Minulla on hyväsydäminen, rakastava mies jota rakastan hyvin paljon. Hänellä on kuitenkin erikoinen tapa, etenkin silloin kun hän miettii jotain tai kun hän on innostunut jostain asiasta. Hänelle tulee tic-liikkeitä (pää alkaa heijaamaan, kasvoihin tulee erikoinen ilme, sormet napsuu yms.). Tiedän kaiken olevan tahatonta, mutta joskus selvästi huomaan kuinka muut nauravat hänelle ja tuijottavat pitkään (etenkin nuoret ihmiset).
Tavallaan tulee huono fiilis miehen puolesta, mutta häntä itseään ei asia näyttäisi vaivaavan. Voisin itsekin olla miettimättä koko asiaa, mutta kun nuo ticit ovat päivittäisiä riippumatta paikasta. Miestä vaikuttaisi hieman nolottavan tuo erikoisuus hänessä aina kun otamme asian puheeksi.
Saan nyt varmaan haukut niskaani, mutta välillä minuakin hieman nolottaa hänen olemuksensa enkä oikein tiedä miten suhtautua häneen tuon tic-kohtauksen aikana, esim. jos istumme jossain ravintolassa syömässä. Olen sitten herkkäsieluinen ihminen ja minulle muut ovat meidän parisuhteemme peili. Miten saisin nuo ajatukset pois ja tunnen aina huonoa omaatuntoa kun ajattelen tuolla tavalla.. rakastan miestä kyllä kaikesta huolimatta.
Mies ja tic-liikkeet
6
654
Vastaukset
- koettua elämää
Kun tunnustaa että puolison nolottaa..älä välitä-me muutkin joksus nolostumme siippojemme puheista,pukeutumisesta.käytöksestä yms..:) Onko siipallasi Tourette? Tic-liikeet liittyvät siihen yleensä aikusella. Meitä on moneksi ja ympäristö saisi opetella sietämään erilaisuuta...Onko miestäsi diagnosoitu? Pahoihin tickseihin on olemassa oireilua lievittävää lääkitystä..käykää yhdessä neurologin vastaanotolla ja ehkä neuropsykologi voisi auttaa myös asian työstämisessä ja ymmärtämisessä...terveisin: erään autistisen lapsen äiti
- Totuudenlaukoja
Et ole yksin ajatuksinesi-on paljon muitakin asioita, jotka tuntuvat aiheuttavan kusipäissä huvittuneisuutta: niin saavat osansa pitkät, pätkät, lihavat, kaljut, pitkätukat, laihat...
"rakastan miestä kyllä kaikesta huolimatta."...tämä se on tärkein asia, ja millään muulla ei oo väliä. - itsekin kärsinyt täs
Hei. Vastaan muutaman kuukauden myöhässä... Sinun täytyy voida puhua asiasta. Itsekin olen mies ja kärsin tic-liikkeistä. Vaikka se olisi kuinka vaikeaa, mielestäni voisit yrittää keskustella niistä ja esim. siitä, milloin niitä usein esiintyy, mikäli hän osaa sanoa. Miehelläsi on varmaankin hyvin korkea stressitaso, sillä tic-liikkeiden taustalla on monesti tiedostamatonta pelkoa ja jännitystä. Voisit yrittää puhua stressaavista asioista, jos mahdollista.
Tiedän, että tämä kaikki kuullostaa vaikealta, enkä tiedä auttaako, mutta itse samasta vaivasta kärsivänä ainakaan en usko, että ratkaisu löytyy jättämällä asian sikseen. Tietenkin pahinta, mitä voi tehdä, on huomautella asiasta jatkuvasti, mutta asian puheeksi ottaminen luultavasti olisi hyödyllistä. - Vaiisas Vaimo-.-
Tuota noin,,,herkkäsieluisuus ei kyllä tarkoita sitä, että nolostuu toisen puolesta asiasta, jonka kanssa itse henkilö on sinut. Olet kehittänyt itsellesi ongelman, jota ei todellisuudessa ole.
Herkitypä nyt niihin asioihin, joilla on merkitystä eli miehesi hyvät puolet. Ja ymmärrä, ettet koskaan voi tietää mitä muut todellisuudessa ajattelevat, joten siihen ei täten kannata kovin suurta huomiota antaa. - maijamuija
Herkkäsieluinen vaimo, opettelepa vaikka peilin edessä uusi ilme, "tappava tuojotus", jonka voit heittää esim. viereisessä ravintolapöydässä hirnuville nuorille. Itselläsi taitaa olla huono itsetunto, jonka nyt projisoit mieheen. On olemassa vammaisia, invalideja, ihonväriltään mustia jne. tässä ilmiössä nimeltä elämä. Aina sopivan tilaisuuden tullen tyynen asiallisesti mainitse tuijottajalle, että kumppanillasi on pakkoliikkeitä joille hän ei voi mitään, ja että olisi hyvän käytöksen mukaista olla tuijottamatta.
- +ouhpu976o
Minun kaverini mies on vähän hmmm... omituinen. Siis sillä tavalla että käyttäytyy joskus oudosti. Hän saattaa reagoida tilanteisiin ns typerästi tai muuten tehdä jotain vähän ihmeellistä. Mitä sitten? Heistä paistaa rakkaus toisiaan kohtaan. Olen aina ihastellut ja arvostanut sitä minkälaisia he ovat yhdessä. Ja sitä yhteistä taivalta on takana jo yli 10 vuotta.
Kaveriani ei nolota tippaakaan eikä häntä kiinosta jos jotkut katsoo vähän pidempään. Mitä sitten? Heidän suhde on heidän kahden välinen, eikä muilla ole siihen mitään osaa eikä arpaa. He tekevät toisensa onnellisiksi. Ja minä en ole ainut ihminen joka olen huomioinut tämän lämmön heidän välillä, kukaan kuka heidät tuntee ei välitä hittoakaan jos mies joskus on vähän outo. Jos joku ohikulkija vähän katsoo niin mitä sitten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862