dazun tunne-elämän käyrä

atk-instituutti

Voisiko joku tilastotieteilijä tehdä käyrän dazun tunne-elämästä?

12

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sometimes I wonder..

Onko dazulla tunne-elämää vai kopioiko hän sitä vain muilta... Näyttäkää minulle yksi dazun aito tunnetila. Jossain vaiheessa kaikki heittää häränpyllyä kuitenkin, joten missä se aitous on koskaan ollutkaan?

• projektio

Mielenkiintoista! Kyllähän se tosiaan herättää ihmetystä, että yliopisto-/korkeakouluopiskelija viettää aikaansa henkilöiden kanssa, joiden tunne-elämä on mahdollisimman sekaisin.
        Lienee heijastusta omasta sekavasta tunne-elämästä.

• sometimes I wonder..
        projektio kirjoitti:

Mielenkiintoista! Kyllähän se tosiaan herättää ihmetystä, että yliopisto-/korkeakouluopiskelija viettää aikaansa henkilöiden kanssa, joiden tunne-elämä on mahdollisimman sekaisin.
        Lienee heijastusta omasta sekavasta tunne-elämästä.

En ole huomannut missään syviä tunteita hänen kohdallaan. Syviä tunteita ei voi kopioida, kuten pinnallisia tunteita. Laittakaa kasaan, ristiinrastiin pino pinnallisia tunteita, niin saamme vaikutelman voimakkaasti tuntevasta henkilöstä.
        Kulissit näyttävät olevan hänelle tärkeät ja hänen mielenrauhansa järkkyy, jos joku niitä kulisseja vähän ravistelee. Hän alkaa pelätä, että totuus hänen tunne-elämän olemattomuudesta paljastuu.

• projektio
        sometimes I wonder.. kirjoitti:

En ole huomannut missään syviä tunteita hänen kohdallaan. Syviä tunteita ei voi kopioida, kuten pinnallisia tunteita. Laittakaa kasaan, ristiinrastiin pino pinnallisia tunteita, niin saamme vaikutelman voimakkaasti tuntevasta henkilöstä.
        Kulissit näyttävät olevan hänelle tärkeät ja hänen mielenrauhansa järkkyy, jos joku niitä kulisseja vähän ravistelee. Hän alkaa pelätä, että totuus hänen tunne-elämän olemattomuudesta paljastuu.

Voisiko hän pitää näitä sekavia ystäviään jopa rikkaina, koska he ovat niin räävittömiä tunne-elämän ailahtelevuudessaan? Ovatko he jotenkin hyviä kopioinnin kohteita kaikessa alastomuudessaan...? Ammentaako hän toisen tunne-elämästä paloja itseensä, että hän itse näyttäisi rakentuneen inhimillisistä osista?

• sometimes I wonder
        projektio kirjoitti:

Voisiko hän pitää näitä sekavia ystäviään jopa rikkaina, koska he ovat niin räävittömiä tunne-elämän ailahtelevuudessaan? Ovatko he jotenkin hyviä kopioinnin kohteita kaikessa alastomuudessaan...? Ammentaako hän toisen tunne-elämästä paloja itseensä, että hän itse näyttäisi rakentuneen inhimillisistä osista?

dazun motto näyttää olevan 'Kosto on suloinen'. Hänen tapansa kostaa itseensä kohdistuneet (kuvitellut tai todelliset) vääryydet, on julkistaa koston kohteen yksityiselämä julkisuudessa.
        Ei sellaisella ihmisellä ole omaatuntoa. On vain määrittelemätön paha olo, joka puretaan koston kohteeseen. Puuttuu kyky käsitellä edes niitä pinnallisia tunteita, joten ne on vain työnnettävä kekoon itsestä ulospäin.

• sometimes I wonder kirjoitti:

dazun motto näyttää olevan 'Kosto on suloinen'. Hänen tapansa kostaa itseensä kohdistuneet (kuvitellut tai todelliset) vääryydet, on julkistaa koston kohteen yksityiselämä julkisuudessa.
        Ei sellaisella ihmisellä ole omaatuntoa. On vain määrittelemätön paha olo, joka puretaan koston kohteeseen. Puuttuu kyky käsitellä edes niitä pinnallisia tunteita, joten ne on vain työnnettävä kekoon itsestä ulospäin.

Ei dazu halua kostaa vauvoille näiden itkuja. Kun vauva itkee, hänellä joku hätänä... Hätää ei pidä kieltää, eikä siitä vauvaa syyllistää, ettei hän kuvitele, että hätä on väärin. Hädän tulkitseminen pahaksi, on omien tarpeiden kieltämistä.

Ja kommentteja dazun tunne-elämästä; olen varsin temperamenttinen, mutta yleensä pinnallisesti vakaa ja koitan ehkä pitää itseni hallinnassa.

Tässä vähän pohdittavaa häiriköille:

r e a k t i o n m u o d o s t u s,

defenssi, jossa painottuu piilotajuiselle puolelle vastakkainen tietoinen puoli. Tavallisimpia reaktionmuodostukset ovat (anaalisia) sadististis-aggressiivisia impulsseja vastaan, jolloin ihminen esiintyy korostuneen ystävällisesti ja lempeästi. Esim. puhtauden ja järjestyksen vaade voi kätkeä alleen infantiilia sotkemista ja tuhrimista (alun perin ulosteilla). Don-juanismi voi peittää homoseksuaalisia taipumuksia.

Reaktionmuodostus ei yleensä ole ad hoc -tyyppinen defenssi (kuten esim. tyhjäksitekeminen), vaan krooninen ja karakterologinen, jolloin se jähmettää persoonallisuutta (Reich'in "luonteen panssarilevyt"). Kyseiset luonteenpiirteet voivat olla sosiaalisesti arvostettuja (ystävällisyys, epä-aggressiivisuus yms.), mutta painottuneina, esim. korkeamoraalisuutena, ne voivat olla muita rasittavia, vaikkakin asianomainen itse voi olla niistä ylpeä. Reaktionmuodostus helliä ja kiintymyksen tunteita vastaan on harvinaisempaa. Välillä reaktionmuodostuksen takana olevat yllykkeet voivat purkautua esim. julmuutena, jolloin julmuri voi rationalisoida käyttäytymistään mm. uskonnolla. Tai alkuperäinen yllyke voi näkyä detaljeissa: Ulospäin siistillä (kravatti suorassa) voi olla saastaiset alusvaatteet tai likaiset kynnenaluset.

Reaktionmuodostus liittyy usein (eristämisen ja tyhjäksitekemisen kanssa) pakkoneuroosiin ja etenkin anankastiseen karaktääriin.

• edfghnmkluydcbn

Antasitte dazunkin olla :(

• kyselen vaan

Kirpela.. Tuon voi käsittää niinkin, että dazun ziselille ja ziselin koko Suomen kansalle kertomat jutut pitävät paikkansa eli että pmd ja genio ovat sinua yhteistuumin ja erikseen raiskanneet ja genio vieläpä repinyt kulmakarvat päästäsi. Siunaatko nuo jutut ja KENET pitäisi jättää rauhaan?

• parempi vaieta
        kyselen vaan kirjoitti:

Kirpela.. Tuon voi käsittää niinkin, että dazun ziselille ja ziselin koko Suomen kansalle kertomat jutut pitävät paikkansa eli että pmd ja genio ovat sinua yhteistuumin ja erikseen raiskanneet ja genio vieläpä repinyt kulmakarvat päästäsi. Siunaatko nuo jutut ja KENET pitäisi jättää rauhaan?

Kirpela ei voi vastata tuohon kysymykseen, koska siinä hän joutuisi myöntämään sekaantuneensa harhoissa elävään mieheen. Mieluummin pilaa muiden miesten maineen. :)

• Hei kirpela! Ei nää geniot ja kaverinsa minua loukkaa, tai harmita. Saavat aivan vapaasti todistella minulle typeryyttään, vaikka sekin on turhaa, koska ovat sen jo todistaneet. Ei täällä ole kukaan muu, kuin sinä minua oikeasti pystynyt "haavoittamaan".

• parempi vaieta kirjoitti:

Kirpela ei voi vastata tuohon kysymykseen, koska siinä hän joutuisi myöntämään sekaantuneensa harhoissa elävään mieheen. Mieluummin pilaa muiden miesten maineen. :)

Huomaan, että analyyttinen kuoresi indikoi valtavaa patoutunutta vihaa, tai suorastaan raivoa minua kohtaan. Tee itsellesi jäämehujuoma ja mene parvekkeelle nauttimaan se. :)

• edhjkliuyfdxcvbn
        dazu kirjoitti:

Hei kirpela! Ei nää geniot ja kaverinsa minua loukkaa, tai harmita. Saavat aivan vapaasti todistella minulle typeryyttään, vaikka sekin on turhaa, koska ovat sen jo todistaneet. Ei täällä ole kukaan muu, kuin sinä minua oikeasti pystynyt "haavoittamaan".

Olen pahoillani,mutta anna miun olla ongelmineni, ihan tarpeeksi on nyt näissä parantumisissa. Jatka elämääsi paremmassa seurassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe