Nyt olisi suuri ongelma.. olen irtisanoutunut ja saanut uuden työpaikan. Irtisanomisaikani on kaksi viikkoa, ja valitettavasti  jouduin aloittamaan työt uudessa yrityksessä tämän kahden viikon sisällä. Uusi työnkuva on niin mieletön, että olisin totaalisen hullu jos en ottaisi sitä vastaan pelkästään tämän irtisanomisajan takia. Vanhan yrityksen työvuoro menee kuitenkin pällekkäin uuden yrityksen vuoron kanssa. En voi vaihtaa vuoroa uudessa yrityksessä, koska olen siellä ainoa joka työnkuvaani hoitaa. Yritin vaihtaa vanhan työpaikan vuoroa, ja löysinkin sille tekijän. Tämä vaihto ei kuitenkaan sovi vanhan työni pomolleni, minkä toki ymmärtäisin, jos tälle olisi syy. Pomolla ei kuitenkaan ole minkäänlaista syytä olla hyväksymättä vaihtoa - ainoastaan se, ettei hänen ylpeytensä kestä sitä että joku vaihtaa hänen yrityksestään pois.
Millaiset lait työvuoron vaihtoa koskee? Onko ainoa vaihtoehtoni jättää vain menemättä töihin, jolloin pomo voi ottaa vuoron palkastani?
Vuoron vaihaminen toiselle - ei sovi pomolle?
ongelmallinen
3
189
Vastaukset
- ongelmallinenNiin, ja kyse on siis kaupan alasta. - ...............Haet sairaslomaa ja viet sen vanhaan paikkaan. 

- 25Pomollahan on kaksi vaihtoehtoa 
 a) vuorot tehdään, kuten olet niiden teon järjestellyt
 b) sinun vuorosi jää tekemättä ja firma säästää palkkasi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset475007
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut223695
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693473
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012828
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral892713
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302660
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa181821
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161636
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021488
- 1521331