mitäköhän pitäisi tehdä..

epätoivoinentyttö

moi

olemme poikaystävän kanssa olleet vähän yli 2kk yhdessä.. ja tavanneet vain 5 kertaa , minun ansiostani , koska MINÄ olen joka kerta kysyt että millon voisimme nähdä (asumme eri kaupungeissa mutta aika lähellä toisiamme) poikaystävä on vuoden minua nuorempi.. poikaystävä ei ole kertaakaan kysynyt milloin voisimme tavata , itse olen siis aina joutunut kysymään.. hän on luvannut pari kertaa kysyä äitiltään voisiko äiti heittää poikaystäväni tänne minun luokseni , mutta eipä ole poikaystävä kysynyt / pitänyt lupauksiaan , kun olen kysynyt kerran että milloin näemme ja sitten olemme sopineet tapaamis päivän mutta kellon aikaa emme ole vielä sopineeet vaan poikaystävä on luvannut tekstata illemmalla ja kertoa kellonajan moneltako näkisimme , mutta eipä ole tekstannut vaikka lupasi.. sitten minulla menee hermot kun ei lupauksiaan pidä , on ruvennut viimeaikoina käyttäytymään hieman oudosti , kun ei facebookissa aina vastaa mun viesteihin , ja kun hän on online , ei aina vastaa silloinkaan tai lähtee pois , eikä kun on oline ei viitsi sanoa että täytyy lähteä pois vaan yhtäkkiä häipyy , vaikka kaikki kaverini tekevät niin että yhtäkkiä vain häipyvät sanomatta mitään. ja sittenkun poikaystävä on kaksikertaa sanonut että saldo loppu , kun meidän piti nähädä ja saldo loppu , poikaystävä lainasi äitinsä puhelinta.. menee nykyään tosi usein hermot poikaystävään ja kun tämä ei edes aina vastaa tekstiviesteihinkään , en tiedä mitä pitäisi tehdä , olen kyllä päättänyt että en ota poikaystävään yhteyttä , odotan että se ottaisi yhtäyttä , mutta ei se ole koskaan ottanutkaan yhteyttä , vaan minä olen aina joutunut ottamaan yhteyttä... apua mitä minun pitäisi tehdä ??? en pysty jättämään poikaystävääni koska sitten hän alkaa puhumaan itsemurhasta , me olemmekin puhuneet itsarista ja kun minä olen sanonut että tapan nyt itseni niin hänkin väittää että jos minä tapan itseni hänkin tappaa itsensä , ja kun olen kysynyt erosta , hän ei kuulemma halua erota , enkä minkään haluaisi koska kuitenki rakastan poikaystävääni . hän on minun ensimmäinen poikaystäväni , olen todella ujo siksi oli todella vaikea löytää poikaystävää , mutta nykyyinen on uskomattoman kärsivällinen eikä sitä haittaa yhtään ettei puhuta paljoa , tämä on muutaman kerran yrittänyt puhua minulle mutta minä vain nyökkään , pudistanpäätäni tai kohautan olkapäitäni , en uskalla puhua paljoa paitti vähän , sekin minua mietityttää kun emmä voi kunnollap puhua paitsi facebookissa puhun aika paljon mutta kun ei me edes voida puhua kunnolla niinkuin mistää syvällisestä , tahtoisin puhua syvällisiä koska minun mielestä poikaystävän kanssa pitäisi voida puhua syvällisiäkin ja kaikkea mutta ei , emme tosin tunne kovin hyvin olemme tunteneet about melkein 5 kuukautta.. enkä usko että pystyn koskaan luottamaan kehenkään poikaan , mutta en todellakaan tiedä mitä pitäisi tehä , kuulemma poikaystävä ei ole puhunut minusta kavereilleenkaan ja minä olen ehkä liikaakin puhunut kavereilleni poikaystävästä , mesekavereille , APUA !!!!!

7

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskun rakastunut

TIedän, ettet usko tätä, mutta oiskohan jossain muualla se sinulle tarkoitettu unelmien poika? Ensimmäisen poikaystävän kanssa kaikki on uutta, eikä asiat ehkä suju niin kuin olette suunnitelleet.
      Ilman muuta välitätte toisistanne. Se ei vaan aina riitä ja siksi kehotankin sinua nyt keräämään kaiken rohkeuden ja jatkaa elämää ilman tuota poikaa.
      Tavalliseen parisuhteeseen ei itsemurha-uhkaukset kuulu.
      Nythän on kesä alkamassa. Elä ja nauti auringosta. Lähde ystävien kanssa ulos ja tapaa uusia tuttavuuksia. Vaikka sydänsurut ovat aivan kaameita ja ensimmäinen poikaystävä on aina se se ensimmäinen, niin uskon sinun toipuvan surusta ja jonkin ajan kulutta voit hymyssä suin muistella tätäkin suhdetta.
      Onnea jatkoon!

• been there

Mitä sinun pitäisi tehdä? Mieti oletko onnellinen. Tuottaako parisuhde enemmän iloa vai surua ja kipua? Jos suhde saa sinut voimaan huonosti on parempi lopettaa. Minä ymmärtäisin tekstistäsi, että et ole kovin onnellinen, vaan ennemmin stressaantunut.

Olen itse ollut samankaltaisessa suhteessa, kun olin nuori ja ujo. Odotin aina, että poika ottaisi yhteyttä, mutta yleensä jouduin tekemään sen itse. Näimme noin kerran kuussa, enkä uskaltanut puhua hänelle, vaikka olisin halunnut. Ajattelin, että olen onnellisempi suhteessa, kuin yksin ja luulin, ettei kukaan muu huolisi minua. Tämä on ehdottomasti väärä tapa ajatella!

Ensimmäisessä suhteessasi et tiedä, millaisia muut suhteet voivat olla. Itse pelkäsin kovasti luopua parisuhteesta, josta olin haaveillut kauan. En tiennyt, että asiat voisivat olla toisessa suhteessa paremmin. Todellisuudessa on olemassa suhteita, joissa poika ottaa yhteyttä ja haluaa esitellä tyttöystävänsä julkisesti. Opin valtavasti ensimmäisestä suhteestani ja nykyisessä suhteessa olen paljon viisaampi ja itsevarmempi. Uskon, että sinäkin olet oppinut suhteestasi paljon.

Tuo itsemurhilla uhkailu kuulostaa hurjalta... Jos olet miettinyt tosissasi tuollaisia ajatuksia, sinun voisi olla hyvä keskustella ammatti-ihmisen kanssa. Parisuhde ei voi perustua uhkauksille., eivätkä tuollaiset ajatukset muutenkaan ole terveellisiä ihmiselle.

Yhteenvetona: Mieti mitä haluat. Oletko onnellinen suhteessasi? Mitkä asiat haluat säilyttää ja mitä haluat muuttaa? Miten asiat muuttuvat? Toista osapuolta et voi pakottaa muuttumaan, joten sinun on aloitettava itsestäsi. Puhu rohkeasti :) Ei siihen kukaan kuole. Se voi tuntua jännittävältä, mutta jos saat sanotuksi, olet voittanut itsesi! Ei tarvitse aloittaa vaikeista aiheista. Toisaalta vaikeita aiheita voi lähestyä kevyesti. Jos esim. mietit miksei hän vie sinua tapaamaan vanhempiaan, voit kysyä ohimennen millaisia hänen vanhempansa ovat. Sitä kautta voit lähteä jatkamaan keskustelua syvemmäksi sen mukaan mikä tuntuu hyvältä.

Ole kiltti, älä roiku suhteessa siksi, että pelkäät, ettet löydä myöhemmin ketään. Oletan, että olet vielä hyvinkin nuori. Eivät pojat lopu maailmasta, vaikka ensimmäinen suhde kariutuisi :)

Onnea sinulle! Muista, että suhteessa kuuluu olla enemmän positiivisia, kuin negatiivisia tunteita. Älä stressaa itseäsi turhaan.

• epätoivoinentyttö

ja sitten vielä että olen ollut tämän pojan luona kerran kylässä oikeastaan niiden vanhalla asunnolla mutta olimme poikaystäväni kanssa kaksin niiden yläkerrassa , enkä nähnyt vanhempia koska poikaystäväni luuli etten halua ja että halusin olla ylhäällä , ja sitten viimeksi kun näimme poikaystäväni ei edes halannut minua niikuin yleensä halaa kun näemme , mutta äitinki olinkin siinä lähellä mutta kun olimme kaksin kauppakeskuksessa yläkerrassa poikaystävä ei siltikään halannut minua eikä edes suudellut tai pienen pusun antoi huulille mutta ei sitten muuta.. sanoi vain että häpeää kavereitaan kuulemma , ja sitten kun istuimme penkillä ja sen kaverit menivät ohitse ei voinut poikaystäväni pitää kättään harteillani tai missään ja meni ehkä vähän kauemmaksi ..

• jumala tietää

Teidän suhde on tuhoon tuomittu.

• ftgyhgy

Anteeksi nyt vain, mutta sillä pojalla on jotkut ihan muut kuviot mielessä. Ei kunnon poikaystävä käyttäydy noin välinpitämättömästi. Ansaitset paljon parempaa ja sinua varten on joku paljon parempi! Usko, pois olen kokenut itse saman ja nyt minulla on upea poikaystävä.

• oppeliini

Miksi sinä kiusaat tuota lasta noin sieluttomasti? Tuo pikkupoika on viela lapsen asteella ja hänellä on pitkä taival kasvaakseen aikuiseksi nuorukaiseksi, mieheksi.

Mitä sinä teet on jatkuva kinuaminen sen varjolla että sinä "rakastat" häntä. Jos sinä todella "rakastat" tuota lasta, sinä hankkisit hänelle leikkikaluja ja oppettaisit hänelle pallopelejä plus muita seuraleikkejä.

En tiedä minkä ikäinen olet, muttä jos "poikakaveria" haet, keskittäydy vanhempiin poikiin, ei lasten kuisaamiseen tuolla tavalla.

Olit ujo tai et, toisen kiusaamine EI ole sallittua!

Mikäli haluat vastata kenellekään, muista että kirjoittaessa on olemassa asia nimeltään kappalejako. Käytä sitä hyväksesi.

• neuvoja.

Nyt taitaa äidinkielenopettaja olla äänessä! :-D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe