Kun anoppi ei hyväksy

tytärvain

Tulen erittäin hyvin toimeen mieheni vanhempien kanssa (ovat aivan ihania ihmisiä ja ovat ottaneet minut perheeseensä) ja periaatteessa mieheni tulee toimeen minun vanhempieni kanssa, tai siltä se ainakin näyttää pintapuolisesti. Tosiasiassa äitini ei vieläkään hyväksy miestäni, jolla on ulkomaalaistausta. Isällä taasen ei ole mitään vävypoikaansa vastaan.

Äiti on aina ollut ja on näemmä edelleen hyvin kaksinaamainen. Kun mieheni on hänen seurassaan, niin kehuja satelee pilvin pimein: kuinka hän on niin kohtelias ja ahkera mies, kuinka anoppi on niin tyytyväinen kun on saanut tyttärellensä tällaisen miehen jne. Sitten kun silmä välttää, niin ääni kellossa vaihtuu: ei siihen mieheen voi luottaa, tyhmä kuin mikä, saatanan sosiaalipummi yms. Olemme näistä tietoisia, sillä muutama sukulainen on silloin tällöin rehellisesti kertonut rakkaan äitini puheista.

Nämä sukulaiset eivät kerro valhea ja yritä mustamaalata äitiäni, sillä tiedän että hän on kaksinaamainen. Lisäksi hän on välillä minun kanssa keskustellessaan ollut ajattelematon sanoissaan ja on puhunut negatiiviseen sävyyn miehestäni. Ymmärrän aivan hyvin, ettei miestäni oikein huvita käydä anoppilassa. Tilanne on todella inhottava, ettei vieläkään usean avioliitovuoden jälkeen äitini suostu hyväksymään suhdettamme. Aivan suhteen alussa hän nimittäin päätti, että tästä miehestä on minulle vain haittaa. Voiko olla mahdollista, että ehkä, EHKÄ vielä joskus äitini mielipide tässä asiassa muuttuisi?

6

553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surusilmä.

Tuskinpa. Meillä on niinpäin että minä olen se outo ulkomaalainen. Avioiduimme 1993 joten on anopillakin ollut aikaa tottua miniän suomalaisuuteen... Ei ole näkynyt mitään muutosta, valitettavasti. Hän kylläkin osoitti jo heti alussa aivan avoimesti, ettei minua hyväksy, ja alkoi heti haukkua minua esim. kälylleni ja muille sukulaisille, vaikkei minuun ollut edes ehtinyt tutustua.

C'est la vie.

• Naamion takaa

Uskoisin äitisi suojelevan sinua mieheesi kohdistuvaa" syrjintää"
      vastaan .
      Hän ei halua loukata sinua tai pahoittaa mieltäsi ja näin ottaa
      hymynaamarin käyttöönsä ja rohkenee olla oma itsensä kun et ole
      kuulolla.
      Mitä teet kun tietoisuus äitisi levittämästä epäluottamuksesta leviää
      sukuun ?
      Hän kuitenkin vain suojelee rakkaitaan ettet jotuisi kohdelluksi
      kaltoin omien epäluulojen kautta näin olettaisin asian olevan ?

Hyvin yleistä hymynaamarin käyttö , vieraskoreus ihmisten
      välisissä suhteissa kun henkilöt eivät ole kuulolla vaihdetaan
      omat todelliset kasvot ja mielipiteet "aidoimmiksi"
      Anoppi-miniä palstalla keskustellaan suhteista avoimemmin ,
      uskaliaammin mitä anoppi-miniä live tilanteissa tehtäisiin.

Hyvä asia kun äitisi käyttäytyy miehesi läsnäollessa "säädyllisesti "
      vai onko näin ?
      Ajan kuluessa äitisikin taipuu aidosti miehesi puoleen huomatessaan
      käsityksiensä olevan ennakkoluuloja (riippuu suuresti miehesi
      käytöksestä vanhempiasi ,sukuasi kohtaan.)
      Äitisikin uskoo hyvää miehestäsi kun asia näytetään toteen.
      Äitisi saattaisi käyttäytyä samaten suomalaisen miehesi kanssa
      peittäisi oman näkemyksensä suojaisi sinua harmittavilta
      mielipiteiltään.

• Suuri_Jorma_?

Helppoa kuin heinänteko: Ei muutu.

Se johtuu siitä, että miehesi on ajanut ensin äitiäsi?
      Ja nyt äitisi on sinulle katkera, kun veit hänen kikolonsa?

• ihmisiä joka lähtöön

"Voiko olla mahdollista, että ehkä, EHKÄ vielä joskus äitini mielipide tässä asiassa muuttuisi? "

Kykenetkö yhtään asettumaan äitisi asemaan? Kokeilepa kerran. Tee muutamia kysymyksiä itseksesi ja vastaa niihin.
      - Onko mies huomattavan erilainen ulkonäöltään kuin kantaväestö?
      - Onko miehellä työpaikka?
      - Hän on kai Suomen kansalainen?
      - Kohteleeko mies sinua hyvin?
      - Onko miehesi koulutus huomattavasti alhaisempi kuin sinun?
      - Luuletko, että äitisi noin yleisesti hyväksyisi sinun miesvalintasi?

Tässä alkuun. Ja tosiasia on, että myös suomalaisista osa on rasisteja. Ehkä äitisi laita on niin?

Tai voi olla myös niin, että äitisi pelkää ennakkoluuloisia suomalaisia ja tavallaan surkuttelee ja suojelee sinua, omaa lastaan, peläten kohtaamiasi vaikeuksia.

• anopin kiusaama

Vaikka kuinka "pelkäisi" niin ei oikeuta huonoon käytökseen. Aikuisen täytyy osata käyttäytyä hyvin vaikka ei jostakusta pitäisikään!

• Valkokauris

Nämä tarinat ovat surullisia, mutta toisaalta niin nähtyjä. Varsinkin jos kulttuurit eroavat suuresti tapojen tai arvojen suhteen. Sisarellani on tätä nykyä uusi mies ja perustavat kovaa vauhtia perhettä. Hän on muuttamassa miehen maahan, kotiäidiksi, koska miehen työt ovat siellä. Itsenäni surettaa asiassa monikin juttu, mutta lyhyesti sanoen vaikka rakastan siskoani ja toivon hänen elämänsä vain onnistuvan,en usko,että tämä tie vie siihen. Mies on niin mukava kuin huonosta englannista selvän saa, mutta kukaan ei perheestämme ole kovin innostunut koko asiasta. Ulkomaalaiset miehet vie suomalaiset naiset lurituksillaan, kunne palaavat häntä koipien välissä takaisin. Itkemään, kuinka se ei ollutkaan sellaista kuin luuli ja kuinka naista sorrettiin... Tiedän, että tulee päivä kun siskoni palaa takaisin ja itkemme sitä kuinka karua elämä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      120
      7051
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      117
      4830
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      63
      4086
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      14
      3404
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      698
      2154
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      248
      1546
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1395
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1378
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      54
      1337
    10. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      20
      1037
    Aihe