Koska Kaaleppi on vastoin kieltoa paljastanut Potkut ja työttömyys- palstalla loispummiyrittäjien ja -konsulttien liikesalaisuuksia vaikeuttaen näin uusien orjien saantia, lupaan Kaalepista 10 euron löytöpalkkion, elävänä.
Kuolleesta Kaalepista maksan 30 senttiä/kilo jos raato kelpaa minkin rehuksi, muussa tapauksessa velotan kaatopaikkamaksun.
Pummilassa 10.6.2011
Lois Pummila
Puheenjohtaja
Suomen Loispummiyrittäjien ja -konsulttien Keskusliitto ry
Kaalepin paikka ravintoketjussa = minkinrehu
4
60
Vastaukset
- Kaaleppi...
Ellei se Kaaleppi saa olla työtön, pummi taikka sinun työkaverisi, niin mitä hän saa olla? Onko se minkinrehuksi teurastaminen ainut oikea vaihtoehto mielestäsi?
- Revittelyä
Hän saa osallistua ns. "kuntouttavaan työtoimintaan" "veronmaksajien RAHOILLA!!!!! Että revi siitä sitten...
- Kaaleppi..
Revittelyä kirjoitti:
Hän saa osallistua ns. "kuntouttavaan työtoimintaan" "veronmaksajien RAHOILLA!!!!! Että revi siitä sitten...
Asia on tällä hetkellä korkeimmassa hallinto-oikeudessa sillä perusteella, että työvoimatoimisto ei ollut halukas toteuttamaan lakia kuntouttavasta työtoiminnasta siten kun laki edellyttää sen tapahtuvaksi. Laki edellyttää, että kuntouttavasta työtoiminnasta sovitaan yhteistuumin sosiaalihuollon, työvoimatoimiston ja työttömän välillä mm. siten, että työn pitää olla riittävän vaativaa, eikä se saa olla tekijän mielestä epäeettistä. Suunitelman tekoa edelsi tilanne, jossa työvoimatoimisto tarjoaa mahdollisuutta mennä heille.
Kuntouttava työtoiminnasta ei loppujenlopuksi sovittu mitään vaan työvoimatoimisto osoitti kuntouttavaa työtä kuin tavallista työpaikkaa päivärahojen katkaisun uhalla. Työstä ei päästy sopuun mm. epäeettisyyden ja liian vähäisen vaativuuden vuoksi. Työvoimatoimisto katkaisi päivärahat, eikä sosiaalihuolto ole ollut halukas edelleen tähän päivään mennessä tarjoamaan muuta kuntouttavaa työtä vaan on kirjaimellisesti kirjoittanut toimeentulotukihakemuksen ylälaitaan, että tarvittaessa voi jättää hakemuksen. Asia kuuluu sosiaalihuollolle, koska kuntouttavan työn tarjoajana on lain mukaan kunta. Asian kästtely jatkuu euroopan ihmisoikeustuomioistuimessa ja ihmisoikeusloukkaukseksi katsotaan pitkäaikaisesti leikattujen sosiaalietuuksien jälkeen mm. oikeus sosiaaliturvaan ja ihmisarvoiseen elämään, oikeus työhön ja työhön pakottaminen.
Suomen perustuslain mukaan jokaisella on oikeus valita työ, ammatti ja elinkeino. Ketään ei voi pakottaa työhön, eikä orjuuttaa. Kaikilla on oikeus sosiaaliturvaan.
Näin omasta puolestani sanoisin, että minä olen suorittanut yhteiskunnalliset velvollisuuteni, enkä omasta mielestäni ole rämpinyt 291-päivää metsässä ja työskennellyt 14-vuotiaasta lähtien 6-7 eri alalla siksi, että yksi kampaamoyrittäjä saisi päättää elämästäni puolestani taikka että joutuisin kampaamon vuoksi menemään työvoimatoimiston siipien suojaan. Kyse on puhtaasti itsemääräämisoikeudesta ja ihmisoikeuksista. Mikäli mieletäsi piristää, niin kuntouttavaa työtä ollaan kysytty sosiaalihuollosta viimeksi 30.5.2011.
Sen natinan voi siis lopettaa. Minä olen ihminen siinä missä kuka tahansa muukin ja jos jokin vanha työpaikka lopettaa toimintansa, niin se työ loppuu minulta niin kuin muiltakin. Jos jokin työnantaja ei noudata työelämän sääntöjä ja minä jään työttömäksi, niin olen työtön siinä missä muutkin.
Mistä loppujenlopuksi on kysymys? Yksi tärähtänyt kampaaja haluaa valita puolestani ajamiseni, asumiseni ja panemiseni. Muu yhteiskunta haluaa loukata ihmisoikeuksiani. Pitääkö minun luopua ihmisoikeuksista ja omasta elämästä siksi, että yksi pelleilee kampaamossa?
Asiaa on käsitelty aluehallintovirastossa, eduskunnan oikeusasiamiehellä, hallinto-oikeudessa, korkeimmassa hallinto-oikeudessa ja polisille on jätetty rikostutkintapyyntö. Kaikki toistaiseksi tuloksetta.
- Kaaleppi...
Hieman tuohon yrittäjä sontaan, niin minulla ei ole mitään sen kummempia suhteita mihinkään yrittäjään tai yritykseen. Se, että joku yrittäjä tuntee toisen, niin on heidän oma asiansa. Tyhmemmänkin järki sanoo, että jos olisi jotain oikeita suteita, niin en kait olisi työttömänä taikka pummina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131703Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1381696Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2701250Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285965
- 130962
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49878- 10875