viisaammilta apua

huji

Tarkoituksenani olisi laihduttaa semmoiset 15-20 kg ja suunnittelin itselleni ruokavalion, josta en ole varma onko se ihan päin mäntyä vai ihan varteenotettava. Siksi pyytäisin joiltain viisaammilta apua/neuvoja. Ruokavalio olisi siis: Näistä tulee n. 1000 kcal

Aamupala
-ruispuuro 200g tai - maitorahka 250 g
-raejuusto 85 g - mehukeitto 100g, marjoja 100g

lounas
-broileri 100g
-salaatti 200g
-raejuusto 85g

välipala
-omena

päivällinen
-tonnikala 90g
-kananmunan valkuainen 2 kpl
-kananmuna 1 kpl
-oliiviöljy 7 g
-salaatti 200g
-maito 1 lasi

iltapala
-maitorahka 250 g
-mehukeitto 100g
-marjoja 100 g

Itse ainakin kun tuossa kirjoitin nuo ylös niin kysymysmerkiksi nousi hiilihydraatit, ei kyllä kummoisesti/järkevästi näytä tulevan??

7

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmasti tippuu

Hyviä hiilareita on ihan hyvin. Puurot, marjat, salaatit,`hedelmät, niistä saat hiilareita. Maitotuotteissakin on hiilareita, vähän. Ehkä voisit syödä enemmän kasviksia. Rasvat taitaa jäädä liian vähiin? Pähkinöitä voisit kai lisätä, tai avokadoa salaattiin.

Kaloreita on liian vähän. Ainakin 1200 pitäisi olla. Kauanko ajattelit tuota dieettiä noudattaa?

Tule kertomaan miten sujuu! :)

• huji

No ajatuksena oli, jos sen kympin saisi tällä ruokavaliolla tiputettua tai 1-2 kk ja sen jälkeen lisäisi niitä kaloreita sinne 1200-1400.

Riittäisikö siinä rasvojen saantiin se, että broilerin kun paistinpannulla paistaa niin siihen vaikka suunnillleen saman verran oliiviöljyä kuin päivällisellä??

• Ei Dieeteille
        huji kirjoitti:

No ajatuksena oli, jos sen kympin saisi tällä ruokavaliolla tiputettua tai 1-2 kk ja sen jälkeen lisäisi niitä kaloreita sinne 1200-1400.

Riittäisikö siinä rasvojen saantiin se, että broilerin kun paistinpannulla paistaa niin siihen vaikka suunnillleen saman verran oliiviöljyä kuin päivällisellä??

Rasvojenkin pitäisi olla monipuolisia. Hyviä öljyjä saat myös esim. lohesta.

Noin niukilla kaloreilla on vaikeaa saada kaikkia ravintoaineita kasaan mitä elimistö tarvitsisi.

Ennemmin aloittasit 1200-1400 kalorilla. Jos syöt liian vähän, kyllästyt koko hommaan etkä jaksa mitään muutakaan. Kilot tulevat hujauksessa takaisin, kun lopetat laihduttamisen.

2000 kcal päivässä ja hyvät liikunnat päälle laihduttaa myös hyvin ja terveellisesti. Jos on liian ehdoton, onnistumisen mahdollisuudet ovat aika pienet

Tuossa alla on hyvä onnistuneen laihduttajan kirjoitus.

• ooiwoire

Itse pudotin 10 kg ja se kävi helposti. Näillä opeilla:
      1. Poistin napostelut ja kahvileivät(siis makeat)
      2.Vähensin aina annoksesta peruna, riisi, makaronit ja leivän määrän puoleen ja lisäsin vaikka sit lihaa ja salaattia, mutta nälkä ei tullu kertaakaan.
      3. Aloitin liikunnan kevyesti. Ihan vaan tunnin reipasta kävelyä n. kolme kertaa viikkoon ja sitten hieman hölkkää ja nykyisin rullaluistellen tai talvella hiihtäen..

Alussa tuntui hieman tuskaiselta ja väsytti, mutta ei väsytä enää. Eli syön kaikkea kohtuudella, paitsi makeisia ja kahvileipiä. Salaatteja ja hedelmiä syön ihan niin paljon kuin tekee mieli.

• QSEWA

Olen lopettanut namujen limun keksien kaikkien hampurilaisten syönnin. haluan laihtua... mutta olen kuitenkin niin malttamaton että vahtaan koko aika puntaria ja peiliä ja tarkkailen itseäni.... mitään ei tapahdu.. joten olen ruvennut syömäänkin vähemmän.. päivään kuuluu aamulla kourallinen muroja, ja loppu päivänä saatan syödä enää 2 omenaa ja litroittain vettä.... olen alkanut jo vähän tottua tähän vähempään syömiseen. onko kauheen tervettä, olen jotenkin istuttanut päähäni idean että mitä vähemmän syön sitä nopempaa laihdun... töitteni takia en kuitenkaan kerkeä paljon liikkua,, silloin tällöin treenaan kotona ja käyn kävelyllä mutta aika niukasti... eikö se ole että se on 80% kiinni mitä syöt ja vaan 20% miten liikut??? apua??

• Ravintoterapeutille

Pitäisi syödä proteiiniakin, että pysyy hengissä.

• sirpsakka

mä syön aamupalaksi kaks näkkäriä ja päälle tonnikalaa tai avokadoa tai keitettyä kananmunaa. työpäivän aikana syön 3 isoa omenaa, 2kuppia kahvia, kaks lasia maitoa, 2näkkäriä. iltapäivällä purkin "pilttiä" ja kaks kourallista maapähkinöitä. sit salille n.40min ja sen jälkeen proteiinijuomaa ja pari kourallista pähkinöitä. illalla hedelmän, teetä, mahdollisesti proteiinipatukan. eli toisin sanoen pieni annoksia n. 3h välein niin ei tule nälkä eikä ähky, joten on paljon virkeämpi olo. Niin ja työmatkat 5,3km/suunta kuljen joko pyörällä, kävellen tai hiihtäen. paino pysynyt 60-62kg, välillä tullut herkuteltua jäätelöllä tai raakasuklaalla eikä ole ongelmia ollut. tietenkin juon vettä salilla n. puoli litraa ja kahvin juonnin jälkeen lasillisen. hengissä olen ja lääkärissä tehtiin vähän aikaa sitten melkein kaikki mahdolliset testit ja näyttävät normaalia tai hyvää. aloitin elämisen näin puoli vuotta sitten ja aluks putos 10kg ja nyt siis pysynyt samassa. viime aikoina huomannut kiinteytyneenikin (laihdutuksen jäljiltä jäi ylimääräistä löysää).
      mutta kukin tavallaan. tämä sopii mulle ja olen pirteä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe