Olen menossa kyseistä reittiä Ahvenanmaalle heinäkuun alussa. Onko kellään kokemuksia tällaisesta reititstä? Askaruttaa nimittäin juuri pääkaupunkiseudun läpiajo idästä länteen järkevää reittiä pitkin, myös oikean reitin muistaminen ajon aikana kevyen liikenteen väyliä käyttäen. Ei ole aikaisempaa kokemusta pyöräilystä pk-seudun alueella. Olen käynyt ytv kevyen liikenteen opaste-sivuilla, vaikuttaa aika monimutkaiselta reitiltä muistamisen kannalta. Haluan välttää turhat sekoilut ja vilkkaat autotiet mahdollisimman hyvin. Onko kuinka hyviä opasteita reitin varrella? Myös muut asialliset vinkit ja hyvät neuvot tällaista reissua tekevälle ovat tervetulleita. Onko mahdollisesti joku muu menossa samaa matkaa?
Pyörällä Loviisa-Porvoo-Helsinki-Turku-Kustavi-Långnäs
5
596
Vastaukset
- Vähän vinkkiä
Opasteet ovat ihan paskat, niihin ei voi missään vaiheessa luottaa yhtään.
Seutua täysin tuntemattomalle on mielestäni kaksi kohtuullisen hyvää vaihtoehtoa: Kehä I:n kautta alueen ympäri tai aika lailla rantoja seuraillen. Molemmissa vaihtoehdoissa on pyörätie läpi ja suunnilleen yhtä paljon hakemista.
Kehä III olisi kohtalaisen hyvä, mutta nyt en osoita sinne päinkään suurten työmaiden vuoksi.
Porvoosta päin tie 170 Itäkeskukseen. Siitä joko kehälle tai keskustaan päin. Kannattaa käydä vaikka Itäkeskuksen kirjastosta hakemassa pyöräilykartta, niitä on jaossa siellä. (Turunlinnantie 1) Kartan avulla pääsee kohtuullisesti koko alueen läpi. Etsi toisesta päästä tietä 120, ns. Vanha Turuntie. Sille pitäisi osua Leppävaarassa.Tunnen kyllä jotenkuten pk-seutua noin yleisesti mutten tietenkään kevyen liikenteen väylät koska niissä olen täysin kokematon. Hyvä että on paperikarttoja jaossa, onko ne ilmaisia ja näkyykö niissä katujen nimet? Pk-seutu on kyllä haastellisin tämän reitin varrella.
- Alkup. Maantiepyöräi
Tek1970 kirjoitti:
Tunnen kyllä jotenkuten pk-seutua noin yleisesti mutten tietenkään kevyen liikenteen väylät koska niissä olen täysin kokematon. Hyvä että on paperikarttoja jaossa, onko ne ilmaisia ja näkyykö niissä katujen nimet? Pk-seutu on kyllä haastellisin tämän reitin varrella.
Liikuntakartta on ilmainen, kunhan vain painosta sattuu olemaan. Sekään ei ihan kaikkialla pidä paikkansa, mutta aika hyvin kuitenkin.
Mitä viitoituksesta sanottiin, taas valitettavasti pitää paikkansa. :( Alueen kevyenliikenteenväylien viitoitus on osin surkeaa ja loput lähinnä naurettavaa. Kartalla ja pienellä arpomisella joko:
- rantareitti Itäkeskus - Itäväylä - Kauppatori - Merisatama - Ruoholahti - Lauttasaari - Keilaniemi - Kehä I - Mankkaa - Kilo - Kauniainen - Bemböle tai
- Itäväylä - Junatie - Teollisuuskatu - Pasila - Hakamäentie - Vihdintie - Pitäjämäki -Turuntie
Kehä III on hengenvaarallisessa kunnossa, eikä Kehä I:kään ole Leppävaaran kohdalta oikein läpiajettavissa muuten kuin Turun tien suuntaan, jos ei tiedä paikkoja
- trek.fi
Voisi ajaa Helsingin ohi esim Kerava-Klaukkala-Vihti reittiä.
Sen olen kuullut ja nähnyt lähinnä uutisissa että pk-seutu on täynnä tietyö alueita ja jatkuvasti korjataan milloin mitäkin tie/katu osuutta tai rakennetaan kokonaan uutta. Mikään kartta ei silloin voi pitää täysin paikkaansa koska se vaatisi jatkuvaa päivitystä. Nämä jatkuvasti muuttuvat tekijät hämmentää varmasti kaikki tiellä liikkujat, oli sitten kyse ulkomaalaisista turisteista tai kantaväestöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262173
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161484- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883