7 vuoden kriisikö?

Mansikka_83_

Hei!
Ajattelin avautua tänne, jos jollakin sattuisi olemaan vastaanlaisesta kokemusta ja saisin neuvoja tilanteeseeni. Eli olemme avomieheni kanssa asuneet yhdessä reilu 7 vuotta ja meillä on kaksi lasta. Kyse on mieheni mustasukkaisuudesta ja siitä, kuinka riippuvainen hän on minusta. Tuntuu ettei meillä juurikaan ole omaa elämää, olemme aina yhdessä koko perheen kesken. Olen itsekin ollut hänestä riippuvainen mutta nyt olen havahtunut asiaan, että jokaisella tulee olla myös se ns. omakin elämä, jossa voi välillä hengähtää parisuhteen ja perheen asioista. Olen tietoisesti pyrkinyt tekemään tätä asiaa selväksi myös miehelleni ja toisaalta hän kyllä ymmärtääkin asian mutta kuitenkaan ei vapaa-ajallaan lähde tapaamaan kavereitaan tms. Pitäisi aina kyläillä perheenä. Itse käyn silloin tällöin tapaamassa kaveriani. Tuntuu että, kaveritkin ovat kaikonneet, kun aina kieltäydytään kutsuista. Jos haluan lähteä viihteelle, mieheni on hyvin mustasukkainen ja varmistelee etten tee mitään tyhmää siellä. Olen kieltämättä flirttailevaa tyyppiä ja tykkään jutella ihmisten kanssa mutta se ei tarkota silti että, lähtisin kenekään matkaan. Välillä mieli tekisikin lähteä, niin väsynyt olen tähän tilanteeseemme.
En tiedä rakastanko miestäni, kun minusta tuntuu siltä, että hän jollain tavalla rajoittaa elämääni. Hänelle tärkeintä on samat rutiinit arjessa eikä hän koskaan tee mitään spontaania. Itse taas kaipaisin vaihtelua välillä elämääni, enkä jatkuvaa puurtamista lasten kanssa kotona.
Meillä on myös taloudellisesti hyvin tiukkaa mikä rajoittaa todella paljon meidän menoja. Myös lapsille ei hoitoapua ole saatavilla, kukaan ei viitsi katsoa heitä, että voisimme tehdä mieheni kanssa yhdessä jotain. Olemme molemmat hyvin kuormittuneita ja väsyneitä, kun ei hetken hengähdystaukoa ole ja sitten kun haluaisimme sitä omaa aikaa, tulee riita kumpi sitä saa. Olemme yrittäneet että, ottaisimme vuorollamme omaa aikaa mutta sitten ongelmaksi muodostuu se, ettei mieheni lähde esim. kavereiden luokse, lenkille tms. ja itse kun lähtisin niin sitten hän näyttää "hapanta naamaa", kun hän joutuu jäämään lasten kanssa vaikka olen kehottanut häntäkin ottamaan oman aikansa. Mieheni on päivät työharjoittelussa ja itse olen vielä lasten kanssa kotona. Parisuhteessamme ei päällisin puolin ole mitään ongelmaa mutta tämä asia rasittaa minua hyvin paljon, tuntuu kuin en saisi olla suhteessamme oma itseni ja koen että, vapauttani rajoitetaan. Jokainen menemiseni ja tekemiseni mitataan suunnilleen kellon tarkkuudella.
Toinen ongelma on seksi. Mieheni haluaa mielestäni usein eli noin 2-3 kertaa viikossa (mikä varmaan on normaali määrä ) mutta itseäni ei vain yksinkertaisesti kiinnosta. Jos kieltäydyn hän suuttuu ja jos myönnyn hän on pari päivää kuin eri ihminen. En vain jaksaisi harrastaa seksiä sen takia, että mieheni olisi pari päivää hyvällä tuulella. ( On siis hyvin usein pahantuulinen tai piikittelevä ). Tämä on myös hyvin rasittavaa, ja hän myös sanoo minun olevan usein pahalla tuulella, vaikka todellisuudessa olen silloin vasta, kun hän on ensin sanonut tai tehnyt jotain mikä minut on saanut pahalle tuulelle.
Tavallaan siis meillä on ongelma mutta kuitenkin asiat ovat suhteellisen hyvin, mieheni on hyvin auttavainen kotitöissä ja on lasten kanssa. Toisaalta kuitenkin usein korostaa sitä, kuinka hyvä mies minulla onkaan, kun hän siivoaa, kokkaa ja leikkii lasten kanssa. Onhan se mutta ymmärrän sen ilman sanomattakin.
Siis jos jollakin on samankaltaisia ongelmia tai muuten vaan vinkkejä parempaan parisuhteeseen niin otan kaikki kiitollisena vastaan :)

11

639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksin aina

Tuomari antaa teille eron hyvin mielellään jos ette rakasta toisiaanne. Voitte myös mennä johonkin mettään puhumaan siitä että mikä on parisuhteen tarkoitus. Molempien pitää antaa tilaa toisillenne eikä tarvii olla kuin paita ja perse koko ajan. Jos miehes sitä ei tajua niin se on huono homma suhteen kannalta.

• Perusteekkari

2-3 kertaa viikossa ei todellakaan ole ainakaan liikaa. Itseasiassa miehesi tahtoisi todennäköisesti 4-7 kertaa viikossa, kuten valtaosa miehistä, mutta tulee "sinua vastaan" sen verran, että on valmis luopumaan osasta halujaan.

Eli miehesi haluaa 2-3 kertaa viikossa, mutta todellinen on vielä selvästi vähäisempi? Oletan, että nyt puhutaan max. 1-2 kerrasta kuukaudesta. Kenelle tahansa miehelle moinen on aivan suoranaista kidutusta. Kokeileppa vaikka olla nukkumatta pari päivää niin saat sopivan kuvan siitä, miltä miehestä tuntuu olla ilman pari viikkoa: itsetunto on nollissa, mikään ei kiinnosta, elämä tuntuu turhalta. Haluatko todella tehdä tämän miehellesi?

En tajua miksi naiset eivät ymmärrä millainen perustarve seksi miehille on.

• Perusteekkari

"En vain jaksaisi harrastaa seksiä sen takia, että mieheni olisi pari päivää hyvällä tuulella. "

Ja siihen menee ehkä 15 min elämästäsi! Oletko ikinä ajatellut, mitä kaikkea me miehet teemme vuoksenne, että olisitte onnellisia? Moni mies olisi valmis uhraamaan tuon pari päivää saadaksesi sinut onnelliseksi 15 minuutiksi. Ajatteleppa sitä.

• Mansikka_83_
        Perusteekkari kirjoitti:

"En vain jaksaisi harrastaa seksiä sen takia, että mieheni olisi pari päivää hyvällä tuulella. "

Ja siihen menee ehkä 15 min elämästäsi! Oletko ikinä ajatellut, mitä kaikkea me miehet teemme vuoksenne, että olisitte onnellisia? Moni mies olisi valmis uhraamaan tuon pari päivää saadaksesi sinut onnelliseksi 15 minuutiksi. Ajatteleppa sitä.

Kommenttisi sai tuntumaan siltä, että minä olenkin tässä se "ongelma", kiitos silti että vastasit. Ehkä se sitten on niin, että jalat vaan levälleen ja asia on ratkaistu.
        Itse uskon että, käyn nyt läpi jotain itsenäistymisen vaihetta, jonka takia kaikki asiat mietityttää. Seksiä ei ole max. 1-2 kertaa kuukaudessa vaan enemmän. Ei ehkä paljon mutta en aio harrastaa "väkisin" seksiä jos minua ei kiinnosta. Noh, kaipa nämä asiat joskus selviää tai sitten ei!

• aahookina
        Mansikka_83_ kirjoitti:

Kommenttisi sai tuntumaan siltä, että minä olenkin tässä se "ongelma", kiitos silti että vastasit. Ehkä se sitten on niin, että jalat vaan levälleen ja asia on ratkaistu.
        Itse uskon että, käyn nyt läpi jotain itsenäistymisen vaihetta, jonka takia kaikki asiat mietityttää. Seksiä ei ole max. 1-2 kertaa kuukaudessa vaan enemmän. Ei ehkä paljon mutta en aio harrastaa "väkisin" seksiä jos minua ei kiinnosta. Noh, kaipa nämä asiat joskus selviää tai sitten ei!

Tutulta kuulosti koko kirjoitus... Oma kokemus on, että jos seksi ei kiinnosta niin ei se kyllä alakaan kiinnostamaan... ainakaan enää saman henkilön kanssa.

• tiedän hyvin
        aahookina kirjoitti:

Tutulta kuulosti koko kirjoitus... Oma kokemus on, että jos seksi ei kiinnosta niin ei se kyllä alakaan kiinnostamaan... ainakaan enää saman henkilön kanssa.

Just näin.

• Vinoutunutta elämää

Onko se todella totta, että kaikki miehet ovat noin seksin tarpeessa jatkuvasti, olen ymmärtänyt että nuorilla miehillä on suuret tarpeet, mutta pikkuhiljaa vähenevät kohtuullisiksi.
      Mitähän varten sitten naisen osalle on luotu menkat, paljon tulehdussairauksia, ohut limakalvo kipuilee helposti. Ei ole silloin todellakaan mielenkiintoa seksiin.

Minusta tuntuu nyt, että tästä seksistä on tehty tyhjyyteen viihdettä. Se on nostettu joka paikassa ylimmäksi elämän kohdaksi, en kiellä etteikö olisi tärkeä, mutta sehän on silloin vain intohimo ei todellinen tarve. Se on muuttunut huumeeksi, huumekin vie rapioon ihmisen niin mielstäni myös ainainen seksin päässä pyöriminen. Elämän todelliset arvot ovat heittäneet häränpyllyä.
      Seksi on niin hieno asia, että siitä ei pitäisi tehdä tällaista viihdeasiaa, jolla sitten nuoret miehet ja naiset kerskailee. Vinoutunutta ajattelua.

• NäinMeillä

"Onko se todella totta, että kaikki miehet ovat noin seksin tarpeessa jatkuvasti, olen ymmärtänyt että nuorilla miehillä on suuret tarpeet, mutta pikkuhiljaa vähenevät kohtuullisiksi."

Pidän itseäni aika normaalina nelikymppisenä miehenä ja minulle kyllä kelpaisi edelleen 3-4 kertaa viikossa. En tiedä mikä on "kohtuullista haluamista" mutta luonto on nyt vain minut sellaiseksi tehnyt.

• keep on going

Väestöliitto, Parisuhteen vaiheet :
      "Itsenäistymisvaiheessa korostetaan omaa itsemääräämisoikeutta sekä haetaan rajoja yhdessä ja erillään ololle. Tämä näkyy usein valtataisteluna suhteessa. Tässä vaiheessa havaitsemme, ettei kumppani ollutkaan se, keneksi häntä luulimme. Voimme nähdä kumppanissamme myös niitä puolia, joita rakastumisvaiheessa ei vielä tullut esiin tai joita ei kyetty vielä näkemään.

Joskus suhteessa ajaudutaan vahvaan ristiriitatilanteeseen, jolloin ennen ihanana nähty kumppani voidaan nähdä hyvinkin kielteisessä valossa. Joskus oma reagointi uudessa tilanteessa voi yllättää, itsestään voi löytää puolia, joista ei aiemmin ollut tietoinen.

Itsenäistymisvaiheessa valitettavan monet parit päätyvät eroon. Itsenäistyminen ja oman tilan ottaminen parisuhteen sisällä koetaan liian vaikeasti ja lopulta itsenäistytään ulos parisuhteesta. Jotkut juuttuvat tähän vaiheeseen, ja hakevat aina tässä kohtaa uuden kumppanin."

Näin myös oli meillä 7 v. kohdalla, nyt muutama vuosi myöhemmin on tasoittunut :)

P.S. muut tuntuvat tarttuvan vain tähän seksin puutteeseen. Älä väkisin, menee maku koko seksistä. Jos miehesi on mies ensinkään hän ymmärtää lähestyä aihetta ihan toista kautta kuin mankumalla ja kerjäämällä. Säälittävää...

• trijoidhfoh

Menkää parisuhdeterapiaan.

- vai onko kohta kivempi olla kahden lapsen yksinhuoltajana?
      Silloin sinulla ei ole miestä, joka tekisi kotitöitä.

Valitsisin aina mieluummin vaikka tunnin seksiä, kuin että tiskaisin.
      Mutta jokaisella on ne omat mieltymyksensä :)

• JK

EI OLE PARISUHDEVINKKEJÄ

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe