Aloitan karppauksen

Tervemies tähän asti

Kun en avuttomana miehenä osaa mitään itse kokkailla, niin ostan mieluimmin valmista. En jaksa noita marttakerhojen sepustuksia kahlata ruokaohjeisrta.

Jospa joku neuvoisi miten aloittaisin karppauksen (hiilihydraattien välttämisen) kaupan ostoksilla.

Tähän asti olen nauttinut aamiaiseksi pikapuuroa mikrosta ja kokojyväpaahtoleipää ja yhden keitetyn munan. Nyt pitäisi jättää kai ainakin puurot, perunat, pastat ja leivät pois. Lisäksi päiväpullakahvit ja viikonlopun pannarit. Luulen, että pelkkä ajatuskin kauhistuttaa. Pidän liharuoasta ja kalaruoasta. Ostin kerran Lidlistä olevinaan härän sisäfilettä (jotain eteläamerikkalaista?) ja paistelin sitä uunissa taitojeni mukaan. Ei ollut kummoista. Täysi pettymys.

Kai täälläkin joku hallitsee homman esim. suosittelemalla sopivan aamiaisen alkajaisiksi? Se näyttäisi olevan minulla paha hiilihydraattipommi. Ilman koko viikon leipomista :-)

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 162/58

Tervehdys! Aloitteleva karppaaja kans täällä! Ensinnäkin... käytä esim. täysmaitoa, rasvaista juustoa, rasvaista leikkelettä, turkkilaista jugurttia. Niiden lisäksi voissa paistettua pekonia ja pari kananmunaa. Seuraavan kerran syön päivällä; haudutan voissa tomaattia, kinkkua ja oreganoa, paprikaa ja päälle juustoa. Njam! Ja iltapuolella 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa esimerkiksi voissa haudutettua kaalia, pihviä kermakastikkeessa...!

Eli täysrasvaisia tuotteita, jätä pois vain leipä, riisi, pasta, peruna ja sokeri sekä kaikki kevyttuotteet. Eikä ole nälkä sitten nimeksikään! Olen itse vajaan kuukauden "karpannut" - en tosin täydellisesti, mutta vyötäröltä ja lantiolta on lähtenyt ihroja pois! Eli rasva polttaa rasvaa, kun hiilihydraattien saanti on mahd. vähäistä.

Minulla oli tapana mutustella leipää, pullaa, perunaa, pastaa, riisiä... jäätelö oli mukava herkku jne... mutta nyt ei enää niitä tee mieli! En tiedä, mitä kolestrolit lie mutta olen kuullut heiltä, joilla on kolestrolit niin ikään koholla (minullakin yli 6, samoin pitkäaikaissokeri, on sydänsairauskin ja invaliditeetti) , ovat saaneet kolestrolit laskemaan ilman lääkkeitä, jaksaavat paremmin (olen huomannut samoin jaksamiseni parantuneen, joskin nyt on kunnon flunssa kuumeineen) ja paino on pudonnut, verensokerit laskeutuneet...

Toivottavasti oli apua kysymykseesi!

terveisin 162/58 ja hyvää kesää!

• tetsui

aamupalaksi sopii loistavasti iso lasi smoothieta, eli sekotat vain sekoittimessa marjoja, hedelmiä ja jogurttia :) iso lasi täyttää vatsan isollakin miehellä (tiedän omasta miehestä)

Perus munakas on kans helppo herkku :) lisää sekaan vaikka jauhelihaa ni saat muutaki makua (makkara tässä tapauksessa sisältäisi jauhoa)

Sitten jos 15min jaksat odottaa ja nähdä vaivaa niin:

Muffinsi vuokiin leipäkinkku pohjalle, väliin esim. paprikaa tai sieniä pilpottuna, ja päälle kananmunat. Pippuria ja oreganoa pinnalle ja n. 12 min uunissa NAM! :)

toivottavasti jotain hyötyä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe