Mitä olet mieltä nykyisestä pomostasi?
Onko sinulla ikinä ollut hyvää pomoa? Jos, niin miksi se oli hyvä?
Kysymys pomoista
18
86
Vastaukset
- kerranhyväpomo
Hyvä pomo teki ongelmista mahdollisuuksia, oli työntekijöidensä puolella ja näytti kuinka ohjeita tulkitaan niin että ne muuttuvat rajoittavista määräyksistä tomintaa laajentaviksi ikkunoiksi.
Nykyinen pomo keskittyy liikaa kontrollointiin ollakseen hyvä. Nö nykyinen esimieheni on pelkkä "allekirjoitusautomaatti" eli ihan hyvä esimies (alaisten näkökulmasta) hoitaa tylsät paperihommat eikä puutu asiantuntijoiden hommiin millään tavalla. Mutta mitäpä muutakaan sukulaissuhteilla manageriksi koulunpenkiltä tullut sälli ilman minkäänlaista työkokemusta voisi tehdä....
Oikeasti hyvä esimies mulla oli noin 7 vuotta sitten. Se osasi delegoida oikeat hommat oikeille ihmisille, antoi rehellistä ja suoraa palautetta, kunnioitti alaistensa mielipiteitä ja piti aina alaistensa puolia. En tosin ole kenenkään muun hänen entisen alaisensa kuullut pitävän hänestä. Monet pitävät häntä vittumaisena miehenä....palaute tulee niin suoraan, miettimättä ja tunteella :)Mainaatko, että se ei olekaan luonne vaan ihmissuhdekysymys? Joku tulee jonkun kanssa toimeen, mutta toinen ei. Ei ehkä kenenkään.
Sekä, että ja vielä muutakin. Minusta vaan on sellainen pomo parempi joka antaa palautetta (tyylistä riippumatta) kuin sellainen joka ei saa sanotuksi yhtään mitään. Tätä jälkimmäistä porukkaa ainakin omalla työmaallani on selvästi suurinosa.
Mutta voihan se olla, että ne antaa sitä palautetta muille, mutta ei mulle....tiedä sitten.Richartti kirjoitti:
Sekä, että ja vielä muutakin. Minusta vaan on sellainen pomo parempi joka antaa palautetta (tyylistä riippumatta) kuin sellainen joka ei saa sanotuksi yhtään mitään. Tätä jälkimmäistä porukkaa ainakin omalla työmaallani on selvästi suurinosa.
Mutta voihan se olla, että ne antaa sitä palautetta muille, mutta ei mulle....tiedä sitten.Ehkä mä en osaa ottaa niiltä palautetta vastaan ja sen takia sitä ei sitten tule.
- xbabe
Nylyinen ok, mutten tunne vielä riittävästi. Minulla on ollut kaksi erityisen hyvää pomoa. Molemmat ovat antaneet vastuuta ja muistaneet palkassa tai muuten. Yhteistyö oli mutkatonta ja molemmat luottivat ammatillisesti minuun.
- Trollböle-Prästkulla
Nykyinen pomo on (hankalia) alaisia mielistelevä ja liian kaverillinen. Hänen puolustuksekseen kerrottakoon, että on ollut virassa vasta muutaman kuukauden.
Ex-ex-ex-työpaikkalla oli oikeastaan kaikki pomot ylivertaisia muihin kokemuksiini. He olivat määrätietoisia, huumorintajuisia, osoittivat kiinnostusta alaisia kohtaan, heitä oli helppo lähestyä koska he istuivat samoissa tiloissa duunareiden kanssa ja pukeutuivat rennon persoonallisesti. Alalle hakeutui taiteellisia persoonia ja koko ilmapiiri firmassa oli hyvä ja innostava. - iuhjdf
Kokematon, naiivi, ohjailtavissa oleva, antaa lapsentasoista palautetta, jolla en koe olevan merkitystä, ei ole kokonaisuuksien suhteen avoin, joten olen itsekin lakannut informoimasta häntä.
Oli tuossa vajaa10v sitten työelämää kokenut (mm. joukkoirtisanomisia takana) pomo, joka puhui asioista avoimesti.- iuhjdf
Ai saakeli, hän jopa valehtelee minua suojellakseen.
- KoppavaHoro
Nykyinen on tosi hyvä, pitää meidän puolia ja luottaa meihin. Kenties ei ole kaikkien oppien mukaisesti täydellinen, mutta meille sopii tämä toimintatapa.
Yksi erinomainen pomo on ollut aiemminkin.
Mielenkiintoinen sattuma, että kyseessä historiani kaksi naispuolista esimiestä.Väitetään, että naiset ovat pomona keskimäärin empaattisempia ja pidetympiä kuin miehet. Meillä on töissä yksi naispuolinen johtaja, jota kaikki päälliköt kehuvat liikuttavan yksimielisesti. Ja täytyy sanoa, että se on tosi mukava ihminen.
- KoppavaHoro
Ratikkakuski kirjoitti:
Väitetään, että naiset ovat pomona keskimäärin empaattisempia ja pidetympiä kuin miehet. Meillä on töissä yksi naispuolinen johtaja, jota kaikki päälliköt kehuvat liikuttavan yksimielisesti. Ja täytyy sanoa, että se on tosi mukava ihminen.
Jotkut tutkimuksetkin puoltavat asiaa, naisilla on useammin niitä ominaisuuksia, jotka yhdistämme hyvään johtajuuteen. Mulkkuja tosin löytyy kaikista sukupuolista, mikä on todistettavaa melkein kaikilla työpaikoilla.
oon sitä mieltä et hyvä duunari kouluttaa pomonsa mieleisekseen.
Entäs kun pomolla on useita duunareita ja jokaisen käsitys hyvästä pomosta on vähän erilainen?
Ratikkakuski kirjoitti:
Entäs kun pomolla on useita duunareita ja jokaisen käsitys hyvästä pomosta on vähän erilainen?
juu tuota en aatellu, mut hyvä pomo on muuntautumiskykyinen :)
monte24 kirjoitti:
juu tuota en aatellu, mut hyvä pomo on muuntautumiskykyinen :)
Joo. Jokaisen duunarin luonne pitäisi ymmärtää ja toimia sen mukaan. Yhtä täytyy käskyttää, toista pyytää ja kolmannen kanssa neuvotella, jos haluaa homman toimivan mahdollisimman hyvin.
Ratikkakuski kirjoitti:
Joo. Jokaisen duunarin luonne pitäisi ymmärtää ja toimia sen mukaan. Yhtä täytyy käskyttää, toista pyytää ja kolmannen kanssa neuvotella, jos haluaa homman toimivan mahdollisimman hyvin.
mitä aattelet apupomoista eli keulista
monte24 kirjoitti:
mitä aattelet apupomoista eli keulista
Meillä päin niitä kutsutaan kympeiksi tai nokkamiehiksi. No nehän on kullanarvoinen lenkki työntekijöiden ja kaltaisteni konttorirottien välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770