasti asiattomiakin kommentteja joita miinustella. En nyt ihan riesan...n kommenttia suoraan allekirjoita, mutta totta se on, että kun ekan kerran tapaisi naisen lapsen, ja se olisi joku pikku ihmishirviö, siis selkeästi jotain muuta kuin tavallinen lapsi...

        En tapaisi sitä naista enää uudelleen.

        ET tapaisi naista uudelleen jos lapsi olisi " ihmishirviö"!

        Mikä on " Pikku ihmishirviö"?

        Taidat olla joku ....


    • A&J

      Voisin kelpuuttaa, jos se lapsi ei liikaa rajoita yhdessäoloa. Ei yh -äideissä sinällään ole mitään vikaa, mutta ikäisilläni yh-äideillä lapset ovat enimmäkseen pieniä ja vaativat näin ollen jatkuvaa huolenpitoa ja läsnäoloa. Näillä yh-äideillä on sitten vapaata yleensä vain joka toinen viikonloppu, päivä tai pari, niin yhdessäoleminen jää hyvin vähäiseksi, ja monienkaan yhteisten juttujen ja menojen toteuttaminen ei onnistu vähäisten vapaiden takia. Tämän vuoksi en olisi ensimmäisenä ottamassa yh-äitiä, mutta jos hänellä kuitenkin olisi omaakin aikaa paljon, niin sitten olisi toinen juttu.

      • illat on yleensä aikaa kahden, jos lapset on sitä luokkaa että meneevät hyvissä ajoin yöunille....


    • 3xisä

      Viikossa on 7päivää jolloin voi olla yhdessä .

    • gggtg

      Sinkkuäiti on ainoa oikea nimitys,heittäkää se Yh pois

    • JUU, ei kelpaa

      Eikä ole.

      Sinkkuäidillä yritetään luoda mielikuvaa että hän on ennenkaikkea sinkku jolla sattuu olemaan vain lapsi.

      Vaikka hän on yh eli ensin äiti lapselle joka hakee miesseuraa.

      • sinkkuäiti2139275

        Se on kai mielentilakysymys, onko ensisijaisesti ihminen vai äiti.


    • ...----------.....

      Huh huh... Kiva ketju, olin jo aikeissa laittaa ilmoituksen tuonne treffipalstalle, mutta taas muistui mieleen että miksen miestä tarvitsekkaan :)) Tämä oli hyvä, kiitos tästä!

    • Georden armas

      Ei kävis laitaan. Aina joutuis rahapussia availla kuitenkin ja pomppis siinä jaloissa häiritsemässä ajatuksiani.
      Lapsi olis este eikä vain hidaste. Minne sitä voisi edes mennä kun aina lapsi mukana?
      Kerro kun onnistaa níin onnittelen parisuhde palstalla.

    • ja taas ja taas ja..

      Siis minä en kyllä ymmärrä näit "kelputtaisitko yh:n" kysymyksiä... Ai miksikö, no siksi koska Suomi on pullollaan myös vkl/yh-isiä jotka sopivat toisille lapsia omaaville paljon paremmin kuin lapseton, joka ei ymmärrä/halua ymmärtää lapsiperheen arkea eikä ole sinut tämänkaltaisen suhteen kanssa.

      Silloin kun molemmilla osapuolilla on lapsi/a, niin molemmat ymmärtävät tämän kuvion paljon paremmin kuin se vaihtoehto, että toinen osapuoli joutuu ottamaan koko "paketin" kylkiäisineen päivineen ja harvempi lapseton sitä tahtoo koska lapsi on lapsettomalle useasti se este.

      Ja useat tahtovat tulla itse vanhemmiksi sekä sisäistää perhe-elämän arjen omien lasten myötä, ei toisen, koska suurimmaksi osaksi uusioperheet ovat ongelmallisia lapsettomalle sekä kamalan rankkoja. Kääntäkää katseenne yh/vkl-isiin, kyllä niitä luulisi riittävän kun heitä nyt on yhtä paljon kuin yh-äitejäkin.

      • miksei toimisi

        Toimivat uusperheet eivät näy missään eikä niitä erota ydinperheistä.


    • fdgfsdgsdfg

      Tottakai kelpuuttaisin yksinhuoltajan, jos sopiva sattuisi kohdalle. No mä olenkin jo 35v epätoivoinen mies.

    • totuus on tässä

      Tottakai kelpuuttaisin kun rakastaisin puolisoehdokasta. Rakastaisin lastakin. Suhtautuisin suhteeseen vakavuudella koska on lapsi mukava geississä.Tässä tapauksessa kuitenkin urosta. Katselen mielelläni ja rakastasinkin.

    • ikisinkku 35

      Olis ihan ok jos tapaisin jonkun jolla olis lapsi. Ei yhtään haittaisi.Olen joskus ollut lapsenvahtina. Ei siinä mitään ihmeellidtä ole

    • tarantiino_

      En tuohon lähtis. Oon kyllä niin helvetin ronkeli naisten suhteen, myönnetään.

    • Enpä erityisemmin. En tiedä haluanko edes isäpuoleksi saatikka isäksi kun olen niin itsekäs ja kaikkea sellaista. Voi olla etten ole koskaan valmis. Kai minä jossakin todella syvällä sisimmässäni haluaisin siihen, mutta kun nuo sopivat kumppaniehdokkaat ovat kiven alla ja takanani on toistakymmentä pettymystapausta. Tältä se vaan nyt näyttää, että semmosta...

    • ei maistu

      Ei oikein maistu,ainakaan vakava parisuhde, varsinkaan yh-äidit joilla on pieniä lapsia.Kannattaisi harkita hieman tarkemmin millaisen miehen kanssa lapsia tekee, niin ei tarvitse jälkeenpäin ruikuttaa kun ei oikein enää kelpaa monellekkaan lapsettomalle miehelle.

      • Ei kyllä ruikuta

        Ei sitä tarvitsekaan monelle kelvatakaan. Jo lastenkin takia sitä ei halua mitään sarjahoitoja ;-) Yksi riittää, rakkaudella.


      • Niinpä...
        Ei kyllä ruikuta kirjoitti:

        Ei sitä tarvitsekaan monelle kelvatakaan. Jo lastenkin takia sitä ei halua mitään sarjahoitoja ;-) Yksi riittää, rakkaudella.

        Tai siksi, että on helpompi elää taloudellisesti, kun on jokun muukin maksamassa laskuja. Katsos, tunnistetaan se ikävä fakta, että moni yksinhuoltaja elää pienillä rahoilla, ja eron myötä pitäisi löytyä uusi maksaja. Mieluusti lapseton, jolla ei saisi olla lainkaan omia mielipiteitä tai edes vaatimuksia parisuhteelle.


      • mies ihan muuhun
        Niinpä... kirjoitti:

        Tai siksi, että on helpompi elää taloudellisesti, kun on jokun muukin maksamassa laskuja. Katsos, tunnistetaan se ikävä fakta, että moni yksinhuoltaja elää pienillä rahoilla, ja eron myötä pitäisi löytyä uusi maksaja. Mieluusti lapseton, jolla ei saisi olla lainkaan omia mielipiteitä tai edes vaatimuksia parisuhteelle.

        Ihmeellistä, että jotkut hmiset kuvittelevat hyvän elämän tarvitsevan paljon rahaa. Sinulla sitä ilmeisesti on. Toivottavasti löydät jonkun pinnallisen onnenonkijan.


    • tää vaan

      Onneks mulla on kaikki asiat hyvin vaikka oisin kuinka YH, sinkkuäiti tai mikä lie nyt miehille kelpaa! :DD
      Olen tavannut paljon hyviä miehiä ja tulen tapaamaan niitä vielä jatkossakin. Jokainen soutaa tavallaan ;)))

    • Jebsis

      Joo, voisin olla yh-miehen kanssa. Sillä edellytyksellä, että lapsi on tosiaan kokoajan miehellä, eikä naakkaa ole olemassa. Lapsen siedän, eksiä en. Vielä parempi, jos saisin ottaa lapsen omakseni ja kasvattaa tätä kuin omaani. Siinä kohtaa arvot ja periaatteet pitäs aika hyvin mätsätä miehen kanssa.

      Kokemusta on yhestä 50/50-yhteishuoltajuuskeissistä ja siinä tää mies oli edelleen sirkusisä, ja sitä mä en vaan kertakaikkiaan voi sietää. Lapsella ei ollu rajoja, karkkipäivä oli jokapäivä, uusia leluja viikoittain ehkä useampikin kerrallaan jne jne päin mäntyä. Lapsen mieltä ei saanu pahottaa esim kieltämällä leikkiminen ruokapöydässä, koska erolapsi ja tulee kuulemma pahottamaan mielensä iha riittävän monta kertaa elämässään. Siis voi vittu sentään! Joo, tollasta en vaan kestä! Meni vähän OT...

    • raimo1960

      Tavattiin nykyisen vaimoni kanssa kolme vuotta sitten.
      Kummallakin on lapsia edellisistä suhteista ja molemmat olemme tietenkin hyväksyneet toistemme lapset, onhan se valmis paketti.

      Ja lapsemme tulevat hyvin toimeen toistensa kanssa.

      Ja kuukausi sitten menimme naimisiin.

    • komeakamu

      Lapsia omaava nainen ei kelpaa.

      Vain yhteiset lapset tai ei lapsia ollenkaan.

      • Jep jep...

        "Vain yhteiset lapset tai ei lapsia ollenkaan."

        Juuri näin. Mutta kerro tuo yksinhuoltajille niin, että hekin ymmärtävät.


      • Jep jep... kirjoitti:

        "Vain yhteiset lapset tai ei lapsia ollenkaan."

        Juuri näin. Mutta kerro tuo yksinhuoltajille niin, että hekin ymmärtävät.

        Kyllä he varmaan ymmärtävät... Myös sen, että kaikki ei ole tuota mieltä...

        Jep jep...


    • Kyllä minä ainakin kelpuuttaisin yh. treffeille. Ei se lapsi olisi este, jos muuten ajatusmaailma kohtaisi.

    • Kyllä minä voin yh-isän kanssa olla. Tässä tietysti vaikuttaa nämä erilaiset elämäntilanteet ja lasten iästä riippuu sitten se, että kuinka suhde etenisi. Jos lapset on pieniä ja etupäässä isällä, niin esim. yhteenmuuttoa ei tulisi mitä suuremmalla todennäköisyydellä. Itselläni on isot lapset eikä kauheita hinkuja ryhtyä eleleen mitään pienten lasten arkea uudestaan.
      Joka tapauksessa en ottaisi lapsista ns. vastuuta enkä esim. hoitaisi heitä niin että mies voi jatkaa harrastuksiaan vaikkapa omalla hoitoviikonlopullaan.
      Olen yhden yh-isän kanssa seurustellut puolisen vuotta (ei asuttu yhdessä) ja vaikkei suhde ollut kuin muutaman kuukauden vanha, niin kummasti mies kuvitteli että olisin kuin ex-vaimokin ja että hoitaisin hänenkin lapsensa ja hän huitelisi vapaana niin kuin ennenkin. Joo.. ei semmoista menoa mulle, kiitos.

    • no voivoi

      Ootteko miettineet sitä kuinka vaikeaa on esimerkiksi kehitysvammaisen ihmisen löytää koskaan rakkauttaan? Te täällä märehditte sitä, että ihmisillä on lapsia vai voi jestas sentään ku elämä on hirveää! Mutta mitäs sitte ku jollain ihmisellä ei ole koskaan ketään tai kukaan ei huoli häntä vaan poikkevuuden takia? Ja sitäpaitsi jokainen itsevarma ja itsenäinen NAINEN osaa elää ilman sitä paskaa, baarissa kaikkia pokaavaa ja tökerösti kadulla muita naisia kuolaavaa idioottia. Minun onni tulee siintä, että saan elää jokaisen päivän ja nauttia siintä että minulla on kaikki mitä tarvitsen. Seksiä saa sillon kun haluaa ja lapsikin on, exän kanssa asiat skulaa ja omaa aikaa on, saa pitää itsestään huolta ja urheilla ja olla onnellinen. Mitä helvettiä minä siis miehellä kun sitä huomioa saa monilta miehiltä ihan kaverisuhteissakin :DDD

      • Ylimielinen ja tyhmä

        Mitä helvettiä minä siis miehellä kun sitä huomioa saa monilta miehiltä ihan kaverisuhteissakin :DDD

        Odotas kun vanhenet niin eipä tipu enää huomiota miehiltä. Ja ne "kaverimiehetkin" on voineet kummasti kadota, etenkin jos löytävät oikeat naisystävät itselleen. Naiset kun harvemmin tykkäävät miestensä yhteydenpidosta naispuolisiin "kavereihin."


    • isoveli-67

      Olen seurannut sisartani joka otti miehen jolla oli entuudestaan 2 poikaa. Nyt sisarellani ja uudella miehellä on 2 lasta, tyttö ja poika. Tämä mies ei pidä mitään yhteyttä "entisiin" lapsiin. Mielestäni erittäin kylmää.

    • Kyl kelpais mulle.
      Ite olen 12v lapsiani kasvattanu yksin.
      Onhan noita seurusteluita ollu ja useinmiten yh äidin kans.
      Tasavertaisuus on ehdoton asia uusioperheessä.
      Vaikka olenkin kelvollinen isä, asiat kunnossa ja ei merkintöjä rekistereissä on kumppanin löytyminen yllättävän vaikeaa.
      Loppupelissä kyse on elämänarvoista, mikä on todella tärkeää.
      Itse jäin leskeksi kolmekymppisenä kaksi pientä lasta kainaloon.
      Revi siitä sit huumoria te vellihousumiehet jotka pilaatte perheenne viinalla ja vierailla naisilla.
      Monella vanhalla naisellakin on enemmän "munaa" kun teissä.

    • yh.äiti

      Monesti yksihuoltaja naisena olen kokenut,että miehet ei halua tavata lastani vaan ainoastaan minut ja tapaamiset halutaan järjestää,että ei lasta edes näkis....ja kuitenkin minä en voi jättää lastani,kuin häntä ei oliskaan ja elää kuin kaksoiselämää miesystävän ehdoilla.
      Ja kun miehen tapaa on se ensimmäisena heillä vain tuo sexi ja samanpeiton alle meno..Kyllä minä haluun ,et tutustutaan ensin muuten ,kuin sängyn kautta.Se jo kertoo miehestä ,mikä hän on..
      Kunnonmies haluu tutustua myös lapseeni.Ja siitä pidän kiinne.Salassa en rupee miesystävää tapaamaan.
      Nykymiehet monet katsovat vain omaan napaansa!

      • odotellaan

        Miehenä vastaan nimim yh.äiti:lle
        On niitä vielä sellaisiakin miehiä,jotka äitikkään tutustuessaan hyväksyvät lapsen kuuluvaksi samaan kokonaisuuteen.
        Tietenkin siinä suhteessa on lapselle myös annettava osansa siitä huolenpidosta jauuden iskän osasta mikä moraalisesti lapselle kuuluu.
        Lapsi kumminkin kaipaa osakseen "iskän" huomiota ja huolehtimista,joka
        on luontainen vaisto ihmisellä.
        Itse en ole vielä kultaa ja kullan mussukkaa löytänyt,mutta
        aika voi sen tilanteen eteen joskus tuoda.


    • Yh ei kelpaa...

      Tehkää ne lapset sellaisen miehen kanssa joka on se Kunnonmies! Niin monta tarinaa olen kuullut siitä kun vauvakuume on iskenyt ja lapsi tehty ja nyt sitten itketään kun ei kukaan halua yh:ta. Niin vääristynyt ajatusmaailma nykypäivän naisilla. Ensin tehdään lapsia ja sitten hankitaan se Kunnonmies.

      • 10+17

        Karkeasti sanottuna lapsista on tullut nykyään naisen yksinoikeuksia. Lapsi on saatava, vaikka ei olisi edes normaalia, vakiintunutta parisuhdetta, johon se lapsi tehdään. Unohtamatta tietysti naisia, jotka haluavat lapsen, mutta eivät miestä (ainakaan aluksi). Siinä vaiheessa kun lapsi on hankittu keinolla millä hyvänsä, ja yksinhuoltajan arki alkaa kaatua niskaan, aletaan kaivata vierelle miestä maksajaksi ja lapsen kasvattajaksi. Sitten nillitetään, kun miehet ovat paskoja sikoja, kun eivät ymmärrä mitään lapsellisen arjesta. Miksi pitäisi, kun sillä lapsettomalla ei todellakaan ole omia lapsia ?

        Yleensä asiat menevät niin, että lapseton joko haluaa omia lapsia tai ei lapsia lainkaan. Suhde yh:n kanssa ei ole koskaan tasa-arvoinen, eikä moni mies halua naisen eksiä omaan parisuhteeseensa.


    • Hiljainen mies

      Kyllä toki kelpuuttaisin .Ei se nainen ja naisen imago sen heikompi ole vaikka olisi jo lapsi entuudestaan.
      Itse en vain miehenä löydä itteeni sellaisista paikoista,että missä on kivoja yh. äitiköitä.

    • No ei varmana

      Joku rääkivä ja räkivä naisesta ulos muljahtanut toisen miehen spermajäänne mukanako pitäisi nainen ottaaa?

    • Lisää rojua

      tuuttiin...
      toisen raakki... mistä syystä???
      mitä väliä...
      omat rojut perään...

    • Jos nainen on hyvä, muksun hyäksyy. Minä yh-isänä melkeinpä etsin vain yh-äitejä, koska heillä on enemmän kokemusta elämästä ja asioiden luonteesta kuin lapsettomilla. Tosin kyllä lapsettoman ja yh: kin shde voi toimia. Riippuu tapauksista.

    • asiastkiinnostunut
    • pelastettu_m_

      En ymmärrä kuinka yksinhuoltajiin on tämmöisiä asenteita. Ero ei ole niin yksiselitteinen asia kun täällä (nuoret) kuvitellaan. Ja kukaan ei ole selvännnäkijä tulevaisuutensa kanssa.
      Minä olen etäisä ja tulin jätetyksi kun elämään tuli monen näköistä henkilökohtaista ongelmaa. Olin hyvin koulutettuna hyväpalkkaisella alalla, varmat tulot ja yhtäkkiä tuli romahdus kun irtisanottiin. Työttömyys otti lujille, aloin purkaa pahaa oloa viinaan ja rahapeleihin.
      Rahaa paloi netissä, valvoin öitä, olin kireä ja varmasti jälkikäteen mietittynä vaikea puolisona. Silti en siinä tilanteessa ymmärtänyt miksi kaiken päälle vaimokin lähti lapsen kanssa, kun en enää tiennyt millaisessa jamassa olin.

      Pääsin onneksi jaloilleni peliriippuvuuksista tukiryhmän ja psykologisen avun avulla ja ehdin vielä uudelleen muodostaa isäsuhteen lapseen kun hän oli pieni. Kaikille ei käy yhtä hyvin ja kaikilla ei ne silmät aukene että ottaisi vastuuta itsestä kun vielä ei ole myöhäistä. Mitä haluan kertoa tällä, on se että elämässä voi tulla vastaan tilanteita joita ei voi alttarilla papin aamenen aikaan tietää. Vaikka tänään kaikki olisi täydellistä, et voi tietää mitä elämäsi on 10 tai 20 vuoden päästä.

      Ja lasten turvallisuuden takia on parempi eroa jos toisesta tulee mahdoton yhdessäasuja ja kumppani.

      • 5+12

        Ja nyt jonkun lapsettoman pitäisi elättää ja kasvattaa sinun lastasi, kun itse olet pakoillut vastuutasi ? Ihan vain tiedoksi, että yksinelävät sinkutkin kohtaavat nykyisin työttömyyttä, ja heidän taloutensa romahtaa ensimmäisenä, kun talouteen rahat tulee vain yhden ihmisen palkkapussista. Toisin sanoin sinkulla ei ole varaa heittäytyä uusavuttomaksi, vaan ottaa se irtisanominen pikemminkin haasteena ja pakkona löytää uutta työtä.

        Parisuhteessa taitaa olla niin, että voi halutessaan pakoilla vastuuta ja tosiasioita viinaan ja milloin mihinkin. Kukaan ei pakota hukuttautumaan viinaan, vaan kyllä se juominen lähtee aina omasta halusta ja valinnasta. Kaikki muu on lähinnä vain selitystä ja vastuun pakoilua.


      • ei paluuta entiseen

        Kiitos pelastettu_m rehellisistä sanoistasi. Hienosti ajattelet, että sinulle vaikea oli lapsesi parhaaksi silloin. Ihan tuli kyynel silmään, kun noin hienosti olet kasvanut miehenä!


    • gdfuku6dyoki

      Moni mies ei ole jaksanut osallistua arkeen, vaan odottavat että äiti hoitaa Ei haittaa, kunhan suhde rakentuu tasavertaiselle pohjalle ja molempien lähtökohtia arvostaen.

      Lapsi on äidilleen ehdoton ykkönen ja niin pitää ollakin. Mies, jos sen ansaitsee, voi olla hyvä kakkonen. Liian usein nämä suhteet kariutuvat siihen, että nainen edellyttää mieheltäkin lapsen asettamista ykköseksi.



      Minun perheeni kariutui siihen,että asetin perheeni ohi itseni. Vaimo lähti toisen mukaan ja sen jälkeen lähti työ. Jotenkin on pitänyt nostaa ittensä yläs perhehelvetin suosta. Minulle perhe oli ykkönen, ei pelkästääs lapsi tai vaimo, vaan molemmat. Itse kohtasin olevani tois-arvoinen ex-vaimoni kommenteista ja teosta päätellen.

    • jos on toinen yh

      No kenenkään lapsettoman ei todellakaan kannata treffailla ketään yh-isää tai yh-äitiä.
      Eronneet perustakoot keskenään ne uusioperheet.
      Lapsettomat keskenään sen ensimmäisen ydinperheen.

      Vanhemmalla iällä, kun kaikki lapset on jo poissa kotoa ja kenties jo lapsenlapsia, voinee ottaa toisen Mummon/papan tai lapsettoman ikäisensä kumppanin tai lesken.

    • totuuttakehii

      Ei tuu mitään yksinhuoltajan kanssa,lapsi on rasite ja muistuttaa kokoajan siitä,että on paneskeltu toisenki kanssa,hyi

    • miäs1979

      se on miehessä vika jos ei kelpuuta lasta mikä on ennentään, sellainen mies mikä vieroksuu lapsia entisistä suhteista ei todellakaan ole sinun arvoinen.. ite oon mies jolla on kaksi lasta ja olen joka toinen vkl ja lomilla niiden kanssa, ja vaikka kemiat on toiminu ja hauskaa ollu ni pari kertaa silti joutunu lopettaa suhteen juuri sen takia ku he ovat vierastaneet sitä asiaa että on entisiä lapsia.. mutta ehkä jostain löytyy vielä nainen mikä hyväksyy sen että kaikilla meillä on ollut elämää ennen heitä.

    • Kannan kans korteni

      ..kekoon..

      Mielipiteeni asiasta on, että ihminen joka ei pysty oleen kumppanin kanssa jolla on lapsi, ei pidä ikinä hankkia itselleen lapsia, silloin lapsirakkaus ei ole siihen riittävä, ja se oma muksu tulee kärsimään. Toki lapset ovat yksilöitä, eli kaikista lapsista ei voi välttämättä pitää, mutta jos lähtökohta on se, että karttaa kumppanin haussa yh:ta, niin lapsia en tekisi ikinään tällaisen ihmisen kanssa, ei tulisi kantamaan tunnollisesti vastuuta jälkikasvustaankaan... Ei se oma muksu millään varmuudella muuta ihmistä mihinkään, ei siihenkään voi vedota..

      Hyvähän se olis sen kumppanin muksuja eka kattoo, ja miettiä, et jaksaisko sitä rumpaa yleensäkään...

    • kirjaimia

      Mun mielestä taas olisi varsin epämukavaa, jos mies ajattelis minua jonain pakettina. Oli mulla sitten lapsia tai ei, niin emmä mikään paketti ole.

    • Mamma mikä mamma

      En ymmärrä, miksi keskustelussa eronneista äideistä naiset streotypioidaan aina huonotuloisiksi elatusavuilla eläviksi hölmöiksi, jotka ovat retkahteneet aikoinaan ihan omaa tyhmyttään vääränlaiseen miehee. On myös meitä: korkeasti koulutettuja, hyvätuloisia naisia, joilla yhteishuoltajuuskuviot ex:n kanssa toimivat ja aikaa esim. matkusteluun ja vaikka uuden heilan kanssa tapailuun on runsaasti. En kaipaa sääliä, nautin tästä ja jos joskus vakavampaa suhdetta itselleni kaipaan, niin toivoisin, että miehellä on myös lapsia, sillä näin hän ymmärtää vanhempana olemiseen liittyvät ilot ja haasteetkin. Olen itse pian 4-kymppinen ja täytyy sanoa, että tässä ikäluokassa lapseton sinkku on aika harvinaisuus, ellei sitten peräkammarin pojat kiinnosta... Kertoohan se jotain ihmisestäkin ja hänen arvoistaan, että on aikoinaan sitoutunut ja saanut lapsen/lapsia. Amen, olen puhunut, onnea kaikille seuranhakuun!

      • You are shit

        "Kertoohan se jotain ihmisestäkin ja hänen arvoistaan, että on aikoinaan sitoutunut ja saanut lapsen/lapsia."

        Just tällainen itsensä korottaminen rasittaa.

        "Amen, olen puhunut"

        Sori, ketään ei voisi vähempää kiinnostaa.


      • Miten kehtaat!!?????

        "Olen itse pian 4-kymppinen ja täytyy sanoa, että tässä ikäluokassa lapseton sinkku on aika harvinaisuus, ellei sitten peräkammarin pojat kiinnosta..."

        Eli sinusta lapseton 40v on peräkammarin tyttö/poika??? Sanoisinko, että aika suppea näkökanta sinulla....

        "Kertoohan se jotain ihmisestäkin ja hänen arvoistaan, että on aikoinaan sitoutunut ja saanut lapsen/lapsia."

        Ensinnäkin: lapsen saanti, ei todellakaan kerro henkilön luonteesta/arvoistaan paskaakaan, jotkut ovat todella itsekkäitä, omaan napaan tuijottelevia äitejä ja sinä laitat jokaisen lapsia saaneen samaan ylistettyyn lokerikkoon.

        Mitä se kertoo minusta, että olen lapseton 40v sinkkunainen, mielestäsi olen se harvinainen "peräkammarin" tyttö! Voi Jeesus sinunlaisiasi, olet juuri tyypillinen lapsia omaava keski-ikäinen, joka haukkuu lapsettomat ikäisesi henkilöt, hyi häpeä!!


    • Taitaa tämä uusioavuttomien kulttuuri vallata alaa? Suostun treffeille sellaisen äidin kanssa joka ei kuori lukiossa olevien lastan perunoita kun on ruoka aika. Vai onkohan enää sellaista kun, pizzatkin voi tilata kotiin???

    • tasonsa_tunteva_MIES

      Ei tule tarhaikäisen yhäriä minulle.
      En kasvata enkä elätä vieraiden lapsia.

    • rock rauha rakkaus

      Ei haittaa vaikka olisi lapsi ennestään,eiköhän "tosimies" joka pitää lapsista oppisi rakastamaan häntä kuin omaansa kun aikoo kanssasi yhteen.

    • turha pelätä etukäte

      Toki ymmärrän lapsen. Se ei ole mikään ongelma koska minullakin on yksi poika joka varmasti nauttii sisaruksesta. On tottunut bonussisaruksiin koska äidilläkin on edellisestä liitostaan lapsia. Myös hänen nykyisellä miehellä on lapsia joten parhaimmassa tapauksessa uusperheen elämä voi olla hyvinkin antavaa.
      Koska rakastan naisen luonnetta siihen lisätty kivannäköisyys ja mukavuus niin toki rakastan myös hänen lastaan. Tietysti täytyy olla suht samat arvot kasvatuksessa ja muutenkin elämässä jotta yhteiselämä sujuu.

    • keilapallero

      Tottakai miehet joilla itselläänkin on lapsia edellisistä suhteistaan suhtautuvat yh-äiteihin "luontevammin" koska ovat itse tavallaan samassa tilanteessa,eiväthän he edes enää voisi "vaatia" kumppanikseen lapsetonta naista .Siitä vaan kasaamaan uusioperhettä ja katsomaan kuinka käy,usein ei kovin hyvin, ainakaan jos kysytään lapsen mielipidettä.

    • jii313

      Naiset on sellaisia saamarin onnenonkijoita ja haihattelijoita et on ihan oikein jos kukaan ei huoli yh äitiä ja hänen rakkauden hedelmäänsä riesakseen !!
      Ensin nainen haluaa eron kun ei tunnu parisuhteessa hyvältä sitten halutaan parisuhteeseen kun ei ole kiva olla sinkku, ja miehen pitäis vielä ottaa toisen äpärä elätettäväksi,just joo..
      No onneksi ei ole omia lapsosia eikä ole suunnitteillakaan, varmaan parisuhde kariutuisi siinä vaiheessa kun lapsi alkaisi olemaan tylsä arkinen vaiva ja suhdekkin olisi sitä harmaata arkea.

    • NeitonenVain

      Itse olen nuori 3 lapsen yh, eikä minulla ole koskaan ollut vaikeuksia löytää seuraa. Nytkin seurustelen nuoren, lapsettoman miehen kanssa ja ihan porukalla vietetään aikaa ja kaikki on sujunut hyvin. En itse kyllä koe että lapsista olisi ollut mitään "haittaa" seuraa etsiessä (ja puhun nimenomaan vakavista suhteista enkä mistään panoista..).

      Tsemppiä kaikki yh:t, kyllä se oikea mies vielä osuu kohdalle! Mitään järkeä ei ole tutustua mieheen jolle toisen lapsi/lapset on vastenmielinen juttu. Ei se ole lastenkaan kannalta mukavaa jos ei isä-/äitipuoli haluaisi lasten olevan olemassakaan.

      Anteeksi sekava kirjoitus..

      • dynamics80

        itselläniki on kaks lasta vaikka ovatki vain joka toinen viikonloppu mulla niin naisille joilla ei ole lasta asia tuntuu olevan iso kynnys jos on entuudestaan lapsia.. itseäni ei ole haitannut jos on ollut lapsia entuudestaan toisella.


      • --------------------
        dynamics80 kirjoitti:

        itselläniki on kaks lasta vaikka ovatki vain joka toinen viikonloppu mulla niin naisille joilla ei ole lasta asia tuntuu olevan iso kynnys jos on entuudestaan lapsia.. itseäni ei ole haitannut jos on ollut lapsia entuudestaan toisella.

        "itselläniki on kaks lasta vaikka ovatki vain joka toinen viikonloppu mulla niin naisille joilla ei ole lasta asia tuntuu olevan iso kynnys jos on entuudestaan lapsia.. itseäni ei ole haitannut jos on ollut lapsia entuudestaan toisella. "

        Olet oikeassa, lapsettomia suuremmaksi osaksi häiritsee se jos tulevalla kumppanilla on jo entuudestaan lapsia, eihän se sinua häiritse koska olet samassa tilanteessa. Monet vaan tuppaavat unohtamaan sen ajan kun itsekin ollut lapseton. Lapsettoman elämä eriää täysin lapsia omaavasta, koittakaa muistaa se!


      • lapseton mies
        -------------------- kirjoitti:

        "itselläniki on kaks lasta vaikka ovatki vain joka toinen viikonloppu mulla niin naisille joilla ei ole lasta asia tuntuu olevan iso kynnys jos on entuudestaan lapsia.. itseäni ei ole haitannut jos on ollut lapsia entuudestaan toisella. "

        Olet oikeassa, lapsettomia suuremmaksi osaksi häiritsee se jos tulevalla kumppanilla on jo entuudestaan lapsia, eihän se sinua häiritse koska olet samassa tilanteessa. Monet vaan tuppaavat unohtamaan sen ajan kun itsekin ollut lapseton. Lapsettoman elämä eriää täysin lapsia omaavasta, koittakaa muistaa se!

        Lapsettomat minusta kiinnostuneet miehet eivät oikein tykkää, kun mietin sitä, ovatko riittävän kypsiä hyppäämään suoraan perhe-elämään, jos suhde syvenee...
        Kaikki eivät siis taida olla samaa mieltä kanssasi. Yh-äidistähän näkee suoraan miten kasvattaa lapsensa, miltä näyttää lasten saannin jälkeen ja millaista elämää elää. Jos miellyttää, niin miehelle aika helppo ja turvallinen ratkaisu oikeastaan.


    • bsdkjhfjdkjkfhs

      Riippuu kai vähän siitäkin miten vahna muksu on kyseessä?

      Sellaisiakin tapauksia on nähty tuolla nettitreffien puolella, että ollaan jo uutta hakemassa vaikka on vielä edellisetkin pullat vielä uunissa.

      voin toki olla että olen sovinisti/narsisti/XXX (laita XXX:n kohdalle oma muotidiagnoosi) mutta kyllä sellaisissa tapauksissa vähän alkaa tulla fiilis että mahtaakohan homma olla hanskassa?

    • lande2

      Huh, huh. En edes viittiny lukea kaikkea, alkoi niin kuvottaan muutamat kommentit. Osa kommenttien kirjoittajista voisi ensin kasvaa aikuiseksi ja tulla esiin pumpulipilvestä. Olen 5 lapsen yh, enkä häpeä yhtään sanoa kenellekkään sitä. Kyllä kasvoista heti näkee, siihenkö tökkäs. Ja toisinaan se on hyvä tapa päästä eroon ällöttävistä miehistä :D.
      Olen eronnut 6 vuotta sitten ja todennut, että ei kannata edes mennä alkua pidemmälle keskenkasvuisten miesten kans, joilla ei ole minkäänlaista elämän kokemusta. Olen onnellinen niiden puolesta, joilla on onnistunut myös lapsettomien miesten kanssa. Minun ja lasteni paras ystävä on myös lapseton mies, mutta tiedän ettei hän tulisi jaksamaan sitä "hullunmyllyä", mitä näinkin isossa perheessä voi olla. Ymmärrän toisaalta sen kannan, kun lapsettomat ovat tottuneet rauhalliseen arkielämään.
      Mut Suomi on täynnä ihania yh- isiä, joten ei hätiä mitiä. Eiköhän sieltä löydy meillä yh- äideille mies, jos sellaisen haluaa.
      Ihanaa ja Aurinkoista kesää kaikille yksinhuoltajille! Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D

    • ohhoijakkaa

      Tuli vaan tässä mieleen, että minkähänlainen kunnioitus näillä todella fiksun oloisilla miehillä on omaa äitiään kohtaan?
      Tuskin varmaan kaikkien näiden miesten perhe on kestänyt kasassa edes lapsuudessa?

    • aurinko!

      Minulla ei ole missään vaiheessa ollut ongelmia löytää seuraa, vaikka äiti jo olenkin, lapset ovat meillä puolet ja puolet, ex-mies siis "yhtä yh". Ja tosiaankaan mitä tahansa en seuraani kelpuuta.
      En myöskään ole ikinä edes kyseenalaistanut sitä, ettenkö minä kelpaisi, ennemminkin niin, että mistä löytyisi minulle tarpeeksi hyvä mies. Ei haittaisi, vaikka miehellä ei olisi lapsia ennestään, mutta yleensä elämäntuntemus on jotain täysin toista tasoa, enkä yleensä ole tutustumisen jälkeen jaksanut kiinnostua.
      Miestä en lasteni elämään haluaisi edes sotkea, se ei siihen kuulu, heillä on jo ihana isä.

    • pepepekka

      Minä ainakin kelpuuttaisin enemmän kuin mielelläni yh äidin. Omia lapsia en voi saada ja haluan kuitenkin elämääni vaimon ja lapset.

    • kisukiuskiusuususuu

      hahah aika hauskaa,yks ja sama henkilö,ilmeisesti joku tosi katkeroitunut käy täällä kirjottaa joka toisen viestin :D NIIN SINÄ YH-ÄITIEN DISSAAJA!!

      onks sut kenties jätetty?? vaimo ja lapsi lähti ku tajus millasen flipin kanssa joutukaan elää :DD !! aika huvittava ja säälittäväkin oot..

    • lapsellinen äiti

      Minuylla on kolme lasta aj olen nainen ja sanompa että on moniakin ihan mukavia ja lapsirakkaita miehiä löytynyt joista sitten mielestäni rakaimman itselleni valitsin ja jonka kanssa lapsetkin tulee toimeen ja jonka lasten kanssa itse tulen toimeen. Hiljaa hyvä tulle. Ei kannata kirehtiä eikä heti ensimmäiseksi sanoa että olen vakavissani ja meitä on paketti. Tietenkin pitää kertoa että on lapsellinen. Jos seurustelu näyttää vakiintuvan, vasta sitten esitellään lapset/lapsi ja katsotaan tuleeko toinen toimeen tai haluaako tulla toimeen. lapsiin suhtautuminen vaatii kasvamista jokaiselta.

    • hannele41

      Heips!
      Tässäkin yksi 3-lapsen yh -äiti Kuopiosta.
      Isompien lasten isästä erosin 10 v.sitten hänen alkoholilsmin j ratti juopumuksen takia laspet oliavt silloin 1 ja 3 v.
      Sitten vuosia yksin lasten ehdoilla,jonka jälkeen oli uusio suhde josta tuloksena pieni lapsistani,hänen isänsä ei tapaa lastaa nykyään ollenkaan kun hänen uusi kihlattu kieltää sen.Totta mutta uskomatonta kuinka oma isä voi kieltää lapsensa uuden suhteen myötä.
      Nyt olen "etsinyt" itselleni miestä mutta suuri kompastuskivi on lapseni jotka oivat nyt 5,10,12 siis jo näinkin isoja.
      Mahtaakohan täällä savossakaan olla yhtään sellaista miestä joka haluaa koko pakkauksen siis minut ja siinä sivussa lapseni(ei tarvitse ruveta isäksi),kiva ois vain olisivat ystäviä ja tulisivat toimeen jotenkin.
      Rakkautta kaipaan ja elämää yhdessä jonkun kanssa vaikka elämää olen nähnyt .mutta uskon kuiteskin vielä rakkauteen nyt ja ikuisesti.
      Tsemppijä kaikille yksinäislle yh-äideille ja yh-iseille koko Savon alueelle!

    • Eihän ne lapset ole este jos oikeasti rakastuu ja kemiat natsaa kohalleen.
      ja tuossa vaiheessa on itsestä kiinni kuinka tulee lapsien kans toimeen.

    • YH Äiti.

      Itsekin olen yh äiti ja kokemuksesta voin sanoa ettei lapsi ole este,koska en itsekään etsi lapselleni uutta isää tai elättäjää.Hänellä on jo isä joka tosin ei elätä mutta kaikesta selviää jos on asiat miettinyt loppuun jo lähtiessään huonosta suhteesta.Se joka oikeasti haluaa tutustua toiseen voittaa esteet ja hyväksyy menneeen elämän.Ja ihan kivasti on mennyt.Voi olla onnellinen uudessa elämässä lapsen kanssa.

    • minä?

      Voi hyvä päivää, teidän ihmisten kanssa! Koskaan ei le yhtä ainoaa totuutta, eikä oikeata ratkaisua. Kyllä se on perheestä ja henkilökesmisata kiinni. Ei mistään muusta!

    • poisajetut

      Yksinhuoltajaäitinä voin sanoa, että nautin satasilla ns. omista vapaista, kun lapset lähtevät isän luo viikonlopuksi.
      En edes halua sitoutua keneenkään mieheen. Voin tarttua hetkiin ja hekumaan, ja vapaana kuin taivaanlintu.
      Kuitenkin, miehet, joilla itselläänkin on lapsia, yleensä osaavat suhtautua asiaan paljon vapaammin. Jos taas vastassa on mies, jolla ei ole itsellään lapsia, on monesti niin, ettei tätä edes halua ajatella tutustuttavansa lapsiinsa, koska yleensä siitä seuraa vain mustasukkaisuuskohtaus; mies on mustasukkanen lapsille ja loukkaantuu esimerkiksi siitä, että lapsi mahdollisesti haluaa tulla samaan vuoteeseen nukkumaan.
      Me yksinhuoltajat emme aina ole syyllisiä siihen, että olemme yksinhuoltajia. Monesti ero/yksinhuoltajuus voi olla ainoa keino taata lapselle vakaa ja rauhallinen lapsuus. Sama se, onko kysymyksessä mies vai nainen. Lapset ensin.

      • pedofiiliriski

        Älä nyt hyvä nainen ota lasta ja vierasta miestä samaan sänkyyn!


    • että semmoinen yh!

      Mielenkiintoista, että "kelvottomat isukit ovat mainioita lasten vahteja viikonloppuisin kun äippä "tuulettuu" kun kotona on ollut niin raskas viikko takana! Isä on voinut olla vaikka yövuorossa koko viikon, mutta eihän se ole rasittavaa lainkaan, eikä verrattavissa kotona facebookissa aikaansa polttavaan kotiäippään! Jännä, että eron perusteena oli kotitöiden laiminlyönti ja lasten peräänkatsomisen laiminlyönti, nyt kuitenkin kelpaan vahdiksi esim perjantai illasta maanantai aamuun kun äippä on viihteellä uuden siipan kanssa. Tämä exäni on 40 vuotias ja ollut työelämässä vajaan vuoden elämänsä aikana nytkin lapset ovat jo kouluikäisiä ja estettä työhönmenoon ei ole, mutta kun saa elarit ja muut tuet, niin liki 3000 tonnin tuloilla on hyvä loisia kotona.

    • kaikilla on historia

      Ohhoijjaa. Itse 30v ja 9 vuotias poika. vapaata aikaa riittää eikä ton ikänen todellakaan ole musta enää niin riippuvainen ku pienempänä. Unelma oli aikoinaan että naimisiin ja sitten vasta lapset. Ei mennyt niin, mutta ainakin kannoin vastuun enkä tehnyt aborttia, mikä ois tavallaan ollut helpompi vaihtoehto. Mutta poikaani en pois vaihtas ja sinkkuäitinä oon joutunut hoitamaan aina kaiken itse, että olen aika hiton itsenäinen, mikä toisaalta pelottaa noita miehiä, se, ei mun poika. Tässä on paljon miehiä nähty, poika ei kovinkaan montaa. Että kyllä se on niin, että mulla ja sillä miehellä ei ole mennyt putkeen, poika ei siihen oo liittynyt jos hommasta ei oo tullut mitään. SItä paitsi nykypäivän miehillä tuntuu olevan niin paljon erinäisiä ongelmia, etten poikani lähelle niitä edes haluaisi. Mutta niin, elämää ei voi ennustaa, et edes sinä, joka sanot ettet halua ihmistä kellä on lapsi. Mitäs sinä ite, 5 vuoden päästä, oot tehnyt lapsen ja kumppani on häipynyt. Muista silloin sun nykyinen ajatukses äläkä oleta että kukaan haluaa suhun tutustua koska menit lapsen tekemään.

    • sinkkumama

      Kyllä minulla ainakin on valinnanvaraa miehistä vaikka yh olenkin. Sitä en osaa sanoa onnistuisiko vakavampi suhde ku en ole sellasta kokeillu. Omasta halusta en ole tuohon kokeiluun lähtenyt. Olen itsekkin tosi vaativa nykyään kenet kelpuutan suhteeseen. Tällä hetkellä en aktiivisesti seuraa hae lapsi on nyt tärkein. Ei mulla olisi edes aikaa parisuhteelle. Lapsi, harrastukset ja ystävät vievät kaiken aikani ja kohta lisäksi myös opiskelu. Ei yh:ssai mitää vikaa ole ja mielellään olisin yhdessä sellaisen miehen kanssa jolla jo oma/omia lapsia. Yh:kin kelpaisi.

      Uskon että kaikki löytävät jossain vaiheessa sopivan elämänsä miehen tai naisen. Epätoivoisesti ei kuitenka kannata ikinä etsiä.

    • Zikzak

      Olen 40-vuotias sinkkuäiti, nuorin on jo 9 vuotta ja olen todennut että viihdyn
      loistavasti - yksin! Lasteni isä muutti ulkomaille jo monta vuotta sitten joten
      yhteishuoltajuutta ei ole ikinä edes ollut.

      Uskon että meitä on monta jotka eivät edes kaipaa sitä toista enää rinnalle!

      Tsemppiä teille kaikille samassa veneessä oleville!

      • Tosiaankin, eivät kaikki yksinhuoltajat ole uuden kumppanin etsijöitä. Eivätkä kaikki yksinhuoltajat ole yksinhuoltajia omasta valinnastaan.


    • Minä///

      Itse oon 28-vuotias viikonloppuisä ja naisrintamalla on todella hiljaista. Erosin lapsen äidistä 4-vuotta sitten ja siitä lähtien olen ollut yksin. Taidan olla liian vastuullinen sitten tai tässä iässä vielä naiset etsivät lapsetonta miestä. Olen jo henkisesti valmistautunut siihen, että seuraava mahdollisuus löytää kumppani tulee joskus yli 10-vuoden päästä sitten toisella kierroksella, kun oma lapsenikin on jo aikuinen.
      Kaikki asiani on paremmin kuin hyvin, mutta jatkuva torjutuksi tuleminen saa itsetunnon laskemaan. Kukaan ei ole sanonut, että se johtuisi siitä että olen isä, mutta mistä sitten, kun lapsettomat kaverit menevät kuin kuumille kiville naismarkkinoilla?

    • ohhoijakkaa

      No ootko siä sitten muuten noin minkälainen ihmisenä? Naiset yleensä huomaa heti epävarman ja muutenkin vähän sellasen vässyn miehen ja ne ei ole niitä ykkösvaihtoehtoja, jos näin rehellisesti saan sanoa.
      Ja kyllähän se ulkonäkökin silleen iiiihan pikkasen merkkaa.
      Mutta se miten käyttäydyt naisten seurassa, niin se vaikuttaa paljon..

      • Minä///

        Kummallista tää on. Oon pitkä, urheilullinen ja vielä pari vuotta sitten olin mallina eräässä naisille suunnatussa lehdessä ja monessa muussa. Itse en osaa sanoa omasta ulkonäöstä, mutta jos joskus oon noihin lehtiin kelvannut, niin ulkonäkö on todennäköisesti naisten mieleen. Ei tota mun deitti-ilmoitustakaan käy kukaan kattomassa, niin taidan postaa sen kohta tänne ja kysyä mikä mättää.


      • hhhki
        Minä/// kirjoitti:

        Kummallista tää on. Oon pitkä, urheilullinen ja vielä pari vuotta sitten olin mallina eräässä naisille suunnatussa lehdessä ja monessa muussa. Itse en osaa sanoa omasta ulkonäöstä, mutta jos joskus oon noihin lehtiin kelvannut, niin ulkonäkö on todennäköisesti naisten mieleen. Ei tota mun deitti-ilmoitustakaan käy kukaan kattomassa, niin taidan postaa sen kohta tänne ja kysyä mikä mättää.

        Kuulostaa oudolta. Ehkä tosiaan nuoremmat naiset eivät osaa ajatella elämää isäksi tulleen kanssa. Tai sitten foorumi on jotenkin väärä, toiset yksinhuoltajat kyllä takuulla olisivat kiinnostuneita!


    • ohhoijakkaa

      Ai mikä deitti-ilmotus? ;)

    • sir_eino

      Ei ole turn off jos olen tosissani ihastunut. Exällä oli poika enkä kokenut sitä haittana. Oikeastaan ihan päin vastoin. Pidin ja pidän edelleen siitä pojasta hyvin paljon.

    • rtredttr

      Ilmeisesti osa on täällä 20-30 vuotiaita joilla ei ole ollut vielä elämässään isompaa kriisiä ja kuvitellaan että kyllä se elämä menee just tasan niin kuin on itse kuvitellut. Luulen että aika monella ne elämän realiteetit tulee silmille 30-40-vuotiaana viiimestään.

      Kerran juttelin yhden eronneen miehen (42v) kanssa joka sanoi että hänen muutaman vuoden nuoremmat kaverit (jotka olivat naimissa ja lapsia) ihmettelivät että miksi tullut ero, ja mites se elämä ei mennytkään kuten piti, että onneksi heillä kaikki hyvin. Meni muutama vuosi niin tuli eroja ja eipäs enää kaverit ihmetellykään yhtään mitään...

      Eli aika typerää ja lapsellista ajattelua tuollainen että mitäs otit jonkun juopon, oma vika että tuli yhäiti, tuollaiset kommentit kertovat enemmän kirjoittajan ajattelumallista ja mustavalkoisesta sellaisesta.
      Ja nimenomaan tuo että se nainen on kaiken syypää, unohdetaan kokonaan se mies siitä kuviosta.... Monta kertaa nainen joutuu juuri ottamaan eron just sen takia että mies ei hoida vastuutaan.


      Joten suvaitsevaisuutta siis ja ymmärrystä, ihmiset tekevät virheitä, niin miehet kuin naiset, elämä ei mene aina niin kuin elokuvissa mutta varmasti suurin osa hoitaa vastuunsa lapsistaan eron jälkeen kuitenkin.

      Yh-äidin rooli on kuitenkin aika rankka pesti joten enemmän arvostusta siihen kuin haukkumista.

    • mistakes

      Itsehän nainen lapsensa isän valitsee.Turha silloin on ruikuttaa että mies olikin "huono", kun kerta on miehensä itse vapaaehtoisesti valinnut.En minä ainakaan syyttele omista epäonnistuneista valinnoistani muita ihmisiä.

      • o tempo o morales

        Sinulle ilmeisesti ei ole vielä selvinnyt se, että ihmiset muuttuvat. Varsinkin mitä nuorempana (esim. teini-iässä) sitoutuu toiseen ihmiseen, niin sitä todennäköisempää on, että ihminen ei ole vielä valmis, vaan jatkaa kehitystään.

        Vaikka kuinka olisi ollut ihanaa alussa ja olisi itse varma, että tämä on elämäni kumppani, niin vihkisormuskaan ei sido ihmisen tunteita, tekoja ja ajatuksia. Täysin luotettava kumppani voi alkaa pettämään, ryypätä, kohtelemaan julmasti, lyömään jne. Silloin jo on lastenkin etu, että lapset viedään pois kodista, jossa hakataan ja kohdellaan henkisesti alistavasti ihmisiä.

        Kun joskus pääset siihen elämäsi ensimmäiseen parisuhteeseen, niin sinulle kyllä selviää totuus.


      • mistakes
        o tempo o morales kirjoitti:

        Sinulle ilmeisesti ei ole vielä selvinnyt se, että ihmiset muuttuvat. Varsinkin mitä nuorempana (esim. teini-iässä) sitoutuu toiseen ihmiseen, niin sitä todennäköisempää on, että ihminen ei ole vielä valmis, vaan jatkaa kehitystään.

        Vaikka kuinka olisi ollut ihanaa alussa ja olisi itse varma, että tämä on elämäni kumppani, niin vihkisormuskaan ei sido ihmisen tunteita, tekoja ja ajatuksia. Täysin luotettava kumppani voi alkaa pettämään, ryypätä, kohtelemaan julmasti, lyömään jne. Silloin jo on lastenkin etu, että lapset viedään pois kodista, jossa hakataan ja kohdellaan henkisesti alistavasti ihmisiä.

        Kun joskus pääset siihen elämäsi ensimmäiseen parisuhteeseen, niin sinulle kyllä selviää totuus.

        Sinä ilmeisesti tajusit vasta lapsen tehtyäsi että ehkä olisi kannattanut odottaa sen verran että edes tuntisi kumppaninsa kunnolla ennenkuin tekee lapsia hänen kanssaan. Hosumalla ei saa muuta kuin kusipäisiä kakaroita.


      • jhjhgjg
        mistakes kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti tajusit vasta lapsen tehtyäsi että ehkä olisi kannattanut odottaa sen verran että edes tuntisi kumppaninsa kunnolla ennenkuin tekee lapsia hänen kanssaan. Hosumalla ei saa muuta kuin kusipäisiä kakaroita.

        Kukaan täällä ei ole mitään syytellyt paitsi sinä, jolla ilmeisesti ole kumppania eikä lapsia. Kaikki eronneet yleensä hyväksyvät että näin kävi mutta elämä jatkuu.
        Ei siinä kukaan syyttele muita, sä taidat olla joku teini jolla ei ole mitään käsitystä vielä oikeestaan mistään... Ehkä ei kannattaisi osallistua tälläiseen viestiketjuun noilla kommenteilla...

        Tiedän monia pareja jotka ovat seurustelleet 3-7 vuotta ennen lapsen tuloa, sekö ei ole muka tarpeeksi sun mielestäsi? Silti ero tullut, koska ihminen ei pysy samanlaisena etkä pysty mitenkään ennustamaan asioita ja elämän kulkua.


      • Sinulle mistakes
        mistakes kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti tajusit vasta lapsen tehtyäsi että ehkä olisi kannattanut odottaa sen verran että edes tuntisi kumppaninsa kunnolla ennenkuin tekee lapsia hänen kanssaan. Hosumalla ei saa muuta kuin kusipäisiä kakaroita.

        Husumalla? Onko 7v ennen lapsia riittävä? Silti voi elämä yllättää. Aika monella, jotka ovat herkkiä mielenterveysongelmille (mitä alkoholismikin pohjimmiltaan on) , ongelmat alkavat lasten synnyttyä. Suhteellisen yleistä.


    • En ymmärrä ?????

      Miks monet yh äidit sanoo,ku pyytää treffeille,et heillä on lapsi.Ei oo aikaa treffailla.Olen kyllä sanonu et,tottakai lapset on otettava huomioon.Käytökseni on ollut toisen huomioon ottavaa,enkä ole vongannut seksiä.Olen eronnut ja minulla on lapsi,joka taas tuntuu olevan este monille naisille.Tyttö asuu äidin luona.

      • tuttua ojjlö

        heh, luin tätä ketjua ja ajattelin, että ensi kerralla sanon miehelle juuri jotain tuollaista heti tutustumisvaiheessa. Eli että on lapsi, enkä etsi suhdetta enkä kaipaa treffeille.

        Jos kerran niin moni mies kuvittelee yh-äidin etsivän epätoivoisesti uutta miestä (mikä ei yleensä pidä paikkaansa), niin tuolla lailla voi yrittää viestittää, että niin ei ole asian laita.

        Ehkä jos tutustutte paremmin, niin nainen uskaltaa käyttäytyä lämpimämmin.
        Tai sitten hän ei ole kiinnostunut, mikä on aina mahdollista, koska ihmisiä me jokainen olemme.


    • alea_iacta_essi

      Tajuan sen, että lapseton mies toivoo ensisijaisesti kumppania, jolla ei ole lapsia, mutta sitä en tajua, että lapsi tai pari olisi ehdoton ei.

      Onko todella niin, että jos mies törmäisi naiseen, joka luonteeltaan mukava, arvoiltaan sopiva, viehättävän näköinen ja kiinnostava, niin nainen olisi turn-off, jos hänellä onkin lapsi? En pysty käsittämään sellaista. Enkä ole tässä puolustelemassa itseäni, minulla ei ole lapsia.

      Ajattelevatkohan nämä miehet lapsen olevan jokin naisen "jatke", ikään kuin jokin ylimääräinen ja kiinteä uloke naisessa? Minulle lapset ovat omia ihmisiään, en näe heidän olevan vanhempiensa jatkeita eikä olevan heidän "omistuksessaan", ja lapsia on luonteeltaan yhtä erilaisia kuin aikuisiakin ihmisiä.

      Vai onko niin, että näillä miehillä on niin heikko ego, että he pelkäävät jotenkin häviävänsä naisen huomiossa lapselle? Ei vaikuta kovin aikuismaiselta.

      Vai elävätkö he sellaisessa maailmassa, jossa kaiken tietää aina etukäteen ja jossa kukaan ei eroa koskaan? Typerää.

      Vai kummitteleeko taustalla "se toinen mies", jonka lapsi on kyseessä? Apinanaivojen mölähtelyjen sijaan voisi ajatella ihan järjellisestikin.

      • EiEnääKoskaan

        "Onko todella niin, että jos mies törmäisi naiseen, joka luonteeltaan mukava, arvoiltaan sopiva, viehättävän näköinen ja kiinnostava, niin nainen olisi turn-off, jos hänellä onkin lapsi? En pysty käsittämään sellaista."

        Vastaan nyt, vaikka olenkin nainen mutta tuo yhdistelmä toisin päin on sama. Minä olen kokenut suhtees, erittäin vaikean sellaisen, miehen kanssa jolla oli lapsi.

        Vaikeudet johtuivat vain ja ainoastaan lapsesta: lapsen äiti ei voinut sietää minua, vaan teki elämäni hankalaksi lapsen kanssa, en ymmärtänyt lapsiperheen arkea (ja olin täysin ulkopuolinen mieheni perhe-elämästä) ja se ärsytti kun ei saatu miehen kanssa lähteä milloinka vaan ex-tempore reissulle (tai mitään muutakaan kun aina piti laskea vkl jolloin lapsi ei ollut isällä) kun joka paikkaan ei lasta voi ottaa mukaan sekä lapsen kanssa reissailu on täysin erinlaista kuin kahden aikuisen.

        Mies jolla on jo lapsi/a ei välttämättä tahdo niitä enää lisää vaikka suhteen alussa niin sanookin ja töksäyttää parin vuoden jälkeen että hänelle riittää tämä yksi (pitäisikö sen riittää naiselle joka tahtoo OMIA lapsia...?), jos on huonot välit lapsen äitiin, on erittäin ikävää käydä kaikki juhlat läpi kun tämä tekee niistä(kin) hankalat, syitä on tuhansia miksi mies jolla on lapsi/a on TÄYDELLINEN turn off minulle.

        Sinä et varmaan ole kokenut sitä uusperheellisen "ihanuutta" minkä minä koin, ja lähes jokaisella uusperheellisellä on todellisia ongelmia kun settiin tulee koko pakkaus (ei tarvitse kuin mennä uusperhellisten palstalle lukemaan niin se kertoo jo aika paljon...) kun kahden erinlaisen ihmisenkin yhteensovittamiseen menee aikansa, saatikka että siihen tulee vielä lapset sekä koko suku sieltä puolelta... No thanks...


      • alea_iacta_essi
        EiEnääKoskaan kirjoitti:

        "Onko todella niin, että jos mies törmäisi naiseen, joka luonteeltaan mukava, arvoiltaan sopiva, viehättävän näköinen ja kiinnostava, niin nainen olisi turn-off, jos hänellä onkin lapsi? En pysty käsittämään sellaista."

        Vastaan nyt, vaikka olenkin nainen mutta tuo yhdistelmä toisin päin on sama. Minä olen kokenut suhtees, erittäin vaikean sellaisen, miehen kanssa jolla oli lapsi.

        Vaikeudet johtuivat vain ja ainoastaan lapsesta: lapsen äiti ei voinut sietää minua, vaan teki elämäni hankalaksi lapsen kanssa, en ymmärtänyt lapsiperheen arkea (ja olin täysin ulkopuolinen mieheni perhe-elämästä) ja se ärsytti kun ei saatu miehen kanssa lähteä milloinka vaan ex-tempore reissulle (tai mitään muutakaan kun aina piti laskea vkl jolloin lapsi ei ollut isällä) kun joka paikkaan ei lasta voi ottaa mukaan sekä lapsen kanssa reissailu on täysin erinlaista kuin kahden aikuisen.

        Mies jolla on jo lapsi/a ei välttämättä tahdo niitä enää lisää vaikka suhteen alussa niin sanookin ja töksäyttää parin vuoden jälkeen että hänelle riittää tämä yksi (pitäisikö sen riittää naiselle joka tahtoo OMIA lapsia...?), jos on huonot välit lapsen äitiin, on erittäin ikävää käydä kaikki juhlat läpi kun tämä tekee niistä(kin) hankalat, syitä on tuhansia miksi mies jolla on lapsi/a on TÄYDELLINEN turn off minulle.

        Sinä et varmaan ole kokenut sitä uusperheellisen "ihanuutta" minkä minä koin, ja lähes jokaisella uusperheellisellä on todellisia ongelmia kun settiin tulee koko pakkaus (ei tarvitse kuin mennä uusperhellisten palstalle lukemaan niin se kertoo jo aika paljon...) kun kahden erinlaisen ihmisenkin yhteensovittamiseen menee aikansa, saatikka että siihen tulee vielä lapset sekä koko suku sieltä puolelta... No thanks...

        Kaikissa suhteissa, uusperheellisissäkin, voi olla ongelmia. Turha mitään yleistä lakia ja ennakkotuomiota on paasata. Jokainen voi käyttää omaa järkeään ja harkintakykyään tapauskohtaisesti.


      • EiEnääKoskaan
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Kaikissa suhteissa, uusperheellisissäkin, voi olla ongelmia. Turha mitään yleistä lakia ja ennakkotuomiota on paasata. Jokainen voi käyttää omaa järkeään ja harkintakykyään tapauskohtaisesti.

        Viestiesi perusteella sinulla ei ole mitään kokemusta asiasta, joten jätä nuo Jeesustelut!! Jokainen kyllä tekee elämässään omat ratkaisut, ja suurimmalle osalle lapsettomista, yh taikka vkl- isä/-äiti on täydellinen Turn off, se nyt vaan on fakta!


      • mywayorhighway
        EiEnääKoskaan kirjoitti:

        Viestiesi perusteella sinulla ei ole mitään kokemusta asiasta, joten jätä nuo Jeesustelut!! Jokainen kyllä tekee elämässään omat ratkaisut, ja suurimmalle osalle lapsettomista, yh taikka vkl- isä/-äiti on täydellinen Turn off, se nyt vaan on fakta!

        Näinhän se asia on,mutta tuntuu että nuo eronneet joilla on jo lapsia ovat aika itsekkäitä, eivätkä näe asiaa lapsettoman kannalta.Kasailkaa vaan niitä uusioperheitä, minä toivotan teille onnea,varmaan onnistutte yhtä hyvin kuin edellisessäkin suhteessanne.


      • ....................
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Kaikissa suhteissa, uusperheellisissäkin, voi olla ongelmia. Turha mitään yleistä lakia ja ennakkotuomiota on paasata. Jokainen voi käyttää omaa järkeään ja harkintakykyään tapauskohtaisesti.

        En ole vielä suhdetta nähnyt, missä ei olisi mitään ongelmia. Aika itsestäänselvää, kun taas on sinkku. :) Pahimpia ovat ne, missä ne ongelmat epärehellisesti lakaistaan jomman kumman toimesta maton alle ja teeskennellään kaiken olevan hyvin.

        Lapsi tai useampi vaatii paljon mukautumista, osa sellaiseen kykenee, osa ajattelee ensi sijassa omaa napaa.


    • dericee once

      Joo. Lapsi olis eihän siinä mitään mutta mitä sitten kun äippä käyttäisi lapsen isää taloudellisesti hyväkseen. Nostaisi mahtavat elarit eikä antaisi lasta tavata? Vain silloin kun itselle sopii.. Menisi mukaan exän kanssa käytäviin kiistoihin tai joutuisi kettuilun kohteeksi itse kun sellaisen siivestäjän kanssa olisi. Saatikka minkälaisia riitoja sen jälkeen kun lapsi täysi-ikäinen eikä kuitenkaan itse itseään elättäisi. Ihannetilannekko olisi jakaa aika ja kulut tasan niin minkälaista säätöä se olisi kun toinen tarjoaa enemmän kuin toinen. Niin aikaansa kuin rahaansa.
      En ihmettele yhtään jos ei yh pysty sitoutumaan kehenkään koska aina mielessä yhteishuoltajuus johon liittyy kiistoja ja huonossa tapauksessa mustasukkaisuutta. Yksinhuoltajuus toisaalta helpompi mutta on siinäkin omat ongelmansa mutta uusi kumppani voisi tarjota kasvatusta. Siinä taas on väärin jos joutuu kustannuksiin osallistumaan haluamattaan.
      Onko yh omillaan toimeen tuleva vai elääkö tukien varassa.
      ON TODELLA YKSILÖKOHTAISTA MITEN KUKAKIN ON VALMIS PANOSTAMAAN NIIN LIITTOON ENNEN EROA TAI ERON JÄLKEEN. UUSIOPERHEESSÄ TAI YKSINHUOLTAJAPERHEESSÄ.

    • Ihana Lolita

      Ehkä... jos naisella on teini-ikäinen tytär ;)

    • Arkinen-aherrus

      Olen eronnut yksinhuoltaja ja kasvatan yksin down-lasta. Se ei tullut ilmi raskausaikana. Rakastan lastani kaikesta sydämestäni mutta lapsen isä ei siihen pystynyt. Hän lähti sillä ei kyennyt kiintymään lapseen ja toisaalta koki että arki vammaisen lapsen kanssa oli liian vaativaa. Avioliitto lapsen syntymään asti oli onnellinen ja mies on jälkeenpäin sanonut että elämä "normaalin" lapsen kanssa olisi voinut sujua. En ole eron jälkeen enää tapaillut miehiä, enkä koskaan enää päästä miestä lähietäisyydelle. Erosta on pian 7 vuotta.

      Miehet ovat osoittaneet kylmyytensä ja empatiakyvyttömyytensä elämässäni niin perusteellisesti ettei näiden tämänkaltaisten ketjujen karkea kieli ja loukkaukset enää edes satuta. Jos miehet kirjoittaisivat edes joskus muuta kuin julmuuksia, niin siitä yllättyisin.

    • Yh ei ole etusijalla

      YH on saanut jo jotain ja yleensä tyytyväinen tilanteeseen olla YH,käytöksestä tämän tunnistaa.

    • Tauti sysmästä

      Vaadi yh mammalta sukupuolitautitesti,ne on aika kovia jakamaan piirasta.Sain just yhdetä sysmäläiseltä taudin kun menin luottamaan.

    • En, koska lapsi

      on muistutus siitä, että naisen päällä on ähkinyt ja naisen pilluun on mällilastinsa laukkaisut joku SAATANAN PASKA!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      375
      1860
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1577
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1270
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1056
    5. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      918
    6. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      712
    7. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      67
      711
    8. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      707
    9. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      101
      678
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      640
    Aihe