Pallogrilli
Kaasugrilli
Puugrilli
Kertakäyttögrilli
Millä grillaat ja mitä grillaat? Onko grillailu enemmän miesten puuhaa kuin naisten?
Mitä grillattujen ruokien kanssa juodaan? Pitääkö grilliruuan kanssa olla aina uudet perunat?
Mikä grilli paras grilli?
39
389
Vastaukset
Tykkää grillata avotulella eli puugrillillä tai nuotiolla, mutta tavallisesti tulee grillattua kaasugrillillä se kun on niin paljon nopeampaa ja helpompaa.
Enimmäkseen tulee grillattua makkaraa, välillä jotain pihvejä. Ehkä pari kertaa kesässä grillaan kanaa ja kalaa. Kalan, kanan ja makkaran kanssa pääasiassa juon maitoa. Pihvien kanssa olutta, joskus punkkua. Grilliruoka ei tarvitse välttämättä perunoita, salaatti ajaa hyvin saman asian.
Minusta on ihan hyvä työnjako, että miehet hoitaa grillaamisen ja naiset hoitaa salaatit, leivät, juomat, kattauksen, tiskaamisen, jne, jne, jne....- ap.
Sinulla on hyvin samanlaiset tavat kuin itsellä. Tosin maitoa en juo, vettä tai bisseä. Itsellä on kälynen pallogrilli, jossa hiiliä, mutta kaasugrilli harkinnassa.
Näin on. Grillaaminen on miesten hommaa. Naisväelle jää ihan kiitettävästi työtä siinä vielä muussa järjestelyssä.
- kundi.kundine
sellane päivän lämmitykse vaativa puugrilli.
grillii ny voi laittaa mitä vaa, grillis vois savustaaki jos haluu. tai laittaa nyyttei, loimottaa. iha mitä vaa.
grillailu taitais olla enemmä miäste hommii, ku se o sellast säätöö, et naiset harvemmi jaksais sellast.
grillattuje ruokie kans juodaa vaaleeta bissee. reilusti. varattava sen verra, ettei vahingossakaa lopu kesken. ja otettava viä huomioo, et lämmityyksee ja grillauksee kuluu myös bissee jonki verra.
grilliruoa kans voi olla melkei mitä vaa mitä pellost löytyy: perunoit, bataattei, maissei, punajuurii, porkkanoit, tillii, persiljaa, sipulii, valkosipulii, ruohosipulii - mitä vaa. ja siis kesäkeittiös keitellyt uudet perunat o tietty iha helmi.
ja ny tuli nälkä.- ap.
Naiset haluaa usein noita vihanneksia jopa grillattavaksi. itselle riittäisi ihan pihvi/makkara/kala ja uudet potut.
Bisse on tärkeä.
http://uruguayscene.info/food/final-paysandu-asado-photo/attachment/asado-uruguay-3/
tuossa on melko hyvä grilli- ap.
Asialliselta sisägrilliltä vaikuttaisi.
Minä innokkaana parvekekrillaajana naapurien iloksi olen suosinut taikajimin ja sanomalehtien yhdistelmää. Suosikkejani on kalapuikot ja ryynimakkarat.
onko totta et suomessa oikeasti saa grillailla parvekkeella??? miust tuntuu oudolle ku oon tottunut et täällä kielletään kaikki asiat
monte24 kirjoitti:
onko totta et suomessa oikeasti saa grillailla parvekkeella??? miust tuntuu oudolle ku oon tottunut et täällä kielletään kaikki asiat
Parvekkeen käyttöhän on asukkaan hallinnassa. Toisaalta naapureita ei saisi häiritä. Minulla on sellainen mielikuva, että sekä parvekegrillausta, että -tupakointia on yritetty kieltää laihoin tuloksin. Vaan jos kovin käryttää, niin saattaahan niitä varoituksia alkaa postiluukusta putoilemaan.
- ap.
Kalapuikkoja grilliin? Ei ole kokemusta. Kertakäyttögrillilläkö grillaat?
- barbequeboy
Suosin "puugrilliä", eli avotulta. jossa voi kypsentää pienellä tulella tai sitten rakentaa siihen suuren hiilloksen, seuraavana listalla sitten hiiligrilli. Näillä tulee paras maku ruokaan.
Uudet perunat on kyllä erittäin jees mutta ei pakollista että eimene liian jäykäksi touhu, kyllä makkaran voi mustuttaa ilman uusia perunoitakin.
Avotulella voi myös vokata tai paistaa muurikassaherkkujakuin paistinpannussa. Silloin grillaamisen ajatus laajenee yleisemmin kesäkeittiön suuntaan.- ap.
Muurikassa paistamisen luovutan sitten jo vaimoväelle. Itse keskityn vain perusgrilalukseen.
Sähkögrilli. Voi käyttää sisällä ja ulkona. Paitsi ei sähkökatkolla. Grillaan ruokaa. Kumisaappaita ja koivunoksia. Grillailu on nälkäisten puuhaa. Yleensä juodaan jotain kosteeta, mikä maistuu hyvälle. Ei perunoita aina tarvita kaikkeen. :-)
- :-O
Siis grillaat kumisaappaita? Mitä?
- :-o
tinka_tiger kirjoitti:
Joo. Kyllä.
Maistuuko ne hyvältä? Laitetaanko ketsuppia?
- Käykö chili-kastike:
tinka_tiger kirjoitti:
Basilikaa ja maistuu.
.
hyvin kumppareiden kanssa
. - Asiantuntijaryhmä:.!
tinkan resepti kirjoitti:
.
demonstroi grillin käyttöä
http://youtu.be/6q_HRO-WJMs
. Käykö chili-kastike: kirjoitti:
.
hyvin kumppareiden kanssa
.Voi se käydäkin. En ole kokeillu.
- Lievästi sitkeä:.!1%
tinka_tiger kirjoitti:
Voi se käydäkin. En ole kokeillu.
.
ja viipyilevä sivumaku
Ja kontio kumppareista jää sellaiset mustuneet soljet vielä jäljelle jota ei saa syödyksi
. Lievästi sitkeä:.!1% kirjoitti:
.
ja viipyilevä sivumaku
Ja kontio kumppareista jää sellaiset mustuneet soljet vielä jäljelle jota ei saa syödyksi
.Sivumausta ei kannata välittää, pääasia että vatta tuntuu täydeltä. :-)
Soljet voi heittää roskikseen ellei muuta käyttöä keksi niille. Mä olen egolokinen ja kierrätän kaiken. Ne soljetkin heitän mettään. ;-)- Tässä sytyttelen:.!1
tinka_tiger kirjoitti:
Sivumausta ei kannata välittää, pääasia että vatta tuntuu täydeltä. :-)
Soljet voi heittää roskikseen ellei muuta käyttöä keksi niille. Mä olen egolokinen ja kierrätän kaiken. Ne soljetkin heitän mettään. ;-).
Jumalan kaasulla, kylä tohinaa riittää
http://youtu.be/5soUes2-LrU
.
- jaa???
No ei taas palstan aihe, mutta pakko minun on tuohon todeta, että kaikki tunteman miehet tekevät parempaa grillisafkaa, kuin jostakin syystä naiset, jos kesäruokia ajattelisin.:) Ilman naisia olisivat toki salaatit surkeita ja kastikkeet monasti kai mitä lie ja kaikki miehet ei jaksa perata kaloja tai osaa vaativia ruokia edes laittaa, mutta monien miesten jokin erikoinen taito kieltämättä kyllä usein on paistaa pihvit, rehdeissä kesägrilleissä... Tai ehkä itse vain olen tuntenut todella hyviä miespuolisia ruoanlaittajia.:) Vilpittömästi.
En tiedä mikä siinä on, mutta tunnen useita todella uskomattoman hyviä grillikyljyksiä laittavia ihmisiä ja he kaikki ovat miehiä, hmm * hämmästyneenä mietttii*. Osaavat naisetkin sen; tottakai saman grilliruoan laiton, mutta monta kertaa miehillä se on niin jumben hyvää se ruoka kenties siksi, että he eivät mittaa niitä mausteita niin pilkulleen.
Elämäni parhaan ruoan söin ehkä yhdenkin exäni kanssa, joka vältteli hiilareita, mutta onneks sen kanssa ei tarvitse olla enää, koskei pitänyt siitä että myös naiset syövät normaalisti.:/ Kaikki lähipiirini miehet antavat myös naisten syödä ja tykkäävät siitä, että naisetkin nauttivat ruoasta, onneksi.:)
En usein sorru sovinisti- & feikkarideintiteettikirjoittelija- palstalla miehiä kehumaan, mutta grillausaiheessa ei voi muuta tehdä. Monet miehet ovat todella hyviä grilliruoan laittajia, aidosti.- ap.
Onhan se hyvä, että me miehetkin hallitsemme jonkun, alkukantaisen ruuan valmistustavan.
Ovatko olleet ihan hiiligrillejä vai kaasu-? Nämä, joissa on maistuvat grilliruuat tehty? - Grillimestarin salai
ap. kirjoitti:
Onhan se hyvä, että me miehetkin hallitsemme jonkun, alkukantaisen ruuan valmistustavan.
Ovatko olleet ihan hiiligrillejä vai kaasu-? Nämä, joissa on maistuvat grilliruuat tehty?.
Grillimestarin salaisuus on se ettei koskaan siivota edellisiä jätöksiä grillistä vaan ne antavat oman tuoksahtavan arominsa
.
- jaa???
Monenlaisia hyviä grilliruokia syönyt, vastauksena uteluun. Parhaat ruoat tietysti sellaisissa paikoissa, missä on tilaa minulla ja lähesilläni hyvästä ruoasta ja läheisteni seurasta nauttia rauhassa. Meillä minun tuntemieni keskuudessa kaikki osallistuu suurten ruokajuhlien laittoon ja siten yhdessä ollaan, nauttien siitä että läheiset ovat lähellä. Mun suvussa ei ole tavatonta, että kolkyt ihmistä tulee sukujuhliin ja kaikki tuo jotakin ruokaa, vaan olemme ihan tavallisia.
Olen syönyt elämäni parhaan pihvin ehkä hiiligrillissä valmistettuna, kun nyt kerran kysyt, mutta myös kaasugrillissä laitetut grilliruoat ovat hyviä - en ole eritellyt ja itse en omaa grilliä. Olen erittäin onnellinen, että jos menen vaikkapa kotiin, on mulle aina siellä laitettu pihvit - melkein alan itkeä, kun tajuan miten onnekas olen, mutta ihmisistä välittäminen on hyve itselleni ja kaikille läheisilleni.:)- ap.
Hyvä seura ja yhdessä tekeminenhän se tärkein elementti grillaamisessa on, totta.
- jaa???
ap. kirjoitti:
Hyvä seura ja yhdessä tekeminenhän se tärkein elementti grillaamisessa on, totta.
Grillaaminen on Suomen kesän suurinpia nautintoja, kieltämättä.:) Todella mukavaa vaan kokoontua ystävien kanssa ja laittaa ruokaa. Suomi olisi ihana maa, jos meillä olisi kesä hieman pidempi. Inhoan Suomen talvea.
- Nuotio.
Kesällä grillaan notskilla ja kevättalvella kertakäyttögrilli on ihan kiva. Ja en välitä tuommoisista, että pitäisi olla miesten hommaa. Mies voi hoitaa tiskit ja mä grillaan. Olen grillannunna: kalaa, pihvei, kanaa, perunoit, pikkutomaatteja, maissia, nakkeja..vaikka mitä, kananmunii en o grillannu. Juomat maun mukaan.
- frost-free
En osaa sanoa. Grilleissä on tasan 3 osaa liikaa mulle.
- frost-free
Pidän kasviksista ja sienistä, broileri ja sianlihakin menee.
- Tekninen laite:.!1%#
.
Grilli vaatii täydellistä keskittymistä ja häiriötöntä motoriikkaa
.
Millä grillaat ja mitä grillaat? Tykkään grillatuista maissintähkistä, kalasta, lihasta, kanasta, kasvis-kala/liha vartaista, erilaisista nyyteistä, makkarasta yms.
Nyt on tuommoinen luonnonkivistä ladottu (ei muurattu) grilli tuolla puiden katveessa :) Siinä poltetaan puusälää, mitä täällä riittää.
Onko grillailu enemmän miesten puuhaa kuin naisten? Noh, pakko myöntää, että mä en juuri ole grillannut. On ihan mukavaa että miehet hoitaa sen puolen, kun itse teen kuitenkin ruuat noin muuten. Grillivartaat, marinadit, salaatit ja folionyytit kyllä väsään ihan mielelläni.
Mitä grillattujen ruokien kanssa juodaan? Pitääkö grilliruuan kanssa olla aina uudet perunat? Mä juon enimmäkseen vettä, mutta jos joku illanvietto niin punaviini/valkoviini tai vaalea kukko-olut.
Kyllä mä keitän yleensä ne uudet perunat, mutta en itse aina niitä syö, vaan salaattikin voi korvata perunat. Tai pelkkä grillattava ruoka.- Hähä
Makkaraa ja nyyttejä.........................Muista käsitellä nyyttejä hellästi ;-) Makkaraan voi soveltaa voimakkaampiakin otteita.
Hähä kirjoitti:
Makkaraa ja nyyttejä.........................Muista käsitellä nyyttejä hellästi ;-) Makkaraan voi soveltaa voimakkaampiakin otteita.
Jaha, juujuu ;) Kiitos vaan neuvoista..
Nyytit! Siitä tuli mieleen, että pitiä heittää uuniin yhdet kalanyytit :D Grillailu ei nyt onnistu, sataa :(
Zau!
Uprillii syö sillii juo kossuu pane possuu juo kuravettä päälle:D
- mr_groove
Parasta grilliä ei ole vielä keksittykään. Se olisi yhdistetty hiili-kaasugrilli. Toisella puolella pelkät kaasupolttimet, kun ne riittävät kasviksille aivan mainiosti. Toisella puolella olis hiilikaukalo lihan grillausta varten. Hiilten sytytys toimisi kaasulla savuttomasti. Hiilikaukalossa pitäs olla korkeussäätö, hyvät ilmasäädöt ja ja helposti tyhjennettävä tuhkatila. Ritilät irroitettavat ja vaihdettevissa osittain parilaksi.
Siinäpä se olisi, tekiskö joku seppä mulle tommosen rosterista?
Nyt käytän kahta grilliä: hiiligrilliä lihalle ja kaasua kasviksille.
Avotuli on ehkä paras, mutta nyt puhuttiinkin grilleistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925931
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754