Paikallinen pankkitili?

hölmö kyselee

Oletteko avanneet kohdemaassanne pankkitilin ja miten vaikeaa se oli? Itse olen menossa englantiin ja kuullut, että se on hankalaa avata siellä. Tarvitsee mm. omalla nimellä tulleita laskuja pankkiin jne. Eli miten olette menetelleet?

Toisaalta aupairpalkan voisi pistää myös omalle Suomen tililleni, mutta haluaisin pitää säästöni ja taskurahani erikseen ja käsittääkseni Suomen kortilla tehdyistä nostoista jne menee turhan paljon käsittelymaksuja. Paikallisella kortilla ei varmaan mene? Toisaalta palkanhan voi ottaa käteiselläkin, mutta kortti on mielestäni kätevämpi kun monia juttuja pitää maksaa kortin kautta.

6

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piippiii

yleensä au pairin palkka maksetaan viikottain/ kuukausittain käteisellä. En ole koskaan kuullut että joku olisi ehdottomasti halunnut pankkitilille maksaa, kun verotustakaan ei harrasteta niin turvallisinta ja helpointa toi käteinen.

Eli sinuna en menis mitään pankkitiliä avaamaan jos pelkää au pairin työtä aiot tehdä koska sitten sun pitää tehdä niin monta muutakin virallista juttua ja visa electronkin toimii melkein kaikkialla Euroopassa niin mutkattomasti

• hölmö kyselee

No musta taas olis just nimenomaan kätevä maksaa sillä paikallisella kortilla jotain esim. viikonloppumatkoista aiheutuvia kustannuksia. Käteisellä kun harvemmin saa netin kautta varailtua lentoja/junia jne. Omalle tililleni en ainakaan niitä palkkoja halua mun budjettia sekoittamaan eli saa nyt nähdä. Neuvottelen sitten hsotperheen kanssa kunhan se on ajankohtaista.

Mutta musta toi tilinavaaminen ei oo niin kummallinen juttu, meen kuitenkin vuuodeks asumaan ja elämään aikalailla kuin paikalliset, ja tili kyllä kuuluu ihan peruselä,ään siinä missä ruoka ja kuntosalikorttikin. Ja aupairien blogeja/juttuja lueskellessa moni on kyllä avannut itselleen paikallisen käyttötilin.

• siiiriii123

Oon kanssa ymmärtänyt, että tilin avaaminen on ihan yleistä jos aikoo kauankin oleskella maassa. Hankalaa se tosin voi olla, siihen kantsii varautua, mutta saat varmasti apua sun hostperheeltä.

• hollannissa

Ma olen aupairina Hollannissa ja mulle avattiin tanne oma tili johon perhe aina viikottain maksaa palkkani. Ainakaan taalla se ei ollu mitenkaan hankalaa, vaan kaytiin pankissa host aidin kanssa ja mun piti ainoastaan tayttaa sellanen paperilappu johon laitoin omat tietoni seka tietty allekirjotuksen seka nayttaa heille passia, taisivat ottaa siita kopion jos oikein muistan. Ja sit piti odottaa noin viikko niin tuli se kortti postissa ja siita muutama paiva niin tuli postissa tunnusluku.

• tanskaauppari

Itse olin au pairina Tanskassa. Menin heti ekana päivänä laittamaan itseni kirjoille paikallisessa sosiaalitoimistossa (vrt. KELA) ja sieltä sain tanskalaisen sotu-tunnuksen. Sen ja passin kanssa sitten menin avaamaan itselleni paikallisen pankkitilin. Siinä meni viitisen minuuttia, kun pankkitäti näppäili tietojani koneelle, ja parin päivän kuluttua pääsin hakemaan korttini ja tunnuslukuni.

Itselleni oli helpompaa, kun oli pankkikortti käytössä, sillä matkustelin ympäri Eurooppaa lähes joka vkl, ja liput sai kätevimmin netistä tilattua.., Nettipankkikin oli kätevää, niin pystyi seuraamaan, paljon rahaa oli tilillä jäljellä. Ja oma host-perheeni nimenomaan vaati, että avaisin itselleni tilin, johon he sitten taskurahan maksavat.

• linnea`

Niin sillä paikallisen kortin käyttämisestä ja sillä käteisen nostamisesta ei mee vai sit niitä käsittelykuluja ollenkaan? Ku esim. Englannissa ja muissa maissa jos nostaa esim. 20 euroo / puntia ni siitä menee se pari prosenttia kait tai jotai...Ku jos niit käsittelykuluja menee kans niist paikallisista korteista niin mitä järkee sit toisaalta? Ku käteistäkin tarvii moneen asiaan. Toisaalta itse ostan netistä aika paljon kaikkee tarpeellista ja niit taskurahoja vois käyttää siihenkin jos ois se kortti. Ku oon tottunu oleen itsenäinen enkä aina viittis pyytää jotain hosteja maksaan mun juttuja ja antaa niille sen käteisenä takasin, liian vaikeeta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe