Mustanlampaan tarina

Kyynelsilmä ;(

Elämän piti hymyillä,auringon paistaa risukasaan... Entinen ongelmanuori (ja aikuinenkin) päätti ryhdistäytyä ja jättää entiset toilailut taakseen,hakeutua terapiaan ja opiskelemaan itselleen uutta ammattia.

Entisestä mustasta lampaasta tulikin terapian ja muutaman vuoden opiskelun aikana kovalla tahdolla yhteiskuntakelpoinen ihminen. Unelma ammattiin valmistuttiin ja elämän piti olla hyvin. Ensimmäinen harmaapilvi tuli kuitenkin auringon eteen haettassa töitä valmistumisen jälkeen: Työpaikoista oli kova kilpailu ja hakijoita paljon.
Pitkän,lähes vuoden hakemisen jälkeen työnhaku tuotti tulosta ja tämä nuoriaikuinen sai ensimmäisen määräaikaisen työnsä uudella alalla johon oli kouluttautunut. Voi sitä ilonpäivää!

Nyt muutaman kuukauden työskentelyn jälkeen harmaat ja välillä mustat pilvet peittävät elämän auringon,myrsky puhaltaa ja elämän vene pysyy vaivoin pinnalla... Ilo ja unelma muuttui painajaiseksi.

Koen olevani kiusattu työssäni monelta taholta. Sosiaalisissa tilanteissa olen yleensä se jonka kustannuksella pari tyyppiä pitää hauskaa,toiset kuuntelevat vaivautuneina hiljaa ja itse kärsin hiljaa. Työnantajani kiristää työtahtiani koko ajan enemmän ja enemmän käyttämällä uhkailuna määräaikaisuuttani... eli jos en tee sitä ja tätä tai ota jotain lisätyöksi itselleni,voi olla ettei tarjota sinulle jatkoa töissä. Työnantaja myös nimittelee minua ala-arvoisilla nimillä ja eläimennimillä ja samalla katselee halveksivasti päästä varpaisiin.... Palavereihin muut kutsutaan,mutta minut jätetään ulkopuolelle,kuten myös ruokailuissa yms. Kelpaan siis vain tekemään työni siihen lisäksi myös paljon ylitöitä,mutta ihmisenä minulla ei ole mitään arvoa.

Kuvaukseni on varmaan hyvin pinnallinen ja voi olla vaikeaa saada käsitystä siitä mitä koen ja miltä minusta tuntuu... Mutta olen vain niin loputtoman väsynyt ja itkuinen siihen,että teen työni hyvin ja extraa siihen päälle...kiitosta en saa koskaan,mutta epämääräisiä uhkailuja ja kiristyksiä kyllä,lehmäksi haukutaan ja rumaksi,ulkopuolelle jätetään kaikesta ja kaiken lisäksi eräs työkaverini on kaiketi saannut jostain tietää elämästäni sillä kuittailua ja vihjailua tulee myös päihteidenkäytöstä monessa yhteydessä eri tavalla,vaikka asia ei ole ollut ongelma aikoihin minulle ja haluaisin keskittyä nykyhetkeen.

3

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maailma on...

....vittumainen paikka.

Kusipäiset ihmiset ovat sääntö enemmän kuin poikkeus. Ihmisen pitäisi oppia tulemaan kusipäisten ihmisten kanssa toimeen ja siihen täytyy opiskella käytännön kautta.

Palkanmaksuun kuuluu osana näiden vittumaisten ihmisten sietäminen.

• Leipäläpppi

Voitteko kertoa työpaikastanne hieman enemmän. Kenenkään ei tarvitse alistua moiseen kohteluun. Asioita voidaan hoitaa niin monella tavalla.

• .................

Ei, vaan palkkaa vastaan kiusaajien pitää sietää kurinpitotoimenpiteitä ja joutua rajoittamaan huonoa käytöstään, ymmärsivät nuhteet tai eivät. Jos tilanne ei voi olennaisesti enää heikentyä, niin valita vain kaikki asteet ja yritä olla tehokas ja täsmällinen vaatien lakiin perustuen tuloksia ja valvontaa jatkossakin. Olosi paranee sen jälkeen, kun olet tehnyt voitavasi. Kiusaajat eivät varmasti tykkää, kun pistät paperille tarkat teonkuvaukset nimillä ja päivämäärillä varustettuna ja otat siitä kopiot. Laita myös paikalla olleiden muiden henkilöiden nimet, joilta asiasta voi tiedustella. Pyydä, että asiasta järjestettäisiin kaikki mahdolliset koulutukset ja palaverit, jotta se ei päätyisi maton alle eivätkä kiusaajat saisi aikaa hengähtää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1997
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      860
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe