Kertokaa nyt viisaammat. Olen ollut vuokrafirman kautta töissä asiakasyrityksessä nyt kaksi kuukautta. Olen allekirjoittanut sopimuksen määräaikaisissa työsuhteissa noudatettavista yleisistä ehdoista, eikä mitään muuta sopimusta ole. Tässä lukee että toimeksiantokohtaisista sopimusehdoista sovitaan erikseen, ja tämän hetkistä työtäni koskevat asiat on sovittu suullisesti. Sanottiin vain että ei tiedetä kuinka paljon tunteja olisi viikossa ja että töitä voisi olla ehkä elokuun lopulle asti, varmaan, mahdollisesti. Aiemmin sain hyvin työvuoroja mutta nyt asiakasyritykseltä sanotaan vain että kaikilta on vähennetty tunteja, eikä nyt ole töitä, varmaan sitten myöhemmin taas. Työvuorolistat on siis tehty valmiiksi kolmen viikon päähän, eikä minulla ole vuoron vuoroa niissä. En pidä tästä, en yhtään, joten etsin uutta työpaikkaa, mielellään kokopäivätyötä, eli haluaisin koko vuokrafirmasta eroon. Jos nyt siis löydän uuden paikan, niin riittääkö että ilmoitan vuokrafirmalle että sori, en ole enää käytettävissä, kun ei ole töitäkään (tällä hetkellä) ja se on sillä selvä, vai tuleeko siitä sanominen kun asiakasyritys SAATTAISI tarvita minua vielä myöhemmin? Puhe oli kuitenkin siitä että tarvetta olisi elokuun loppuun asti. Ehdoissa lukee että jos jättää määräaikaisen työsuhteen kesken, niin joutuu korvaamaan jotain, mutta voiko tätä työsuhdetta pitää määräaikaisena, kun päättymisajankohta on hyvin epämääräinen, ja vielä suullisesti sovittu? Voi huoh, haluan vain eroon tästä firmasta mahdollisimman nopeasti.
Irtisanoutuminen/ sesonkityöntekijä
2
377
Vastaukset
- nrpp
Voisitko tarkentaa mitä niissä yleisissä ehdoissa lukee tai mitä olette suullisesti työnantajan kanssa sopineet? Määräaikaisissakin työsuhteissa on tätä nykyä koeaika (max. puolet työsuhteen kestosta), voisitko vielä häipyä vedoten koeaikaan?
Tosi hankalaa jos on noin epämääräisesti sovittu :( - gdfggfdgdfgdgf
Vaikuttaa melko erilaiselta systeemiltä kuin "meillä päin"...
Itsellä sopimus ei ole ollenkaan sitova, saisin lähteä koska tahansa. Ja voisin tietenkin lähteä joko vain asiakasyrityksestä tai sitten ottaa loparit ihan koko vuokrafirmasta. Sopimuksessani lukee "määräaikainen", mutta minulla ei ole koskaan ollut siinä mitään tarkkaa päättymispäivämäärää. Tulevaisuuden työnäkymistä on aina kerrottu melko epämääräisesti. Työt päättyy sitten kun joko minä tai asiakasyritys päättää niin.
Mitä ihmeen korvauksia ne voi muka sinulta vaatia..? Ei sinun tietenkään tarvitse sitoutua asiakasyrityksen "mahdollisiin tarpeisiin joskus neljän viikon kuluttua". Täytyyhän sun saada tienata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760