Olen ihmetellyt monesti sitä, ettei depressioon suhtauduta Suomessa edelleenkään monella työpaikalla niin kuin vanhakantaista diabetestä tai astmaa, vaikka depressiota sairastavia on Suomessa melko paljon. Entistä työkaverianikin kiusattiin työpaikalla, kun hänellä oli depressio ja nyt joutui pari vuotta sitten siirtymään eläkkeelle noin kolmikymppisenä kun työmäärääkään ei pyynnöstä pienennetty vaan kiusaajilta pienennettiin. Työnantajat eivät myöskään ota selvää depressiosta ja pysyvät ennakkoluuloissaan että se depressio-lääkitys on jokin päihde työntekijälle. Eikö diabetes- tai astmalääke ole yhtä paljon päihde. kyllähän molemmissa lääkeaine menee ensin verenkiertoon? Minusta on hyvä että työnantaja tietää/ottaa selvää, että työntekijä sairastaa depressiota saati että työntekijä pitää salassa tätä siksi, koska työnantajat eivät halua suhtautua tähän työntekijään asiallisesti, sekin on ennakkoluulo:
"Nyt meidän työpaikalla on 'mielisairas', josta tulee päästä eroon".
Itse olen jokatapauksessa sitä mieltä, että disperiini ja asperiinikin on huume ja mitä huumetta se burana sitten on?
Työpaikoilla suhtaudutaan huonosti depressio-työntekijöihin
1
61
Vastaukset
- työpaikka
Disperin on asetyylisalisyylihappo. Asetyylisalisyylihappo on vanhimpia edelleen käytössä olevia lääkkeitä. Sen kipua lievittävä vaikutus perustuu siihen, että se hillitsee kipuaistimusta välittävien aineiden vaikutuksia. Kuumetta se alentaa aivoissa sijaitsevan lämmönsäätelykeskuksen kautta. Normaalia kehon lämpötilaa se ei kuitenkaan laske.
Mitä tulee työtoveriisi, niin työpaikan työterveyshuolto ei ole toiminut toivotulla tavalla. Onko työpaikallasi luottamusmies? Onko hän puolueeton eri työntekijöitten kesken? Hänen tehtävänsä on työntekijän asioiden ajaminen työnantajan ja työntekijän välillä. Myös luottamusmiehen tehtävä on puuttua työpaikkakiusaamiseen. Ellei näin tapahdu, on mentävä vaikka pääluottamusmiestasolle. Tässä tapauksessa näyttää kuitenkin siltä, että työntekijä itse ei ole halunnut, että työnantaja tietää hänen depressiostaan tai asiaa on jollaintavoin peitelty. Työterveyshuollon, työnantajan ja työntekijän yhteisellä sopimisella asiasta olisi varmaan päästy kaikkia tyydyttävään ratkaisuun.Sairauteen ei kenenkään kannata käpertyä eikä kenenkään tule ottaa työpaikkakiusaamista vastaan. Muuten kaikki kävelevät ylitsesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt424662Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532534Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391034Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611005Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh70916- 118891
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70854- 137815
- 48800
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48746